Siirin Hanimagalarina ve Faristah Babala ...

Seyfi Karaca
5087

ŞİİR


14

TAKİPÇİ

Ilkesiz tutarsiz özgürlügü ve özgür iradeliligi olmayan gelisimsizligin kisiyi kendi yapan bütün donanimlarindan yoksun kalarak, yücelttigi yasam eksikliklerini ve yoksulluklari hic bir sartta kurtulup kopamayacagi köktenciligin saplanti katinda kutsayip; ve bizzat yüceltip kutsadigi toplum kalabaliklarina kendini hayran birakan adanmisliga misliyle tanrilasirken hayalini seklini icabini kendine kodlanan güdümler soyutlulugunda yazip bozdugu TOPLUM VARSAYIMI`ni da bütün hayati gerceklerden uzaklarla bulanmis boyanmis ve süslenmis, sayisini ve yogunlugunu yoktan kalabaliklastirip cogalmasini umunmanin sahne sergisi olarak yönetir ve yönlendirir Nazim –Necip siir sanat edep yahut edebiyatciligi.
Kurdugu hayal düzenegine dolup bosalanlara bakarak kendine ilahi yükseltiler söküp koparan, her türlü yasam kiyisi ezikliginin bütün caresiz umutsuz cikissiz yokluga ve yoksunluga saglayicileriyla perem perisanligin ulu ortaliklarinda kalanlari büsbütün teslimiyete tutsak odaklanmalara kamcilayip kiskirtarak, düzgün harabeler halinde uyusup avunmaya dair sapasaglam konuslandirildigi yerden dokunmadikca aklina bilincine bellegine iradesine algisina özgürlügüne yahut özgüvenine kimildayamayan sosyal kisirlasmayi, toplumsal güdümlülügü, amansiz sogulmayi, yapay dogurganligi, yasamsal buzullasmayi, sekilsel salginlasmayi ve kalabaliklastikca önü alinamayacak derecede kalabaliklasan yalniz, yitik, zavalli, yoksun, batak, cürümesi ve cöküsü hic bitmeyen kendi dünya hayatinin yabancisi insan bitmis tükenmisligini kodlayip kotardi Nazim-Necip yazbozculugu.
Herkesin boyuna posuna takip,aklini fikrini iradesini ilmini vicdanini bilincini onurunu ahlakini bilincini iradesini idrakini özgürlügünü en kullanimsiz hale getiren ve üstüne basina kusandigi tüketim piyasasi kurgularina göre icabet edip sartlandirildigi kulluga kölelik etmekte kusur islemeyen bagimliliklari ve zincirleri vardi ki, devletini milletini topragini dagini deresini kültürünü bütün toplumsal ve özgüün degerleriyle yerle bir edip rafa kaldirdigini ve tek adam parti devletine devraldigini ilan beyan eden yerel ve küresel cikar odakciligini, `tuttugum taraf kazandiysa demek ki ben de kazandim ` kin, kör, karanlik, nefret, ayrisma ve paramparcalasma gözüdönmüslügü, kendine dönük bütün talan tecavüz isgal ve sömürü saldirganliginin resmiyet kazanisina cildirasiya sokaklara dökülüp, kadinli erkekli col cocuk her türlü silahlasmalarla ugratildigi Bop intihar girisiminden havai fisekler mayinlayip ülkesiyle beraber rafa kaldirilan kendi ölüsüne kursunlar yagdirdi adeta.
Siyasal sosyal kültürel ekonomik…bütün bir yasami icine alan hayati kapsamda her cesit sorun, cikmaz, tikaniklik ve celiskileriyle zorunlu göclere mecbur birakilan ve asla geri dönüsü olmayan carpik yapilasmalarin mutlak uyum süreci sürükleyisine akin akin sökülüp giderek ait oldugu topraklari kökleri aliskanliklari bütün öznel ve nesnel kimligiyle terkederken, henüz koparip götüren sancilarin ezen üzen yoran eziyetinin üstesinden gelemedigi ve sürgünlük acimasizca duygusunun kusattigi darmadaginikliklarla, vardigi yerde bir türlü bereberinde söküp getirdigi basibos akintilara kapilmisligin sürüklenisine karsilayan deger dengelerden yer bulamayan hicligin, yabancililigin,yitikligin bilinmeyen belirsizliklerinden cok kenar mahalleli sehirler ördü, kaydi ve kayda degerliligi olmayan birikip yiginlasmalarla önü arkasi kesilmedik savrulup sacilmalar boyanip sivandi. Nazim-Necip`se, günümüze kadar gelecek ve belki de daha nice zamanlari etkin kullanisli kafasina göre toplum icat etme ASOSYALCILIGI`yle yüceltip kutsadigi böylesi bir tapinakta `ben de sizin ordanim, ben de varosum, ben de ayni mahallenin cocuguyum ` laf söz yazi veya kisirdöngüler özetiyle, kendilerine adanmis cogalttiklarikalabaliklarin üstünde avutan uyutan soyutlayan ve sindiren sosyal susturuculugunu vazife edindiler.
