seçici bir akla sahip olmayı öğreten ve bunu başarabilmiş nadir düşünürlerimizden.. kendisini bir dersinde hem ibn arabiyi adanmış bir örnek olarak gösterip ardından da onu tekfir eden ibn teymiyeyi farklı bir adanmışlıkla övdüğünü görebilirsiniz..imam şafii hakkından başının üzerinde yeri olduğunu belirttikten sonra görüşünün kabul edilemez olduğunu belirttiğini de görebilirsiniz.. hakkını ödemeden bir yiğidi asla öldürmez velhasıl... tasavvufi derinliği olan,akılcı bilgi sistemini izleyen ve nakilden gerektiği kadar istifade eden enderlerden..
sitesini takip edenlere 'şia mezhebinden olduğunu görürsünüz' diye telkinde bulunan vatandaş sanırım siteyi iyi takip edememiş ki orda mustafa hocanın ' benim şia olduğumu iddia edenlerle mahşerde hesaplaşacağım' dediğini de görmemiş! iftira büyük günahtır.
Eğer sitesini iyi takip ederseniz kendisinin sağlam şia mezhebinden olduğunu görürsünüz lütfen bu yazı yayınlansın ehli sünnet olanlar faydalanırken bu meseleyi göz önünde bulundursunlar
İslamoğlunun laf hokkabazı olduğuna dair göderdiğim tanımımı yayınlamadınız.. Bunu kişilerin saygınlığını koruma adına yaptığınızı düşündüğümüz zaman takdire şayan bir durum.
Peki bu yaklaşımınız diğer Din büyükkeri hakkında da olması gerkmezmi? ? bu tarafçılıkmı dikkatsizlikmi? ?
Bazılarının iddia ettiği gibi sapkın ve sapık birisi değildir.Bence hayatını Kurana adamış mükemmel bir şahsiyettir.Gerektiği zaman İslam için bedel ödemiş,hapiste yatmıştır.Müthiş bir ilim ve hıfz sahibidir.Hilal tv de cuma akşamları vahyin penceresinden programı yayınlanmaktadır. Türkiyede onun gibi müslüman aydın çok az kaldı maalesef.Allah ondan razı olsun..
Mustafa İslâmoğlu'nun ÜÇ MUHAMMED adlı kitabı için yazılmış ve aşağıda linki verilmiş bir REDDİYE'de onun düşünceleri ve fikirleri daha güzel bir şekilde ortaya konulmakta ve kendisine gerekli cevaplar verilmektedir. İşte bu Reddiyenin linki:
türkiyede tanimis oldugum en islami fevkalade özümsemis bu cagda cooook nadir bulunmus büyük bir sahsiyettir. herkesin ondan ögrenecek cok sey var özelllikle günümüz din adamlarinin ve kurumlarinin keske onun gibi binlerce mustafa olsaydi aramizda
137. “Kur’an; kozmik takdirin kelama yansıyan tezahürüdür.Güneş sisteminden bir gezegeni yerinden etmeye gücünüz yeterse,bir ayeti yerinden etmeye de gücünüz yeter.” Yokluğunda düşülmüş notlar s.136 138. “Kur’ansız bir hayat,Allahsız bir hayat demektir.” Tavsiyeler.1 s.:18 139. “Kuran’ı kendinize nazil oluyormuş gibi okuyunuz.” Tavsiyeler.1 s.19 140. “İslam’ın son vahyinin “oku” diye başlaması bir bakıma insanin ezeli anlama sorununa bir dikkat çekişti. Oku emrinin ayni anda “anla” ve “anlamlandır”i da içerdiği müsellem bir hakikattir.” Üç Muhammed s.22 141. “Kur’an seçiciliğe,cahiliyye toptancılığa çağırır.” Üç Muhammed s.40 142. “İlahi mesajı saptırmaya yönelik en tehlikeli çabalar, onu anlaşılır ve yaşanır olmaktan uzaklaştıran çabalardır.” Üç Muhammed s.43 143. “Tarihte ve bugün her dini grup ve zümre içerisinden,Kur’an ‘dan kendi görüşlerini destekleyen ayet parçalarini cimbizla çekerek, Kur’an’in bütünü içersindeki yerine onun Resulullah ‘in Nasil tefsir edip yasadığına bakmaksizin tefsir ve tevil adı altında tahrif edenler çikmiştir.” Üç Muhammed s.194 144. “Vahy aç ruhlara inzal edilmiş bir gök sofrası,bir ilahi ziyafettir.” Üç Muhammed s.231 145. “Kur’an da anlatılan Yahudileşme temayülü,Ümmet-i Muhammed [asm] için de geçerlidir.Ve bu ümmeti bekleyen en büyük tehlikedir.” Yahudileşme Temayülü s.52 146. “Işık ne doğudan ne batidan gelir,ışık vahiyden gelir”.” Dağarcık-1 s.81 147. “Baharın elinde çiçeğe,ağacın elinde meyveye,hayatın elinde olaya,arının elinde bala,Peygamberin elinde mutluluğa dönüşen vahy,tevhidi öğretiyor.”İman s.110
Mustafa İslamoğlu'nun eserlerinden seçmeler - 10 ---------
130. “Yürek ülkenizde iman ile şeytanın ebedi savaşında imana salih amellerden lojistik destek sağlayınız.” Tavsiyeler.1 s.28 131. “Abdestli dolaşmanın,ruhunuz üzerindeki olumlu ve rahatlatıcı etkisini hemen fark edeceksiniz” Tavsiyeler.1. s.34 132. “Gözyaşını tanımayan tuzu kuru bir insanın kalbiyle gözü arasındaki bağlantı kopmuş demektir.” Tavsiyeler.1. s.41 133. “Hissetmeyen,ürpermeyen, yanmayan, hüzünlenmeyen kalple taş arasında ne fark var? ” Yürek devleti s.49 134. “Takva,irfan,ihsan gibi çeşitli kavramlarda ifadesini bulan iç zenginliginin elde edilmesi fertteki tevhidi derinligin bir tezahürüdür.” Yürek devleti s.56 135. “Melali bilmeyen nesle aşina değiliz.’ diyordu Haşim.Biz aşina olduk ey şair,hem de öylesine aşina olduk ki,bu İslam irfaninin nebevi yöntemini ‘romantizm’ sayanlar bile çıktı içimizden.” Yürek devleti s.88 136. “İçimizdeki devletten habersiz yasayan bizlerin dahası yürek devletini olumsuz davranışlarla kıyasıya tarumar eden bizlerin devletten söz etmesi,şov yapmaktır.” Yürek devleti s.134
*** Geç bi yol, nazli güleryüzlü siirler yazamam ben esenlik sölenleri bitti vakt-i ceraganda vakt-i kahirda hüzün fasillari demidir bu dem gör ki raksederek aglamak da varmis hesapta ama ne Raks'i ne Agit'i ben Endülüs'ü evetliyorum ...
