Aklın kullanımı ilkeyi parlattığı kadar fayda sağlar, tahrip ettiği kadar eksilir, yani esası bozuyorsa, aslında akıl değildir, ama, akıllıya anlatamazsın, sonuçta akıllı. Zekanın çözümlemeleri akıl muamelesi gördüğü sürece, hayatın muamelesinin de daha iyi olmasını beklemek, bayağı akıllıca, ona ne şüphe.
Peter Woodbury, Edgar Cayce ' in her şeyine bakmak için buradayız! Yorumlarınızı okumayı dört gözle bekliyorum. Lütfen paylaşın! İşte bugün incelemek istediğim okuma: '' İnsanın zihninde ektiği şey, bir başkasının kendine karşı eyleminde biçilir, ya da kendi aklının diğerine yönelik inşa ettiği davranışlarla kendini ölçer." (5459-2) Bu kısa ve büyüleyici okuma klibinde Cayce kaynağı karma temalarının etkileşimini anlatıyor, zihin inşa edici, düşünceler şeylerdir ve yaratıcı veya '' tanrılar '' olarak kendi rollerimizdir. Kendi düşüncelerimiz, yaratıcı ya da kınama, olay dönüşü kendi kendimizle '' yaratıcılarıyla tanışmak '' için. Tanrı ' nın ruhlara '' yarattığı '' (ya da bilinç verdiği) yönleri olarak, düşüncelerimiz yönlerimiz ya da kendimiz, kendi yarattıklarımız, yani konuşmamız ve muazzam çocuklar gibi, sonunda evimize dönmeli ve bizimle buluşmak için. Hiç bu şekilde kendi aklımızı düşünmemiştim. Aslında akıl sadece inşa eden değil, aynı zamanda akıl da (küçük c) yaratıcıdır diyebilirsiniz.
evrenin efendisidir dediğimiz insanda temel unsur, akıldır.. aklı yok sayarsak, insan salt ANATOMİK YAPI olarak oldukça savunmasız ve çaresizidir de.. demem o kii ,uçamaz, kaçamaz, mesela bir kaya kadar dayanıklı da değildir.. ancak insana BAHŞEDİLEN ‘’ akıl yetkisi ‘’ aynı zamanda ‘’ akıl sorumluluğunu da ‘’ beraberinde getirir. nedir aklın sorumluluğu ? .. aklı ‘’ doğru yolda’’ kullanmaktır. bu yol , şüphesiz ‘’aklı bahşedene’’ çıkandır.. diğer bütün yollar ise nafile uğraşılan ıvır zıvırlar..
'Kelâmcılara göre akıl, genel olarak iki kısma ayrılır:
1- Garîzi akıl: Her insanda doğuştan var olan ve insanın diğer canlılardan ayrılmasını sağlayan asıl akıldır. Bu, aynı zamanda deney ve düşünme yoluyle elde edilen bilgilerin de esasını teşkil eder.
2- Müktesep akıl: Garizî aklın kullanılmasıyla kazanılan akıldır. Sezgi, deney, düşünme ve öğrenim yoluyla oluşan bu tür akla mesmu’, müstefâd ve tecrübî akıl adı da verilir. '
Hak taala varlığını yarattı. ama bunu akıllar idrak edemedi.çünkü onlar maddi şeyleri düşünebilen akıldı.maddiyata taalluk eden akıl yüce şeylerin anlayışında kusurludur.bunu anlamak için maddeyi geçip ötelere varan akıl gereklidir. muhittin arabi.
İki çeşit akıl vardır biri kalbte diğeri kafada.Bunaklaşmış kişilerin adını unutmalarına rağmen kur'an ayetlerini unutmamaları buna delildir.Peygamber'in 'Ahirzamanda ilim alimlerin göğsünden silinir' diye buyurması buna delildir ki İmam Şafii'nin görüşüdür bu.
