Genç bir merakla geldi,
Selam verdi, oturdu masaya.
İlk bakışta anladım;
Zihni darmadağındı.
Böldü sessizliği:
“Dayı, memleket nere?”
Bir bardak çayın dumanında,
Önümüzde Kendini Arayan Adam.
Derken ezan okundu,
Sözü mühürleyip ayrıldık,
Yeniden oturmak temennisiyle.
Kubbenin altında bir eksik vardı;
Ama o değil,
Sinek kovalayan bir kediydi fazla olan.
Çay ocağında bekliyordu beni,
Utangaç bakışlarında kayıp bir gençlik.
Sorular dağıldı,
Sorunlar ansızın yayıldı masaya.
Gözlerindeki o toy ışık,
Geldi, kalbime yer etti.
Kitaptan konuşuyorduk;
Sözler bazen tutunuyor birbirine,
Bazen çatışıyordu.
İlk sorusunun gurbetinde yürüyordu,
Her adımda biraz daha kaybolarak.
Memleketimi söylemedim ona.
Bir hikmet vardı elbet gizinde.
Heyecanlıydı, çayı döküverdi ansızın.
Bir feryat koptu kitaptan: “Yandım Allah!”
Kalktık.
Uzattığım peçetede bir not:
“Ben seninleydim.
Sen kiminleydin, ey İstanbul?”
Kayıt Tarihi : 25.06.2026 19:44:00
Şiiri Değerlendir
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.




Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!