Nasıl da güvenli
Huzur dolu birşeydi
Seninle geçen zaman!
Gün ışığı misali
Bir gösterdin;
Bir geri çektin kendini
Bulutların arasından...
Aşkolsun
Ne kadar da güzeldi oysa!
Postunu serip de
Şöyle bir köşeye
Sarı tekir kedim gibi
Kıvrılırken soba başında
Keyiften mırıldanarak
Durun
Dahası var ama
Bir dakika!
Kendi gibi minicik
Nohut kadar sevimli
Kutu gibi bir odada
Birinci sınıf yünden
Üst üste dört döşek
İki yorgan ve
O da mı yetmedi sana!
Sakız gibi bembeyaz
Sabun kokulu
Kaneviçe süslü
Çift kişilik bir yastıkta
Onunla yan yana
İki örgülü
Kınalı saçlarına bakarak
Koyun koyuna uyumak gibi
Okul yıllarında
Tokat'ta bir kış gecesi
Anneanne yatağında...
Çok severim diye
Korktun demek
Çok ağlarım
Çok üzülürüm diye
Benim yerime
Benden önce sen üzüldün
Öyle mi?
Kendini hemen geri çektin!
Oysa ne kadar tutku yüklüydü
Bakışların...
Bir damla gözyaşı değse
Pınarıma kirpiğinden
İkimiz de akıma kapılacak gibiydik!
Anladım...
Üzülme ama
Ben ayrılığa da katlanırım
Canım...
Yeter ki sen
Ayırma beni düşlerinden!
Her nefes alışımda
Sen bırak!
Her iç çekişimde
Ah! de!
Saat onikiyi
Oniki defa vurduğunda
Her gece
Yeter ki tam vaktinde
Evimde olayım
Prensesler gibi...
Ve karşımda o an
Seni göreyim
Endişeli bakışlarla öylece
Beni beklerken kapımda...
Al kucağına haydi!
Tara, okşa saçlarımı...
Mavi, yeşil, turkuaz ve elâ
Gözlerin değsin gözlerime
Ceylanım...
Mühürlensin aşkımız
Mavi beyaz
Nazar boncuklarıyla
Dört bir yanda!
Uyurken ninniler söyle
Küçük bir kızçocuğunu
Avutur gibi salla..
Sonra, bas bağrına!
Ne kadar üşüyor tenim
Bu soğuk akşamlarda
Bir bilsen...
Nasıl da titriyor ellerim sensiz!
Seni çok özlüyorum, bebeğim!
Görmüyor musun?
Yine öyle ilk günki gibi
Sıcacık bakıver n'olur!
Yine öyle umutla
Güller ser yollarıma;
Hasretle sarıl beyaz kollarıma!
Söyle ki
Vuslata dönsün
Çarkıfelek sihirbazı gayri!
Efendisi ol gönül bahçemin!
Dalımda ötüşen
Sevda bülbülüm ol..!
Bari ben de
Gül olduğumu bileyim artık!
Elimi tut
Bir daha
Gözlerime bak
Bırakma lütfen!
İçim ısınsın gün doğumlarında!
Işıt gözlerimi yeniden
Seninle sabah olsun!
Bu defa yan yana
Kaneviçe dokulu
Gül kokulu
Aynı yastığın nakışında
Birlikte uyanalım
Olur mu?
Buğusu çöksün üstümüze
Bahar dallarının!
Yorgun kolların nazikçe
Bellerime dolansın!
Güneş, telaş içinde
Üç-dört kulaç atmış olsa da
İleriye doğru, göğün yüzünde...
Akrep ve yelkovan
Birbirine kavuşunca
Lütfen artık dursun zaman
Kımıldamadan öylece...
Mavi kadranlı
Masa saatinin içinde..!
Bir kez olsun şımarsak
Canım sanki ne var
Oyun çocukları gibi biz de!
İkimiz için dönse ya
Arasıra
Şu yalancı dünya böyle?
Bir görsen sevgilim
Güller nasıl da açıldı
Sevinçten
Sesini duyunca
Dilerim solmasın
Bahçemde ibrişimler
Ömür boyunca!
Bir umut
Yeter bana!
Kayıt Tarihi : 11.06.2026 17:16:00
Şiiri Değerlendir
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Esma Özdemir İstanbul, 11 Haziran 2026 Perşembe Sa:16:29




Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!