yazı medeniyetinin göznûru hüsn-i hatta serlevhadan anladığımız; girizgâh bölümünde kitapların baş sayfalarının karşılıklı şekilde süslenmesidir..Tezhib sanatıyla renklendirilmeleridir ki Kur'an-ı kerimlerin ilk iki sayfalarına baktığımızda Fatiha ve Bakara sûrelerinin serlevha adıyla anabileceğimiz bir usulde hazırlandıklarını görürüz...
bakıldığında iki sayfa arasında bir fark görülmez süsleme anlamında..simetrikliğe dikkat edilir...
Kitabın en yoğun,en gösterişli süslemeleri bu serlevha dediğimiz iki sayfadaki süslemelerdir...genellikle tezhib yazının önüne geçmez..âdabı budur.. ancak bu serlevha sayfalarında farklı olarak tezhip hattın önündedir....
yazı medeniyetinin göznûru hüsn-i hatta serlevhadan anladığımız; girizgâh bölümünde kitapların baş sayfalarının karşılıklı şekilde süslenmesidir..Tezhib sanatıyla renklendirilmeleridir ki Kur'an-ı kerimlerin ilk iki sayfalarına baktığımızda Fatiha ve Bakara sûrelerinin serlevha adıyla anabileceğimiz bir usulde hazırlandıklarını görürüz...
bakıldığında iki sayfa arasında bir fark görülmez süsleme anlamında..simetrikliğe dikkat edilir...
Kitabın en yoğun,en gösterişli süslemeleri bu serlevha dediğimiz iki sayfadaki süslemelerdir...genellikle tezhib yazının önüne geçmez..âdabı budur.. ancak bu serlevha sayfalarında farklı olarak tezhip hattın önündedir....