Bugün Bayram ...
Yalnız olmadığınızı anlamaya ,
Eksik yanlarımızı bulmaya ,
Nereden gelip nereye gittiğimizi bilmeye ,
Uzaklarda kalanları görmeye ,
Çocukluğumuzu anmaya ihtiyacımız var .
Bayramlar buluşmaktır.
Baba evinin kokusuna,
Anne mutfağının eskimiş tabaklarına uzanmaktır.
Eski resimleri karıştırmaktır bayramlar!
Neon ışıkları gibi alır gözlerini hatıralar.
Belki yaşıtın olan erik ağacını yeniden görmektir.
Öyle güzel bakıyorsun ki hayata !
Eski bayram sabahlarının ,
Heyecanını yaşatıyorsun insana ...
Bazen sevmek,
Daha çok özleyerek güzel ...
Daha çok hayal ederek belki de
Çünkü seven yürekler ;
Kayıp mutlulukların peşinden giderler !..
Bir bebeğe,
Hayat nasıl gidiyor gidiyor diye sormayın!
Anlamaz!
Ona "Çikolata gösterin!"
O size hayatın nasıl gittiğini hemen söyler
Gülümseyerek uzatırsa ellerini,
Hayattan tat almak
öyle kolay değil !
Gün gelecek ,
Dilinin tatlılığını ,
Gün gelecek ,
Gözyaşlarının tuzunu ,
Başkaları ruhunu ezmeden önce
Kendini nasıl savunacağını bilmelisin .
İnsanı ilk sıraya koydukları incitir .
Sıra harici olanlar pek de önemli değil .
Çocukluğumuzda ;
Azatlık denilen kuşlar satarlardı .
Çıta ve tellerle örülü bir kafese hapsedilmiş
onlarca kuş çırpınır dururdu .
Kardelen saka florya derdik .
Bölgelere göre değişik isimleri vardı .
Çok sağlam !
Bırak uğraşma
Başaramazsın diyenlere
Sakın aldırmayın !
Yıkılmaz denen duvar,
Azmedip kazmayı vurdukça




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!