sen kocaman çöllerde bir kalabalık gibisin
kocaman denizlerde ender bir balık gibisin
bir ısıtır bir üşütür bir ağlatır bir güldürür
sen hem bir hastalık hem de sağlık gibisin
özdemir asaf
said nursi
kendi yazdığı kitapları kuranla eş değer tutan, hatta bu kitaplara kurandan damlalar diyecek kadar kendinden geçmiş kendine hayran bir zat. biz müslümanız diyenler bu aymazlıkla gittiğimiz sürece bizi daha çok güderler.
ama onlar seni n hatalı olmadığını biliyordu. yargılayamazlardı, öbür taraftan bırakın yargılanmayı bir döneme damgasını vurmuş şahsiyetleri anlamamızbile istenmiyor, sorgulamamız bile hainlikle yaftalanıyor.
mesele şu ki bir şeyi çok sevdiğimizi ilan edip haykırdığımızda ya da bunu haykırmak gözlerin içine sokmak için yarıştığımızda sevdiğimizi kanıtlamış olmayız. biz sadece o şeyi yapmak istemişizdir ve yapmışızdır.
ha bu arada dün bir yazınız da atatürk bir çok yeniliğe sebep oldu demiştiniz. güzel şeylere sebep olunmaz büyük ve güzel şeyler sağlanır. sebep olmak istemeden aracı olmaktır.
ünvanlardaki ilk harf te büyük olmalı. Öğretmen Hanım derken Hanım da büyük H ile başlamalı. bu da benden olsun. madem büyük küçük harflerden gidiyorduk.
bak arkadaş derdiniz ne sizin. klavyede ve hızlı hızlı yazıyorsun. düşünceler dağılmasın istiyorsun. oturupedit yapmamışsın. ve söyleyeceklerini karşıdakiler anlıyor. ama biz oturup şu bu diye başa kalkıyoruz. ha bu arada söyleyeyim. imla ve yazımda hep notlarım on üzerinden ondu ve dilbilgisi yazımda sınıfın daima en iyisiydim. tamama say ki büyük yazdım.
bir üyenin söylediği çok dikkat çekici şu cümleler ne derece ironi içersinde olduğunu gösteriyordu. siz sürekli bir şeyler yazıyorsunuz ama kimse okumuyor kocaman bir boşluk. doğru kimse okumuyor bir kendisi okuyor, anlamak istediği gibi yorumluyor ve buradan bir sonuca varıyor, evet paragrafta atatürk adı geçiyor geçmesine de canım atatürk sen olmasan varya biz biz diye ağlayan güzelleme cümleleri ile devam etmiyor bu cümleler o zaman olsa olsa haindir bu kişi diye bir basit genellemeye varıp kürsüyü paragraflarca sayfalarca garip saplantısına kurban ediyor. o halde bu üyemiz daha çok saç baş yolduracak sinir krizlerine sokacak milleti neden çünkü benden öyle basit cümleler duyamayacak. kabul etsek te etmesek te tarihte olanlar bir tanedir. ve herkes bu tarihi olayları kendi penceresinden sorgulama hakkına sahiptir. bu kimseyi hain yapmaz. olayları sorgulamadan trans halinde ve resmi tarihin anlattığı şekilde replikalar şeklinde kabul etmek isteyenler de sorun yok bir ilahiyi terennüm eder gibi kendinden geçerek gazeller sitayişler düzebilir. bunu yapmayanlara da saygı duyulmalı diye düşünüyorum. bunu yapmayanlara düşman mısın değil misin diye sormak ne denli akılla bağdaşır. burası sloganların yeri değildir. burada yaşasın atam sen kalk ben yatam mantığıyla davranacaksak akıllıyım diye geçinmeyeceksin. bir de millete ayar vermeye kalkmayacaksın.ha bu arada savcılıga baş vururken işini kolaylaştırayım. adım nuray soyadım barman adana doğumluyum. öğretmenim. 42 yaşındayım. bu bilgiler de işine yarar kolaylık olsun sana benden.
Bence bu insanla hicbirsey tartisilmaz neden mi birazdan tum ozelini dokecek. Belli bir dusuncesi olmayan biri. onu bunu sikayet etmekten nemalaniyor. Size de tavsiyem mesut bey bulasmayin. Kisisellestermeye pek merakli
Korkmadim her soyledigimin arkasindayi. Cunku ben hakaret etmedim. Dusuncelerimi acikladim. Herkes gibi. Bu birilerine uymayabilir. Merak ediyorum ataturku koruma kanunu olmasaydi sen bu kadar rahat beni birilerine hedef gosterebilir miydin. Yoksa pasa pasa sozlerime cevap mi verirdin yani elestirilerime. Senin yaptigin bir tartismada hic yapilmayacak bir seydir. Basedemeyecegini hisseden taraf boyle davranir. Hani haksiz olan feryadi basar ya aynen oyle . Ben bu dusuncelerimi bir mahkeme salonunda da aynen tekrar edebilirim. Ama sen bu tavrini bir dostuna gururla anlatamazsin
Sen birelestireni dusman olarak goruyorsan bir diyecek yok. Sorun da cok sacma. Bence boyle sacma ve indirgemeci yaklasacagina sozlerin iceriklerine odaklan. Cadi avina mi ciktin sen
Biz bir dusman aramamaliyiz etiketleyip gunah kecisi yapacak. Biz tarihi donemleri oturup konusmaliyiz bunu herkesimden ve her katmandan insanlar her platformda yapabilmeli. Dogrulara ancak bu sekilde ulasilabilir.
