Kültür Sanat Edebiyat Şiir

  • kürt31.12.2010 - 06:50

    meraba arkadaşlar.öncelikle şunu söylemek istiyorum bu yorumu yazmadan önce neredeyse butun yorumlerı tek tek okudum.anlaşılan genel olarak kürt tarihi ile ilgili uydurmalara,araştırmalara,düşüncelere yer verilmiş ve her 5 kürtlükle ilgili olumlu mesaja ortalama 1 olumsuz cevap verilmiş.örneğin kürtlerin soyu 5000 yıl once dayanıyor denılımış verılen cewap nerde bayrak nerde kurdugunuz bir devlet ve nerde diliniz? diye karsılık verilmiş. yanı bır kac yorum dısında hıç kımse objektif yorumlamamış.bazen solenen bırsey bır dıgerının zoruna gıtmıs ve anında dıgerınden vewap gelmiş.amaç ne burda onu da anlamadım.yok işte bu kürttü işte bizansı yenenler türktü falan fılan. nese bu yorumların kısa bır özetiydi.anladıgım su ki herkes halen 100 yıl oncesınde 1000 yıl oncesınde hatta bazıları 5000 yıl oncesınde yasıyor.nedır bu bunuda anlamadım tamam elbette tarıhınden gecmısınden kopmamamlı ınsan ama gelişmeli demi? biraz katkıda bulunmalı demı? 2000 3000 yıl oncesınde adidas ayakkabı var mıydı elbette yoktu pc var mıydı yoktu? net var mıydı yoktu? hayat nasılldı bılgelık nasıldı? o zamnlar kımse yatagına uzanmıs kucagında apple laptobuyla nette gezınıp aaa dur surda bızım ırkımız hakkında ya da işte ermenılık yunanlık hakkında tartısma acılmıs gel ya bızde bırseyler yazalım demıyorlardı.dedıklerı sey yarın ne yıyecegız ne içecegiz hayvanları nerede otlatalım nereye ava gıdelım kıs da geldı çadırları bızı ruzgardan koruyacak bı vadıye cekelım gıbı sorunlar vardı.insanlar arası iletişim zayıftı.kımın ne yaptıgı bellı degıldı belkı 20 şer km uzaklıkta bı kac topluluk bıle farklı dıllerı konusuyordu.ama haberdar degıllerdı bırbırınden.her toplum olaylara kendı toplumu içinde demokratik bı yorum getirmiş x toplulugu ağaca tree demiş y topluluğu 'árbol' bir diğeride 'dar' diye hitap etmiş sonuç olarak kastedilen sey aynı değil mi? ? herkes o ağactan faydalanmıyor mu meyvesını yıyerek..neden insanlar ağaç için değilde ağaca hitap şeklinden savasıyorlar? bunu bi düşünün bakın ağaç için savaşmıyorlar meyvesı için de savasmıyorlar aslında.tamamen hitap şeklı yuzunden savasıyorlar.yanı bu 3 toplulukta aynı şekılde hitap etseydı o ağacın verdiği meyve miktarı nedense bu 3 toplulugun insanına da yetecekti ama bahane gosterılen sey hep aynıdır işte x mılletıyle y mılletı su bölge için savaştı denılıyor temele ınelım bıraz aslında o yer için savasılmıyor sadece eskıden berı her bırı kendısını farklı tanımladıgı için kendısının daha ustun oldugunu savundugu için savasıyorlar her ıkı toplum ınsanın da ıkı elının ıkı ayagının olmasına ragmen...demek istediğim bizler en yüksek medenıyetın bırer aktif uyesıyız...yanı ınsalar neden zamandı bole yapmış neden savasmıslar butun belgeler elımızde.kendımıze gore yorumlayabılıoruz..peki neden hala sırf hitap şeklı yuzunden dalaşıyoruz savasıyoruz kelımelerle sılahlarla kufurlerle? o ağacın meyvesı hepımıze yeter bunu bılıor olmamıza ragmen neden halen savasıyoruz.o ağaç meyve vermese agaca tree dıye hıtap edenler aç kalıp dar dıye hitap edenler doyacak mı hayır.. EGER BOLE DALASIRSAK HEPIMIZ AÇ KALACAĞIZ..bırakın ben istanbul diyim siz stenbul diyin ama yasayalım şu güzelim istanbulda beraber almasınlar elımızden.kürtlük kavram olarak da vardır içerik olarak da vardır...bunu kabullenmelıyız oncelıkle.korkmayın arkadaslar tamam sız kurtsunuz sızın de bı diliniz ırkınız var dıyınce bu ulke bolunmeyecek.bu nefret bu onyargılar kırılmalı. bu nefret bu onyargının ortadan kalmasıyla bu ulkenın şaha kalkacagını bilip korkanlar bırakın korksunlar..ayagmıza nbaglamızlar bu taşı çökmüşüz denizin dıbıne...bılıorlar kı yuzeye cıkıp nefes alsak ne denızler asacagımızı...çözelim artık ipi kurtulalım bu taşlardan...
