NEVRUZ
........Yeni gün demekti. Kimileri novruz diyordu kimileri newroz … ama ne olursa olsun aynıydı anlamı yeni gün.Yüzünü toprağa dönen çiçeğin başını göğe kaldırışıydı. Kendini bulutlar arkasına saklayan güneşin yüzünü gösterişi, Zap suyun Fırat’ın Dicle’nin Kızılırmak’ın YeşilırmaK’ın sesi toprağın kokusu kısaca baharın müjdecisiydi nevruz.
.......Orta Asya da gelişi sümelek pişirilip kutlanırken doğuda kürt kadınları gökkuşağıyla yarışırcasına renk renk kıyafetler giyerek kutlardı onu.Erkekler ise cesaretlerinin gösterisi olarak yaktıkları ateşlerinin üstlerinden atlarlardı ve hep bir ağızdan söylenirdi çoşkusu
HOŞ GELDİN MUTLU GELDİN GÜZELLİKLER GETİRDİN KUTLU OL NEVRUZ.
........Bahara duyulan aşktı. Kendini güz ve zemheri geldiğinde saklayan baharın hasretiyle yanıp kavrulan yüreklerin haykırışıydı belki de ….
Yenilen yemekler,söylenen türküler,yakılan ateşler mutluluğun ifadesi, bahara,gelen yeni güne duyulan sevginin gösterisiydi.
Kendi kendime konuşup duruyorum
Dağlara giden patikalarda katılaşan bahar çamurlarında yalnızım
Beni deli sanıyorlar
Sokulmalarımızı unutamıyorum kadınım
Hani gece yarılarında anlatılan




Nevruz bayramın kutlu olsun...sevgiler.
tüm insalığa güzellikler getirsin kötülükler silinsin yüreklerden insanlar birbirlerine önce saylgılı olsun sonrada sevsin sevilsin hayat sayfaları sayılı birbir gitiyor iste önemli olan iyiliklerle doldurmak güzel bir anlatımdi derya hanım kutlarım sizi saygılarımla....
Zemherinin ortasında,iyiki uğradım sayfanıza,sanki Nevruz ateşinden atlamış gibi yüreğim coşku doldu,
Burcu Burcu samimieyt kokar,diclenin,fıratın suladığı topraklar,Ah Ülkem Ah,birde yaşatılmasa düşmanlıklar,Dost yıllar yarınlarımız olsun şairem sağol
ilk defa nevrozu şiirsel bir dille övgüyle anlatımını okudum.....ve çok keyif verdi bana...kutlarım...
NEVRUZ...baharı müjdeledi ve gitti yenisine kısmet...bir tarihi akışkanlık içinde okuduk sözlerinizi kürt kadınlarını da çeşni yapıp serpiştirmişsiniz içlerine, adı aynıysa Türk ülkesinde kutlansın bu bahar aydınlığı...
HOŞ GELDİN NEVRUZ MUTLU GELDİN GÜZELLİKLER GETİRDİN
Coşan ağaçların, toprağın ve canlıların kış uykusundan uyanışının şölenini, ne güzel anlatmışsınız dost yürek, gönülden kutlarım. Sevgilerimle esen kalın!
Tek kelime! Sizi kutluyorum..
Yine harikalar yaratacak bir şaheserin derya gerçekten muhteşem diyecek söz bulamıyorum adeta dizeler su misali akıp gitmiş kaleminiz daim olsun ne deyim şair Turan çeliker
Bu şiir ile ilgili 8 tane yorum bulunmakta