'dinlerin birleştirilmesi' insanların bir araya gelerek 'el yapımı' bir icatta bulunması; yani 'insan işi' bir icadı 'gerçek' kabul etmek olur. 'birleştirme' farklılıkların yok sayılması ya da inkar edilmesi demek olduğundan; bunun anlamı 'yeni bir din yaratmak' olur.
ilahiyatta 'kurtuluş bilimi' anlamında kullanılır.
kişinin kendi kurtuluşu için o ilahiyatın sunduğu 'kurtuluş yolu' hakkındaki bilgileri sistematik bir şekilde inceler; (ilahiyatın 'kurtuluş yolu' hakkında sunduğu açıklamalar)
Gog ve Magog adıya da bilinir; Kutsal Kitapta Vahiy 20:7-10 ayetlerinde Tanrı'ya ve O'nun halkına karşı çıkan ulsuları temsil eden iki güce verilen isimdir; Tanrı'ya isyankarlığın sembolü anlamındadır;
Mesih ile olan bu birleşme sonucunda kişi bundan böyle Mesih’e ait olduğunu ifade eden bir yaşama çağrılmış olur. Vaftizci Yahya’nın hizmetinde vaftiz çağrısı kadar etkin olan diğer bir şey ise tövbe çağrısıydı. Bu anlamda vaftiz tövbekar bir yaşam için Mesihsel bir kutsama almak demektir. Tövbekar bir yaşamı yaşayacak gücü ve desteği Mesih’te aramak demektir. Vaftiz olan kişi artık yaşantısını değiştirmiştir. Evlilik andının işareti yüzükler olduğu gibi, tövbe dolu bir yaşam andının da işareti ve mührü vaftizdir. Yahya vaftiz için tövbe çağrısında bulunduğunda şu konulara dikkatimizi çeker:
Vaftizin Bizler İçin Anlamı 2- Tövbe: Luka 3: 7 Yahya, vaftiz olmak için kendisine akın eden kalabalıklara şöyle seslendi: «Ey engerekler soyu! Gelecek olan gazaptan kaçmanız için sizi kim uyardı? 8Bundan böyle tövbeye yaraşır meyveler verin! Kendi kendinize, `Biz İbrahim'in soyundanız' demeye kalkmayın. Ben size şunu söyleyeyim: Tanrı, İbrahim'e şu taşlardan çocuk yaratacak güçtedir. 9Balta daha şimdiden ağaçların köküne dayanmıştır. İyi meyve vermeyen her ağaç kesilip ateşe atılacak.» 10Halk ona, «Öyleyse biz ne yapalım? » diye sordu. 11Yahya onlara, «İki mintanı olan, birini hiç mintanı olmayana versin; yiyeceği olan da bunu hiç yiyeceği olmayanla paylaşsın» cevabını verdi. 12Bazı vergi görevlileri de vaftiz olmaya gelerek ona, «Öğretmenimiz, biz ne yapalım? » dediler.13Yahya onlara, «Size buyrulandan daha çok vergi almayın» dedi. 14Bazı askerler de ona, «Ya biz ne yapalım? » diye sordular.O da onlara şöyle dedi: «Kaba kuvvetle ya da yalan suçlamalarla kimseden para koparmayın, ücretinizle yetinin.».
Özet olarak; Mesih ile birleşmiş, tövbe etmiş ve bağışlanmış, Kutsal Ruh aracılığı ile yeniden doğan, Tanrı’nın çocuğu olma ayrıcalığına hak kazanmış ve sonsuz yaşama kavuşmuş kişi artık RAB İSA MESİH’E AİTTİR. Böylece vaftiz göksel kimliğimizi hayatımızın her anında bize hatırlan bir işarettir. Ölüm zamanı dahil, hayatın bütün zorluk ve denenmelerinde vaftiz bizlere Mesih’te sahip olduğumuz kimliğimizi, Mesih’te vaat edilen bereketleri hatırlatır ve bunları sıkı tutmak için teşvik eder.
Westmisnter Uzun İlmihal 61. Müjde’yi duyan, ve kilisede yaşayan herkes kurtulmuş mudur? Müjde’yi duyan ve kilisede yaşayan herkes kurtulmuş değildir; ancak kurtulanlar yalnızca gözle görülmeyen kilisenin gerçek üyeleri olanlardır.
62. Gözle görülen kilise nedir? Gözle görülen kilise, bütün çağlar boyunca dünyanın her yerinden gerçek dini ikrar eden kişilerin hepsinin ve onların çocuklarının meydana getirdiği bir topluluktur.
