Deniz Daner. Takıldığın akımı okumaya devam et. Sakın olası moralin bozulmasın. İnsan tabiyatı itibariyle zi-u şuur, işte bu sebepten dolayı bazı sırların perdelerini yırtıp hakikatına ermek ister... Fakat, hiçliği savunarak O'na yok demek akıl karı değil çünkü hiçlikle hiç olup bazı şeylerin var olabileceğini içsel dünyada temasa etmek tabiki güzel bir huşû. Ama hiçlikle hiç olup bazı şeylerin var olmasına olanak sağlama têması psikolojikmen fedakarlığı daha sağlıklısıda vefakarlığı beraberinde getirebilir... Nedeni: Hiç olan bir şeyi ortaya koyup ortaya sunulunan alanda birşeylerin var olma nedeniyse kötü olan bir şey değildir...
30 umdan sonra yerçekimine malup oldum omirliğimin dahada yamulduğunun farkına vardımda. Uçmak biyana yerçekimiyle uğraşmaktan birhaber oldum. Velakin tam şimdi bu yazıyı yazarken aklıma bir soru geldi eğer bir insan yerçekim gücüne karşın bütün hayatı boyunca uçsaydı omirliği yamulurmuydu?
Deniz Daner. Karışmak karıştırmak kırıştırmak kişneselleştirmek gibi olmasında senin vâr oluşcul felsefeye karşı husumetin nedir? Nihilistik felsefeyle intelijanısı konuşturma çabanı anlamakta güçlük çekiyorum. Şayet var oluşcul felsefeden bir haberdar isen?!
Felsefe tespitle biter. Fakat insan yaşadığı müddetçe, yaşadığının üzerine ve yaşamının üzerine kafa yordukça tesbitler yumağı bitmez ister buna tecrübe ister tecrübe ile edilinen bilgi ister sentez ile edilinen bilgi ister hipotezle edilinen bilgi ister doktorinle edilinen bilgi ister epistemolojiyle edilenen tespitsel bilgi olsun yani insanın tesbitleri bitmez. Nitekim tespitlerle bilgisini öğretenlere bizler Sofistler deriz. Bir nevi tespitlerle bilgiye ulaşmaya çalışanlara vede mantığı irdeleyip sistematik düşünce disiplinine ulaşanlarada feylosof deriz... Lütfen kutsi olan hususlarda idiolojik yaklaşımlara varmayalım. Velhasıl Nietzsche ve Nietzsche benzeyenler dine yönelik idiolojik yaklaşımlarla negativ anlam katmalarının deterministic doğruluğu ilk öncelikli irdeleme konusu olması gerekmezmi?... Ne dersen de Deniz Daner, Nietzsche ve diğerleri ne demişlerse desinler... Dinin bilimselliği Teolojidir (ilahiyattır)... Her bilimin kendi bir dairesi vardır eğer bilim dallarının daireleri bir birlerine kesişiyorsa bu bilimin universial olmasındandır...
İnsan ancak Şimdide var olduğunu kendi derininde genellikle fark edemez. İnsanın Şimdide var oluşundaki fark ediş bellekdeki anımsamalarına mütekabiliyetle elbise giydirişidir veya Şimdideki zihin hali berraksa düşüncenin salt halidir bir nevi kendini hatırlayışıdır...
Sana Güzelsin diyemedim. Güzelliğine sadece Güzel diye bir kelimeyle elbise giydirebildim. Ha Güzelsin yazmışım, ha Güzelsin demişim, ha Güzelliğine Güzel diye bir kelimeyle libas giydirmişim. Fakat, Güzeli vâr eden, senin Güzelliğin!
İnsan ancak Şimdide var olduğunu kendi derininde genellikle fark edemez. İnsanın Şimdide var oluşundaki fark ediş bellekdeki anımsamalarına mütekabiliyetle elbise giydirişidir veya Şimdideki zihin hali berraksa düşüncenin salt halidir bir nevi kendini hatırlayışıdır...
Sana Güzelsin diyemedim. Güzelliğine sadece Güzel diye bir kelimeyle elbise giydirebildim. Ha Güzelsin yazmışım, ha Güzelsin demişim, ha Güzelliğine Güzel diye bir kelimeyle elbise giydirmişim. Fakat Güzeli vâr eden, senin Güzelliğin!
Güya bardağın yarısının dolu olduğunu söyleyen iyimsermiş. Bardağın yarısının boş olduğunu söyleyense kötümsermiş... Pekiya bardağın kendisinin tamamınımı veya bütününü soran ne?
Yani masallar ve hikayeler bir varmış bir yokmuş ile başlar...