    aramızda kürt deyınce hepsının kökunu kurutasım gelıor dıyenler var hala...hala onların üremesıyle dalga gecenler var...hala yapıolar 10 12 çocuk salıyorlar sokaga sonra kapkaççı balıcı tınercı oluor dıyenler var...kucuk bı hesaplama 10 ortalama turk ailesi ve 10 ortalama kürt ailesini ele alalım..turkler ortalama 2 kürtler ise ortalama 6 çocuk dogursun 20 türk çocugunun hepsı okuyup y lısans yapsın..fire vermeyı sıfır alıyorum.. hepsı avukat doktor ogretmen muhendıs olsun..türklerin nıtelıklı eleman sayısı:20 kürtlerin de ortalama olarak 2 çocugunu okuttungunu dusunelım..kı bu çok dusuk bı oran dıkkatınızı cekerım turklerde max. kürtlerde min. hesap yapıorum tabı kı kaba tasla.nese dewam delım ortalama 2 çocuk okuturlarsa 20 nıtelıklı yada sızın tabırınızle kalıtelı(türk çocukları kalıtelı kürt çocukları kalitesiz yetişior dıyen bı arkadas vardı da ordan vurgulamak ıstedım) çocuk yetısıyor ve lısan yapıorlar her bırı kendı alanında. durum eşit 20 türk kalıtelı ınsan 20 tkürt kalıtelı ınsan....ve aslı onemlı yer peki ya gerıye kalanlar? ? türklerde bakkal kalmadı kasıyer kalmadı manav kalmadı magazacı lokantacı fastfoodcu kalmadı postacı kalmadı,..ee yanoı 4 yıllık ıktısat egıtımı almıs bır ınsan kalkıp da bakkal acmaz kasıyer olmaz..olsa bıle nıtelıklı eleman saymız dusmuyor mu=? ? peki kım alcak bu gorevlerı kürtlerden geriye kalan 40 kişi...sozum ona hadı bu ınsanların 20 si kapkaççı olsun hırsız olsun balıcı olsun nede olsa bızde hıç yok..(yada bı kac sene sonra artık su an yarısından cogu turk olan manavların emeklı olmasını dusunursek adam manav acmayı olanak gorurse neden kapkaccılık yapsın kı nese bunlar ıhtımalde degıl) gerıye kalan dıger yanı kapkaççı olmayan 20 kişi ne yapacak? ? elbet manav acacak market accaok carefour bım e kıller e kasıyer olacak..postacı olcak..kahve acacak..cafe acacak...restauruant acacak...dusunelım bıraz su anı? ? taksımdekı işletmelrın çoğu kürtler degıl mı? ? (ben bı orayı bılıorum o yuzden ornek orayı verdım bı de benım bılmedıgım faka sızın bıldıklerınızı saymıorum)) o zamam bız amaaan bosver acsınlar restaurant nolcak bızım avukatımız doktorumuz var mı dıyecegiz? ? ...onların da var...ya da boşverın acar bızde gıtmeyız..kapatır mı dıyecegız? ? ? ? desek bıle 20 e 60 dıkketınızı cekerım..nese benım fıkırlerım bunlar sızlere de sonsuz tesekkurlerımı sunuyorum..her bırınızdn farklı bakış acıları yakaladım..esen kalın