Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Senaryo sizce ne demek, Senaryo size neyi çağrıştırıyor?

Senaryo terimi Onur Umut tarafından tarihinde eklendi

  • Gökhan Oflazoğlu
    Gökhan Oflazoğlu

    Irakı anlatmıştım aşiret islamı ve pentagon Saddamı suça sürükleyip, sonra suçlu sensin deyip işgalle bir milyon kişiyi öldürüp, toprak kopardıklarını, ve hala projenin devam ettiğini, aynı yöntemler burda denenecek ve devam ediyor Türklerin tasfiyesi, ne kadar başarırlar biz göremesek bile gören olur, kimsenin de Kurtuluş savaşı kadar bil e sahip çıkacağına da ihtimal vermiyorum, o zaman bile ülkenin yarısı katılmıyor, bugün bir avuç bile çıkmaz, proje yürür gider tahminimce, zaten aynen ısrarla yayınlarına da devam ediyorlar, bir şey değişmez, kimsenin bir şey yapacağını da sanmam, gençler daha zamanla görür hale gelir.

  • Hamza
    Hamza

    iyi yazdın ve oynadın.....ben bunun farkında idimde bir aptalık yapmanı bekledim..doğrusu yanıldım yani senden aptalık beklemek hata idi bu kusursuz senaryoyu yazan bir insan nasıl aptalık ederdi etmedin etme
    şimdi sıra bende benım senaryomu beğenecekmısın bakalım...

    altını cizmekte fayda var son gülen iyi güler ;)

  • Ali Görecek
    Ali Görecek

    akla gelenler

  • Ceren Kaya
    Ceren Kaya

    senaryo benim en büyük dostum

  • Bilhan Erden
    Bilhan Erden

    ağaçtan düşen bir vişne nin hikayesiydi..öyle ezilmiştiki, toprağa dokunan tarafı koyu bir kırmızıyla siyaha çalınmıştı...ayaklarımın önünde öylece yatmış acılar içinde duruyordu.. elime aldım üzerini sildim tozunu aldım sorada yedim onu..bir hayat böylesine acı dolu olabilir mi?

  • Onur Umut
    Onur Umut

    hava biraz sarıya çalıyor bu gece,ay fena halde yarım bir şekilde öylece uzanıyor gökyüzünde,yıldızların tadı tuzu yok sayılır...ben bişe şekilde eve gitmeye çalışıyorum yine.yine bi şekilde büyüyor attığım her adım gözümde..bide hala hayattayım işte bunların dışında berbat bişey yok...

  • Sezgin Yeşiltaş
    Sezgin Yeşiltaş

    Gerçek sonuçlarını öğrenemediğimiz, yarım anlatılmış olayları kendi düşüncemizle tamamlama olayı.

  • Fatma Demirhan
    Fatma Demirhan

    zaman,mekan ve insan ilişkisini kurgulamaktır senaryo.

  • Onur Umut
    Onur Umut

    BELLEK


    1. BELLEĞİN BELİRGİN ÖZELLİKLERİ: Belleğin Üç Aşaması, İki Tür Bellek

    2. KISA SÜRELİ BELLEK: Kodlama, Fotoğrafsı İmge, Depolama, Ara-Bul-Geriye Getir, Kısa Süreli Bellek ve Düşünme, Kümeleme

    3. UZUN SÜRELİ BELLEK: Kodlama, Depolama ve Ara-Bul-Geriye Getir, Örgütleme ve Bağlam, Bozucu Etkiler, Unutmada Heyecansal Etkenler

    4. BELLEĞİN GELİŞTİRİLMESİ: Kümeleme ve Bellek Genişliği, Hayal Etme (İmgeleme) ve Kodlama, Ayrıntılama ve Kodlama, Bağlam, Örgütleme, Ara-Bul-Geriye Getir İçin Alıştırma Yapma, Altı Aşamalı Bellek Geliştirme Yöntemi

    5. KISA VE UZUN SÜRELİ BELLEKLER ARASINDAKİ İLİŞKİ: İki Türlü Belleğin Varlığını Destekleyen Kanıtlar, İkil Bellek Kuramı