Deniz Daner.
Takıldığın akımı okumaya devam et. Sakın olası moralin bozulmasın. İnsan tabiyatı itibariyle zi-u şuur, işte bu sebepten dolayı bazı sırların perdelerini yırtıp hakikatına ermek ister...
Fakat, hiçliği savunarak O'na yok demek akıl karı değil çünkü hiçlikle hiç olup bazı şeylerin var olabileceğini içsel dünyada temasa etmek tabiki güzel bir huşû.
Ama hiçlikle hiç olup bazı şeylerin var olmasına olanak sağlama têması psikolojikmen fedakarlığı daha sağlıklısıda vefakarlığı beraberinde getirebilir...
Nedeni: Hiç olan bir şeyi ortaya koyup ortaya sunulunan alanda birşeylerin var olma nedeniyse kötü olan bir şey değildir...
30 umdan sonra yerçekimine malup oldum omirliğimin dahada yamulduğunun farkına vardımda. Uçmak biyana yerçekimiyle uğraşmaktan birhaber oldum. Velakin tam şimdi bu yazıyı yazarken aklıma bir soru geldi eğer bir insan yerçekim gücüne karşın bütün hayatı boyunca uçsaydı omirliği yamulurmuydu?
Deniz Daner.
Karışmak karıştırmak kırıştırmak kişneselleştirmek gibi olmasında senin vâr oluşcul felsefeye karşı husumetin nedir? Nihilistik felsefeyle intelijanısı konuşturma çabanı anlamakta güçlük çekiyorum. Şayet var oluşcul felsefeden bir haberdar isen?!
Felsefe tespitle biter.
Fakat insan yaşadığı müddetçe, yaşadığının üzerine ve yaşamının üzerine kafa yordukça tesbitler yumağı bitmez ister buna tecrübe ister tecrübe ile edilinen bilgi ister sentez ile edilinen bilgi ister hipotezle edilinen bilgi ister doktorinle edilinen bilgi ister epistemolojiyle edilenen tespitsel bilgi olsun yani insanın tesbitleri bitmez.
Nitekim tespitlerle bilgisini öğretenlere bizler Sofistler deriz. Bir nevi tespitlerle bilgiye ulaşmaya çalışanlara vede mantığı irdeleyip sistematik düşünce disiplinine ulaşanlarada feylosof deriz...
Lütfen kutsi olan hususlarda idiolojik yaklaşımlara varmayalım. Velhasıl Nietzsche ve Nietzsche benzeyenler dine yönelik idiolojik yaklaşımlarla negativ anlam katmalarının deterministic doğruluğu ilk öncelikli irdeleme konusu olması gerekmezmi?...
Ne dersen de Deniz Daner, Nietzsche ve diğerleri ne demişlerse desinler... Dinin bilimselliği Teolojidir (ilahiyattır)... Her bilimin kendi bir dairesi vardır eğer bilim dallarının daireleri bir birlerine kesişiyorsa bu bilimin universial olmasındandır...
Düzeltim.
İnsan ancak Şimdide var olduğunu kendi derininde genellikle fark edemez. İnsanın Şimdide var oluşundaki fark ediş bellekdeki anımsamalarına mütekabiliyetle elbise giydirişidir veya Şimdideki zihin hali berraksa düşüncenin salt halidir bir nevi kendini hatırlayışıdır...
Sana Güzelsin diyemedim.
Güzelliğine sadece Güzel diye bir kelimeyle elbise giydirebildim.
Ha Güzelsin yazmışım, ha Güzelsin demişim, ha Güzelliğine Güzel diye bir kelimeyle libas giydirmişim.
Fakat, Güzeli vâr eden, senin Güzelliğin!
m. orak
İnsan ancak Şimdide var olduğunu kendi derininde genellikle fark edemez. İnsanın Şimdide var oluşundaki fark ediş bellekdeki anımsamalarına mütekabiliyetle elbise giydirişidir veya Şimdideki zihin hali berraksa düşüncenin salt halidir bir nevi kendini hatırlayışıdır...
Sana Güzelsin diyemedim.
Güzelliğine sadece Güzel diye bir kelimeyle elbise giydirebildim.
Ha Güzelsin yazmışım, ha Güzelsin demişim, ha Güzelliğine Güzel diye bir kelimeyle elbise giydirmişim.
Fakat Güzeli vâr eden, senin Güzelliğin!
m. orak
Güya bardağın yarısının dolu olduğunu söyleyen iyimsermiş. Bardağın yarısının boş olduğunu söyleyense kötümsermiş...
Pekiya bardağın kendisinin tamamınımı veya bütününü soran ne?
Vesselam...