63. Gözle görülen kilisenin ayrıcalıkları nelerdir? Gözle görülen kilise, Tanrı’nın özel ilgisi ve yönetimi altında olma; tüm düşmanlarının saldırılarına rağmen, tüm çağlar boyunca savunulma ve korunma ayrıcalığına; ve kutsalların paydaşlığını, ve kurtuluşun sunulmak için kullanıldığı doğal araçları tatma ve O’na her kim inanırsa kurtulacağına ve Kendisine gelen hiç kimsenin geri çevrilmeyeceğine ilişkin tanıklık edip, Müjde hizmetinde bulunan tüm gözle görülen kilise üyelerine Mesih’in sunduğu lütufları tatma ayrıcalığına sahiptir.
64. Gözle görülmeyen kilise nedir? Gözle görülmeyen kilise, baş olan Mesih’in altında tek bir bütün olmak üzere bir araya toplanmış, toplanmakta olan ya da toplanacak olan sayıları belirli seçilmişlerin bütünüdür.
Belçika İnanç açıklaması Bölüm 27 –Kutsal Evrensel (Katolik) Kilise Tek bir evrensel ya da evrensel kilise dediğimiz– İsa Mesih’te tam olan kurtuluşlarını bekleyen O’nun kanı ile yıkanmış, Kutsal Ruh tarafından kutsanmış ve mühürlenmiş, gerçek Hristiyan imanlıların kutsal bir cemaatine ve topluluğuna inanıyor ve itiraf ediyoruz. tebaasız bir halk olamayacağına göre İsa Mesih ebedi Kral olması gösteriyor ki, bu kilise dünyanın başından beri var olmuştur ve sonuna kadar da var olacaktır. Bu kutsal kilise, bir süre için insanların gözünde çok küçük ya da sönmüş gibi gözükse de– tüm dünyanın hiddetine karşı Tanrı tarafından korumaktadır. Örneğin Ahav zamanında çok tehlikeli bir dönemde Rab, İsrail'de Baal'ın önünde diz çökmemiş yedi bin kişiyi korumuştur. Böylece bu kutsal kilise, belli bir yere ya da halk ile kısıtlı olmadı ya da sınırlanıp bağımlı olmadı. Tüm dünyaya yayılmış ve dağılmış olmasına rağmen imanın gücü sayesinde, tek ve aynı Ruh’ta yürekte ve arzuda birleşmiş ve bağlanmıştır
'dinlerin birleştirilmesi' insanların bir araya gelerek 'el yapımı' bir icatta bulunması; yani 'insan işi' bir icadı 'gerçek' kabul etmek olur. 'birleştirme' farklılıkların yok sayılması ya da inkar edilmesi demek olduğundan; bunun anlamı 'yeni bir din yaratmak' olur.
ilahiyatta 'kurtuluş bilimi' anlamında kullanılır.
kişinin kendi kurtuluşu için o ilahiyatın sunduğu 'kurtuluş yolu' hakkındaki bilgileri sistematik bir şekilde inceler; (ilahiyatın 'kurtuluş yolu' hakkında sunduğu açıklamalar)
ilahiyatta 'kilise bilimi' anlamında kullanılır.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ecclesiology
ilahiyatta 'son zamanlar bilimi' anlamında kullanılır.
Gog ve Magog adıya da bilinir;
Kutsal Kitapta Vahiy 20:7-10 ayetlerinde Tanrı'ya ve O'nun halkına karşı çıkan ulsuları temsil eden iki güce verilen isimdir; Tanrı'ya isyankarlığın sembolü anlamındadır;
Mesih ile olan bu birleşme sonucunda kişi bundan böyle Mesih’e ait olduğunu ifade eden bir yaşama çağrılmış olur. Vaftizci Yahya’nın hizmetinde vaftiz çağrısı kadar etkin olan diğer bir şey ise tövbe çağrısıydı. Bu anlamda vaftiz tövbekar bir yaşam için Mesihsel bir kutsama almak demektir. Tövbekar bir yaşamı yaşayacak gücü ve desteği Mesih’te aramak demektir. Vaftiz olan kişi artık yaşantısını değiştirmiştir. Evlilik andının işareti yüzükler olduğu gibi, tövbe dolu bir yaşam andının da işareti ve mührü vaftizdir. Yahya vaftiz için tövbe çağrısında bulunduğunda şu konulara dikkatimizi çeker:
Vaftizin Bizler İçin Anlamı
2- Tövbe:
Luka 3: 7 Yahya, vaftiz olmak için kendisine akın eden kalabalıklara şöyle seslendi: «Ey engerekler soyu! Gelecek olan gazaptan kaçmanız için sizi kim uyardı? 8Bundan böyle tövbeye yaraşır meyveler verin! Kendi kendinize, `Biz İbrahim'in soyundanız' demeye kalkmayın. Ben size şunu söyleyeyim: Tanrı, İbrahim'e şu taşlardan çocuk yaratacak güçtedir. 9Balta daha şimdiden ağaçların köküne dayanmıştır. İyi meyve vermeyen her ağaç kesilip ateşe atılacak.» 10Halk ona, «Öyleyse biz ne yapalım? » diye sordu. 11Yahya onlara, «İki mintanı olan, birini hiç mintanı olmayana versin; yiyeceği olan da bunu hiç yiyeceği olmayanla paylaşsın» cevabını verdi. 12Bazı vergi görevlileri de vaftiz olmaya gelerek ona, «Öğretmenimiz, biz ne yapalım? » dediler.13Yahya onlara, «Size buyrulandan daha çok vergi almayın» dedi. 14Bazı askerler de ona, «Ya biz ne yapalım? » diye sordular.O da onlara şöyle dedi: «Kaba kuvvetle ya da yalan suçlamalarla kimseden para koparmayın, ücretinizle yetinin.».
