Kültür Sanat Edebiyat Şiir

  • mecelle-i ahkam-ı adliye27.09.2003 - 02:40

    11.
    Bir emri hadisin akrab evkatina izafeti asildir.
    (Zamani bilinmeyen bir olayin zamanini belirlerken en yakin zaman dikkate alinir)

  • ali27.09.2003 - 02:35

    Peygamberimizin soyu Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin ile devam eder, Hz. Hasan'in torunlarina serif, Hz. Hüseyin'in torunlarina da Seyid denir..
    Hz, Hasan ve Hz. Hüseyin Hz. Ali'nin ccocuklaridir..
    Hz. Ali peygamberimizn kizi Hz. Fatma'nin vefatindan sonra yeniden evlenmistir ve onlardan da cocuklari vardir..

  • ali27.09.2003 - 02:33

    'Ben ilmin sehriyim Ali kapisidir' Hadisi Serif.

  • ali27.09.2003 - 02:32

    4. halife,
    Hz. Muhammed'in amcasinin oglu,
    Mekke'de yasanan kitlik yillarinda, amcasi Ebu Talib'in kücükken kendisinin bakimini yerine getirmis olmasindan dolayi, akrabalik hukukunu da gözetmek düsüncesiyle Peygamberimizin, amcasi Ebu Talib'incocuklarindan biri olarak kücük yasta alip bakimini üstlendigi, bir nevi babalik yaptigi insan: Ali bin Ebu Talib... O zaman Abbas (r.a) da Ebu Talib'in diger oglu olan ve Tebuk savasinda sehit olan Cafer bin Ebu Talib'in bakimini üzerine aldi.

  • illet27.09.2003 - 02:27

    aslinda bizim bugün sebeb olarak kullandigimiz manadadir..
    Hastalik manasina da kullanilir..

  • hikmet27.09.2003 - 02:27

    elmali tefsirinde 23 farkli tarifi verilmis, ama oradaki tarifleri anlamak icin dini ilimlerde medrese düzeyinde ders almis olmak lazim...

  • hikmet27.09.2003 - 02:25

    maaniyi esyayi (Esyanin manalarini-illetlerini-varlik sebeblerini) ma'rifetü fehimdir. (bilmek anlamaktir) .
    (Ibrahim Nehai)

  • hikmet27.09.2003 - 02:22

    Hikmet ilmü ameldir

  • hikmet27.09.2003 - 02:21

    Kavilde ve fiilde isabet (mücahid)

  • hikmet27.09.2003 - 02:20

    Hikmet,
    hüküm, hükümet, ihkam manalariyla alakadar olarak masdar ve isim olur. Binaenaleyh istiraki manevi veya lafzi ile müteaddid manalarda müstamel oldugundan makamina göre tefsiri icab eder.
    Masdar olmak itibariyle esasinda men'i fesad ve celbi salah manasi vardir ki hüküm, hükümet, muhkemlik hep bu esastan me'huzdur. Her nerde def'i mefsedet ve celbi menfaat ve maslahat varsa orada bir manayi hikmet vardir. Bunun icin bir seyin üzerine terettüb eden ondan maksud olan menfaatu maslahate o seyin hükmü ve hikmeti denir ki hikmetin maanayii ismiyesinden birisidir. Bunda tamamen bir illeti gaiyye manasiolmasa bile az cok maksud olmak sarttir. Buna binaen hikmet, faideden faideden ehass ve illeti gaiyyeden eamdir. Zira hikmet illeti gaiyyeden mukaddem de olabilir. Binaenaleyh hikmet denildigi zaman her halde ya bir illiyet ve maluliyet veya daha eamm olarak bir sebebiyetü müsebbibiyet ve bir manayi terettüb mevzui bahstir......................... Elmali tefsiri sf.915