Ben bayat ekmeği çok severim.
Sizinle şu an ilgilenecek vaktim yok.
Cheki Chanın Madolyon filmine bakmam daha hayrlı.
Tamda batı ve doğu felsefesini yansıltan mesajlar içeren bir film olabileceği kanısındayım...
Uzun lafın kısası batının felsefesi hiçbir zaman inanç üzerine olmamıştır... Mantık ve rasyonalite üzerine olan felsefeleri 16. yüzyılın sonlarında başlamışsa rönesans skolastik düşünce öncesinin felsefeside dahil hiçbir zaman inanç üzerine olmamıştır. Çünkü inanç üzerine olan felsefe diğerinin dönüşümüne yöneliktir tıpkı iyinin kötüyü iyiye dönüştürmesi gibi, kötününse böyle bir derdi yoktur...
İnanç üzerine olmayan rasyonalist felsefe ise duygu bazındaki davranışların psikoloji bölümüne atfıyla moderinetete rasyonalist davranırlar ilkellikleride papazlara günah çıkarmaları idi nitekim felsefe ve sonrası oluşan psikoloji dalı dine bir mefhum olarak baktıkları için günahlarla ilgilenmezler...
Batı gücün ve insanın analizini yaparken. Makiavelist bir ideolojiyle bir hükme varıyorsa bundan daha doğalı yoktur nitekim Makiavellide kendilerinden birisidir. Halen hukuklarını uygularken Roma hukukuna bağdamlıkları bellidir...
Sinan yüzde doksan kesinlikle sana katılıyorum...
Örgütlenmelerin sistem(rejim) içerisinde yapılanabilmeleri meşrudur fakat bir örgütün sistem içerisinde yapılanmasını ve gücünü meşru kılan devletin anayasasıdır, devletin anayasasının bir örgütü meşru kılmaması ise örgütün elde ettiği gücü dahada güç elde etmek hasabiyetiyle devletin kurumsal mekanizmalarına müdahalesi ve kullanması olsa olsa ana yasaya müdahaleden başka bir meşrutiyet değildir!
İslam bir ideoloji değildir bu mutekabillede siyasal İslam denen zuhuratın yargıya adalete güvenin ve devlete güvenin sağlanması için kullanılması beklenemez...
Meğersem devletin bütün kurumlarına idiolojik İslami enjeksiyonların, mafyadanda ileri örgütsel gücün adil veya adil olmayanı yargılaması kime göre meşrudur kime göre meşru değildir?!
Sn. Simay Zerce. İngilizcede benim türkçe bilmediğim hakkında sildiğiniz bir paylaşımınızı neden sildiniz?Herhalde benim sizin metadilden haberdar olup olmadığımı öğrenmek durumuna ma'ruz kaldınız?
İlin gavurunun metatürkçeden haberi var galiba, fakat bizim türk philologlarının metatürkçe konusundaki düşüncelerini veya uydurmasyonlarını psikoloji alanına ait olan merak duygusuyla meram etmek elde değil!
Sn. Ahmet İhsan Araç bey Giovanni Vergayı biraz irdelerseniz anlaya bildiğinize göre, idrak edebildiğinize göre belkim sorunuza umumi açıdan cevap bulabilirsiniz...
Not: Anlaya bildiğinize görmeyi ve idrak edebildiğinize göreyi sakın e prime olarak anlaşılmasın velahus her beyanatta yanlış anlaşılma payı vardır...
Deli ruhunda günahlardan dolayı oluşan kirlere tövbe keseciğin yoksa gelebilirsin, elbette tövbe kesesinin arındırdığı pislikleriyle yiyecek günah keçisi bulunur!
İnsanın ahlaki değerleri gayri ahlaki olan pisliklerden dolayı farklılık kazanır. Duyguların ve değerlerin sömürülmesi ne kadar ahlaki hitabelerden meydana gelse bile sömürülenin o gayri ahlaki olanı tanımlamasıyla manâsını kazanır ve sömürülmüş olan şey artık halini alır.
Tüketim sonucu oluşan çoğu artık pisliğe ve kirliliğe neden olur.
Soruyorum o meşhur atom fizikçilerine, nükleer enerji sağlamak için atom hakkında her haltı yedinizde kalan nükleer artığın geri dönüşümü için ne yaptınız?
Yine soruyorum o meşhur atom fizikçilerine, nükleer artığın radyasyonunu düşürmek için belirli bir sürede magma ile karıştırıp herhangibi bir şeyle veya hidrojen gibi şeylerle şokladınızmı?