Matematikçiyim. Şiire ve felsefeye yakın dururum. Zihinsel oluşumlar üzerine makaleler yazdım, kitaplarımda da kısaca değindim. Aklın en sınırlı, anlaşılır tanımı olarak, şunu benimsedim: ' Akıl, zekânın duyguları yönetebilme becerisidir.' Meraklısı için kitaplar:1) Socrates'in Sırrı 1) Aklın Yönetimi İçin Kurallar: Réne Descartes 3) Metot Üzerine Konuşmalar: Réne Descartes4) Düşünce ve devingen: Henry Bergson
Delilik ile velîlik arsındaki çok ince bir çizgi...
Akıl çağı, gerçekten, nerde.
Akla kim karar verir.
Akla kim karar verir.
Kanıt, son kanıt mıdır.
Tanrının aklı fikri ayrıdır, insanın ayrı, insanın aklı fikri, son tahlilde Tanrının aklı fikrine tabidir. - SPİNOZA, 17. Yüzyıl.
Yani, bir itirazın mı var.
https://pin.it/4ReELtU
Akıldışılık esasıdır, zaman zaman akla da raslanır, ama, kalabalıkta sesi duyulmaz.
Aklın kullanımı ilkeyi parlattığı kadar fayda sağlar, tahrip ettiği kadar eksilir, yani esası bozuyorsa, aslında akıl değildir, ama, akıllıya anlatamazsın, sonuçta akıllı. Zekanın çözümlemeleri akıl muamelesi gördüğü sürece, hayatın muamelesinin de daha iyi olmasını beklemek, bayağı akıllıca, ona ne şüphe.
“ akıl ,
ne kadar muazzam ise
tutkular ve ruh da o kadar büyüktü . . “
" pascal _
"Her akıl,
gücünün yetmediği ve idrak edemediği şeyleri inkâr eder."
#ibnihaldun
Peter Woodbury, Edgar Cayce ' in her şeyine bakmak için buradayız! Yorumlarınızı okumayı dört gözle bekliyorum. Lütfen paylaşın!
İşte bugün incelemek istediğim okuma:
'' İnsanın zihninde ektiği şey, bir başkasının kendine karşı eyleminde biçilir, ya da kendi aklının diğerine yönelik inşa ettiği davranışlarla kendini ölçer." (5459-2)
Bu kısa ve büyüleyici okuma klibinde Cayce kaynağı karma temalarının etkileşimini anlatıyor, zihin inşa edici, düşünceler şeylerdir ve yaratıcı veya '' tanrılar '' olarak kendi rollerimizdir. Kendi düşüncelerimiz, yaratıcı ya da kınama, olay dönüşü kendi kendimizle '' yaratıcılarıyla tanışmak '' için. Tanrı ' nın ruhlara '' yarattığı '' (ya da bilinç verdiği) yönleri olarak, düşüncelerimiz yönlerimiz ya da kendimiz, kendi yarattıklarımız, yani konuşmamız ve muazzam çocuklar gibi, sonunda evimize dönmeli ve bizimle buluşmak için.
Hiç bu şekilde kendi aklımızı düşünmemiştim. Aslında akıl sadece inşa eden değil, aynı zamanda akıl da (küçük c) yaratıcıdır diyebilirsiniz.
selamlar anlayana sivrisinek anlamayana davul zurna az
Hakikatin "kanıta" ihtiyacı yoktur, o sadece öyledir.
Ne kendisi ne de aksi "ıspat" edilebilir.
Parlaktır, ışık saçar o.
Varlığı anında hissedilir; ama sadece onu hissedebilecek yüreğe sahip olanlar tarafından.
OSHO
" Akıl gibi velinimet, zekâ gibi ağır yük tanımadım."
