Rihlet Şiiri - Dengi Naz

Dengi Naz
351

ŞİİR


38

TAKİPÇİ

Rihlet

Yaşamak ...

Öyle aheste değil, biraz acele...
Uyanır gibi kabustan,
Ve su taşır gibi yangına...
Ama Öyle uzun uzadıya da değil.
Kısa, bir çocuk dargınlığından
Ve kısa kör kuşun uykusundan.

Yaşamak,
Ne düşen yaprakcasina aheste,
Ne ,vuslat beklercesine uzun.

İşte,
Böylesine "şair ömrü "derler .
Bilir misiniz,
Uzun yaşasın diye şiirleri,
Erken ölür şairler...

🍂

✒️
08.06.2020
İstanbul

Dengi Naz
Kayıt Tarihi : 17.10.2024 01:06:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Hikayesi:


Yaşamak adlı eserini okuduktan sonra, Zarifoğlu'na ithafen yazılmıştı. Tüm erken giden ve unutulan şairlere armağan olsun.

Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Mustafa Bay
    Mustafa Bay

    Nedense,

    Hayalleri
    Beklentileri
    Yazdıkları kadar "uzun" yaşamaz
    Şairler...

    İşin tuhaf yanı,
    Yaşasalar da şair sayılmazlar,
    Çoğu,
    Ölünce "şair" olur,

    Deyim yerindeyse "badem gözlü" olur...

    Demek oluyor ki,
    Şiirleri içinmiş erken gitmek,
    Onlara "yer açmak", hayat hakkı tanımak

    Uzun bir gelecek bırakmak...

    Hiç aklıma gelmemişti doğrusu,
    "Şiirin ömrü ile şairin ömrü ters orantılı" imiş,

    Bu da bir tercih imiş...

    Şair göçer,
    Şiir kalır, geriye...

    Umarım, öyle olur...

    Tema, ifade yeteneği ve duygusu sarsıcıydı,
    Tebrikler Naz Hanım..


    Cevap Yaz
    Dengi Naz

    Sayın Mustafa Bey,

    Dikkat çekilmek istenen bir halin kağıda dökülüşüdür.
    Ve evet hemen hemen göçen tüm şairler badem gözlüdür.
    Bizde ise bir idrak tıkanıklığı...

    Çok teşekkür ederim yorumunuz için,
    Derin Hürmetler

  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin

    "BİZ, HER TOPLUM VE HER ŞAHIS İÇİN BİR ECEL TAYİN ETTİK. O GÜN GELDİĞİN DE (VERİLEN MÜHLET) BİR AN OLSUN NE İLERİYE NE DE GERİYE ASLA ALINAMAZ!"- Ayet-i Kerime meali-

    Hayırlı ömürler ve hayırlı ölümler olsun inşaallah.

    Cevap Yaz
    Dengi Naz

    Sayın Cihat Şahin,
    Yorum ve hatırlatmanız için teşekkür ederim;
    Malûmumuzdur.
    Bilmukabele,
    Selamlar

TÜM YORUMLAR (4)