Atilla İlhan Adlı Üyenin Nedir Yazıları - Ant ...

  • serbest kürsü

    28.12.2017 - 19:50

    Ve orman ve su işleri bakanı açıkladı su fakiriymişiz... akıl fakirliği vermesin Allah

  • serbest kürsü

    28.12.2017 - 13:48

    kadehte kalan ömrümden,
    Ağlarsın içtiğin yılları bilsen.
    Hicrinle sararıp solan ömrümden,
    Ağlarsın biçtiğin dalları bilsen.Sefiller gücünü bende sınadı,
    Kimi kaçık dedi, kimi bunadı;
    Berdûş eleştirdi, sarhoş kınadı,
    Ağlarsın düştüğüm dilleri bilsen.Ar ettim sakladım uğraşlarımı,
    Haberdâr etmedim sırdaşlarımı.
    Gizlemek isterken gözyaşlarımı,
    Ağlarsın seçtiğim yolları bilsen.Felsefe böyledir dîvânelerde,
    Teselli aranır bahanelerde,
    Bir kadeh mey için meyhânelerde,
    Ağlarsın döktüğüm dilleri bilsen.Ateşe su dedim göz göre göre,
    Aklım zavallıydı duyguma göre,
    Bahtına şükretti Mecnûn bin kere,
    Ağlarsın düştüğüm çölleri bilsen

  • serbest kürsü

    27.12.2017 - 21:21

    Insanın kendini başkalarından iyi bilmesi normal değilmiş gibi sorunca...
    Kısanın üstüne ayeti yazınca demek...
    Profesör olunca demek yetmiyor...

  • serbest kürsü

    27.12.2017 - 19:18

    Bodrum da yaşıyorum sayın Wolf o kadar kolay değil şeytani düşünceli insanlardan uzak durmak. Sadece zikrettiklerinde uzak duruyoruz... Allah yardımcımız olur inşallah

  • serbest kürsü

    27.12.2017 - 14:22

    Rivayet o dur ki biri dağlı biri şehirli iki derviş varmış. Bir gün şehirli derviş dağlı arkadaşını ziyaret etmiş dağlı derviş başlamış anlatmaya hayatın zorluktan yaban hayatın vahşiliğine onları nasıl evcileştirdiğine ve şehirlilerin bu nimetlerden nasıl bilgisizce yaşadığına kadar anlatmış durmuş. Şehirli derviş Allah razı olsun diyip bir gün yolu düşerse şehirdeki ayakkabı dükkanına davet etmiş. Gel zaman git zaman canı sohbet çeken dağlı derviş bir torba süzme yoğurtla arkadaşının dükkanına ziyarete gelmiş. Selam verdikten sonra "Allah nasip etti yayladan buraya kadar yoğurdu erimeden getirdim, şu duvara asayım" der kısa bu ya askısız duvara asar bir iman göstergesi olarak. Sonra arkadaşına döner hadi bu sefer de Sen anlat ben dinleyeyim der. Arkadaşı anlatmaya başlamadan mini etekli bir hanım ayağında ayakkabılarını boyatmak istediğini söyler ve Dervişin karşına geçip oturup. Derviş işinde ayakkabılarını boyarken gönül gözü ile arkadaşına yoğurdun erimeye başladığını duvardan düşmeden dolaba koymasını istirham eder....

  • serbest kürsü

    27.12.2017 - 13:30

    Tek tip elbise... Türkiye Avrupa insan hakları mahkemesinin kurucu üyesi ve tarafıdır. Avrupa insan hakları mahkemesi adil yargılanması ilkesi açık ve nettir... isteyen istediği yorumu yapsın ama bu konuda düzenleme yapıp, Türkiye'yi teröristlere mahkum edecek bir düzenlemeyi geçiren herkese hakkımız olsun haram olsun. Varsa adalet hesabını sorsun...

  • serbest kürsü

    27.12.2017 - 13:08

    Neyse eleştiriler işe yaramış adamı açığa almışlar... hassasiyet gösteren devlet görevlilerine teşekkür eder sahip çıkan herkesi esefle kınarım....

  • serbest kürsü

    27.12.2017 - 12:21

    "Dervişin fikri ne ise zikri de odur" diye bir atasözü var... islam güzel ahlaktır. Müslüman da bu ahlaka sahip olan kişi... Adam Müslümanlık adına şeytani düşünceleri kıyafetten dolayı taşıdığını söylüyorsa üstelik onca açık ayet sünnete rağmen ahlaki değerlendirmeyi toplum yapar... Yapıyor.... Yapacak...

  • serbest kürsü

    27.12.2017 - 11:53

    Allah'ın dağları denizleri yıldızları yaratılmış her şeyi kıyametle yok edeceğine and içtiğinde "hangi suçundan dolayı öldürüldün" diye kız çocuğunun hesabı sorulduğunda Allah bizi müslümanlığına hamd eden, Peygamberimiz Hz. Muhammed s.a.v razı kullarından eylesin.

  • serbest kürsü

    24.12.2017 - 19:05

    Sayın Karaca hiç felsefi çıkarımlarınıza çatmadım. Ünlü ünsüz eleştirilerde yazının uzuluğu ile ilgi sitemlerde okumakla ilgili tasarruflarımız. Kötü söz sahibinindir atasözü iyi bir kılavuz olur Siz yazılarınızı esirgemeyin kürsüden

  • serbest kürsü

    23.12.2017 - 17:37

    Kim olduğumu ve ne iş yaptığımı bilenler var. Gizli değil... Ama soruyu ve merak ediliş şeklini etik bulmadım...

  • serbest kürsü

    23.12.2017 - 16:44

    Sayın Wolf bu duruma göre Gazali iyi bir imam mı diyeceğiz yoksa kimya dan bize göre derya O na göre damla anlayan bir ademoğlumu...
    Insanı batılılar gibi tanımlamak ameliyat ve tıbbi başarı oranını artırmaktan başka bir işe yaşasaydı hitlerin ve onun gibi düşünen insanların matematiksel hesaplamaları bir ırkı ortadan kaldırmak için gerekli kimyasal konusunda kesin ve şüphe götürmez düzeydedir. Peki insani midir... Hitler e göre evet...
    Peki bizim derdimiz ne "Yaradılanların en şereflisi" diye diye... Ibn-i Sina ve Gazali arasında vücudu yöneten organ hangisi olduğu konusunda bir tartışma belki islam aleminin vehmidir. Ama felsefi bir tartışmadır ve tartışmaya değerdir. Çünkü kalp beynin çok hava attığı nöronlar konusunda merkez bankası niteliğindedir. Kimyasal süreçlerin belirlendiği yerin kalp olduğu tıp açısından bir tartışma konusu değildir. Beyne ve tüm organlara gidecek kanın nasıl kodlanacağını beyin bilseydi kimse bisküvi yemezdi. Gdo besinlerin vücut kimyasını nasıl bozduğu bozulan kimyanının tamiri için yapılan kimyasal ilaçlar ve bu kimyasal ilaçların çalışması için kan pompalayan kan makinesi kalp değil. Peki biz yarı mekanik bu forma insan demeyecekmiyiz. Tıp hangi insandan bahsediyor biliyormuyuz.
    Çok güzel bir yazıydı... teşekkür ederiz sayın Wolf

  • serbest kürsü

    23.12.2017 - 13:50

    Lütfettiniz teşekkür ederim. Daha cevabı beklemeden (Allah yakınınıza ve şifa bekleyen herkese acil şifalar versin) herkes kendi işine baksın mealinde yazı eklemek bir cevap beklediğiniz intibağı bırakmadı bende... Buna rağmen cevap verdim.. Ama ona rağmen hala küçük düşürmek için çabalamanızı anlayabilmiş değilim.

  • serbest kürsü

    23.12.2017 - 13:27

    Basit olabilmesi için imâ olmaması gerekir. Üstelik bu kürsüde defalarca soruldu bu soru bana ve defalarca cevapladım. Artık kişisel soruları cevaplamayacağım.