Ataturk tabii ki konusulacak bir doneme damga vurmus bu milletin kirilma donemlerinden biriniin liderligini ustlenmis bir tarihi sahsiyet olarak. Bu indirgemeci yaklasim hicbir tartisma platformuna bir katki saglamaz
Hakaret edilmedigi surece herkes herkesi elestirebilmelidir. Sonucta ben de bu ulkede yasayan vergisini veren bir vatandas olarak gelmis gecmis ve simdiki yoneticilerimi elestirebilirim. Goruslerimi dillendirebilirim. Birakin su elestirilince refleksif tepkiler vermeyi. Bu goya savundugunuz lideri yada degerleri kucultur. Birileri bana sarisin ciyan diye en alasindan hakaret ettiginde bile ben neden bu sahis burada tutuluyor demedim.
serbest kürsü
01.11.2017 - 11:22ben o saygı duruşlarında şehitlerimiz gazilerimiz için bir fatiha okuyorum.
serbest kürsü
01.11.2017 - 11:20sevmek ve sevmemek herkesin kendi sorunu olmalı olacaktı.
serbest kürsü
01.11.2017 - 09:06sen kocaman çöllerde bir kalabalık gibisin
kocaman denizlerde ender bir balık gibisin
bir ısıtır bir üşütür bir ağlatır bir güldürür
sen hem bir hastalık hem de sağlık gibisin
özdemir asaf
bediüzzaman said nursi
31.10.2017 - 11:16said nursi
kendi yazdığı kitapları kuranla eş değer tutan, hatta bu kitaplara kurandan damlalar diyecek kadar kendinden geçmiş kendine hayran bir zat. biz müslümanız diyenler bu aymazlıkla gittiğimiz sürece bizi daha çok güderler.
cemil meriç
31.10.2017 - 11:11sözler vardır kıtaları birleştirir, sözler vardır birer yara gibi kıtaları ayırır.
cemil meriç
Sultan 2. Abdülhamid Han
31.10.2017 - 11:06ama onlar seni n hatalı olmadığını biliyordu. yargılayamazlardı, öbür taraftan bırakın yargılanmayı bir döneme damgasını vurmuş şahsiyetleri anlamamızbile istenmiyor, sorgulamamız bile hainlikle yaftalanıyor.
Sultan 2. Abdülhamid Han
31.10.2017 - 11:04beni yargılayın yargılanmak masumiyetin tek teminatıdır diyen ulu hakan, yüce sultan seni unutmayacağız.
serbest kürsü
31.10.2017 - 10:59mesele şu ki bir şeyi çok sevdiğimizi ilan edip haykırdığımızda ya da bunu haykırmak gözlerin içine sokmak için yarıştığımızda sevdiğimizi kanıtlamış olmayız. biz sadece o şeyi yapmak istemişizdir ve yapmışızdır.
şu an ne dinliyorum
31.10.2017 - 09:58sen sevdanın sultanısın kayahan.
serbest kürsü
31.10.2017 - 09:54ha bu arada dün bir yazınız da atatürk bir çok yeniliğe sebep oldu demiştiniz. güzel şeylere sebep olunmaz büyük ve güzel şeyler sağlanır. sebep olmak istemeden aracı olmaktır.
serbest kürsü
31.10.2017 - 09:52ünvanlardaki ilk harf te büyük olmalı. Öğretmen Hanım derken Hanım da büyük H ile başlamalı. bu da benden olsun. madem büyük küçük harflerden gidiyorduk.
serbest kürsü
31.10.2017 - 08:59söyleyecek sözü olmayanların tavrını görüyorum bu tavırlarda yazının içeriğine söyleyecek lafı yok. ama bir şey diyecek illa.
serbest kürsü
31.10.2017 - 08:58bak arkadaş derdiniz ne sizin. klavyede ve hızlı hızlı yazıyorsun. düşünceler dağılmasın istiyorsun. oturupedit yapmamışsın. ve söyleyeceklerini karşıdakiler anlıyor. ama biz oturup şu bu diye başa kalkıyoruz. ha bu arada söyleyeyim. imla ve yazımda hep notlarım on üzerinden ondu ve dilbilgisi yazımda sınıfın daima en iyisiydim. tamama say ki büyük yazdım.
