Seni böyle görmek güzel,
Bu halinle sevmek güzel,
Çiçek gibi dermek güzel,
Dersem bana bakarmısın.
Bakışların mana dolu,
Yeşil gözlerinde yüzerken ruhum,
Çiçek bahçesinde uyumaktayım.
Dünyalar güzelim, ah!..selvi boylum,
Her rüzgar önünde savrulmaktayım.
Bakışın mızraksa gülüşün pıtrak,
Aldırmayın insanın makam’ı cüppesine,
Şeytanla iş tutarken gidiyor secdesine.
Domuz eti yemezken kul hakkı yiyenlerin,
Bir yüzüne tükürün bir de şeceresine.
Hasan Arpacı,2018,Üsküdar
Dostluk kervanına pusu kuranlar,
Kirden görünmüyor yüzünüz sizin.
Vicdanı kinlere kurban yapanlar,
Yılan gibi sokar sözünüz sizin.
Dostlar arasında hak hukuk vardı,
Dünya ya gelirsin;
Bir ağaç dikersen,
Yüz yıl yaşarsın.
Çocuk büyütürsen,
Bir kaç nesil hatırlanırsın.
Bir eser yaparsan,
Cahil kapısın da kul olsam bile,
Feraset akıldan kültürden gelir.
Bir selam yollasam bin ebabile,
Asalet farkından gönülden gelir.
Kitap yüklü eşek olmayan alim,
Ben nerede nefsimi,ıslah etmek nerede,
Bu gün tövbe ederim,yarın başka hallerde.
Bıktım usandım artık,sekiz yüzlü olmaktan,
Bu gün zakkum üstünde,yarın başka güllerde.
http://dusunceuretelim.blogspot.com
Haksızlığa isyan eden,
Adalete teslim olur.
Zalimlere baş kaldıran,
Alim olur,kerim olur.
Hayat kimisine bir demet çiçek,
Sunarken bizlere acı yüklüyor.
Belki de biz buna hukuksuz demek,
İsteriz lakin o sancı yüklüyor.
Bir gönül kuşunun sırtında ruhum,
Haramdan helale yollar yaparsın,
Yaptığın putlara kendin taparsın.
Bir elinde tespih başında sarık,
Bazen para bazen zaman çalarsın.
Hasan Arpacı,2014,Üsküdar




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!