Canan gözlerine çökmüşse hüzün,
Bir mana veriyor dudakta sözün,
Manalı gözlere bakınca gözüm,
Geçmiş anıları anar dururum..!
Kalpler paramparça gönüller yasta,
Veren Allah’tır kasılma boşa,
Sanma her şeyi başaran sensin,
Bir gün kafanı vurursun taşa,
Eser bir rüzgar savurur seni..!
Fakiri küçümser alay edersen,
Ha bu bizum memleket,
Güzel olur yazları,
Dağli deduğun millet,
Kabul etmez lazlari..!
Varup yaylaya çiksak,
Muhtaç olup yaşar iken hayatı,
Bedende bir ateş, olur hor görmek.
Hep yüzüne çalmasını beklersin,
Umudunu kırar gider hor görmek…!
Üzülüpte boynu bükük kalırsın,
Her adımda bir çok ibret alırsın,
Mazlum ağlar sesi göklere çıkar,
Öyle bir acı ki yürekler yakar,
Vicdanı olanın yüreği sızlar,
Yanıyor kalbim dayanmaz yürek..!
Yıkılıyor bombalarla ocaklar,
Yine bir kış günü, sokaklar beyaz sükü te teslim, gökten süzülen her kar tanesi gibi buz kesmesin, İNSANLIK.
Yer yüzündeki kirleri örtecek gibi zemherinin ortasında sıcak bir dokunuş beklemektir, İNSANLIK
. Üşüyen bir bedeni sıcak bir gülüşün ısıtmasıdır, İNSANLIK, Sevgi bir kelime olarak kalmamalı soğuk kış gününde gönülleri ısıtan sıcaklık olmalıdır İNSANLIK, Yalnızlığı o soğuk keskin ayazından korumaktır İNSANLIK, Dünya buz kesip her yer donsa da, Merhametin baharı olmalıdır İNSANLIK,
Bir sıcak çayın etrafında toplanıp el ele verip ısınmaktır İNSANLIK.. Yaralanmış mahzun gönülleri feth etmektir İNSANLIK. Bir mazlumun elinden tutup ayağa kaldırmaktır, İNSANLIK. İNSANLIK...!
Söküp atalım nefreti kini,
Kime ne ellerin inancı dini,
İnsanın çok tatlı olmalı dili,
Bir damla sevgi ver insan oğlu..!
İnsanca doğdun insanca yaşa,
Bir kümesim yok, ama mutluyum,!
Hor görmez kimseyi benim gözlerim.
Alaylı bakışlarla bakanı değil,
İnsan olan insanı arar gözlerim…
Herkesle hoş geçin kibiri bırak,
Sarsıldık top yekün bu karda kışta,
Bedenler yaralı kalbimiz yasta,
Gem vurduk gönüle felaket başta,
Bu canı verene isyandamısın...
Hayat bir bilmece kolay çözülmez,
Kader çizdiyse elle silinmez,
Hakk'a razı ol boynun bükülmez,
İsyan edemem ki günah sayılır..!
Tevekkül sabrını çektim üstüme,




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!