    6. YAPILANDIRICI BELLEK

  • Onur Umut
    Onur Umut

    Film öyküsü' denilen tarifi zor biçim hazır olduktan sonra senaristin aşama aşama hangi yapıları kurarak yazım sürecini tamamlaması gerekeceğini gözden geçirelim: Senaryonun mümkün olan en az kelimeyle yapılmış özeti... Bu yapı çoğunlukla atlanır, ama aslında senaryonun en temelinde yer alan biçim olduğu için kullanılan tekniklerin belki de en önemlisidir. Yazacağınız senaryo aracılığıyla oluşacak filmi, benzerlerinden ayıran temel özelliği bu cümle belirler. Örneğin Tarkovski'nin 'Stalker'ının, onu herhangi bir değerli şeyi (düşlerin gerçekleştiği oda ya da bir define) aramaya giden üç kişinin macerasının anlatıldığı 8. sınıf bir avantürden ayıran temel özelliği, serüvene atılan kişilerin içsel yolculuklarına odaklanılmış olmasıdır, dolayısıyla filmin cümlesi belki şöyle bir şey olabilir: 'Bir Stalker'ın rehberliğinde Yasak Bölge'deki Düş Odası'nı bulmaya giden iki kişi, yolculuklarının etkisiyle değişir, yaşamı farklı değerlendirmeye başlarlar.' Cümlenin özellikle ikinci yarısı filmin dayandığı felsefi temeli dile getirir, bu tarifi duyan herhangi bir profesyonel sinemacının, 'Three Kings-Üç Kral' benzeri bir macera kurdelasının kastedildiğini sanmasının mümkün olamayacağı ortada, dolayısıyla cümlemiz, o filme dair çok temel bir farklılığı, en kısa, en etkili biçimde dile getirmiş oldu.

    Bu yapı genellikle sinemacılar arasındaki ilişkilerde kullanılmaz, daha çok senaristin kendisine gereklidir. Yazmak istediği senaryonun yapısını tarif etmesi, yazın sürecinde karşılaşacağı belirsizlik ve engelleri aşmasında çok yardımcı olacaktır.
    Yine 'Stalker'a dönelim: Filmin tek cümlesi aslında yukarda yazdığımız gibi değildir ve zaten olamaz da. Eğer film sadece Düş Odası'na yapılan yolculuğu anlatıyor olsaydı adı 'Düş Odası Macerası' falan gibi bir şey olurdu, açılış ve finalde Stalker'ı ailesiyle gösteren sahnelere de yer verilmezdi. Filmin ismi 'Stalker', dolayısıyla yapıt, baş karakteri anlatıyor, diğer ikisinin dönüşümünü değil, onlarla yaşadığı süreç sonunda Stalker'ın nasıl dönüştüğünü... Finalde ayrı gerekçelerle Düş Odası'na girmemeye karar veren kişiler aracılığıyla 'yaşamın kabulü' teması işlenir, oysa Tarkovski'yi daha fazla ilgilendiren izlek, 'yazgının kabulü'dür, filmin odağında Stalker'ın, kendinin asla girmediği ve zaten giremeyeceği Düş Odası'na başka insanları, trajedilerine acıdığı, eleştirdiği kişileri götürmeye devam etmesindeki teslimiyet yatar. Bu tema bir başka açıdan da önemlidir, Stalker aynı zamanda Tarkovski'nin kendisidir, hem sanatçı hem de bir mistik olarak, çünkü filmin baş karakteri, mistik öncüleri de temsil eder. 'Stalker'ın odağını maceraya ve serüvene katılan insanların dönüşümüne kaydırırsanız (yani ilk cümleyi temel alırsanız) , ortaya başka bir film çıkar. O filmde Stalker'ın karısı ve -asıl önemlisi- kızı yeralmaz, tersine onun rehberlik yaptığı iki kişinin yaşamlarının yolculuk öncesi ve sonrası döneminden kesitlerin verilmesi gerekir çünkü o film, o kişilerin dönüşümüyle işleyecektir.

    Dolayısıyla bir cümle tekniğinin pratikteki yararı şudur: Buradaki gibi birbirine çok benzeyen iki (bazı hallerde daha fazla) yapıdan hangisini kurmak istediğinizi netleştirir, onun cümlesini belirler ve yazım boyunca dikkatinizi o cümleye odaklarsınız. Cümleyi kurduğunuz biçim, bakış açısı gibi başka yöntemleri de belirleyeceğinden sürece ağırlığını koyar ve daha önceki yazılarda bahsettiğimiz belirsizlikleri giderir.
    kaynak::sinematek.org

  • Demet Hecer
    Demet Hecer

    şu an kimbilir hangi arızalılar bununla uğraşıyor...
    bi söz vardır alttaki entry lere bi cvp olsun
    yapamayanlar, orda otururlar anca laf atarlar,yetenekten yoksunlar otururlar,

  • Bilhan Erden
    Bilhan Erden

    üstüme hiç alınmadım :))

  • Bilhan Erden
    Bilhan Erden

    en sık yaptığım şey

  • Onur Umut
    Onur Umut

    SENARYO: GÖRSEL ANLATI
    Sinemasal Anlatıda Senaryonun İşlevi
    Anlatı Biçimleri ve Senaryonun Özellikleri
    Sinopsis, Tretman, Dekupaj, Story-Board

    SENARYONUN OLUŞTURULMASI
    Anafikrin / Önermenin Belirlenmesi
    Öykü, Olay Örgüsü ve Dramatik Yapı
    Karakter Yaratma, Gelistirme
    Çatışmanın Kurulması

    SENARYO TEKNİKLERİ
    Sürekli İlerleme Yasası
    Düğüm Noktalarının Belirlenmesi
    Diyalog Yazımı
    Yerleştirme, Eksiltme, Yineleme
    İzleyici Beklentilerinin Yönlendirilmesi

  • Fatma Sena Gündüz
    Fatma Sena Gündüz

    hayat....