Bugün yeni bir kitabı daha en ortasından okumaya başladım
Umurumda değil ilk sayfaları, zaten önsözünü de yırttım attım
Sayfaları boşa yakın, paragrafları silik, kelimeler yarım yarım
Ana fikir fikirsiz, hayatın tükenmezinden benim kitap hayatım…
S.Güler-17.3.2015
Bir zaman olacak bir baharın gelincikleri mavi açacak
İnsanoğlu gökyüzü kırıldı ve yeryüzüne saçıldı sanacak
Yaz bunu bir kenara! Şimdi söyleme, kimse inanmayacak!
Ve bir vakit kitapsız şairin şiirleri iki kapak arasına sıkışacak
Önsözünü şairin sesinden duyacaksın içinde, ciğerin yanacak
Sadece "Bir ismi yaşamak. Bir ismi yaşamak. Bir ismi yaşamak"...
Gökyüzü, yeryüzü bugün de gözlerin kıvamında
Bulutlarımı yine maviye, yeşile kundaklamışsında
Amma özün hep toprak rengi, kokun kahve tadında...
S.Güler-9.7.2019
Bu son ateş böceği oluşumdur belki
Hazırım kavrulmaya, tereddütsüzüm
Durma, çak gözlerini, kıvılcım ellerini
Son bir tutuştur gitsin hadi bedenimi...
2.8.2017
Yine, sen yine ne güzel bakıyorsun
Kalbe işliyor ya hani bakışların
Bir har güneş, bir nâr sen içimi ısıtıyorsun.
Yine, sen yine ne güzel bakıyorsun
Kalbe dokunuyor ya hani bakışların
Bir yudum çay, bir yudum sen içime akıyorsun.
Manâ bulma, yakmak sevdanın işi
Yanmaksa kuluna hâktan yürek vazifesi
Sevda deyip tutuştuğun kutlu bir kıvılcımdır da
Sonrası beterdir, sonrası azap, kalpteki mahşer ateşi...
S.Güler-10.1.2019
Ben sana gökten yıldızları da toplarım toplanmasına da
Mehtabın tutkulu falcı aşıklarına kıyamam.
Ben sana denizleri, gökyüzünü de boyarım boyamasına da
Ahh sana kanat takan o umut maviliklerine kıyamam.
Ben sana dünyayı da yakarım yakmasına da
Âlemin milâdı varoluşum senli yarınlarıma kıyamam.
Kıyamet gerçekse eğer bence bir pazar sabaha karşı kopacak
İnsanların o keyfi küçük ölümleri uzayacak, uzayacak, uzayacak
Tanrı ilk tatiline izinsiz çıkacak ertesi günü işsiz güçsüz kalacak...
S.Güler-18.9.2019
Usta içim bazen çok acıyor, sonra ben içime acıyorum
Çıkacakmış gibi oluyor kalbim, sonra ben beni içime tıkıyorum
Bir kara çöküyor gözlerime, sonra ben ışığımı kapıyorum
Usta ölüyorum sanıyorum bazen, sonra ben ölümü öldürüyorum.
Çok acıyor acılarım be ustam, sonra oturup acılarımı yazıyorum
Hayata kıyarım, kıydım da, ama sana kıyamam
Uğruna çok yaktım çok söndürdüm ciğerimlerimi
Bak nefessiz yaşıyorum, çünkü sensiz ölüm haram...
S.Güler-22.3.2019




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!