www.varliktanveriler.com Kazim YArdımcı'nın Varlık adlı kitabında Ruh: RUH NEDİR? Ruh, Tanrı’nın niteliklerinden bir kutsal niteliktir. Bu husus Kur’an ile kesinliğe kavuşmuştur. Kur’an’da Tanrı, “Veyes’eluneke anirruhi, külirruhü min emri Rabbi - Senden Ruhu soranlara de ki: “Ruh Rabbimin emrinden” (İsra, 85) Âyeti ile Ruh’un Tanrı’nın emri olduğunu açıklamıştır. Ruh, Tanrı’nın Emir Sıfatı, Tecellisi, Nuru ve Nur’dur. Tanrı’nın sıfatı da Nur’dur. Kur’an’da, bir kavmin yaptıkları kötülük yüzünden maymun, diğer bir kavmin de ayı suretine geçtikleri açıklanmıştır. İşte 1400 yıl evvel açıklanan bu gerçeği, kötü niyetli Darvin, Kur’an’da görmüş ve bunu tekâmül nazariyesini de ele alarak ters bir şekilde işlemiştir. İnsan, Tanrı’nın en mükemmel bir belirtisidir. İnsan, şüphesiz olağanüstü kutsal bir varlıktır. Tanrısaldır. Onu, Tanrı iki eliyle yaratmış ve kendisinin bütün güzel sıfatları ile bezemiştir. Darvin’in tekâmül nazariyesi baştan sakattır. Onun teorisine göre, Güneş en basit ve düşük bir nesnedir. Halbuki çağın ilmi, Güneşin, en mükemmel ve her an tazelenen, bu suretle bütün âlemi, nesneleri tekâmül ettiren, yani tekâmül denen şeyin kaynağı olduğunu kabul etmiştir.
Şekl-i İnsan kutsaldır, ayrıca insanın beden ve şeklinde de kutsallık vardır. İnsan, secde halinde Arapça harflerle “Muhammed” kelimesini yazar. Namaz’da kıyam, rükû ve secde durumunda Arap harfleri ile “Âdem” adını yazar. Yüzünde, Arapça “pek üstün” anlamına Aliyyül âlâ yazar. Bu nedenle Tanrı, insan şeklinde hiçbir kimseyi cehenneme atmaz. Şöyle ki: İnsan (kötü insan) öldükten sonra şekil değişir. Kendisindeki en kötü huy ne ise ve o huy hangi hayvanla temsil ediliyorsa, o hayvan şekil ve suretinde Barzah’a geçer. Zaten cahil insanın iç yapısı hayvandır. Huyları da vahşi hayvanlarınkindendir. Şairin şu deyişleri ne güzeldir: “Ey nütfe iken ahsen-i takvim olan insan, Bil kadrini bil, suret-i insan ele geçmez.”
'gençsin, ruhun asilik dolu biliyorum ama unutma ruh kontrol edildikçe güçlenir, gelişir, ruh elindeki kılıç gibidir, kontrol etmezsen sevdiklerini yaralar.' -Kwon-
Ve kendilerinde ruh yerine ekseriya tuzlu bir sümük buldum.Onlar denizden gurur da öğrenmişlerdir. Deniz tavus kuşlarının en güzeli değil mi? Tavus en çirkin bir manda karşısında bile kuyruğunu açar gümüşten ve ipekten kanatlarından hiç bıkkınlık göstermez.
'Every spirit builds itself a house, and beyond its house a world, and beyond its world a heaven. Know then that world exists for you.' (Ralph Waldo Emerson)
Her ruh kendisine bir ev inşa eder. O evin ardında bir dünya vardır ve o dünyanın arkasında da bir cennet. Bil ki o alem senin için var.
'ruhlar tanrı sinesinde uçmuş güvercinlerdir. tanrı onlara dedi ki: gidin ve dünyayı dolaşın, güzellikleri temâşâ edin, akşam olmadan da pâk aslınızı kirletmeksizin bana geri dönün' (Mevlâna)
kısa bir gün mahiyetindeki kısacık bir dünya hayatından sonra bizi vareden'e döneceğimiz form.. mesele pâk asla pislik bulaştırmamakta..
'Ah ruhum, gitmek midir niyetin kalmak mı? '
şeytana sattım...
o.k..let's come to the blackboard.....:P
hayır bide türkçe sayfalarda search etmiş, anlamamız daha bi zor oluyo dimi....:P
RUH sizce ne demek, RUH size neyi çağrıştırıyor?
Çağrıştırmak! kopyalayıp, yapıştırmak değil yani.....
www.varliktanveriler.com
Kazim YArdımcı'nın Varlık adlı kitabında Ruh:
RUH NEDİR? Ruh, Tanrı’nın niteliklerinden bir kutsal niteliktir. Bu husus Kur’an ile kesinliğe kavuşmuştur.
Kur’an’da Tanrı, “Veyes’eluneke anirruhi, külirruhü min emri Rabbi - Senden Ruhu soranlara de ki: “Ruh Rabbimin emrinden” (İsra, 85)
Âyeti ile Ruh’un Tanrı’nın emri olduğunu açıklamıştır. Ruh, Tanrı’nın Emir Sıfatı, Tecellisi, Nuru ve Nur’dur. Tanrı’nın sıfatı da Nur’dur.