Necip Fazıl Kısakürek
Akıl akıllıca kullanılmıyorsa eğer,
Ne farkı kalır, fırtınada yelkensiz yüzen gemiden.
evrenin efendisidir dediğimiz insanda temel unsur, akıldır..
aklı yok sayarsak, insan salt ANATOMİK YAPI olarak oldukça savunmasız ve çaresizidir de..
demem o kii ,uçamaz, kaçamaz, mesela bir kaya kadar dayanıklı da değildir..
ancak insana BAHŞEDİLEN ‘’ akıl yetkisi ‘’ aynı zamanda ‘’ akıl sorumluluğunu da ‘’ beraberinde getirir.
nedir aklın sorumluluğu ? .. aklı ‘’ doğru yolda’’ kullanmaktır.
bu yol , şüphesiz ‘’aklı bahşedene’’ çıkandır.. diğer bütün yollar ise nafile uğraşılan ıvır zıvırlar..
Akıl akıl olsaydı ismi gönül olurdu.Gönül gönlü bulsaydı, bozkırlar kır olurdu
'Kelâmcılara göre akıl, genel olarak iki kısma ayrılır:
1- Garîzi akıl: Her insanda doğuştan var olan ve insanın diğer canlılardan ayrılmasını sağlayan asıl akıldır. Bu, aynı zamanda deney ve düşünme yoluyle elde edilen bilgilerin de esasını teşkil eder.
2- Müktesep akıl: Garizî aklın kullanılmasıyla kazanılan akıldır. Sezgi, deney, düşünme ve öğrenim yoluyla oluşan bu tür akla mesmu’, müstefâd ve tecrübî akıl adı da verilir. '
Bir ülkede sanat ve akıldan çok servete değer verilirse bilinmelidir ki orada keseler şişmiş,kafalar boşalmıştır...
H.Friedrich
Ya aklına hükmet ya da onun kölesi ol!
akıl bendede değil
sendede değil
akıl onda
sen de o ol
bunu anla
M.B
Hak taala varlığını yarattı. ama bunu akıllar idrak edemedi.çünkü onlar maddi şeyleri düşünebilen akıldı.maddiyata taalluk eden akıl yüce şeylerin anlayışında kusurludur.bunu anlamak için maddeyi geçip ötelere varan akıl gereklidir.
muhittin arabi.
Akıl sadece insanlarda olan düşünmemizi ve üretmemizi sağlayan soyut bir kavram.
uslanmadın hala yüreğim insanlara çok çabuk güveniyorun bilmem ki akıllanmak için hangi devasa darbeyi bekliyorsun....
'Yeter, aklından çıkar artık onu' diyor kimileri.
Siz de aklınızla değil de, yüreğinizle sevseydiniz anlardınız beni.
şu aralar bende kalmayan şey....
İki çeşit akıl vardır biri kalbte diğeri kafada.Bunaklaşmış kişilerin adını unutmalarına rağmen kur'an ayetlerini unutmamaları buna delildir.Peygamber'in 'Ahirzamanda ilim alimlerin göğsünden silinir' diye buyurması buna delildir ki İmam Şafii'nin görüşüdür bu.
Akıl akıl olsaydı adı gönül olurdu,
Gönül gönlü bulsaydı bozkırlar gül olurdu... NFK
Zihin fukara olunca, akıl ukala olurmuş.
Namık Kemal
Matematikçiyim. Şiire ve felsefeye yakın dururum. Zihinsel oluşumlar üzerine makaleler yazdım, kitaplarımda da kısaca değindim. Aklın en sınırlı, anlaşılır tanımı olarak, şunu benimsedim:
' Akıl, zekânın duyguları yönetebilme becerisidir.'
Meraklısı için kitaplar:1) Socrates'in Sırrı 1) Aklın Yönetimi İçin Kurallar: Réne Descartes 3) Metot Üzerine Konuşmalar: Réne Descartes4) Düşünce ve devingen: Henry Bergson
akıl, bende olmayan birşey (: zira başka türlü onu kaybettiğim günden bugüne değin başkalarının bana deli demelerini nasıl açıklayabilirim ki?