Perihan mağden, yazarlarımız arasında o kadar özgün bir yere sahip ki. Kendi tarzını yaratmış, içerik ve şekil olarak çok farklı bir yerde duran mümtaz biri bence. Radikaldeki yazılarını sıklıkla takip ederim. yazılarını okurken büyük bir haz duyarım, çünkü okurken adeta onunla sohbet ediyormuşum gibi geliyor bana. Her ne kadar bazı yabancı dil kelime veya cümlelerini anlamasam da, yazıları acaip çekici. Bazı fikirlerine kesinlikle katılmıyorum ama onu okumak bana büyük bir zevk veriyor gerçekten.
SEN HAYATI BİR KAREDE 4 KÖŞE OLARAK GÖRÜYORSAN O MUTLAKA 16 BAKIŞ AÇISINI TAMAMLAR.EN BANAL CÜMLEDE BİLE KLAS DURMAK İÇİN ÇABA SARF ETMEDEN KLAS DURAN EVLAT ve ANNE ORTALAMASININ AKİMETSİZ TEK ÖRNEK KADIN YAZANIMIZ.YAZARIMIZ.zzzzzzzzzzz LERİ SAHİPLENMELERİ KABUL ETMEYECEK KADAR MESAFELİ OLSADA OKURLARININ VAZGEÇİLMEZİ OLMAYA DEVAM EDECEKTİRRRRRRRRRRRRRRR......................
Her yerde her konuda var olan yapmacıklıklara, yalanlara, klişelere karşı çıkan bir yazar.Kendi deyimiyle babasızlığın nimetleriyle zırhlananlar takımından.Yani cesaretine samimiyetine ve kimsenin üstünde durmadığı, duramadığı konular üstünde durmasına hayranım.Böyle güçlü bir kadının varlığı mutlu ediyor beni.
Perihan Mağden denilince bir durup düşünmek yaraşır... Nebahat gelir aklıma adını duyduğumda hep.O boyalı güvercin gibi süzülürken gecenin içinde Osman'ı düşünürüm; o da sever mi Nebahat'i sevildiği gibi? ? ? ? .............................................. 'Osman sen beni affet.Ya da affetme Bak harbi karıyım,herşeyi söylüyorum Tut be ellerimi.Bidaha gitmem Seni bi baştan bi başa seviyorum.'
artık Yeni Aktüel'de yazıyor. Radikal'i bırakması kötü oldu benim için.
çok kafa kadın bir gecede manyak yazılar çıkarıyor. bi de olmadık takıntıları olmasa mükammel olurdu. ''nevrotik'' lafını çok kullanıyor. Yıldız Kenter'İn ''bö'' getiren oyunculuuyla, tiyatrodan soğumuş ayrıca...
Perihan Magden,tanışmayı gerçekten çok istediğim iki insandan biri.Radikal'den istifa ettiğini duymak beni gerçekten çok üzdü ama şaşırtmadı.O,'köşe yazarlığı'nı gerekleriyle yapabilen ender insanlardan biriydi bu ülkede.O; ömür törpüsü f tiplerindeki çile dolduran insanların bu ülkedeki yegane sesi,onlara unutulmadıkları hissini verebilenlerdendi.
öğrenciyken okumaya dayanıyordum ama sonraları çok can sıkıcı gelmeye başladı...hasta ve sorunlu bir çocukluk geçirmiş besbelli,yoksa herşeye böyle düşmence ve eleştirmek amacıyla bakarmı insan...insanları yargılamaktan sevmeye vakti olmayacak tiplerden biri..
nasıl olur da bu isim kodlanır da hiç yorum yapılmaz? şeytanlıkla melek olmak arasındaki arafta, sistem içinde olmakla karşı çıkmanın iddialı duruşu arasındaki kararsızlıkta, roman yazarı olmakla köşe yazarı olmak arasında giden ve fakat gelmeyen salınımdadır o. ve bence en güzel yönü: şiirleri..'kaçtığım iyi aile evleridir ' der bir dizede, yorgun ve ağlamaklı kılar çocukluğumu.
'Teşvikiye Camii’nden 10 tane şehit cenazesi kalksa bu savaş çoktan biterdi zaten. '
Perihan mağden, yazarlarımız arasında o kadar özgün bir yere sahip ki. Kendi tarzını yaratmış, içerik ve şekil olarak çok farklı bir yerde duran mümtaz biri bence. Radikaldeki yazılarını sıklıkla takip ederim. yazılarını okurken büyük bir haz duyarım, çünkü okurken adeta onunla sohbet ediyormuşum gibi geliyor bana. Her ne kadar bazı yabancı dil kelime veya cümlelerini anlamasam da, yazıları acaip çekici. Bazı fikirlerine kesinlikle katılmıyorum ama onu okumak bana büyük bir zevk veriyor gerçekten.
