eravamo terimi Şinasi Akay tarafından 29.05.2023 tarihinde eklendi
Ieri sera c'era molto vento.(Dün akşam çok rüzgâr vardı.)Bu cümlede "esserci" fiilinin imperfetto hâli "c'era" kullanılır:c'eroc'eric'erac'eravamoc'eravatec'erano
Cümle:" Quando eravamo in Italia, andavamo spesso al mare."Neden “eravamo”, " andavamo" ?- imperfetto (geçmişte süreklilik)Cümlede “spesso” (sık sık) var. Alışkanlık anlatıyorBu yüzden ikinci fiil de imperfetto olmalı. Yani "andavamo".
Ieri sera c'era molto vento.
(Dün akşam çok rüzgâr vardı.)
Bu cümlede "esserci" fiilinin imperfetto hâli "c'era" kullanılır:
c'ero
c'eri
c'era
c'eravamo
c'eravate
c'erano
Cümle:
" Quando eravamo in Italia, andavamo spesso al mare."
Neden “eravamo”, " andavamo" ?- imperfetto (geçmişte süreklilik)
Cümlede “spesso” (sık sık) var. Alışkanlık anlatıyor
Bu yüzden ikinci fiil de imperfetto olmalı. Yani "andavamo".