Başta propaganda olmak üzere, sanat, tarih ve senaryo bakımından oldukça başarısız bir filim. Yasaklamak kesinlikle akıl karı değil. Bırakın Ermeniler bizi nasıl görüyor bilelim. Üstelik yasakların ilgi artırdığı da unutulmamalı.
Kelimelerin sicil kaydı...kelimelerin de kişilikleri vardır...kimi asabidir, kimi soğuk kimi de duygusal...sözlükler kelimelerin kişiliklerini yansıtmakta yetersiz olsa da bize genel hatlarıyla kelimelerin kimlik bilgilerini verirler. O yüzden iyi bir edebiyat iyi bir iletişim için kelime bilgisi elzemdir.
21 madde yazıp sonunda ilkeli insanı tanımlayamamak oldukça düşündürücü. İlkeli insan, hayat felsefesini oluşturan prensiplerden çıkarlarına ters düşse de taviz vermeyen insandır. Düşünce namusu olan insandır.
Demokrasinin bilim ve sanatta uyguladığınızda ulaşabileceğiniz en anlamlı sonucu yani iflası. Başka bir ifadeyle, insanların uzmanı olmadıkları konuda belirleyici olma/seçme yetkisi verirseniz çıkacak sonuç.
Mektup, kimi zaman bir gözyaşı, kimi zaman bir kucaklamadır...yazılan mektuba cevap vermemek, verilen bir selamı almamaya eşdeğerdir. Mektup yalnızların ebediyetle hasbuhalidir. S.O.S'tir.
Fıkıh yada tefsirle ilgili eserlerde,' alimin ilmiyle ameli farzdır' diye bir hüküm bilmiyorum. Herkes gibi alimler de bildiklerinden sorumludur o kadar. Bu sorumluluk 'farz' şeklinde terki günah olan bir hükme terettüp etmez. Hatta Kurtubi, 'Ahkamu'lKuran' adlı tefsirinde, kendisi teeeccüd namazı kılmayan bir kimsenin, başkalarına bunun güzel bir ibadet olduğundan bahisle tavsiye edebileceğini belirtir.
Hurafeler din yapımcısı TGRT'nin kimi çevrelere şirin görünmek adına ekranlarına buyur ettiği, 'bacım'gerek kişiliğiyle gerekse ölçüsüz davranış ve konuşmalarıyla bir seviyesizlik örneği, bayağılaşan kadın modeline güzel bir örnek.
9.hariciye koğuşu gerçekten anıt değerinde bir eser. Yalnızız'ı ben de başladığım halde bitiremedim.Ne acı ki yeni nesil tanımıyor ne Peyyamiyi ne okumaya değer başka bir değeri...Peyyami mektep medrese görmeden kendi kendine yetişmiş bir kabiliyettir.
Üslupkar...edebiyattan hazzedenlerin zevk alabileceği bir tını...Uslubunun omurga yapısında Cemil Meriç var...o da kelimede asalet arıyor...Yalnız kurgu tarzı Reşat Nuri ve Hüseyin Rahmi'ye çok yakın. Kalem işçisi. Osmanlı Türkçesini yeni nesle sevdiren adam. Allah'tan uzun ömürler diliyorum.
O, kumaşı farklı bir insandı. Şarkıları müzik psikolojisi açısından akademik çalışma yapılacak kadar sıradışı ve etkileyici. Bu ülkeye dargın ayrıldı bu dünyadan. Keşke mücadelesini şarkıları ve düşüncesiyle verseydi ve terör örgütüne yakın durmasaydı...Pkk ya olan yakınlığı, sanatına kan bulaştırmıştır.
Şam'ın, Osmanlı dönemindeki kullanımı bu günkü Filistini de içine alan geniş bir bölgeyi içine alır. Devlet-i aliyye üç şehri 'şerif' sifatıyla nitelemiştir ki bunlardan bir tanesi de Şam-ı şeriftir. Eski adı 'feyha' olan bu şehir, bir zamanlar gerçek bir İslam şehri profiline sahipti tıpkı İstanbul gibi...
Türk asıllı arap şair Ahmet Şevkı'nin, Şamı görünce söylediği ve Ummü Külsüm tarafından okunan 'Ne zaman söz bitti, gözlerin aşk diliyle gözlerime seslendi...'şarkısını hatırlatmaktadır...
Kurana 'mitoloji' yakıştırmasını ilk yapanlar Mekkeli müşrikler olmuş...'esatıru'l-evvelin' ama kuranın anlatımı gerçekten başka bir şey değildir. Vahyin sunduğu gerçekler zamanla mitolojiye dönüşmüş olabilir, ondan hareketle Kurana Mitoloji yakıştırması yapmak haksızlık olur ve Allaha karşı haksızlık yapandan daha zalim kim olabilir?
