Nevroz Şiiri - Yorumlar

Derya Cetinkaya
28

ŞİİR


0

TAKİPÇİ

NEVRUZ
........Yeni gün demekti. Kimileri novruz diyordu kimileri newroz … ama ne olursa olsun aynıydı anlamı yeni gün.Yüzünü toprağa dönen çiçeğin başını göğe kaldırışıydı. Kendini bulutlar arkasına saklayan güneşin yüzünü gösterişi, Zap suyun Fırat’ın Dicle’nin Kızılırmak’ın YeşilırmaK’ın sesi toprağın kokusu kısaca baharın müjdecisiydi nevruz.

.......Orta Asya da gelişi sümelek pişirilip kutlanırken doğuda kürt kadınları gökkuşağıyla yarışırcasına renk renk kıyafetler giyerek kutlardı onu.Erkekler ise cesaretlerinin gösterisi olarak yaktıkları ateşlerinin üstlerinden atlarlardı ve hep bir ağızdan söylenirdi çoşkusu
HOŞ GELDİN MUTLU GELDİN GÜZELLİKLER GETİRDİN KUTLU OL NEVRUZ.
........Bahara duyulan aşktı. Kendini güz ve zemheri geldiğinde saklayan baharın hasretiyle yanıp kavrulan yüreklerin haykırışıydı belki de ….
Yenilen yemekler,söylenen türküler,yakılan ateşler mutluluğun ifadesi, bahara,gelen yeni güne duyulan sevginin gösterisiydi.

Tamamını Oku
  • Seher Güral Ercan
    Seher Güral Ercan 21.03.2009 - 13:09

    Nevruz bayramın kutlu olsun...sevgiler.

    Cevap Yaz
  • Eren Bilir
    Eren Bilir 20.02.2009 - 23:51

    tüm insalığa güzellikler getirsin kötülükler silinsin yüreklerden insanlar birbirlerine önce saylgılı olsun sonrada sevsin sevilsin hayat sayfaları sayılı birbir gitiyor iste önemli olan iyiliklerle doldurmak güzel bir anlatımdi derya hanım kutlarım sizi saygılarımla....

    Cevap Yaz
  • Kadir Ünlü
    Kadir Ünlü 31.12.2008 - 17:20

    Zemherinin ortasında,iyiki uğradım sayfanıza,sanki Nevruz ateşinden atlamış gibi yüreğim coşku doldu,
    Burcu Burcu samimieyt kokar,diclenin,fıratın suladığı topraklar,Ah Ülkem Ah,birde yaşatılmasa düşmanlıklar,Dost yıllar yarınlarımız olsun şairem sağol

    Cevap Yaz
  • Fikret Kemal
    Fikret Kemal 26.10.2008 - 21:20

    ilk defa nevrozu şiirsel bir dille övgüyle anlatımını okudum.....ve çok keyif verdi bana...kutlarım...

    Cevap Yaz
  • Erhan Azbent Toklucak
    Erhan Azbent Toklucak 11.08.2008 - 01:56

    NEVRUZ...baharı müjdeledi ve gitti yenisine kısmet...bir tarihi akışkanlık içinde okuduk sözlerinizi kürt kadınlarını da çeşni yapıp serpiştirmişsiniz içlerine, adı aynıysa Türk ülkesinde kutlansın bu bahar aydınlığı...
    HOŞ GELDİN NEVRUZ MUTLU GELDİN GÜZELLİKLER GETİRDİN

    Cevap Yaz
  • Ergin Bingöl
    Ergin Bingöl 09.07.2008 - 16:11

    Coşan ağaçların, toprağın ve canlıların kış uykusundan uyanışının şölenini, ne güzel anlatmışsınız dost yürek, gönülden kutlarım. Sevgilerimle esen kalın!

    Cevap Yaz
  • Berhîm Paşa
    Berhîm Paşa 01.07.2008 - 13:00

    Tek kelime! Sizi kutluyorum..

    Cevap Yaz
  • Turan Celiker
    Turan Celiker 05.06.2008 - 22:39

    Yine harikalar yaratacak bir şaheserin derya gerçekten muhteşem diyecek söz bulamıyorum adeta dizeler su misali akıp gitmiş kaleminiz daim olsun ne deyim şair Turan çeliker

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 8 tane yorum bulunmakta