Caferilik konusunu Ehli-Sünnet'in 5. bir kolu olarak düşünmek yanlıştır. Bunu beyan edenlerin sadece bir kişisel görüşüdür. Lütfen Sia ve Sünni itikadlarını birbirine karıştırmayalım, Zira her 2 ayrı kolda Kitap bir olmakla birlikte gerek fıkıh gerek itikadi görüşler arasında farklılıklar vardır. Sünni ler Hz. Muhammed (S.A.V) ın yolunu takib edip onun sünnetlerini uygularlar ve bu sünnetler de Kuran'dan, Ashab-ı Kiram, Hadisler den feyz alır. Hz. Ali yi en çok zikredenler Şia koludur. Biz Hz. Ali (R.A) ve ehli-beyti severiz ama Peygamberimiz (S.A.V) yı daha çok severiz. Caferilik konusuna değinen değerli yorumcular hep Hz. Ali yi zikrederler işte konunun esası da budur. Sünni Mezhepleri 4 değil 8 dir. Ama Diğer 4 ü güç kaybettiği için 4 tanesi yaklaşık İslam toplumunun 70% ni oluşturur. Kerbela olayı Sünni ler içinde çok acı bir olaydır. Ve bunun için Aşure günü sünni lerde de vardır. Alevi lerin Caferi mi yoksa Caferilerin mi Alevi mi olduğu konusu tartışmaya açıktır. 12 İmam konusu Sünni Mezheplerde kabul görmez hatta bu konu en büyük tartışma çıkartan meseledir. 12. İmam'ın Mehdi olduğunu Sia savunur. Sünni lere göre bu kabul edilmez. İmamlık meselesi de Sünni ve Şia'da farklıdır. Sünni İmamlığa duaya başkanlık eden kişi ve mezheb kurmuş imam gözüyle bakar. Şia'ya göre İmam Dinin Merkezidir. İbadetler farklıdır, sadece Kitap'ta ve Peygamber'de ittifak vardır bunun dışındaki birçok dini mesele de farklılıklar göze çarpar. Sonuç olarak Hz. Peygamber (S.A.V) adı yerine başka isimleri daha çok telafuz edenlerin düşünmesi gerektiği konu 'acaba ben doğru yoldamıyım' şeklinde olmalıdır. Herkes kendi mensub olduğu mezheb yada her ne ad ile telafüz ediyorlarsa neye göre ibadet ettiklerini kavramalı ve ondan sonra şeri hükümleri ortaya sunmalıdır. Benimkisi iyi seninkisi böyle demekte sorunu çözmez çünkü benim ibadetim bana seninkisi de sanadır, Hangimizin daha doğru yaptığı kıyamet koptuktan sonra anlaşılacaktır, Çünkü orada ümmetler olacaktır ve Şefaat için gideceğimiz kişinin de kim olacağı hem Şia da hem de Sünni de açıktır...
Caferilik konusunu Ehli-Sünnet'in 5. bir kolu olarak düşünmek yanlıştır. Bunu beyan edenlerin sadece bir kişisel görüşüdür. Lütfen Sia ve Sünni itikadlarını birbirine karıştırmayalım, Zira her 2 ayrı kolda Kitap bir olmakla birlikte gerek fıkıh gerek itikadi görüşler arasında farklılıklar vardır. Sünni ler Hz. Muhammed (S.A.V) ın yolunu takib edip onun sünnetlerini uygularlar ve bu sünnetler de Kuran'dan, Ashab-ı Kiram, Hadisler den feyz alır. Hz. Ali yi en çok zikredenler Şia koludur. Biz Hz. Ali (R.A) ve ehli-beyti severiz ama Peygamberimiz (S.A.V) yı daha çok severiz. Caferilik konusuna değinen değerli yorumcular hep Hz. Ali yi zikrederler işte konunun esası da budur. Sünni Mezhepleri 4 değil 8 dir. Ama Diğer 4 ü güç kaybettiği için 4 tanesi yaklaşık İslam toplumunun 70% ni oluşturur. Kerbela olayı Sünni ler içinde çok acı bir olaydır. Ve bunun için Aşure günü sünni lerde de vardır. Alevi lerin Caferi mi yoksa Caferilerin mi Alevi mi olduğu konusu tartışmaya açıktır. 12 İmam konusu Sünni Mezheplerde kabul görmez hatta bu konu en büyük tartışma çıkartan meseledir. 12. İmam'ın Mehdi olduğunu Sia savunur. Sünni lere göre bu kabul edilmez. İmamlık meselesi de Sünni ve Şia'da farklıdır. Sünni İmamlığa duaya başkanlık eden kişi ve mezheb kurmuş imam gözüyle bakar. Şia'ya göre İmam Dinin Merkezidir. İbadetler farklıdır, sadece Kitap'ta ve Peygamber'de ittifak vardır bunun dışındaki birçok dini mesele de farklılıklar göze çarpar. Sonuç olarak Hz. Peygamber (S.A.V) adı yerine başka isimleri daha çok telafuz edenlerin düşünmesi gerektiği konu 'acaba ben doğru yoldamıyım' şeklinde olmalıdır. Herkes kendi mensub olduğu mezheb yada her ne ad ile telafüz ediyorlarsa neye göre ibadet ettiklerini kavramalı ve ondan sonra şeri hükümleri ortaya sunmalıdır. Benimkisi iyi seninkisi böyle demekte sorunu çözmez çünkü benim ibadetim bana seninkisi de sanadır, Hangimizin daha doğru yaptığı kıyamet koptuktan sonra anlaşılacaktır, Çünkü orada ümmetler olacaktır ve Şefaat için gideceğimiz kişinin de kim olacağı hem Şia da hem de Sünni de açıktır...