Tagayyur-u huruf ve aklebenin merhaley-i ibtidasında kah teşbih-i biddunya kah teşbih-i bil ahira gibi sulukların teşebbuh-i muzlimesinde kalan tebeddül-i arıza.
idame-i hayat hinesinde canıbına taalluk eden bir takım halet-i ruhiyye ve maddiyyelerden ihraç edinilegelen fevkat tabiiye mahsur olan kibar-i kelamların zatında teşekkül ettiği eşyaların dilsel formu...
Fizik bedenin islemes hale gelisi. Ruh bedenin kafesinden kurtulusu. Acilarin ruha intikali. Varligin bi baska formda kendini göstermesi. Göz perdesinin açlip alemlerin ruha gösterilisi. Ve küçük kiyametin kopusu...
Kişinin malumatlarla mechul durumları elde etmesidir. Düşünce bi oluşumdur iç tarafımızda.Bu oluşum da tek başına değil bazı şeylere mebni olarak doğar ve kendini o bazı şeylerin kesret noktasında tekamüle vardırır. Biraz daha açmak gerekirse:Akıl dediğimiz hassa bi takım malumatlarla bir şey üzerinde mechul seylere varmak için harekete geçer.Bu harekete geçmenin kendisine tefekkür denir.Bu tefekkürün çapı ve boyutu aklın kendisine bağlı olmakla beraber malumatların kendisine de bağlıdır.Bunlarla beraber kendisinde tefekkür edilen şeyin mahiyetine de bağlıdır.İşte aklın yürüttüğü tefekkür fiilinin sonucunda da doğan şeyin kendisine fikir diyoruz... ... Aklın tek başına bişey hakkında bu fiili meydana getirmesi olanaksızdır.Çünkü bi şey üzerinde tefekkür etmek o şey üzerinde bi takım malumatlara mebnidir.Bi şey bi şeye bağlıysa o şey de başkasına bağlıysa.İlk şeyle sonuncu şey de iltizami olarak birbirine bağlıdır. ...
Rihtimdan kalkan bir geminin ardinda izler birakarak uzun yorucu ve zor bi yolculuga cikisiyla baslayan, kah bi müzik esliginde kah bi sözün ötesinde kah bi gülüsün portresinde ben burdayim edalariyla, hissiyat zincirinin en ulvi ve görkemli yerinde olan...
insanin dis etkenlerden etkilenip iç dünyasinda bir takim uyanmalara gitmesiyle olusturacagi anlik seyin ya büyük ya küçük ya da vasat bi konumda dis dünyaya aktarmasiyla adlasmis hali olarak ortaya çikar.
Ruhsal yaşamda meydana gelen bir takım sorunlardan ötürü kişinin, ilhamla kavuşamamasından ötürü kendisinde meydana gelen arizi bi durumdur.
Tahayyül-ü inkitanın namütenahi tegannileri asumana irtifa ederek raks ediyor fi havle-i hezihil kelime...
İnkişaf-ı mahiyeti kah hine-i tebessümde kah hine-i istihzada kah hine-i aşkta kah hine-i hubta ve saire vudud bulan ezvar-ı hissiyyatta cirit atarak terennüm eden, seciyyat-ı beşerin rukunlarından olan, yekvucudleuğuyla taksimatı kabul etmeyen.
Tagayyur-u huruf ve aklebenin merhaley-i ibtidasında kah teşbih-i biddunya kah teşbih-i bil ahira gibi sulukların teşebbuh-i muzlimesinde kalan tebeddül-i arıza.
idame-i hayat hinesinde canıbına taalluk eden bir takım halet-i ruhiyye ve maddiyyelerden ihraç edinilegelen fevkat tabiiye mahsur olan kibar-i kelamların zatında teşekkül ettiği eşyaların dilsel formu...
Fizik bedenin islemes hale gelisi.
Ruh bedenin kafesinden kurtulusu.
Acilarin ruha intikali.
Varligin bi baska formda kendini göstermesi.
Göz perdesinin açlip alemlerin ruha gösterilisi.
Ve küçük kiyametin kopusu...
Kişinin malumatlarla mechul durumları elde etmesidir.
Düşünce bi oluşumdur iç tarafımızda.Bu oluşum da tek başına değil bazı şeylere mebni olarak doğar ve kendini o bazı şeylerin kesret noktasında tekamüle vardırır.
Biraz daha açmak gerekirse:Akıl dediğimiz hassa bi takım malumatlarla bir şey üzerinde mechul seylere varmak için harekete geçer.Bu harekete geçmenin kendisine tefekkür denir.Bu tefekkürün çapı ve boyutu aklın kendisine bağlı olmakla beraber malumatların kendisine de bağlıdır.Bunlarla beraber kendisinde tefekkür edilen şeyin mahiyetine de bağlıdır.İşte aklın yürüttüğü tefekkür fiilinin sonucunda da doğan şeyin kendisine fikir diyoruz...
...
Aklın tek başına bişey hakkında bu fiili meydana getirmesi olanaksızdır.Çünkü bi şey üzerinde tefekkür etmek o şey üzerinde bi takım malumatlara mebnidir.Bi şey bi şeye bağlıysa o şey de başkasına bağlıysa.İlk şeyle sonuncu şey de iltizami olarak birbirine bağlıdır.
...
sevme yetisini üzerinde icra edemediklerim bi kendim bi ben bi de iyyeye...
Rihtimdan kalkan bir geminin ardinda izler birakarak uzun yorucu ve zor bi yolculuga cikisiyla baslayan, kah bi müzik esliginde kah bi sözün ötesinde kah bi gülüsün portresinde ben burdayim edalariyla, hissiyat zincirinin en ulvi ve görkemli yerinde olan...
insanin dis etkenlerden etkilenip iç dünyasinda bir takim uyanmalara gitmesiyle olusturacagi anlik seyin ya büyük ya küçük ya da vasat bi konumda dis dünyaya aktarmasiyla adlasmis hali olarak ortaya çikar.