Kur’an’da, bir kavmin yaptıkları kötülük yüzünden maymun, diğer bir kavmin de ayı suretine geçtikleri açıklanmıştır. İşte 1400 yıl evvel açıklanan bu gerçeği, kötü niyetli Darvin, Kur’an’da görmüş ve bunu tekâmül nazariyesini de ele alarak ters bir şekilde işlemiştir. İnsan, Tanrı’nın en mükemmel bir belirtisidir. İnsan, şüphesiz olağanüstü kutsal bir varlıktır. Tanrısaldır. Onu, Tanrı iki eliyle yaratmış ve kendisinin bütün güzel sıfatları ile bezemiştir. Darvin’in tekâmül nazariyesi baştan sakattır. Onun teorisine göre, Güneş en basit ve düşük bir nesnedir. Halbuki çağın ilmi, Güneşin, en mükemmel ve her an tazelenen, bu suretle bütün âlemi, nesneleri tekâmül ettiren, yani tekâmül denen şeyin kaynağı olduğunu kabul etmiştir.
Şekl-i İnsan kutsaldır, ayrıca insanın beden ve şeklinde de kutsallık vardır. İnsan, secde halinde Arapça harflerle “Muhammed” kelimesini yazar. Namaz’da kıyam, rükû ve secde durumunda Arap harfleri ile “Âdem” adını yazar. Yüzünde, Arapça “pek üstün” anlamına Aliyyül âlâ yazar. Bu nedenle Tanrı, insan şeklinde hiçbir kimseyi cehenneme atmaz. Şöyle ki: İnsan (kötü insan) öldükten sonra şekil değişir. Kendisindeki en kötü huy ne ise ve o huy hangi hayvanla temsil ediliyorsa, o hayvan şekil ve suretinde Barzah’a geçer. Zaten cahil insanın iç yapısı hayvandır. Huyları da vahşi hayvanlarınkindendir. Şairin şu deyişleri ne güzeldir:
“Ey nütfe iken ahsen-i takvim olan insan,
Bil kadrini bil, suret-i insan ele geçmez.”
bazen içinizde birinin gezindiqini hissedersinizde üşürsünüz...... by HKN
eyy ruuuhh! geldiysen ütüler birikti de onları yapar mısın?
Ruh bedenin içinde bedeni hareket ettirenkonuşturan zekea gibi unsurları taşıyan manevi değer
yük...
''Bana bak ölümsüz ruhum
Ben ölürsem, kulağında olsun,
Sakın sen gökyüzüne çıkma
Büyükayı, Küçükayı,
Akrep, yılan, çıyan,
Öküz, boğa...
Hepsi yukarda.
Hiç sırası değil, sakın ha! ''
Ola ki bencil ruhum:
Gel dersin bana!
seni öldü sandım ruhum biliyor musun
sensiz yaşamaya alıştırdılar galiba..
'gençsin, ruhun asilik dolu biliyorum ama unutma ruh kontrol edildikçe güçlenir, gelişir, ruh elindeki kılıç gibidir, kontrol etmezsen sevdiklerini yaralar.'
-Kwon-
Ve kendilerinde ruh yerine ekseriya tuzlu bir sümük buldum.Onlar denizden gurur da öğrenmişlerdir. Deniz tavus kuşlarının en güzeli değil mi? Tavus en çirkin bir manda karşısında bile kuyruğunu açar gümüşten ve ipekten kanatlarından hiç bıkkınlık göstermez.
Sahip olunması zorunlu tek şey var: Ya yaradılıştan ince bir ruhtur bu, ya da bilim ve sanatlar tarafından inceltilmiş bir ruh...nietzsche
çarmıha gerdiler ruhumu
çarpılmış ruhum hüzünlere nasır tutmuş...pas tutmuş akan göz yaşlarından...
bide felsefede geçen monad vardır.ruhun atomu.adamlar nerden bulduysa artık
Ruh'a 'tin' de deniyor. Tin, İngilizce'de 'teneke' demek. Var mı bağlantısı?
'Every spirit builds itself a house, and beyond its house a world, and beyond its world a heaven. Know then that world exists for you.'
(Ralph Waldo Emerson)
Her ruh kendisine bir ev inşa eder. O evin ardında bir dünya vardır ve o dünyanın arkasında da bir cennet. Bil ki o alem senin için var.
Tin
varlıgının yanısıra olmayan
'ruhlar tanrı sinesinde uçmuş güvercinlerdir. tanrı onlara dedi ki: gidin ve dünyayı dolaşın, güzellikleri temâşâ edin, akşam olmadan da pâk aslınızı kirletmeksizin bana geri dönün' (Mevlâna)
kısa bir gün mahiyetindeki kısacık bir dünya hayatından sonra bizi vareden'e döneceğimiz form.. mesele pâk asla pislik bulaştırmamakta..
İnsanı yaşatan varlık.
Tanrımız ruhlarımızı yarattığında: 'Sizi kim yarattı' demiştir; ruhlarımız 'tabii kli sen' diyerek secde etmişlerdir.. Bu olaya 'kalû bela' denir..