SEN HAYATI BİR KAREDE 4 KÖŞE OLARAK GÖRÜYORSAN O MUTLAKA 16 BAKIŞ AÇISINI TAMAMLAR.EN BANAL CÜMLEDE BİLE KLAS DURMAK İÇİN ÇABA SARF ETMEDEN KLAS DURAN EVLAT ve ANNE ORTALAMASININ AKİMETSİZ TEK ÖRNEK KADIN YAZANIMIZ.YAZARIMIZ.zzzzzzzzzzz LERİ SAHİPLENMELERİ KABUL ETMEYECEK KADAR MESAFELİ OLSADA OKURLARININ VAZGEÇİLMEZİ OLMAYA DEVAM EDECEKTİRRRRRRRRRRRRRRR......................
Her yerde her konuda var olan yapmacıklıklara, yalanlara, klişelere karşı çıkan bir yazar.Kendi deyimiyle babasızlığın nimetleriyle zırhlananlar takımından.Yani cesaretine samimiyetine ve kimsenin üstünde durmadığı, duramadığı konular üstünde durmasına hayranım.Böyle güçlü bir kadının varlığı mutlu ediyor beni.
Perihan Mağden denilince bir durup düşünmek yaraşır...
Nebahat gelir aklıma adını duyduğumda hep.O boyalı güvercin gibi süzülürken gecenin içinde Osman'ı düşünürüm; o da sever mi Nebahat'i sevildiği gibi? ? ? ?
..............................................
'Osman sen beni affet.Ya da affetme
Bak harbi karıyım,herşeyi söylüyorum
Tut be ellerimi.Bidaha gitmem
Seni bi baştan bi başa seviyorum.'
artık Yeni Aktüel'de yazıyor.
Radikal'i bırakması kötü oldu benim için.
çok kafa kadın bir gecede manyak yazılar çıkarıyor.
bi de olmadık takıntıları olmasa mükammel olurdu.
''nevrotik'' lafını çok kullanıyor.
Yıldız Kenter'İn ''bö'' getiren oyunculuuyla,
tiyatrodan soğumuş ayrıca...
Verdiği karar için kendisini alkışlıyorum.
Perihan Magden,tanışmayı gerçekten çok istediğim iki insandan biri.Radikal'den istifa ettiğini duymak beni gerçekten çok üzdü ama şaşırtmadı.O,'köşe yazarlığı'nı gerekleriyle yapabilen ender insanlardan biriydi bu ülkede.O; ömür törpüsü f tiplerindeki çile dolduran insanların bu ülkedeki yegane sesi,onlara unutulmadıkları hissini verebilenlerdendi.
O,düşündüklerini kağıda silgi kullanmadan aktarabilenlerdendi.
öğrenciyken okumaya dayanıyordum ama sonraları çok can sıkıcı gelmeye başladı...hasta ve sorunlu bir çocukluk geçirmiş besbelli,yoksa herşeye böyle düşmence ve eleştirmek amacıyla bakarmı insan...insanları yargılamaktan sevmeye vakti olmayacak tiplerden biri..
zekanın duyarlılıkla yoğrulmuş hali..ironi canavarı..sevimli,agresif,cadı,yumuşakcagil...herşey e çok yakın bir şey işte..herhangi bir şey...
zeki/depresif/öfkeli/duygusal/şair/yazar
Demokrat bir köse yazari.Özellikle F tip tabutluklardaki genclere sahip çikip onlarin durumunu ortaya çikarmasi çok olumlu
yaziklarini pek tutmuyorum..ne bilim havadan yaziyor iste...
hastasi olanlar da var; ama ben deil...
sanki ii ve doyurucu yazmiyor gibi
Sistematik karmaşa nın mihenk taşı....Köşe yazarı-şiir-deneme-hayvansever-realist-yalın.....
nasıl olur da bu isim kodlanır da hiç yorum yapılmaz? şeytanlıkla melek olmak arasındaki arafta, sistem içinde olmakla karşı çıkmanın iddialı duruşu arasındaki kararsızlıkta, roman yazarı olmakla köşe yazarı olmak arasında giden ve fakat gelmeyen salınımdadır o. ve bence en güzel yönü: şiirleri..'kaçtığım iyi aile evleridir ' der bir dizede, yorgun ve ağlamaklı kılar çocukluğumu.