akıl ile bilinemeyen şeyler vahiy ile bilinir...aklın yetmediği yerde devreye vahiy girer...akıl sınırlıdır...bazen vahiy akla uymaya bilir...o zaman vahiy yanlıştır diyemeyiz...işte akıl orada yetersiz kaldığı için, akla göre yanlıştır...
AKILLI: Nerede daha fazla kalacaksa, oraya yatırım yapandır. Dünya hayatı sınırlı, ahiret hayatı sonsuzdur. AKILLI ahiret için daha çok çalışandır. 'Dünya hayatı bir oyun, bir eğlenceden ibarettir.' AYET (08.03.2009 09:13)
islami bilgi anlayışında hakikat tektir.akıl ya da vahiy bu tek hakikate farklı yönlerden bakışı ifade eder.bu ise bazen bizim yanılgımız sonucu tek hakikati iki farklı hakikat olarak görmemize yolaçar.Batılı bilgi anlayışı bu anlayışı ifade eder.tabiki bunun tarihi nedenleri vardır.İSLAM DÜNYASI DA BU ANLAYIŞTAN ETKİLENMİŞTİR.hayattaki ikilemlerimiz de bundan kaynaklanmakta: dış dünyada farklı bir insan iç dünyada farklı insan.dış dünyada salt akılla iç dünyada vahiyle hareket eden insan..hayatta sıkışmışlık görüntüsü veriyoruz.oysa GAZALİ'NİN DEDİĞİ GİBİ algılamalarımızı değiştirebilsek hakikatin tek olduğunu anlayabiliriz.ve en önemlisi de biz olabiliriz.
vahiy direk akla ve mantığa hitab eder.hiçbir Ayet-i Kerime mantığa ve akla aykırı düşmez aksi halde kusurludur.ve ayetullahın kusursuzluğu da asla tartışılamaz.zira ayet-i kaerimeler Allah kelamıdır ve Allah-u Teala noksan sıfatlardan münezzehtir.
akıl ile bilinemeyen şeyler vahiy ile bilinir...aklın yetmediği yerde devreye vahiy girer...akıl sınırlıdır...bazen vahiy akla uymaya bilir...o zaman vahiy yanlıştır diyemeyiz...işte akıl orada yetersiz kaldığı için, akla göre yanlıştır...
Vahiy akla uyuyorsa doğrudur..
Vahiy ilahi bir mesaj, getirilme aracı ise Akıl'dır
AKILLI: Nerede daha fazla kalacaksa, oraya yatırım yapandır. Dünya hayatı sınırlı, ahiret hayatı sonsuzdur. AKILLI ahiret için daha çok çalışandır. 'Dünya hayatı bir oyun, bir eğlenceden ibarettir.' AYET (08.03.2009 09:13)
İslam mantık dini değildir; lakin İslam da var olan herşey doğru bir süzgeçe sahip olan mantıkla örtüşür. Yeter ki düşünmesini bilelim.
islami bilgi anlayışında hakikat tektir.akıl ya da vahiy bu tek hakikate farklı yönlerden bakışı ifade eder.bu ise bazen bizim yanılgımız sonucu tek hakikati iki farklı hakikat olarak görmemize yolaçar.Batılı bilgi anlayışı bu anlayışı ifade eder.tabiki bunun tarihi nedenleri vardır.İSLAM DÜNYASI DA BU ANLAYIŞTAN ETKİLENMİŞTİR.hayattaki ikilemlerimiz de bundan kaynaklanmakta: dış dünyada farklı bir insan iç dünyada farklı insan.dış dünyada salt akılla iç dünyada vahiyle hareket eden insan..hayatta sıkışmışlık görüntüsü veriyoruz.oysa GAZALİ'NİN DEDİĞİ GİBİ algılamalarımızı değiştirebilsek hakikatin tek olduğunu anlayabiliriz.ve en önemlisi de biz olabiliriz.
vahiy direk akla ve mantığa hitab eder.hiçbir Ayet-i Kerime mantığa ve akla aykırı düşmez aksi halde kusurludur.ve ayetullahın kusursuzluğu da asla tartışılamaz.zira ayet-i kaerimeler Allah kelamıdır ve Allah-u Teala noksan sıfatlardan münezzehtir.
dogruyu bulmak icin birikim gerekir,birikim yoksada sinira yaklasmamayi tavsiye ederim.birikimim olsaydi yorum yapabilirdim