Genelde ötelenmiş, içe atılmış , yığılmış birikmiş ve altında ezilip üzülerek ecir sabır cebelleşmesinde bilinmez belirsizliğe beklemeye konulmuş açmaz ve tıkanıklıklarını ne zaman neredine dokunsan ordan püskürtüp patlayan her bahaneye ilinti sebep neden ve fırsat kollar insan.
Eğer hayal ettiğini aklını fikrini emeğini yorduğu ve düşünü kurduğu kararlı inançlı bilgisi ilgisi duruşu samimiyeti olanlarla sevgi saygı aşk onur itibar ve özlem temelinde olumlu eğilimler besliyorsa bu birikim, kazanılmış değer olarak kurduğu her lafı sözü yakınlığı cümleyi ve ilişkiyi dünya güzeli huzur mutluluk ve karşılıklı değer bilirliğin onuruna bilincine saygınlığına istikrarına güvenine sorumluluğuna geçimine dirliğine ve rahatına kavuşturur. Değil eğer olumsuzluklarla yüklü çözümsüz çaresiz zavallı bitik ezik batak yıkık çürümüş kokuşmuş ağıt tahrip saldırı gerilim bunalım şiddet nizah kavgalara yatkın husumet toplam temelindeyse, bağımlı olduğu ve iradesi akla fikre manlığa cesarete bilgiye sevgiye saygıya özgürlüğe dayanmayan çözümsüzlüğün hükmüne esir alıp mahkum ve mecbur koyan besleyip büyütüp buyurup kışkırttığı tükenmişlik ve mutsuzluklara öğün taşıyıp ömür harcar öldürür insan.
Günümüz dünyası ne yazık ki genelde şiddet nefret öfke yabancılaşma acımasızlık kin garez fitne bozgun ayrışma çatışma küslük sevgisizlik kargaşa yokluk yalnızlık ağıt nizaha yatkın birikimlerle boğulup boğuşan bozuklukların esir zavallısı ve kul tutsağı olduğu sebebiyle, duruşu çabası gayreti sezgisi bilgisi belleği emeği tavrı tutumu ilgisi götüşü düşüncesi tespiti yorumu irdelemesi sorgulaması saptaması dağarcığı liyakati okuması duyumu karakteri kendine özgün beslenip inanç itibara büyümesi gerektiği gözlem deneyim birikim katılım kararlılık ve tanıklığıyla sözünü bahsettiği kişilik gerçekliğinde özgürce sağlam, dirençli, duyarlı, dengeli ve zırlayıcı şartların koşulladığı hiç bir etkileşime eğilip bükülmeyen iradesi dayanıklıyı ve varlık bildirimi olmazsa hamasetten ahkam keserek kendi haline terk sorunlar silsilesinde yığılıp yoğunlaşan hayatın her türlü çözümsüzlüğünü kendine zahmetsiz sağlanmış geçim kapısı yapma avantası ve ölü yaşam kıyağı bilir beller insan.
Vasat vaziyet böyle olunca da zincirleyip bağlayan esaret çevrimini birbiri örneğinden sürüklenerek yapan kuranların hüküm keyfiyetine özenip donanıp bezenen; ve kendi başına karşılaştığı zorluklara hiç bir etki tepki takdir yahut müdahaleli yaşam refleksinde bulunamayan boyun eğişin ve hizaya gelişin bağlandığı yerden kopunca hiç bir cesaret özgüven coşku ilgi akıl fikir heves yakınlık tespit paylaşım ilişki yetki katılım karar bildiriminde bulunamayan sıraya koyulmanın dizişimlerini çepe çevrelenir, öznesi ve özgür iradelerden yitik ve yoksun hayat. Ve her an daha büyük ağıt nizah kargaşa geçimsizlikleriyle acıya kedere tutsak eğilim güdümüne yatkın kendini sınayıp kanıtlamak ve ispatlamakla ezik bozuk üçtüdülerinin doldur boşalt ihtiyaç açığını doyurup beslemekle ağar döner bu izdiham.
Dalsız kökler köksüz sürgünler kıskıvrak çevrimler kıvrım büklüm ablukalar kapalı gişeler açık trübünler bozuk yollar eksik bağlantılar hatalı ilişkiler sakat iletişimler yorgun eğilimler çökmüş çürümüş dolaşımlar önsüz sonsuz gel gitler fitne fasık küskün dargın dolay ve dolambaçlar....
Aynı hat güdüm ve izde olmasa bile niyet maksat benzerliği her yakınlaşma veya uzaklaşma verimliliği aynı olanı bozar bezdirir sıkar daraltır incitir örseler yıpratır sarsar üzer ezer büzer batırır yıkar hasar ve tahrip eder veyahut aksi tersi hallerde onarır tazeler besler büyütür sağaltır diriltir yeşertir dinçleştirir düzeltir imar mamur ve ihya eder .
Neyi niçin nasıl nerde kiminle neyle ekip biçtiğinin sorgulamasını akıl fikir onur itibar vicdan mantık sorumluluk liyakat ilgi merak özgürlük ilim bilim emek samimiyetle yapıp yapmadığıyla ilişkindir bu iddası esası adı cismi bahsi sözü maksadı niyeti konusu gerçekliği içeriği ancak ve yalnızca kendisiyle ödeşen yaşam olgusu.