şu an ne dinliyorum
31.10.2017 - 08:54kakahya yahyadan sonra pantolonunu sevdim çöz onu bebeğim işkencesine maruz kalmak ne acı
şu an ne dinliyorum
31.10.2017 - 08:54cem karaca kahya yahya
ben sizleri dsağken ve yaşarken tanıdığım için çok mutluyum. beni ben yapan değerlersiniz..
serbest kürsü
31.10.2017 - 08:43bir üyenin söylediği çok dikkat çekici şu cümleler ne derece ironi içersinde olduğunu gösteriyordu. siz sürekli bir şeyler yazıyorsunuz ama kimse okumuyor kocaman bir boşluk. doğru kimse okumuyor bir kendisi okuyor, anlamak istediği gibi yorumluyor ve buradan bir sonuca varıyor, evet paragrafta atatürk adı geçiyor geçmesine de canım atatürk sen olmasan varya biz biz diye ağlayan güzelleme cümleleri ile devam etmiyor bu cümleler o zaman olsa olsa haindir bu kişi diye bir basit genellemeye varıp kürsüyü paragraflarca sayfalarca garip saplantısına kurban ediyor. o halde bu üyemiz daha çok saç baş yolduracak sinir krizlerine sokacak milleti neden çünkü benden öyle basit cümleler duyamayacak. kabul etsek te etmesek te tarihte olanlar bir tanedir. ve herkes bu tarihi olayları kendi penceresinden sorgulama hakkına sahiptir. bu kimseyi hain yapmaz. olayları sorgulamadan trans halinde ve resmi tarihin anlattığı şekilde replikalar şeklinde kabul etmek isteyenler de sorun yok bir ilahiyi terennüm eder gibi kendinden geçerek gazeller sitayişler düzebilir. bunu yapmayanlara da saygı duyulmalı diye düşünüyorum. bunu yapmayanlara düşman mısın değil misin diye sormak ne denli akılla bağdaşır. burası sloganların yeri değildir. burada yaşasın atam sen kalk ben yatam mantığıyla davranacaksak akıllıyım diye geçinmeyeceksin. bir de millete ayar vermeye kalkmayacaksın.ha bu arada savcılıga baş vururken işini kolaylaştırayım. adım nuray soyadım barman adana doğumluyum. öğretmenim. 42 yaşındayım. bu bilgiler de işine yarar kolaylık olsun sana benden.
serbest kürsü
30.10.2017 - 17:25Bence bu insanla hicbirsey tartisilmaz neden mi birazdan tum ozelini dokecek. Belli bir dusuncesi olmayan biri. onu bunu sikayet etmekten nemalaniyor. Size de tavsiyem mesut bey bulasmayin. Kisisellestermeye pek merakli
serbest kürsü
30.10.2017 - 16:31Korkmadim her soyledigimin arkasindayi. Cunku ben hakaret etmedim. Dusuncelerimi acikladim. Herkes gibi. Bu birilerine uymayabilir. Merak ediyorum ataturku koruma kanunu olmasaydi sen bu kadar rahat beni birilerine hedef gosterebilir miydin. Yoksa pasa pasa sozlerime cevap mi verirdin yani elestirilerime. Senin yaptigin bir tartismada hic yapilmayacak bir seydir. Basedemeyecegini hisseden taraf boyle davranir. Hani haksiz olan feryadi basar ya aynen oyle . Ben bu dusuncelerimi bir mahkeme salonunda da aynen tekrar edebilirim. Ama sen bu tavrini bir dostuna gururla anlatamazsin
serbest kürsü
30.10.2017 - 16:11Sen birelestireni dusman olarak goruyorsan bir diyecek yok. Sorun da cok sacma. Bence boyle sacma ve indirgemeci yaklasacagina sozlerin iceriklerine odaklan. Cadi avina mi ciktin sen
serbest kürsü
30.10.2017 - 16:07Biz bir dusman aramamaliyiz etiketleyip gunah kecisi yapacak. Biz tarihi donemleri oturup konusmaliyiz bunu herkesimden ve her katmandan insanlar her platformda yapabilmeli. Dogrulara ancak bu sekilde ulasilabilir.
serbest kürsü
30.10.2017 - 16:05Ataturk tabii ki konusulacak bir doneme damga vurmus bu milletin kirilma donemlerinden biriniin liderligini ustlenmis bir tarihi sahsiyet olarak. Bu indirgemeci yaklasim hicbir tartisma platformuna bir katki saglamaz
serbest kürsü
30.10.2017 - 16:02Sonucta o elestiri hakkini o semilde kullanmayi secmisti. Sevmedim ama farkliliklara saygimdan sustum.
serbest kürsü
30.10.2017 - 16:01Hakaret edilmedigi surece herkes herkesi elestirebilmelidir. Sonucta ben de bu ulkede yasayan vergisini veren bir vatandas olarak gelmis gecmis ve simdiki yoneticilerimi elestirebilirim. Goruslerimi dillendirebilirim. Birakin su elestirilince refleksif tepkiler vermeyi. Bu goya savundugunuz lideri yada degerleri kucultur. Birileri bana sarisin ciyan diye en alasindan hakaret ettiginde bile ben neden bu sahis burada tutuluyor demedim.
serbest kürsü
30.10.2017 - 15:56Millet sizin kastettiginiz anlamda cahil bile olsa bu kimseye onun yerine siyaset yapma onun adina dusunme yetkisi vermez
Toplam 1512 mesaj bulundu