Ya uyanmazsam uykudan
Gece korkutuyor beni
Muma dönmüşüm kaygıdan
Gece korkutuyor beni
Kemâle erdi yaşımız
Yıldızlar sırdaşımdır, geceler anlar beni
Hasretinden tutuşan heceler anlar beni
Gece uyku bilmezim, gündüzün uykudayım
Bir sen anlayamazsın, niceler anlar beni
küf kokulu zaman demlenirken mâzinin gümüş renkli fanusunda
bir cami avlusunda eski bir şadırvan söyleşir berrak sularıyla
keder tanığı ay ışığı, gecenin beşiğinde uyurken son uykusunu…
…hüzün sarmaşıkları sarar ruhumu biteviye, hasretin semahında…
gül yüzlü umutlar yorgan olurken acının üşüyen gölgesine
Seneler üstüme yağdı be gülüm!...
Artık saymıyorum geçen yılları
Başıma beyazlar ağdı be gülüm!...
Artık saymıyorum geçen yılları...
Hatıralar gönlü mahzun ediyor
Başıma yağsa da belâ yağmuru
Rabbimden gelmiştir, "az" der geçerim
Üstüme sıçrasa suyu, çamuru
Varsın hazan olsun, "yaz" der geçerim
Ömür bu; inişi, çıkışı vardır
bir gün batımı sonrası sancısı
gece hüzzam fısıldıyor...
haz/anın ayva sarısına
bahçelerde figan ederken şeyda bülbül
kelimeler sıtma nöbetinde
Ermeni'yle Fransız verdi omuz omuza
Gözü dönmüş caniler dadandı yurdumuza
Kibirli şövalyeler "zafer" yazdılar buza
Dörtyol ufuklarından bir güneş doğdu o gün
Hürriyetin ışığı zulmeti boğdu o gün
Nefes almak ne mümkün, gökten bomba yağarken
Filistin'de çocuklar büyümez, büyüyemez
Gazze'deki bebekler öksüzlüğe doğarken...
Filistin'de çocuklar büyümez, büyüyemez
Kurşundan daha ağır omuzlarında yükler
“Seni de vururlar bir gün ey acı
Filistin’de sapan taşlı çocuklar
Dalın, kolun, fidelerin, budanır
Kuru bir kütükle kalakalırsın...”(Ferman Karaçam)
İman coğrafyasının yüreği ateş aldı
Gazze iman kalemizken...
Filistin için ne yaptın?
Kalp göğünde hâlemizken...
Filistin için ne yaptın?
El oğlu ne derse desin




-
Ahmet Güngör
-
Hamiye Alkış
-
Necmi Ünsal
Tüm YorumlarBir balıkçıymışım karadaki,
üzülmüştüm halbuki,
anana babana derinden
tatlı babanın götünden
Balıklar gelir gider,
önemli olan unutmaktır derinden.
anana gireyim götünden sevmediysen götünden
Antoloji ile tanışalıdan beri M.Nihat Malkoç u çok okudum. Akıcı uslubuyla yazılmış her türlü yazısını takip etmeye çalışıyorum.Güzel,anlaşılır bir dille bilgi dehasını harika bir şekilde kullanarak, Türkiye nin şu anda içinde bulunduğu gerçekleri, bütün açıklığı ile kaleme alabilen ender bir evlat ...
Antolojide yeni tanıdığım şiirleriyle temayüz etmiş ender
şahsiyetlerden biri.
Şiirleriyle ustalığını mısra mısra ortaya döküp sergilemiş
kuvvetli bir kalem.
O'nun şiirlerinde madde ile mananın ahengini görürsünüz.
Selam olsun şair yüreğine...
Selam olsun şair do ...