Arının ağzından bal damlıyor ama şunu unutma, aşı fikrinin varoluş sebebinin arkasındaki iğnesi olduğunu
ve Arı iğnesini batırdığında kendisinin ölme ihtimali olduğunu!
- Şair falan değilim, şair olma gibi bir amacım, hevesim, gayem filan yok, çünkü her mefhum kendi lisânıyla O' nu ve kendi özünü kendince ifâde eder. - Geometri bilmeyen giremez. Ondan sonrası neden kendini tanı, acabâ? - Kendimi tanıyamıyoru ...
serbest kürsü
07.07.2019 - 21:16Ben bayat ekmeği çok severim.
Sizinle şu an ilgilenecek vaktim yok.
Cheki Chanın Madolyon filmine bakmam daha hayrlı.
Tamda batı ve doğu felsefesini yansıltan mesajlar içeren bir film olabileceği kanısındayım...
serbest kürsü
07.07.2019 - 20:52Elif eğer kendi mefhumlarına uymayan bir insanı aşağılamak bir şeyleri tatmin ediyorsa oda olsa olsa insanın içindeki kötülüğü tatminidir!
serbest kürsü
07.07.2019 - 20:47Uzun lafın kısası batının felsefesi hiçbir zaman inanç üzerine olmamıştır... Mantık ve rasyonalite üzerine olan felsefeleri 16. yüzyılın sonlarında başlamışsa rönesans skolastik düşünce öncesinin felsefeside dahil hiçbir zaman inanç üzerine olmamıştır. Çünkü inanç üzerine olan felsefe diğerinin dönüşümüne yöneliktir tıpkı iyinin kötüyü iyiye dönüştürmesi gibi, kötününse böyle bir derdi yoktur...
İnanç üzerine olmayan rasyonalist felsefe ise duygu bazındaki davranışların psikoloji bölümüne atfıyla moderinetete rasyonalist davranırlar ilkellikleride papazlara günah çıkarmaları idi nitekim felsefe ve sonrası oluşan psikoloji dalı dine bir mefhum olarak baktıkları için günahlarla ilgilenmezler...
serbest kürsü
07.07.2019 - 20:22Batı gücün ve insanın analizini yaparken. Makiavelist bir ideolojiyle bir hükme varıyorsa bundan daha doğalı yoktur nitekim Makiavellide kendilerinden birisidir. Halen hukuklarını uygularken Roma hukukuna bağdamlıkları bellidir...
Sinan yüzde doksan kesinlikle sana katılıyorum...
serbest kürsü
07.07.2019 - 07:12Sn. Ahmet bey F. Kafka takriben derki insanın yazdığı yazı tokatlamalı. İnsanı tokatlamayan yazı bence öğrenilmeyen bilgidir!
Mukabelen saygılarımla.
serbest kürsü
07.07.2019 - 07:07Örgütlenmelerin sistem(rejim) içerisinde yapılanabilmeleri meşrudur fakat bir örgütün sistem içerisinde yapılanmasını ve gücünü meşru kılan devletin anayasasıdır, devletin anayasasının bir örgütü meşru kılmaması ise örgütün elde ettiği gücü dahada güç elde etmek hasabiyetiyle devletin kurumsal mekanizmalarına müdahalesi ve kullanması olsa olsa ana yasaya müdahaleden başka bir meşrutiyet değildir!
serbest kürsü
07.07.2019 - 06:45İslam bir ideoloji değildir bu mutekabillede siyasal İslam denen zuhuratın yargıya adalete güvenin ve devlete güvenin sağlanması için kullanılması beklenemez...
Meğersem devletin bütün kurumlarına idiolojik İslami enjeksiyonların, mafyadanda ileri örgütsel gücün adil veya adil olmayanı yargılaması kime göre meşrudur kime göre meşru değildir?!
serbest kürsü
07.07.2019 - 05:06Bu şiir delinin en son pay(d)aşımına gelsin...
Dil Göz'mü oldu?
Kulak görmezki dili!
Göz duymazkı sözü!
Göz kulakmı olduki?
Neden Kalp Göz olmasınki?
m.orak
Bu ilhamsızlığımın şiiride meta türkçenin ne olduğuna dair hiçbir fikriyatı olmayanlara gelsin!
Selemi elemi derdi verişindeki gülün dikeni.
Gök kubbeden katmanı mesafeyi yediledi.
Namı şahı âha cevabı zâime adlı meyledi.
Ahu bâbı zerâfi zerânı aşkı söyledi.
Taliu âlâda didarı zevahiri cevahiri neyledi?
Bakîi rahide aşkı viranı cevheri şevk eyledi.
Aşk aşka karşı, aşıkı Aşk arşı alâda sarhoşu nâş eyledi.
m. orak
serbest kürsü
07.07.2019 - 04:32Sn. Simay Zerce. İngilizcede benim türkçe bilmediğim hakkında sildiğiniz bir paylaşımınızı neden sildiniz?Herhalde benim sizin metadilden haberdar olup olmadığımı öğrenmek durumuna ma'ruz kaldınız?
İlin gavurunun metatürkçeden haberi var galiba, fakat bizim türk philologlarının metatürkçe konusundaki düşüncelerini veya uydurmasyonlarını psikoloji alanına ait olan merak duygusuyla meram etmek elde değil!
serbest kürsü
05.07.2019 - 23:33Bu şarkı özgürlük ilisyonunun kazığını yeyip özgürlük ilisyonuna esir olanlara gelmesin...
Tekraren bütün harici esirlere... Hadi bana eyvallah çıkıyorum çok tantana yaptım...
serbest kürsü
05.07.2019 - 23:14Frau ? anlamaman daha iyi...
Benimde sizinle bir problemim yok, probleminizin olmamasınada memnun oldum...
serbest kürsü
05.07.2019 - 19:55serbest kürsü
05.07.2019 - 10:07Sn. Ahmet İhsan Araç bey Giovanni Vergayı biraz irdelerseniz anlaya bildiğinize göre, idrak edebildiğinize göre belkim sorunuza umumi açıdan cevap bulabilirsiniz...
Not: Anlaya bildiğinize görmeyi ve idrak edebildiğinize göreyi sakın e prime olarak anlaşılmasın velahus her beyanatta yanlış anlaşılma payı vardır...
serbest kürsü
05.07.2019 - 04:17Âh Pudraşekeri âh, asıl delirmiş deliliğini belli etmemişse, deliye uygun düşmüşse bile kösele köpüğü deriden keseye sığdırmazmış!
:)
serbest kürsü
04.07.2019 - 19:24Deli ruhunda günahlardan dolayı oluşan kirlere tövbe keseciğin yoksa gelebilirsin, elbette tövbe kesesinin arındırdığı pislikleriyle yiyecek günah keçisi bulunur!
serbest kürsü
04.07.2019 - 19:07Sokarım politikanıza, beni çok geriyor o soktuğum politikanız!...
serbest kürsü
04.07.2019 - 19:02İnsanın ahlaki değerleri gayri ahlaki olan pisliklerden dolayı farklılık kazanır. Duyguların ve değerlerin sömürülmesi ne kadar ahlaki hitabelerden meydana gelse bile sömürülenin o gayri ahlaki olanı tanımlamasıyla manâsını kazanır ve sömürülmüş olan şey artık halini alır.
Tüketim sonucu oluşan çoğu artık pisliğe ve kirliliğe neden olur.
Soruyorum o meşhur atom fizikçilerine, nükleer enerji sağlamak için atom hakkında her haltı yedinizde kalan nükleer artığın geri dönüşümü için ne yaptınız?
Yine soruyorum o meşhur atom fizikçilerine, nükleer artığın radyasyonunu düşürmek için belirli bir sürede magma ile karıştırıp herhangibi bir şeyle veya hidrojen gibi şeylerle şokladınızmı?
serbest kürsü
04.07.2019 - 13:30Eğer o zatın mezarını bile yasaklamışsanız Öcalanında mezarını yasaklayacakmısınız?
serbest kürsü
04.07.2019 - 13:26Eğer o altı ok inkilaplarıysa her bir okun öldürdüğü ne idi?
serbest kürsü
04.07.2019 - 12:54serbest kürsü
04.07.2019 - 12:43Şunuda unutma, ceryansız ampül aydınlatmaz, fazla ceryan ampülü patlatır ama ateş böceği daima ceyransız olsa bile aydınlatır!
serbest kürsü
04.07.2019 - 12:34Şunuda unutma, sert zeminde yürüyen At nalından, yumuşak zeminde yürüyense hızından olur!
serbest kürsü
04.07.2019 - 12:13Şunu unutma, yanıltan serap etkisininde Güneşten kaynaklandığını ve kötüyde iyinin var edebileceğini!
serbest kürsü
04.07.2019 - 12:04Arının ağzından bal damlıyor ama şunu unutma, aşı fikrinin varoluş sebebinin arkasındaki iğnesi olduğunu
ve Arı iğnesini batırdığında kendisinin ölme ihtimali olduğunu!
Toplam 1192 mesaj bulundu