mesut bey bütün bunlar peygamberimiz tarafından kabul görmüşse hepsinin de bir gideri vardır. oradan yola çıkarak yollar belirlemek ne derece doğrudur. kim ne derse desin mezhepler yapay bir ayrışmanın taşlarını döşer.
bu insanlar yani hanefii şafii maliki hambeli isimli şahıslar yüce insanlar olabilirler saygı duyulmalı bu kadar ama bu bir yoldur deyip peşlerinden gitmek asıl rehberi yitirmemize neden olmaz mı. halbuki bizim bir rehberimiz var o da peygamberimizdir. peygamberimiz de kurandan beslenirdi. işte olay budur.
bana bir tane peygamberin hadisini söyleyin mezheplerle ilgili. bir tane. ya da kurandan bir tane ayet belirtin şu bir gün gelecek islam mezheplere ayrılacak siz bunlardan birini seçin diye buyuran. bir şey kuranda yer almıyor hadislerde ve sünnette de değinilmemişse islamda ona yer yok demektir. peygamberimiz mi unuttu söylemeyi, yüce allahmı. sizin mezheplerin varlığında ısrar etmeniz islamda yer olmayan bir şeye yer açmaya çalışmaktır.mesela şafii mezhebi diye bir şey var. neymiş efendim şafiilere göre borç namazı olan sünnet namaz kılamayacağından sünnet namazları kılmazlarmış. neden peygamberimiz bu konuda böyle bir açıklık getirememişmi de bu imam şafii denen muhterem daha mı dikkatliymiş ondan da bir hükümde bulunmuş bir yargı da bulunmuş. yapmayın allah aşkına . bir şey yıllardır yüz yıllardır öyle yapıldı diye doğru mudur bu. sorgulamak gerekir. o dört büyü mezhep meselesi yeni mezheplere yeni tarikatlere bölünmeye kapı aralamıştır. mezhep diye bir şey yoktur tekrar söylüyorum. kelimei şahadet getiren müslüman olabiliyorken kuran ve sünneti model alması yetiyorken yeni bir şey daha çıkarmak şirktir.
mezhepler de vakti zamanı da yahudilerin islami bölme yolları dan biridir. eğer mezhepler olsa idi bunu uz peygamber sağlığında kendisi bildirirdi. peygamberin bize bildirdiği dışında hiç bir şeyi kabul etmemeliyiz. o dini her haliyle tebliğ efendir. ve görevini layıkıyla yapmıştır.
mesut bey bütün bunlar peygamberimiz tarafından kabul görmüşse hepsinin de bir gideri vardır. oradan yola çıkarak yollar belirlemek ne derece doğrudur. kim ne derse desin mezhepler yapay bir ayrışmanın taşlarını döşer.
sizden bir şiir alalım sanal bey. güzel şiirleriniz vardı sizin burada paylaştığınız
bu insanlar yani hanefii şafii maliki hambeli isimli şahıslar yüce insanlar olabilirler saygı duyulmalı bu kadar ama bu bir yoldur deyip peşlerinden gitmek asıl rehberi yitirmemize neden olmaz mı. halbuki bizim bir rehberimiz var o da peygamberimizdir. peygamberimiz de kurandan beslenirdi. işte olay budur.
bana bir tane peygamberin hadisini söyleyin mezheplerle ilgili. bir tane. ya da kurandan bir tane ayet belirtin şu bir gün gelecek islam mezheplere ayrılacak siz bunlardan birini seçin diye buyuran. bir şey kuranda yer almıyor hadislerde ve sünnette de değinilmemişse islamda ona yer yok demektir. peygamberimiz mi unuttu söylemeyi, yüce allahmı. sizin mezheplerin varlığında ısrar etmeniz islamda yer olmayan bir şeye yer açmaya çalışmaktır.mesela şafii mezhebi diye bir şey var. neymiş efendim şafiilere göre borç namazı olan sünnet namaz kılamayacağından sünnet namazları kılmazlarmış. neden peygamberimiz bu konuda böyle bir açıklık getirememişmi de bu imam şafii denen muhterem daha mı dikkatliymiş ondan da bir hükümde bulunmuş bir yargı da bulunmuş. yapmayın allah aşkına . bir şey yıllardır yüz yıllardır öyle yapıldı diye doğru mudur bu. sorgulamak gerekir. o dört büyü mezhep meselesi yeni mezheplere yeni tarikatlere bölünmeye kapı aralamıştır. mezhep diye bir şey yoktur tekrar söylüyorum. kelimei şahadet getiren müslüman olabiliyorken kuran ve sünneti model alması yetiyorken yeni bir şey daha çıkarmak şirktir.
kaça bölündük bir bakmak gerek bunların hangisi allaha ulaştırıyor. yok işte bunların adlı mesnedi yok islamda.
mezhepler de vakti zamanı da yahudilerin islami bölme yolları dan biridir. eğer mezhepler olsa idi bunu uz peygamber sağlığında kendisi bildirirdi. peygamberin bize bildirdiği dışında hiç bir şeyi kabul etmemeliyiz. o dini her haliyle tebliğ efendir. ve görevini layıkıyla yapmıştır.
her mezhep bir ayrı yol demektir. halbuki islam kendisi bir yoldur allaha ulaşılan.
islamda mezhepler olmadığını bilirsek oradan gelecek tahriklere ayrıştırma oyunlarına gelmemiş oluruz
herkese iyi aksamlar kürsüm.
toplumsal hafızamızı kazanmalıyız. cumhuriyetten öncesi yokmuş gibi yapamayiz