meyhanecilerin piri-ustadi hakk sarabini dagitici manasinda saki. : tasavvuf edebiyatında aşkın asıl sahibi,aşkı dağıtan ve pay eden kişi. : mecazi manasıyla butun alemler ve kevn-u mekan feyiz ve neşe meyhanesi,şarap da feyiz, sevgi ve neşe, pir i mugan da o feyzi o neşeyi kadeh kadeh sunan mürşittir.
PÎR-İ MUGÂN: Pîr: Ululuk, büyüklük en üst; eren, ermiş, din ulusu, dinde ileri merhaleye ulaşmış kişi demekir. Mugân: Ateş perest, Ateşe tabanlar. Zerdüst dinine inananlar anlamına gelmektedir. PÎR-İ MUGÂN: Tersten sona doğru çevirdiğimizde ATEŞE TAPANLARIN PÎRİ, O DİNDE İLERLEMİŞ KİŞİSİ, ERENİ, EVLİYASI ANLAMINA GELMEKTEDİR. Abdullah Çağrı ELGÜN [email protected]
meyhanecilerin piri-ustadi
hakk sarabini dagitici manasinda saki.
: tasavvuf edebiyatında
aşkın asıl sahibi,aşkı dağıtan ve pay eden kişi.
: mecazi manasıyla
butun alemler ve kevn-u mekan feyiz ve neşe meyhanesi,şarap da feyiz, sevgi ve neşe, pir i mugan da o feyzi o neşeyi kadeh kadeh sunan mürşittir.
PÎR-İ MUGÂN:
Pîr: Ululuk, büyüklük en üst; eren, ermiş, din ulusu, dinde ileri merhaleye ulaşmış kişi demekir.
Mugân: Ateş perest, Ateşe tabanlar. Zerdüst dinine inananlar anlamına gelmektedir.
PÎR-İ MUGÂN: Tersten sona doğru çevirdiğimizde ATEŞE TAPANLARIN PÎRİ, O DİNDE İLERLEMİŞ KİŞİSİ, ERENİ, EVLİYASI ANLAMINA GELMEKTEDİR.
Abdullah Çağrı ELGÜN
[email protected]