estetikte altın oran falan
arayıp duruyorlar
güzellik sevdalısı insanlar
bin yıllardan beri
ney neden güzeldir? diye
bir ince ayar olduğu kesin
şu şöyle olursa güzeldir
diyemiyor hiç kimse
sadece altın oran kavramına
yükseltebildik sanatı, medeniyeti
daha neler neler var oysa
incelik, kalınlık
boy, pos, güç, kuvvet, heybet
hafiflik, ağırlık, hız
doku, renk, fonksiyonellik, fayda
asalet, ruh temizliği, uyum
herşey için ayrı bir kriteri var
estetik olmanın
Çin seddine kalınlık olarak
beş metre iyi hem de estetik
ama ev duvarları için değil
neresi düz, neresi yuvarlak
neresi köşeli olacak
eni, boyu, içi, dışı
en iyisi, en mütekâmili
örneklerine bakmak
illa ki at gibi koşacak deseydi adam
sıçrayan otomobillerle
gidiyor olurduk şimdi
o hiç beğenmediğin
kağnının
yekpare ahşap tekeri
bugünkü tekerlek oldu zamanla
çelik jantlı tekerlekler
evrensel bir estetiği
yaratmanın yolu
evrensel bir kritikte saklı
kendisini aşması gerekiyor kıtaların
amerikan otomotivi müsrif
japon evleri küçük
almanınki sağlam
uzakdoğu da iyi gidiyor şimdilik
kendi millî stilinden
yenilerde kurtuldu daha
sanayi üzerinden anlatıyorum
otomobil sanayi...
estet olmayı
fransız kırılgan
ingiliz yılmaz
isveçli volvo evladiyelik
skoda nazik
bazı mercedesler kaba
station, sedan, suv
hepsi iyi de
hatchback sevgisini tasarımcıların
anlamaya çalışıyorum
küçücük arabalarda
bir ayrı handikap
bir köpük gibi akıp gidiyorlar sularda
ister sel, ister tsunami
ayağının yere basması için
en az bir ton olmalı
boş ağırlığı bir otomobilin
1300'e kadar yolu var
lastikleri de düşüneceksin biraz
toyota iyi götürüyor bu işi
eski volvoların motor istifi
biraz köylü gibi
hondanınki harika
tata biraz gerisinden geliyor
evrensel estetiğin
dış çizgileri bir
kepazelik eski ladanın
araba olarak iyi
alır götürür yani
yarış otomobili gibi olanları
otomobilden sayma
bir aile için olmadıktan sonra
isterse ferrari olsun
işini görmesin, bagajı olmasın
hiçbir şey alıp koyama yanına
iyi Vallahi
araba mı sürüyoruz
uçakla mı gidiyoruz
tadını çıkarmaz isen
vardığın yerlerin
ona seyahat mi denir
ağaçları görme
vadileri, suları görme
insanları görme
dağ geçitlerini görme
bas git öylece
iyi be
kim uydurdu ise bu yalanı
bunun adı gezmek değil
son hızla mesafe talanı
altın oranı bir kıl gibi
en ince ayarlarında bilen
aslında ve mutlaka
Cenab-ı Allah
O'na bakacak, O'na soracaksın
daniela cavalieriyi yaratan
goya da iyi bir ressamdır ama
kucağına alamazsın
yaptığı kadınları, sevgilileri
çocuk doğuramaz sana
tutamaz ellerinden
öpsen bile bir kadın tadını
veremez dudakları
sıcacık ve suyu tatlı bir dili
yoktur ağzının içinin
hepsi bir göz zevkidir
beyaz ipekler içinde
veya çıplak
fotoğraf makinasının icadına kadar
olmazsa olmazdı bu sanat
şimdi söndü
para kırmak için yapıyorlar biraz da
bu sanata hayat veren
saklı kadın ve kızlar
evlerinden dışarı çıktı
en az yarısı da soyundular zaten
hangi bilinmeyen neyini, kimin
yapacak ressamlar da
bir kıymet-i harbiyesi olacak
gözünün önünde herkesin
bütün dünya plajlarında
bütün kadınlar
cin şişeden çıktı
2013
Kayıt Tarihi : 5.1.2015 13:21:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Gülhan Özkara](https://www.antoloji.com/i/siir/2015/01/05/guzellik-sevdasi.jpg)
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!