Hic tanimadigi cevreye iliskiye karmasaya ve iletisim kosullarina geri dönüsü olmayan ve baska hicbir secenegi olmaksizinuyma mecburiyetiyle esir ve tutsak kesintisiz göc agirlikli toplumsak kackinlik, örülüp sivandigi sehir carpikliginin zamanla bütün yapi bozukluklarini ( rüsvet, siddet, tehdit, hukuksuzluk, gecimsizlik, sevgisizlik, bencillik, bagnazlik, ahlaksizlik, kopukluk, sogukluk, yalnizlik, yapaylik…) kendinden her saniye ve hizla uzaklasarak bilinmezlik öznesine nesnellestigi maddi manevi her bakimdan cöken, büzülen, pörsüyen,sapan,cürüyen sinir tanimamazliga benzesip, sivrilen ve genisleyen basibozuklugun etkin elemani haline geldigi gibi, kendine ait olmayan topraklara GECEKONDULASARAK`da varolan toplumsal bozulusun yaygin yerlesik hale gelmesinin suc ve sabikasi yüksek katilan ve katki sunani oldu gitti.
Durum böyle olunca herkesin herkesi baglayip bagimli kilan amansiz kokusma ve cürümeleriyle altyapisi ve karsiligi olmayan dengesiz devrilislere gösteris ve sekil olsun diye bastan savilan hicbir tepkisel sikayetin, yankinin, yansimanin tavir veya tutumun ne icerigi vardi ne de kiside kendini bulan karsiligi. Cünkü bütün talan vurgun soygun siddet nefret kin ayrisma bunalim gerilim ihanet tarafgirlik hile dümen isgal tecavüz sömürü haksiz hukuksuzlugunda herkesin kendince payina düsen tutarsiz iradesiz acimasiz doyumsuz,tutsakligi ve tüketime bagimli esareti sözkonusuydu.Tüm insanligini her türlü degersizliklerle dengeleyen esaret ve tutsakliga tepeden tirnaga ve en kidemli sartlanmisliklarla teslim edenlerinse, asla ne secme yetenegi vardi, ne de ayirdedebilen fakindaligin ilgisi bilgisi bellegi iradesi yahut insan haysiyetiyle ve hassasiyetiyle soran gören bilen kararliligi ve yetkinligi.
Bu yüzden `eger benim güttügüm tarafim kazandiysa ben de kazanmisim demektir ` ef-püf noktasina azalmis kücülmüs özgürlügü ve özgüvenliligi olmayan yoksunluk; üzerinde özenle calisilmis olan kurulu kurmacalarin resmini siirini müzigini sahnesini sinemasini hayal keyfine göre üretip donatmisligin yerli veya yabancisi ayni yapiya patronluk ettigi soygun sömürüler teskilatli sosyal erozyondu. Nazim-Necip buraya ün salip söhret kaziyip, kendini onaylatarak yaygin bir sekilde daim herzaman hayranligi üzerlerinden gitmeyecek olmanin toplum icatcii ve hayal saticisiydi. Oysa bu alt ve ön gelisimi olmayan carpik yapilasmada hemen hemen herkes, birbirinin üstüne cikmak ve en üstte olmak icin satacak hic birsey bulamiyorsa PARA eksenli danisip düsünen sinirsiz tüketime kosullandirilmisligiyla bizzat kendini, ailesini, mahlesini, bölgesini, ülkesini ve tüm insanligini saran girdaplayan bagli zincir ve genis halkalasmalarla birer birer ve tiklim tiklim degersizlesen SATILIKLIGIN, numarali ve etiketli tezgahina koyuyor; ve `babalar gibi sattigi ve satiliga cikardigi `her bir deger yikimiyla da övüne övüne bir oluyordu..

Tamamını Oku

Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta