Rus besteci Rodion Konstaninoviç Şçedrin'in 1967'de yazdığı Carmen Süiti, vurma çalgıların ilginç kullanımıyla, operanın bir diğer uygulaması olarak, konser salonlarında başarı kazandı... Hattâ bu başarı Amerika'da öyle büyük oldu ki, 1968'de New York Filarmoni Orkestrası 125. yıldönümü için Şçedrin'e bir Piyano Konçertosu (No.2) ısmarladı...
Daha önce bestecinin 1963'te yazdığı Haylaz Çastuşkiler (Şiirler) başlıklı Orkestra Konçertosu'nu çok beğenen Boston Pop Orkestrası'nın ünlü şefi Arthur Fiedler (1894 - 1979) , bestecinin bu yeni Carmen düzenlemesi eline geçince hayranlığını saklayamamış ve: 'Ne tahta, ne de metal üfleme çalgılar var; arp bile yok! Yalnızca yaylılar ve inanmayacaksın, 47 vurma çalgı... Ve toreadorun şarkısında melodiyi tümüyle yok etmiş olmasına karşın, onu kesinlikle duyduğun hissine kapılıyorsun! ' yorumunu yapmıştı...
Kuşağının en başarılı Rus bestecisi sayılan Şçedrin'in eşi Maya Plissetskaya Moskova Bolşoy Tiyatrosu'nun prima balerinasıydı ve tiyatronun Kübalı koreografı Alberto Alonso'ya bir bale librettosu hazırlamasını önermişti... Bu koreografide Carmen'in çingene karakteri ve onun tehlikeli baştan çıkarıcılığı vurgulanacaktı... Alonso'nun, koreograf Marius Petipa'nın 1846'da Prosper Mérimée'nin romanı üzerine hazırladığı koreografiye dayanarak yaptığı düzenlemede ise üç karakter öne çıkar: Carmen, sevgilisi Don Jose ve yeni bir karakter olarak 'Kötü Kader'. Şçedrin de Carmen Süiti'nde bu karakterleri dramatik şekilde vurgulamak için, yalnızca yaylı çalgıların yanında dört ayrı grupta toplanan vurma çalgıları kullanmıştır... Böylece Bizet'nin müziği yeni bir anlayışla sergilenmiş oldu... Ancak Şçedrin bu bale müziğinde ayrıca Bizet'nin Arlésienne ve Perth'in Güzel Kızı adlı eserlerinin müziğini de değerlendirmiştir...
Ünlü şef Arturo Toscanini'nin (1867 - 1957) Güney Amerika turnesinde repertuvara aldığı ilk Amerikan eseri de Barber'ın Yaylı Çalgılar için Adagio'sudur...
İlk kez New York'ta 5 Kasım 1938'de, Toscanini yönetimindeki NBC Senfoni Orkestrası tarafından radyo konserinde seslendirilen Adagio, aslında 1936'da bestelenen ve aynı yıl Roma'da Pro Arte Kuarteti tarafından ilk kez çalınan Si Minör Yaylı Çalgılar Dörtlüsü Op.11'in ağır bölümünden düzenlenmiştir... Kontrbas ve viyolonsel partileri yer yer duble edilmiş ve daha geniş boyutlu bir eser haline getirilmiştir... Tek temalı, sade ve lirik bir yapıya sahip olan Adagio'da uzun melodi cümlesi değişik çalgılarda işlenir: Önce kemanlarda duyulur; sonra viyolalarla kanon biçimi benzetim (imitasyon) ile genişler... Sonra tema viyolonsellere geçer ve derece derece tiz yaylı çalgılara ulaşır... Bir pause'den (ara) sonra birinci keman ve viyolalar temayı oktavlarla yineler... Armoni olarak zenginleştirilerek büyük bir gerilim elde edilir; melodi daha sonra, eserin orijinal tonalitesinde erir ve majör bölümde karşı tonalitelerin gelişmesiyle çok hafif (pianissimo) bitişe ulaşır...
In 1881, General Giuseppe Garibaldi was preparing to fuse the two Rites, which would be effective as of 1889... From this moment, the Rite of Memphis-Misraïm became implanted on the many different continents of the world...
“Şaka mı bu? ” sorusunu sorduran ve yüzlerde gülümseme ifadesi bırakan bu haber son derece gerçek... Güneş’in kendisine ait olduğunu iddia eden ve dünya üzerinde yaşayan herkesten aydınlatma ve ısınma parası talep eden Angeles Duran adlı İspanyol kadın, duyanları şaşkına çeviriyor... Böyle bir saçmalığın gerçekleşmesi halinde herkes yağmur/kar taneleri üzerinden bile mülkiyet hakkı iddia edecektir...
İspanyol El Mundo gazetesinde bugün ilginç olmakla beraber son derece komik bir haber yayınlandı... Habere göre; Galiçya’da yaşayan Angeles Duran adlı 49 yaşındaki İspanyol kadın, notere giderek Güneş’in kendisine ait olduğunu tescil ettirdi...
Uluslararası anlaşmalara göre hiçbir ülkenin Güneş ya da diğer yıldız ve gezegenler üzerinde mülkiyet hakkı iddia edemeyeceğini çok iyi bildiğini söyleyen İspanyol kadın, “Ancak anlaşmalar veya yasalar bireylerin bunlar üzerinde hak iddia edemeyeceğini söylemiyor... Yasalarımı çok iyi biliyorum, aptal değilim... Güneş’in bana ait olduğunu söylüyorum” iddiasında bulundu...
Duran tarafından notere tescil ettirilen belgede; “Dünya’dan yaklaşık 149,600,000 kilometre uzaklıkta, Güneş sisteminin merkezinde bulunan, G2 spektral tipi Güneş adlı yıldız bana aittir” kanısı yer alıyor...
Angeles Duran iddiasına dayanarak, dünya üzerinde yaşayan herkesten aydınlatma ve ısınma parası talep ettiğini, bunun için de en kısa zamanda gerekli girişimleri başlatacağını belirtti...
Duran, alacağı paranın yüzde 20’sini İspanyol emeklilik fonuna vereceğini, dünyadaki açlığı sona erdirmek ve bilimsel araştırmalar için yüzde 10’ar fon ayıracağını ve son olarak da kendisine yüzde 10’luk bir pay bırakacağını açıkladı...
Mozart'ın Sihirli Flüt Operası'ndan 'Ein Madchen oder Weibchen' üzerine piyano ve viyolonsel için 12 Varyasyon, Fa Majör Op.66
...
'Eyes Wide Shut' (1999)
Stanley Kubrick
...
Keman, Piyano ve Viyolonsel için Konçerto, Do Majör Op.56 (Tripel - Üçlü Konçerto)
...
3/4'lük ölçüde, canlı tempoda ve polonez tarzında bir Rondo olan (Rondo alla Polacca) 3.Bölümde bu kez piyano da parlak biçimde diğer solo çalgılara uyar; orkestranın katkısı da güçlüdür... Bu çekici ve ritmik polonez coda'da, bestecinin fikri sanki Fidelio Operası'ndaymış gibi bir izlenim yaratır... Bu etkili bölüm güçlü orkestra akorları arasında parıldayan solistlerle sona erer...
Terence Stamp (1938) 'The Limey'
Edgar Selwyn (1875 - 1944)
John De Marchi - 'The True Story of Fátima' (1956)
Alfred Charles Kinsey (1894 - 1956) 'Indiana University'
...
Arnold J. Toynbee (1889 - 1975)
...
'Turkey: A Past and a Future' (1917)
'An Historian's Approach to Religion' (1956)
...
Yuja Wang - 'Transformation'
...
Rodion Şçedrin (Shchedrin) ('16.12'.1932)
...
Rus besteci Rodion Konstaninoviç Şçedrin'in 1967'de yazdığı Carmen Süiti, vurma çalgıların ilginç kullanımıyla, operanın bir diğer uygulaması olarak, konser salonlarında başarı kazandı... Hattâ bu başarı Amerika'da öyle büyük oldu ki, 1968'de New York Filarmoni Orkestrası 125. yıldönümü için Şçedrin'e bir Piyano Konçertosu (No.2) ısmarladı...
Daha önce bestecinin 1963'te yazdığı Haylaz Çastuşkiler (Şiirler) başlıklı Orkestra Konçertosu'nu çok beğenen Boston Pop Orkestrası'nın ünlü şefi Arthur Fiedler (1894 - 1979) , bestecinin bu yeni Carmen düzenlemesi eline geçince hayranlığını saklayamamış ve: 'Ne tahta, ne de metal üfleme çalgılar var; arp bile yok! Yalnızca yaylılar ve inanmayacaksın, 47 vurma çalgı... Ve toreadorun şarkısında melodiyi tümüyle yok etmiş olmasına karşın, onu kesinlikle duyduğun hissine kapılıyorsun! ' yorumunu yapmıştı...
Kuşağının en başarılı Rus bestecisi sayılan Şçedrin'in eşi Maya Plissetskaya Moskova Bolşoy Tiyatrosu'nun prima balerinasıydı ve tiyatronun Kübalı koreografı Alberto Alonso'ya bir bale librettosu hazırlamasını önermişti... Bu koreografide Carmen'in çingene karakteri ve onun tehlikeli baştan çıkarıcılığı vurgulanacaktı... Alonso'nun, koreograf Marius Petipa'nın 1846'da Prosper Mérimée'nin romanı üzerine hazırladığı koreografiye dayanarak yaptığı düzenlemede ise üç karakter öne çıkar: Carmen, sevgilisi Don Jose ve yeni bir karakter olarak 'Kötü Kader'. Şçedrin de Carmen Süiti'nde bu karakterleri dramatik şekilde vurgulamak için, yalnızca yaylı çalgıların yanında dört ayrı grupta toplanan vurma çalgıları kullanmıştır... Böylece Bizet'nin müziği yeni bir anlayışla sergilenmiş oldu... Ancak Şçedrin bu bale müziğinde ayrıca Bizet'nin Arlésienne ve Perth'in Güzel Kızı adlı eserlerinin müziğini de değerlendirmiştir...
...
...
Ünlü şef Arturo Toscanini'nin (1867 - 1957) Güney Amerika turnesinde repertuvara aldığı ilk Amerikan eseri de Barber'ın Yaylı Çalgılar için Adagio'sudur...
İlk kez New York'ta 5 Kasım 1938'de, Toscanini yönetimindeki NBC Senfoni Orkestrası tarafından radyo konserinde seslendirilen Adagio, aslında 1936'da bestelenen ve aynı yıl Roma'da Pro Arte Kuarteti tarafından ilk kez çalınan Si Minör Yaylı Çalgılar Dörtlüsü Op.11'in ağır bölümünden düzenlenmiştir... Kontrbas ve viyolonsel partileri yer yer duble edilmiş ve daha geniş boyutlu bir eser haline getirilmiştir... Tek temalı, sade ve lirik bir yapıya sahip olan Adagio'da uzun melodi cümlesi değişik çalgılarda işlenir: Önce kemanlarda duyulur; sonra viyolalarla kanon biçimi benzetim (imitasyon) ile genişler... Sonra tema viyolonsellere geçer ve derece derece tiz yaylı çalgılara ulaşır... Bir pause'den (ara) sonra birinci keman ve viyolalar temayı oktavlarla yineler... Armoni olarak zenginleştirilerek büyük bir gerilim elde edilir; melodi daha sonra, eserin orijinal tonalitesinde erir ve majör bölümde karşı tonalitelerin gelişmesiyle çok hafif (pianissimo) bitişe ulaşır...
...
Olga Nikolayevna Gavrilova (1875 - 1968)
Natalie 'Dolly' Sinatra (1894 - 1977) 'Plane Crash'
Ben Heppner (Canada, 1956) 'The Prince'
Irène Joliot-Curie (1897 - 1956)
...
In 1881, General Giuseppe Garibaldi was preparing to fuse the two Rites, which would be effective as of 1889... From this moment, the Rite of Memphis-Misraïm became implanted on the many different continents of the world...
...
Jules Joseph Lefebvre - 'The Dream' (1889)
...
'Judith Laura Evans'
'What Women Want' (www)
...
...
Elisabetta Sirani (1638, Bologna - 1665) 'Giuditta'
Trebisonda (Ondina) Valla (1916, Bologna - 2006)
...