  • serbest kürsü

    23.12.2017 - 13:22

    Basit sorunun ne olduğuna da siz mi karar vereceksiniz... Madem o kadar basitti neden tornacı işe karıştı... Sizin sorduğunuz sorunun cevabını verdim... Size cevap beğendirmek zorundamıyım.

  • serbest kürsü

    23.12.2017 - 12:56

    Allahtan Rönesanscılar sizin gibi düşünmüyordu. Yoksa hala din savaşı yapıyor olurdu dünya. Cahil kalmaları dilemek bugünün dünyası için daha hayırlıdır demek abesle iştigal etmek olacağından temennimiz o dur ki Hikmet her insanın nasibi olmalıdır. Çünkü hakikat herkesin Hakkıdır.

  • serbest kürsü

    23.12.2017 - 12:46

    Tornacı değilim ama bir cnc tezgahta neler yapılabiliyor bir bilseniz hiç bir şey merak etmezsiniz. Hele üç boyutlu yazıcı olarak evrildiklerine gördüğümüz şu dönemde.
    Mesleğimi bir kaç defa söyledim... Ama okur yazar olduğumu bilmek size yetmeliydi.

  • serbest kürsü

    23.12.2017 - 12:36

    Gördüğün gibi nötrino dan sıkılmışlar. Ama illa merak ediyorsan bu konuda en gelişmiş gözlem araştırma merkezi Japonya nın ama ilki Amerikalıların. Son bıraktığımda Avrupalılar yapım aşamasındaydı.

  • serbest kürsü

    23.12.2017 - 11:17

    Aslında bir yere vardık. Descartes yanılıyor.. Bence Nasrettin hoca haklı... 21 yüzyılın fiziği artık bir nasrettin hoca fıkrası..
    iki kişi anlaşamaz ve hocaya gelirler hoca birini dinler haklısın der sonra ötekini dinler ona da haklısın der... karısı işe karışır "ikisi bir den nasıl haklı olur" diye sorunca hanım sen de haklısın der... ya işte o fıkra... sayın Wolf papazın fıkrasında benzer bir şey anlattı aynı olaya iki farklı değerlendirme.. yani ışık hem parçacık hem dalga olarak hareket edebilir ve ikisi bir den de olabilir bu da süper pozisyon olur. Değerlendirmeyi nasıl yaptığındır sonucu etkileyen... eski kürsüde yazmıştım....

  • serbest kürsü

    22.12.2017 - 22:11

    Sayın Wolf hepsi birden mi geldi neye kızdın bu kadar...

  • serbest kürsü

    22.12.2017 - 00:36

    Tamam akıllım bizde fizik konuşmayı bırakmıştık zaten olay felsefeye dayandı...

  • serbest kürsü

    21.12.2017 - 23:50

    Niye devreleri mi yaktıracaksın...
    Daha karanlık maddeyi maddeye dönüştürelim sonra anti madde...

  • serbest kürsü

    21.12.2017 - 23:36

    Albert Einstein a referans vermek gerekebilir "tanrı diye bir şey varsa eş zamanlı etkileşimi mümkün kılan bir kuralın muhakkak olması gerekir" mealen böyle foton telepatisi de diyorlar ama dediğin gibi foton ışığın parçacık birimi dolayısıyla ışıktan çok daha hızlı olması gerekiyor... Buda aslında asıl merak etmemiz gerekenin evrenin de içinde var olduğu antimadde nin ne olduğu sorusu... Yani evrenin başlangıcından sonuna aynı anda gidip gelebilen bir madde... Yada anti madde...

  • serbest kürsü

    21.12.2017 - 22:13

    Bu konuda galiba Hawking in bir makalesi olacak ışık olay ufkun dan içeri girerken bir foton dışarı verdiği mealinde bu ışımalardan karadeliklerin varlığı tesbit edilebilir ama teori... Artık notrino mu olur guagino mu bilemem...

Toplam 3556 mesaj bulundu