1- Mesih’le Birleşmenin İlanı:
2- Tövbe:
3- Günahların Bağışlanması:
4- Yeniden Doğmak:
5- Tanrı’nın Çocuğu Olmak:
6- Sonsuz Yaşama Kavuşmak:
7- Görünen Kiliseye Katılmak:
Özet olarak; Mesih ile birleşmiş, tövbe etmiş ve bağışlanmış, Kutsal Ruh aracılığı ile yeniden doğan, Tanrı’nın çocuğu olma ayrıcalığına hak kazanmış ve sonsuz yaşama kavuşmuş kişi artık RAB İSA MESİH’E AİTTİR. Böylece vaftiz göksel kimliğimizi hayatımızın her anında bize hatırlan bir işarettir. Ölüm zamanı dahil, hayatın bütün zorluk ve denenmelerinde vaftiz bizlere Mesih’te sahip olduğumuz kimliğimizi, Mesih’te vaat edilen bereketleri hatırlatır ve bunları sıkı tutmak için teşvik eder.
Westmisnter Uzun İlmihal 61. Müjde’yi duyan, ve kilisede yaşayan herkes kurtulmuş mudur?
Müjde’yi duyan ve kilisede yaşayan herkes kurtulmuş değildir; ancak kurtulanlar yalnızca gözle görülmeyen kilisenin gerçek üyeleri olanlardır.
62. Gözle görülen kilise nedir?
Gözle görülen kilise, bütün çağlar boyunca dünyanın her yerinden gerçek dini ikrar eden kişilerin hepsinin ve onların çocuklarının meydana getirdiği bir topluluktur.
63. Gözle görülen kilisenin ayrıcalıkları nelerdir?
Gözle görülen kilise, Tanrı’nın özel ilgisi ve yönetimi altında olma; tüm düşmanlarının saldırılarına rağmen, tüm çağlar boyunca savunulma ve korunma ayrıcalığına; ve kutsalların paydaşlığını, ve kurtuluşun sunulmak için kullanıldığı doğal araçları tatma ve O’na her kim inanırsa kurtulacağına ve Kendisine gelen hiç kimsenin geri çevrilmeyeceğine ilişkin tanıklık edip, Müjde hizmetinde bulunan tüm gözle görülen kilise üyelerine Mesih’in sunduğu lütufları tatma ayrıcalığına sahiptir.
64. Gözle görülmeyen kilise nedir?
Gözle görülmeyen kilise, baş olan Mesih’in altında tek bir bütün olmak üzere bir araya toplanmış, toplanmakta olan ya da toplanacak olan sayıları belirli seçilmişlerin bütünüdür.
Belçika İnanç açıklaması Bölüm 27 –Kutsal Evrensel (Katolik) Kilise
Tek bir evrensel ya da evrensel kilise dediğimiz–
İsa Mesih’te tam olan kurtuluşlarını bekleyen
O’nun kanı ile yıkanmış,
Kutsal Ruh tarafından kutsanmış ve mühürlenmiş,
gerçek Hristiyan imanlıların
kutsal bir cemaatine ve topluluğuna
inanıyor ve itiraf ediyoruz.
tebaasız bir halk olamayacağına göre
İsa Mesih ebedi Kral olması
gösteriyor ki,
bu kilise dünyanın başından beri var olmuştur
ve sonuna kadar da var olacaktır.
Bu kutsal kilise,
bir süre için
insanların gözünde
çok küçük
ya da sönmüş gibi gözükse de–
tüm dünyanın hiddetine karşı
Tanrı tarafından korumaktadır.
Örneğin
Ahav zamanında çok tehlikeli bir dönemde
Rab, İsrail'de Baal'ın önünde diz çökmemiş
yedi bin kişiyi korumuştur.
Böylece bu kutsal kilise,
belli bir yere ya da halk ile kısıtlı olmadı
ya da sınırlanıp
bağımlı olmadı.
Tüm dünyaya
yayılmış ve dağılmış olmasına rağmen
imanın gücü sayesinde,
tek ve aynı Ruh’ta
yürekte ve arzuda
birleşmiş ve bağlanmıştır