Arthur Quiller-Couch (1863 - 1944) 'The Splendid Spur' (1889)
Jules Joseph Lefebvre - 'Undine' (1881)
Güneş’in Sahibi Olduğunu İddia Etti!
“Şaka mı bu? ” sorusunu sorduran ve yüzlerde gülümseme ifadesi bırakan bu haber son derece gerçek... Güneş’in kendisine ait olduğunu iddia eden ve dünya üzerinde yaşayan herkesten aydınlatma ve ısınma parası talep eden Angeles Duran adlı İspanyol kadın, duyanları şaşkına çeviriyor... Böyle bir saçmalığın gerçekleşmesi halinde herkes yağmur/kar taneleri üzerinden bile mülkiyet hakkı iddia edecektir...
İspanyol El Mundo gazetesinde bugün ilginç olmakla beraber son derece komik bir haber yayınlandı... Habere göre; Galiçya’da yaşayan Angeles Duran adlı 49 yaşındaki İspanyol kadın, notere giderek Güneş’in kendisine ait olduğunu tescil ettirdi...
Uluslararası anlaşmalara göre hiçbir ülkenin Güneş ya da diğer yıldız ve gezegenler üzerinde mülkiyet hakkı iddia edemeyeceğini çok iyi bildiğini söyleyen İspanyol kadın, “Ancak anlaşmalar veya yasalar bireylerin bunlar üzerinde hak iddia edemeyeceğini söylemiyor... Yasalarımı çok iyi biliyorum, aptal değilim... Güneş’in bana ait olduğunu söylüyorum” iddiasında bulundu...
Duran tarafından notere tescil ettirilen belgede; “Dünya’dan yaklaşık 149,600,000 kilometre uzaklıkta, Güneş sisteminin merkezinde bulunan, G2 spektral tipi Güneş adlı yıldız bana aittir” kanısı yer alıyor...
Angeles Duran iddiasına dayanarak, dünya üzerinde yaşayan herkesten aydınlatma ve ısınma parası talep ettiğini, bunun için de en kısa zamanda gerekli girişimleri başlatacağını belirtti...
Duran, alacağı paranın yüzde 20’sini İspanyol emeklilik fonuna vereceğini, dünyadaki açlığı sona erdirmek ve bilimsel araştırmalar için yüzde 10’ar fon ayıracağını ve son olarak da kendisine yüzde 10’luk bir pay bırakacağını açıkladı...
bu söz bana uzun zamandır görüşemediğim bir Dost'u çağrıştırdı..
ey Dost, nerelerdesin.. halin/m nicedir..
'Baby Doll - Taş Bebek' (1956)
Elia Kazan
hiç yoktan kopartmışız kıyametleri zinhar
Antonio Vivaldi - Concert for the Prince of Poland...
Georgia O'Keeffe - 'Canyon With Crows' (1917)
Adolf von Henselt (1814-1889)
Variations de Concert, Op.11
on 'Quand je quittai la Normandie' from Meyerbeer's 'Robert le Diable'
piano: Marc-André Hamelin (1961)
şeytani düşüncelerin
ruhu ve iradeyi ele geçirmesidir..Diyorum ben...
'Judith' (1966)
Daniel Mann
J. Fred Coots - 'You Go to My Head' (1938)
...
Beethoven (1770 - 1827)
...
Mozart'ın Sihirli Flüt Operası'ndan 'Ein Madchen oder Weibchen' üzerine piyano ve viyolonsel için 12 Varyasyon, Fa Majör Op.66
...
'Eyes Wide Shut' (1999)
Stanley Kubrick
...
Keman, Piyano ve Viyolonsel için Konçerto, Do Majör Op.56 (Tripel - Üçlü Konçerto)
...
3/4'lük ölçüde, canlı tempoda ve polonez tarzında bir Rondo olan (Rondo alla Polacca) 3.Bölümde bu kez piyano da parlak biçimde diğer solo çalgılara uyar; orkestranın katkısı da güçlüdür... Bu çekici ve ritmik polonez coda'da, bestecinin fikri sanki Fidelio Operası'ndaymış gibi bir izlenim yaratır... Bu etkili bölüm güçlü orkestra akorları arasında parıldayan solistlerle sona erer...
...
...
Alexis Mossa (1844-1926)
Gustav-Adolf Mossa (1883-1971)
...