Genelde ötelenmiş, içe atılmış , yığılmış birikmiş ve altında ezilip üzülerek ecir sabır cebelleşmesinde bilinmez belirsizliğe beklemeye konulmuş açmaz ve tıkanıklıklarını ne zaman neredine dokunsan ordan püskürtüp patlayan her bahaneye ilinti sebep neden ve fırsat kollar insan.
Eğer hayal ettiğini aklını fikrini emeğini yorduğu ve düşünü kurduğu kararlı inançlı bilgisi ilgisi duruşu samimiyeti olanlarla sevgi saygı aşk onur itibar ve özlem temelinde olumlu eğilimler besliyorsa bu birikim, kazanılmış değer olarak kurduğu her lafı sözü yakınlığı cümleyi ve ilişkiyi dünya güzeli huzur mutluluk ve karşılıklı değer bilirliğin onuruna bilincine saygınlığına istikrarına güvenine sorumluluğuna geçimine dirliğine ve rahatına kavuşturur. Değil eğer olumsuzluklarla yüklü çözümsüz çaresiz zavallı bitik ezik batak yıkık çürümüş kokuşmuş ağıt tahrip saldırı gerilim bunalım şiddet nizah kavgalara yatkın husumet toplam temelindeyse, bağımlı olduğu ve iradesi akla fikre manlığa cesarete bilgiye sevgiye saygıya özgürlüğe dayanmayan çözümsüzlüğün hükmüne esir alıp mahkum ve mecbur koyan besleyip büyütüp buyurup kışkırttığı tükenmişlik ve mutsuzluklara öğün taşıyıp ömür harcar öldürür insan.
Günümüz dünyası ne yazık ki genelde şiddet nefret öfke yabancılaşma acımasızlık kin garez fitne bozgun ayrışma çatışma küslük sevgisizlik kargaşa yokluk yalnızlık ağıt nizaha yatkın birikimlerle boğulup boğuşan bozuklukların esir zavallısı ve kul tutsağı olduğu sebebiyle, duruşu çabası gayreti sezgisi bilgisi belleği emeği tavrı tutumu ilgisi götüşü düşüncesi tespiti yorumu irdelemesi sorgulaması saptaması dağarcığı liyakati okuması duyumu karakteri kendine özgün beslenip inanç itibara büyümesi gerektiği gözlem deneyim birikim katılım kararlılık ve tanıklığıyla sözünü bahsettiği kişilik gerçekliğinde özgürce sağlam, dirençli, duyarlı, dengeli ve zırlayıcı şartların koşulladığı hiç bir etkileşime eğilip bükülmeyen iradesi dayanıklıyı ve varlık bildirimi olmazsa hamasetten ahkam keserek kendi haline terk sorunlar silsilesinde yığılıp yoğunlaşan hayatın her türlü çözümsüzlüğünü kendine zahmetsiz sağlanmış geçim kapısı yapma avantası ve ölü yaşam kıyağı bilir beller insan.
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta