İnsanlar, acılar mı yoğurur?
Yoksa
Acılar mı insanları yoğurur?
Hikayesi olmayan ağaç mı var?
Hayalleri olanın hikayesi de olur.
Gökyüzünde asılı olan bulutlara
Başını değdirmek istemeyeni duymadım hiç.
Ne kolaydır memleketimde
Bir şeylerin adamı olmak.
Devleti eleştirsen, haklarından bahsetsen
Emeğim, ekmeğim, alın terim desen
Ölüm ne renk olsaydı
Yine ürkütürdü insanı
İçimizden geçirmişizdir hep
Terör başka kapıların günahı olsun
Aşını, işini bilmeyen insan
Bir küçük balığın bildiği kadardır belki de insanlığın dünyayı, uzayı bilişi. Oldu da
denizden dışarıya kafasını uzattiginda gördüğü en uzak yer sadece gökyüzüdür. Ve o
gökyüzünün ötesinde bir yerin olabileceğine dair bir fikir dahi yürütemez.
sınırsız boşluk olarak tabir edilen uzay, ya tepsi gibiyse . ve bu uzay sadece
__İnsan olaylara, nesnelere kısacası herşeye bakarken butunsellik içinde mi olmalidir ? Bence evet. Butunsellik hayatın kendisidir desem abartmam. Birisine bakarken bile sadece gözleri, saçları, duruşu ya da kıyafeti boyu posu olarak değil bir bütün haliyle bakmak gerek . Mesala kitap okurken yine bir bütün olarak okumak gerek. her bir parcasini ayrı değerlendirmek bütünün doğru anlaşılmamasına neden olabilir.
Bütünsellik.
Aslında ne kadar da ağır ve derin bir mevzu. Kainat, herşeyiyle ayrı ayrı gözüküp bir bütünün içinde . Hani paketiyle bir ürün alirsiniz ya o paketin içinde ayrı ayrı ürünler vardır ama hepsi birbirine bağlantılıdır .
Nitekim insan anatomisi . Her bir organın ayrı ayrı görevleri,fonksiyonları var. Ama hiçbirini bir digerinden ayırt edemezsiniz. Birbirine bağlantılıdır. Ve insanın anatomisini nitelerken sadece kalptir ya da beyindir ya da karaciğer böbrektir diyemezsiniz.
Bilir isen, alemini
Okur insan, alemleri.
Hep büyüler, dünya ili.
Cahil adım, insan idim.
Neyi bildin ise, hepsi gözün ilen
Cahilliğindir baki kalan, kör isen.
Bahtinur Cano
Zalimin hasmı idim, mazlumlara gardaş, can.
Tarihi yazan bendim, davam idi Hak Turan.
Bahtinur Cano
Okumak için önce, adını bilmek gerek
İnkar edip gidene, kainat hep boş demek.
Değeri kendi biçer, ister hem hanesini
Düşünde olmayana, nasip olmaz cenneti
Bahtinur Cano




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!