Insani degerlendirip söyleten ve dillendiren ilgi yakinlik saygi sevgilerle donanmali tüm dünyanin kaidesi kurali usulu maddesi ruhu kanunu. Tersi durumda herkes ve hersey birbirini dinleyip anlamayan CAN CEKiSiMiYLE ortaliklarda kalmisligin özeli, kiysiya imrentiyi yalnizligi kahiri bencilligi körlügü iletisimsizligi korkuyu kesadi kurur cürür kararir söner susararak,özüne esasina her karisip bulasip desip kurcalayanin buyruk ferman taciz madde muglaklik karistiran, hayati bitik sönük dilsiz –dagarciksiz SÜRÜM MODELINE asilanip mayalanir.
Sonuc itibariyla bu amansiz kabuül ve teslimiyet kendi hayati ve kisiligi üstüne cöküp cullanmis haller haramisinin tenezülüne tercihine kalan ikinci el piyasa mülkü bile degildir.…;
Cekim yapim türetim ilk ön veya en son ekleriyle fiilini faaliyetini islerligini aslini özünü ilgisini izini itibarini yahut icerigini bulup kainat denen nesneyle öznelesmeyi dileyen INSANLIK EVRENi; hali rengi bcimi degisimi dönüsümü gelismesi seyri sürükleyisi duyarganligi dokusu olusu bitisiyle birlikte özünün sözünün egiliminin tüm maksat ve niyetine has, aracisiz dolaysiz kendini temsil eden akil fikir bellek ve bilinc erbabi olmalidir.
Cünkü dile getirip ele alindikca samimiyeti özgünlügü ara müdahaleli yapim –güdüm karma karisikliklarindan kendini arindirip özgürlestiren insan duyarliligi, yüklendigi ve yüreklendigi akil fikir cesaret gercekligi kadar kendinde birebir karsiligi olan birikim dil, dagarcik, bilinc, haysiyet, hasssiyet,vicdan, sorumluluk, paylasim, üretim, emek, ilgi ve itibarliligin anlam deger kavramlariyla hem dünyaya, hem hayata, hem de icinde varlik yüklenip tasidigi sonsuzluk –sinirsizlik vrenine katki sunup kaynak aktarir.
Aksi halde hergün misliyle artarak adi ve asagilik vahsetlere, cinayetlere, ölümlere, yagmalara, talanlara, hirslara, enrtrikalara, yozlasmalara, korkulara, baskilara,züllere, zulümlere, catismalara, katilliklere kurban gitmelerin dilsiz halsiz yolsuz dagarciksiz birikimsiz sohbetsiz sözsüz ilgisiz itibarsiz cürümüs cökmüs asagiliklarina yorgunluk yilginlik ve seviye düsürüp, kendini alistirmis kabullenmis kacak yapili yikim kabuklar altindan ortaliklarda sürünüp sürüklenen ceset hayatinin cotunda cölünde coraginda zor –gücün ve mecburen izleyicisi ve takipciligini sartlanip konuslanir.
Söz, insan ve LiSAN, hicbir özelligi özgürlügü ve özgünlügü olmayan bir yerde asla kendi farkindaligini ortaya koyan akil dönderip duygu düsünce fikir özveri güven sevgi saygi dayanisma ve katilimcilik kisiligini ve karakterliligini gelisip özümseyemez. Orda dönüp dolasan seyse görsel kalibinda istifi bozulmamis PÜRÜZSÜZ ve KUSURSUZ sergi sunumunun insandan baska herseyi andiran kurak ve corak gürültülülügün poz satip ahkam kesme tabela tutanagidir. Bunun icindir ki günümüz dünyasinda hergün, bütün bir hayatin herbir tarafini kusatip dikizleyen cadde yol sahil liman meydan kule tünel pist alan park carsi bazar alt veya üst gecitlerinin tüm giris cikislariyla saniyesi saniyesine INSAN güdüp INSANLIK yöneten ve yönlendiren topyekün MÜDAHIL olmalara ragmen, her türlü silahli silahsiz en yüksek harcamali donanimliligin gün gectikce hali yolu yordami düzeni dirligi bozulmus berbat olmus insani tedbirlemeye ve onarmaya yetip yetismedigi gibi, daha cok ihtiyac artirimi cogaltip katlayan gerilim cinnet makinasina dönüstügünün sözden –lisandan özünü itibarini özgürlügünü kesip kopararak kendine karisip kurcalayip müdahil olmalarin bilinmez belisrsizlik oyuncagina icat oldugu icindir.
