📜 ANTOLOJİ KAYIT BİLGİLERİ
ESER ADI: Dilsiz misin yar?
ESER NO: 561
TÜRÜ: Türkü /
YAZAR / SÖZ YAZARI: Muharrem Ayrancı
Kimi güzel bağlar gözüyle beni
Kimi sözleriyle yakar bu teni
Çalmıyor telefon, duymam sesini
Neden aramıyorsun, dilsiz misin yar?
Telefon başında sustu umutlar
Aramaz sormazsın, dünya bana dar
Aramayan o yar kalbimi yorar
Söyle bir dilsiz yar mi sevdim ben?
Yollarına bakıp yürek dağlarım
Aramazsan her gün sessiz ağlarım
Sesini duymadan nasıl yaşarım?
Neden aramıyorsun, dilsiz misin yar?
Telefon başında sustu umutlar
Aramaz sormazsın, dünya bana dar
Aramayan o yar kalbimi yorar
Söyle bir dilsiz yar mi sevdim ben?
Kayıt Tarihi : 19.06.2026 23:04:00
Şiiri Değerlendir
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
📖 ESERİN HİKAYESİ (GÜNCELLENDİ) Bu türkü; dünyadaki en ağır yüklerden biri olan vefasız sessizliği, cevapsız bırakılan sitemleri ve masada sessizce duran, hiç çalmayan bir telefonun ardındaki o derin yalnızlığı anlatır. Hikaye, şairin ömür yolunda karşılaştığı insanların bıraktığı izlerle başlar. Kimi insan sadece bir bakışıyla, güzel bir gözle insanı kendine bağlar; kimi ise söylediği sitemli bir sözle yüreği dağlar. Şair Muharrem Ayrancı da öyle bir güzele vurulmuştur ki, o güzel ilk başta kalbini büyük bir sevgiyle kendine bağlamış, fakat sonrasında derin bir sessizliğe bürünmüştür. Gözlerini telefondan ayırmadan taze bir umutla bekleyen şair için artık sabır tükenmiş, umutlar susmuştur. Telefonun çalmıyor oluşu, o karşı taraftan tek bir sesin, tek bir nefesin bile gelmeyişi bu türkünün feryadını doğurur. "Neden aramıyorsun, dilsiz misin yar?" sorusu, bir haykırıştan ziyade kalbi her saniye yoran o aramayan yara karşı verilmiş en net, en kurallı cevaptır. Şair, sevdiğinin bu katı sessizliği karşısında adeta dilsiz bir yara gönül verdiğini anlar. Yaşadığı bu derin aşk acısını tekil ruhuna sadık kalarak, soft nakaratlı ama ritmi canlı bir türkü formunda dinleyicisine ilan eder.




Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!