Güç irade yaptırım yetki zenginliğine dayanan ve yaşamın herşeyini ( onur itibar güven sağlık eğitim enerji barınma inanç bilinç yurtlanma beslenme ... ) çekip çeviren ve kendini bedel koymadıkça kurulu oyunların en seçkin kullanışlı ögesini ve her hali kayıtsız şartsız her buyruğa teslim soytarı maskarasını geçmeyen gerçeklik, karakteri kimyası maksadı niyeti eğer yapısal temelden zenginliğinde varsa kendine dayatılan her yoksunluğu darlığı zorluğu ve zorbalığı kolayca karşılayıp bozar. Yoksa gündelik aylık asırlık ihmal ve ihaneti oranında kurup buyuranların zevki keyfi çıkarı hizmetini gören esaret sarmalının sonsuz sınırsız ve sorgusuz icaba teslim olmuşluğu yükselip alçalan savaş silah döviz kuru ve işgal ihanet kulvarı listesinde en fiyakalı şekil alıp eviri cevri yazılmış mutsuz kaderlerden hiç değişmeyen çözümsüz çıkarsız aciz güçsüz kalıba girmeye mahkum ve mahrumdur.
Beşikle mezar arasından çok daha başı sonu ucu ötesi olmayan dünya hayatını hiç bir afa ne şiir şöhrete yazılı meram maksat miras mülakat ölçüsü olarak kısaltıp kırpıp küçültüp adayıp neden nasıl niçin ne gibi tüm mümkün soruları hangi karakterde özgür ve özgün doğup büyüyüp kazanıp yaşamak ve yaşatmakla vardır veya ölümüne adandığı bağlandığı kişi sebep odak çevrim ortam totemlerin hayatından çıkması halinde kendine özgü hiç bir itibarı aklı fikri hali dili kaynağı tutarlılığı bilgisi ilgisi becerisi birikimi inancı güvenci kalmadığı boşluklarına dolaşıp devrilip düşerek, tüm yaşamsal bağ ve bağlantılarını ölenle ölecek kadar zavallılıkla geliştirip besleyip büyütemediği özgün kişiliğe ve özgün karaktere her tütlü insan değerleriyle onursayan deneyim birikiminden yoksun ve muhtaç, kimsiz kimsesize kaldığı korku panik matem kabuslara kapılmalar sonucu ve mecburen sandığı intiharı yeğleyen darda yoklukta saplantıda çelişkide çıkmazda çaresizlikte batakta kuşkuda kahırda takıntıda dertte kederde bitmiş tükenmiş ve kendi hayatına ilgisi gayreti coşkusu emeği kaygısı cesareti özgürlüğü özgüveni yakınlığı yoktur insanın .
Doğar doğmaz kundaktaki harabe ihalesi haciziyle gününü görmediği yaşama sevinci ve güzelliklerden muhtaç muaf kopuk kayıp ören üzülüpyasaklarla terbiyesi verilip öğretilmiş çözümsüzlüklerin kirini derdini zehrini yoksulunu mutsuzunu geçimsizini kavgasını üzülüp ezilip yorulup yıpranarak canından ve hayatından yılmış bezmiş bıkmış yanılmış şaşmış dayanak ve desteksizliğine kaldığında insan, öğretene bağımlı enkazın yükünü taşıyamaz ve sahipsiz anlamsız değersiz çevresiz dünyasız ilişkisiz sığıntılarda sürünüp sürüklenen cesediyle birlikte kendini doğduğu kundakta aslını öznü bulup barınamadığı her yıkıntı sarsıntıda avunup aldandığı yalanı yanlışı dökülür savrulur devrilir kendi kendini yer bitirir hiç kimse namıyla yekun ve yevmiye.
Hakkaniyet vicdan onur saygı hak hukuk bilgi beceri ilim istikrar yetisi olmayan insana iylik güzellikten davranacak ve yaşayacaksın langırtı ve lakırtısı, lafı kıvırıp dökene kendine kıyak tatmin ve gaza getirmekten öte hiç bir özelliği olmayan askıda kişisi ölü kalmış boomboş gevezeliktir.
Hayatın tüm hassas nazik denge ve durumlarına hakim haksız hukuksuz haydut haramiliğin düzenleyip yönettiği ve insan akıl fikir algı idrak iradelerini kalpsiz kafasız mafyatik başıbozukluğa alışmış benzeşmiş tepkisi çabası özü askı esası tavrı duruşu duyarlılığı vicdanı muhasebesi etkisi katılımı özgürlüğü yetkisi olmayan varlık, modeline uygun kalıbına ölçülü kostümüne kıyak gerçekliği yalan yapan düzenler olmaksızın ve nereye konuşlandırılırsa onun harici ve dışı hiç bir yaşam belirtisi ve bildirisi bulunmayan donatılmış görselliğin top tip sahte yapılanması; ve resmi sivil kişiliksizlik sicilcisidir.
Kanaat inanç ilgi merak eğilim alışkanlık duygu düşünce kişilik ve karakterinde en temel olması gerekenler yoksa ve kendine yabancı yoksun harap ve yoksul bağlımlılıkkarı dolaşımında yaşıyorsa, kişi nasıl idrak edip dol - boşalt sahte soyut yapaylığıyla her ölenle kendi başına yapamayan topluca intihar esaretinden sıyrılıp kavrayıp sorgulamaksızın, algılayamadığı yetkisiz yetersiz kişi nasıl kendini algılayıp insana değer kayıkıyla hayatnı ilişkisini dünyasını iyilik güzeliklerle davranıp yaşar ve yaşatabilir ki..?
Şubat /21
Kayıt Tarihi : 18.2.2021 18:39:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!