İlahi komedya Meşhur arap filozofu el-Mearri'nin 'risaletü'l-gufran' adlı eserinden esinlenmiştir. Bunun en önemli delili ise; Hristiyan teolojisinde İslamda olduğu gibi 'araf' düşüncesi olmadığı halde 'İlahi komedyada' bu düşünceye yerverilmiştir. Yani yarı amatör bir intihaldir.
Türkiyede hatta İslam dünyasında ilk sivil iteatsizliği başlatan ve resmi ideolojinin dayattığı din yadadinsizliğe alternatif olarak Kurana dayalı gelenekten kopuk olmayan bir din anlayışı sunar.
Kürt bölücülüğüne alet edilmemek için 'kürdi' nisbesinin yerine 'nursiyi' kullanacak kadar bu ülke sevdalısıdır.
Hayatı boyunca derin devlet tarafından takip edilmiştir. Sessiz bir kahramandır.
'Banet Suat' Hz. Peygamber döneminde yazılmış bir aşk şiiri..üstelik sahibini ölüm cezasından kurtarmış bir şiir..bu kadarını pek çoğumuz tahmin bile edemez..şiirin ilk mısraaı, şairin Suat adlı sevgilisinden bahseder..'Suat bu gün benden ayrıldı.. g ...
dürüstlük
19.01.2004 - 12:28İnsanlarla içten ve pazarlıksız iletişim kurma şekli...olduğun gibi görünebilme erdemi...
ararat
16.01.2004 - 14:30Başta propaganda olmak üzere, sanat, tarih ve senaryo bakımından oldukça başarısız bir filim. Yasaklamak kesinlikle akıl karı değil. Bırakın Ermeniler bizi nasıl görüyor bilelim. Üstelik yasakların ilgi artırdığı da unutulmamalı.
sözlük
16.01.2004 - 14:25Kelimelerin sicil kaydı...kelimelerin de kişilikleri vardır...kimi asabidir, kimi soğuk kimi de duygusal...sözlükler kelimelerin kişiliklerini yansıtmakta yetersiz olsa da bize genel hatlarıyla kelimelerin kimlik bilgilerini verirler. O yüzden iyi bir edebiyat iyi bir iletişim için kelime bilgisi elzemdir.
İlkeli insan
15.01.2004 - 14:3421 madde yazıp sonunda ilkeli insanı tanımlayamamak oldukça düşündürücü. İlkeli insan, hayat felsefesini oluşturan prensiplerden çıkarlarına ters düşse de taviz vermeyen insandır. Düşünce namusu olan insandır.
ali babacan
12.01.2004 - 22:29genç dediler...tecrübesiz dediler...ama gençlerin önü açılınca neler yapılabileceğini gösterdi. Babacan, soy ismiyle müsemma.
bayhan gürhan
12.01.2004 - 22:27Demokrasinin bilim ve sanatta uyguladığınızda ulaşabileceğiniz en anlamlı sonucu yani iflası. Başka bir ifadeyle, insanların uzmanı olmadıkları konuda belirleyici olma/seçme yetkisi verirseniz çıkacak sonuç.
ölüm
07.01.2004 - 21:33bitmeyen sükunlu gece. Asûde bahar ülkesi rind meşrep olanlar için.
çile
07.01.2004 - 21:32Üstadın şiirlerine, alternatifi bulunamıyacak kadar güzel bir isim. O kitabın mizanına konacağını ümit ediyorum.
mesut yılmaz
07.01.2004 - 21:29Mahvetti bu ülkeyi, ümitlerimizi, talan etti o ve ekibi bu milleti...Bu dünyada alamassa ahirette mutlaka hakkını alacak bu millet
mektup
07.01.2004 - 21:20Cemil Meriç Üstadın Jurnal1-2 eserleri şahane mektup örnekleriyle doludur. Mektup kültürüne ilgi duyanların dikkatine arz ederim.
mektup
03.01.2004 - 22:07Mektup, kimi zaman bir gözyaşı, kimi zaman bir kucaklamadır...yazılan mektuba cevap vermemek, verilen bir selamı almamaya eşdeğerdir. Mektup yalnızların ebediyetle hasbuhalidir. S.O.S'tir.
alim
03.01.2004 - 22:01Fıkıh yada tefsirle ilgili eserlerde,' alimin ilmiyle ameli farzdır' diye bir hüküm bilmiyorum. Herkes gibi alimler de bildiklerinden sorumludur o kadar. Bu sorumluluk 'farz' şeklinde terki günah olan bir hükme terettüp etmez. Hatta Kurtubi, 'Ahkamu'lKuran' adlı tefsirinde, kendisi teeeccüd namazı kılmayan bir kimsenin, başkalarına bunun güzel bir ibadet olduğundan bahisle tavsiye edebileceğini belirtir.