Bütün sakatliklar kisiden kendini koparip SiLEN –SÖNDÜREN kisa devre araliklarina kayitsizlik ve karamsarligi yerlestiren teslimiyetle baslar cünkü.Sonra hayati dibinde yikik dökük enkazdan baska hicbir varlik belirtisi bulamayacagi sürünüp sürüklenisinin özenle teskilatlandirilmis tesekkül ve tesebbüsüne en seckin layiki olabilmekten ayri, yedek, ikincil, artik, eksik, noksan, ziyan, hiclik, haric ve degersizlikleriyle kendini gerilime bunalima siddete dayaniksizliga küslüge catismaya bogar, bozguna ugratir.
Kiris kirip kayis kopartarak ilkesiz-tutarsizligin kararsiz, dengesiz, duyarsiz yalnizlik ve yabancilasma cevrim carkinda anladigi bildigi gördügü duydugu düsündügü hayal bile edemeyecegi kirliligin kabusuyla kusup köpüren yalan yanlislarin bütün köpürtüp kudurtup kiskirtan düzenegi, dilini dagarcigini kendi farkindaligina büyütüp besleyip gelistiremeyen COK KARISIMLI müdahil olmalarin kulu kurbani olmaktan ileri gelen insanlik harabesidir.
Oysa sevgi-saygi kaynagindan dogup büyüyen yakin ilgi itibar ve alakalilik, fsrkliligini kattigi bütün insan degerleri hassasiyetindeki dayanisma ve paylasimciligiyla breysel kisiligini zengin kilacagi ve hayati ihtiyaci olan TOPLUMSAL iletisimiyle `senin benim` dar sekil ve bicim tutsakligindan siyrilip kurtularak insan hal dil yol ve dagarciginin hic bitmeyen ORTAK YASAM dünyasina katilip zenginlesip kaynasir.
Aslina, yani kendi özüne kalbine bilincine cesaretine güvenine emegine sevgisine sorumluluguna sorgulamasina fikrine emegine özgürlügüne ve ÖZ GÜVENiNe donanip dayanan EDEP de, EDEBIYAT da ancak böylesi titizligin dünya yari ve INSANLIK diayri olur. Mirasi edinip aktaransa bu saglam ve saglikli dengede daima INSAN nesli kucaklayip kundaklayan yasamin kendisidir.
Dünya ne günlük ALGI YÖNETiMLI gündemlerle desilir didiklenir yontulur sökülür takilir yazilir bozulur egilir bükülürse bükülsün tüm bu inanc akil fikir tavir duyum akil bilgi birikimlerimle KENDINCE ÖZGÜNkulpsuz kalipsiz yancisiz dahilsiz müdahilsiz her türlü karmakarisimliliklar yönlendirme yahut dürtüklemelerinden uzak katilimciligin emegini cesaretini fedakarligini önemseyip öne cikararak buralara iletip paylastigim her hece ve harfin, isterse hickimse okuyup okumadigina bakmaksiin nasil iletisimde bulunduysam hicbir satirina kimsenin bulasip dokunulmaksizligi hassasiyetine yogun dilli dagarcikli özüm-sözümle, kendimi bildirimleyen EDEBI ve EDEBIYATI esas bildim.
Tipki spor moda magazin gida egitim müzik mimari dekor süs calim kacak alimini satimini yapan MAL-SAHiBi sözlesmeleri gibi bagimli ve güdümlü müdahil türlücesit karisimlarinin sartladigindan kendini kurtarip özüne sözüne aslina ilgisine ve itibarina ÖZGÜRLESEMEYEN, derdi belasi sorunu caresizligi sevgisizligi yalnizligi hastaligi ölümü zulümü korkusu kabusu hic bitmeyen INSAN karamsarlik ve kayitsizligini falcilar- üfürükcülerin rehinesine tutsak ettigi gibi, bugün YASAM KOCLARi veya kadrolu ücretli kiralik SOSYAL –siyasal acik oturumcular yahut danisikli dögüslü danismanlar uzmanlik etmekteyken..
Dergiler, gazeteler, mecmualar, küpürler, ilanlar, kitaplar, bildiriler, afisler gecmiste hep basan ve yayimlayanlarin DÜKKAN SAHIPCiLIGINE evrilip kivrimlanan Edep ve Edebiyatin batakci kovalayislarindan yazar-sair yahur fikir adam-kadini paspasladigi gibi..
Bugün bu batakciligin hali depderinlere yürümüs- ilerlemis kiran kirana hastalikli ve yogun bakimli cürüm celsesinden yasattigi insanligi ve yasadigi dünya ile hic mi hic danismayan, okumayan, ilgilenmeyen, paylasmayan, sormayan, arastirmayan, akil kaybi vicdan kopugu kayitsiz-ilgisizligin her türlü MEDYA marketciligi piyasalayip patronculuk etmekte.
