Yüreği, kin ve nefretle dolu olanlarla dost olmak,
Çirkinliklerin tamamını, sevgi kemendi ile boğmak istiyorum.
Vicdan ve merhametini yitirmiş, değerleri iflas etmişlere,
Yeniden, sevda sermayesini karşılıksız vermek istiyorum.
Sevda denizlerinin, azgın dalgalarında, kulaç atanlara,
Bu sabah pencere kenarında gördüm yüzlerce karınca,
Daim hayranım onlara hayatım boyunca.
Çalışkan ve gayretli olmaları örnektir bana ve tüm insanlara
Onlara zarar verilmesinde vardır bir çok sakınca.
Ne ağılı hançerler,
Ne de yağlı kurşunlar,
Yaralar öldürür beni.
Riyakarların riyakarlıkları küstürür,
Derinden ağlatır,
Mum misali eritir beni.
Kurbanın olayım ey güzel insan!
Şerefli iken,kendini etme şerefsiz!
Bereketli sofranı etme bereketsiz!
Aziz iken kendini etme rezil!
Ezileceksen Sevda yollarında ezil!
Bakmasını bilmiyorsan,göremezsin.
Sevmeyi beceremiyorsan,sevilemezsin.
Açık tutmamışsan yirmidört saat gönül kapını,
Kusura bakma! Hiçbir gönüle giremezsin.
Sadece Allah rızası için vermemişsen,alamazsın.
Bülbül misali gönül bahçelerinde şakımayacaksan,
Pınar olup şarıl şarıl buz gibi berrak akmayacaksan,
Şerefsizlerin suratına celalli ve haşin bakmayacaksan,
Selam verme bana arkadaş!
Aşkın dağlarında muhabbet fedaisi olmayacaksan,
Dostlarını yarı yolda koyacaksan,
Söz verdiğinde sözünden cayacaksan,
Özü ile sözü bir olanlardan kaçacaksan,
Selam verme bana arkadaş!
Çizgisi belli olmayanlarla dost olacaksan,
Sen su kadar aziz,
Hava kadar elzem,
Tam kıvamında pişmiş,
Yemek kadar da lezizsin.
Sen bir kuş yuvası kadar sıcak,
Ummanların dibi kadar derin,
Sen, okuduğum kitapların özetisin
Sen, yeni yazacağım kitabın anafikrisin
Sen, henüz doğmuş bebeğimin ağlamasısın
Ve sen,evimi ışıldadan güneşimsin
Sen, gecenin sessizliğini bozan mutlu bir gülüşsün
Şair dediğin, işin kolayına kaçmadan, az şeyle çok şeyleri anlatmalı!
Şair dediğin, insanlara bacı, kardeş gözüyle bakmali,art niyetli olmamalı!
Şair dediğin, hayat felsefesinin kitabında, sapıklık ve çapkınlık yazmamalı!
Ve şair dediğin, insanlık pınarından insanlık tasıyla doyasıya su içmeli ve içirmeli!




-
Şükrü Atay
Tüm YorumlarŞiirlerinizin hemen hepsi Hakk'a,hakikate çağıran doğruya yönelten şiirler.Tebrikler.
İlhamınız bol, kaleminiz dâim olsun inşallah.