seda sayan
01.01.2004 - 17:50Hurafeler din yapımcısı TGRT'nin kimi çevrelere şirin görünmek adına ekranlarına buyur ettiği, 'bacım'gerek kişiliğiyle gerekse ölçüsüz davranış ve konuşmalarıyla bir seviyesizlik örneği, bayağılaşan kadın modeline güzel bir örnek.
peyami safa
31.12.2003 - 21:149.hariciye koğuşu gerçekten anıt değerinde bir eser. Yalnızız'ı ben de başladığım halde bitiremedim.Ne acı ki yeni nesil tanımıyor ne Peyyamiyi ne okumaya değer başka bir değeri...Peyyami mektep medrese görmeden kendi kendine yetişmiş bir kabiliyettir.
ahmet turan alkan
30.12.2003 - 12:13Üslupkar...edebiyattan hazzedenlerin zevk alabileceği bir tını...Uslubunun omurga yapısında Cemil Meriç var...o da kelimede asalet arıyor...Yalnız kurgu tarzı Reşat Nuri ve Hüseyin Rahmi'ye çok yakın. Kalem işçisi. Osmanlı Türkçesini yeni nesle sevdiren adam. Allah'tan uzun ömürler diliyorum.
ahmet kaya
27.12.2003 - 13:57O, kumaşı farklı bir insandı. Şarkıları müzik psikolojisi açısından akademik çalışma yapılacak kadar sıradışı ve etkileyici. Bu ülkeye dargın ayrıldı bu dünyadan. Keşke mücadelesini şarkıları ve düşüncesiyle verseydi ve terör örgütüne yakın durmasaydı...Pkk ya olan yakınlığı, sanatına kan bulaştırmıştır.
ahmet yüksel özemre
26.12.2003 - 21:55Tam bir eski İstanbul efendisi. Üsküdarda Bir Attar Dükkanı adlı kitabı bir harikalar diyarı.
şam
13.12.2003 - 13:16Şam'ın, Osmanlı dönemindeki kullanımı bu günkü Filistini de içine alan geniş bir bölgeyi içine alır. Devlet-i aliyye üç şehri 'şerif' sifatıyla nitelemiştir ki bunlardan bir tanesi de Şam-ı şeriftir. Eski adı 'feyha' olan bu şehir, bir zamanlar gerçek bir İslam şehri profiline sahipti tıpkı İstanbul gibi...
Türk asıllı arap şair Ahmet Şevkı'nin, Şamı görünce söylediği ve Ummü Külsüm tarafından okunan 'Ne zaman söz bitti, gözlerin aşk diliyle gözlerime seslendi...'şarkısını hatırlatmaktadır...
kuran-ı kerim
12.12.2003 - 14:08Kurana 'mitoloji' yakıştırmasını ilk yapanlar Mekkeli müşrikler olmuş...'esatıru'l-evvelin' ama kuranın anlatımı gerçekten başka bir şey değildir. Vahyin sunduğu gerçekler zamanla mitolojiye dönüşmüş olabilir, ondan hareketle Kurana Mitoloji yakıştırması yapmak haksızlık olur ve Allaha karşı haksızlık yapandan daha zalim kim olabilir?
kamusal alan
10.12.2003 - 14:56Suyu bulandırıyorsun muhabbeti...
la divina commedia / ilahi komedya
09.12.2003 - 18:11İlahi komedya Meşhur arap filozofu el-Mearri'nin 'risaletü'l-gufran' adlı eserinden esinlenmiştir. Bunun en önemli delili ise; Hristiyan teolojisinde İslamda olduğu gibi 'araf' düşüncesi olmadığı halde 'İlahi komedyada' bu düşünceye yerverilmiştir. Yani yarı amatör bir intihaldir.
armağan çağlayan
08.12.2003 - 14:32Dokusu bu topluma ait olmayan üçüncü cins.
bediüzzaman said nursi
07.12.2003 - 21:32Türkiyede hatta İslam dünyasında ilk sivil iteatsizliği başlatan ve resmi ideolojinin dayattığı din yadadinsizliğe alternatif olarak Kurana dayalı gelenekten kopuk olmayan bir din anlayışı sunar.
Kürt bölücülüğüne alet edilmemek için 'kürdi' nisbesinin yerine 'nursiyi' kullanacak kadar bu ülke sevdalısıdır.
Hayatı boyunca derin devlet tarafından takip edilmiştir. Sessiz bir kahramandır.
osman yüksel serdengeçti
07.12.2003 - 13:08'Şu abdest olmasa, anlımı secdeden kaldırmayacağım ' diyen zat. Kalmadı öyleleri artık...
Toplam 361 mesaj bulundu