Hal böyleyken buralara yazip yayinlayip yüklerken KUSURSUZLUk budalasi veya cok onunan-tiklananlar begeni bagimlisi hic degildir ve kesinlikle degildir derdim gayretim emegim.Nokta noksani veya ünlen kükreyisi olsun olmaksizin nasil yazdim yüklendiysem , isevsiz iceriksiz beklentiler icabini yerine getirme taytakligindan öte belledigim duydugum gözlemledigim bildigim gördügüm tarttigim yasadigim nandigim yoruldugum önemsedigim farkettigim sorguladigim düsündügüm duygulandigim insan hal yol dil ve lisanina dair kendi dahil ve farkimin- seklen degisken dokunuslara düz takla dönen karisim ve üstünde kurcalama yapan oynama müdahaleleri aksine - özü itibari özelligi özgünlügü esasimi ve aslimi duyurup bildirmelerin cabasi ve günlük gündelikciligidir.
Sürekli beyaz noktalar dogurtarak siyah cisimleri ve toprak rengi dünyayi akil fikir ruh his duyum ve beden duyarliliginda canlanip insan halliyle hareketlenen gölgelere ve davranislara kilitlenip kapali kalmakla, KALIBI GENIS, civari süslük siir anlatim veya yaz –boz oynattirilabilir cok heveslisi olan insana..
Fakat buna meyli ve merami hic orali olmayanar derler ki `madem INSAN DiLiNI ve Dünya halini sirtlanip tasiyacak kadar saglamligin yotu, niye kimi basliklar halinde NEDIR…? …kadar sinirsiz ve sonsuz cagrisimlara fena sekilde KANCA takarak sirf dükkanda sekil olsun gibisine kapi araladin, sende olmayan dayaniklik , dagarcik ve dimagi varmissin gibi gösterdin.
Kib bu muamma dairsinin arinda oturup SiL BOZCULUK pek saygideger dayioglu veya emmi kzlari…
Dil ve dagarcik dedigin sey ILLE BÜTÜN HALLERi beyaz sonuc verecek diye tek celse üzerine oturtularak dolayli ve kifayetsiz cümlede SIIR kanirrtirmakla yahut da EZBER INSAN kertip yontma girisimiyle olsa olsa günü dününden lal, kütük, dar, kof, karamsar, kaygili, endiseli, kavgali, batak, kesat, bitik,gergin, dayaniksiz, saldirgan, bitmis- tükenmisligin karmakarisik sakatligina baglanir ve bagimli kalir.Tam da burdan yani yanlisa ayak basarak dogruya tertemiz ve bembeyaz varacagini her cesit sekilde avunup ayak oyunu yapmaktan; katlayarak icinden cikilmaz cürümüs ve kokusmusluk dilsiz-dagarciksizligindan baska, ne saglikli akil fikir duygu veya düsünce dogar, ne de ona karsilik gelen dengede acligini susuzlugunu bilgiyle saygiyla sevgiyle birikimle özgürlükle duyarlilikla doyurmus büyütmüs INSAN kisilik yahut karakterliligi.
Hangi konu basliginda olursa olsun MATBUAT ve DÜKKAN sahibinin silici süpürücü buyruk, müdahale baski veya kesip kirpmalarina göre yazip cizmeninse, zaten ne dili vardir, ne dagarcigi, ne fikri, ne özgünlügü, ne de eder deger karakteristik hükmü.
Bu bakimdan ben buraya kesinlikle dahil degilim sevgili ANTOLOJI silici kesici kirpici emmogullari veya dayi kizleri. Bu yüzden siz zahmet etmeyin bu zamana kadar Siir basligi disinda - ben yoksam burasi hepten zilzurnadan baska hicbirsey degil mantik körelmesiyle asla ilgisi alakasi olmayarak ve sirf sizi hem kafadan hem de silme dikiz nöbetinden kurtarma adina - ( cünkü Siir Nedir`in begenseniz de begenmesenizde oralarina ekleyip ulayacak birkac cüz sayfa satirim var ) tüm NEDIR`lere ( bilhassa da Percin ve Devrisigün`e ) yazip eklediklerimi en kisa zamanda kendim süpürüp silecegim.
Bilginize..!
Dedim ve epey bir sildim gittim PERCiN –DEVRESIGÜN ve diger pekcok NELER NELERDIR NEDiR veya degiller ANTOLOJi `antika esya ötesi`kapakcigindan acik davetiyelilige yazip yüklediklerimde ne varsayi.Kalan ötekileri el degdikce diger türlü hal yolcu meraklilarina birakarak söküp bosaltacagim.
Ekim / 18
Kayıt Tarihi : 27.10.2018 15:43:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Seyfi Karaca](https://www.antoloji.com/i/siir/2018/10/27/sildim-gittim-antolojik-nedir-degil-zamanzarfini.jpg)
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!