*** Artik bol kahkahali çok sükürleri biraktim esenlik bildirilerini harcialem mutluluklari denizi uslu gösteren kartpostallari yaktim fakat seydam bir avuç külü yakamadigim için ben oyumu felakete veriyorum.
Mustafa İslamoğlu'nun eserlerinden seçmeler -9 ----------
İSLAM
116. “İslam; tüm zamanların ve mekanların ‘doğru yoluna’ Kur’anın verdiği ortak isimdir.” Yahudileşme Temayülü s.19 117. “İslam’ın cazibesi taşıdığı insani ve fıtri özden kaynaklanmakta.” Yokluğunda düşülmüş notlar s.36 118. “Batı medeniyeti akşamcıdır.İnsanları gece yarısı yatırıp,kuşluk vakti kaldırır.İslam medeniyeti ise,sabahçıdır, seher medeniyetidir.” Tavsiyeler.1. s.75 119. “İslam’da ne kutsal kavim vardır,ne de lanetli kavim. Yahudileşme Temayülü” s.48 120. “Bir toprağa yapılacak en büyük ikram onu İslam’a açmaktır.” Yürek Fethi - s.53 121. “Ben Müslümanım ama şeriatı reddediyorum” demek harikulade bir saçmalık ve zifiri bir cehaletin belgesidir.” Dağarcık-1 s.104
İSLAMİ İLİMLER
122. “Bizce usul-u fıkhın dahi yenilenmesi yeterli değildir. Asıl yenilenmesi gereken usul-i tefakkuhtur” Yokluğunda düşülmüş notlar- s.248 123. “Fıkhı,düşünmeyi ögrenmek için okuyunuz.” Tavsiyeler-1 s.30 124. “İbadet fıkhını bilmek gibi,meslek ve iş fıkhını da bilmek,boynunuza borçtur.” Tavsiyeler-1 s.30 125. “Nakille aklın yeniden kucaklaşması,ümmetin dirilişinde nefha-i sur işlevi görecektir.” Yahudileşme Temayülü” s.330 126. “Muhammedi davetin hemen ardından ortaya çıkan siyasi ve kelami okullarının çoğu özünde indirgemeci bir mantığa dayanıyordu.” Üç Muhammed s.128 127. “İslam medeniyeti fıkıh medeniyetidir. Üç Muhammed s.199 128. “İslam medeniyetinde fıkıh entellektüel bir bilgi sahası olmaktan daha çok işlevsel bir alandır.Ve müslümanca bir hayatı inşa için kullanılan bir numaralı enstrümandır.' Üç Muhammed s.199 129. “İslam toplumu için fıkıhsızlık sadece hukuksuzluk değil aynı zamanda hayatsızlıktır.' Üç Muhammed s.199
Mustafa İslamoğlu'nu eserlerinden seçmeler - 8 ----------- 95. “İman pazarlık götürmez.Kimse ‘bir kazan balın içine bir kaşık pislik karışsa ne olur diyemez.Şirk te zaten budur; imanda hak-batıl şirketi kurmak”. Yokluğunda düşülmüş notlar s.136 96. “İmanı ilgilendirmeyen meseleleri iman konusu etmeyiniz ki,akide sulandırılmış olmasın.” Tavsiyeler-1. s.23 97. “İbrahimi imana sahip olmak, Allah’a fatura çıkarmamaktır.”Yahudileşme Temayülü- s.169 98. “İmanda pazarlık olmaz.” Yahudileşme Temayülü- s.175 99. “Müslüman şahsiyetin hayatı eyleme dönüşmüş imanın ta kendisidir.” Yürek Fethi- s.117 100. “İktidarı elinden alınmiş bir iman sadece bir yürek aksesuarıdır.”Yürek devleti- s.48 101. “Şeytanın dostlarının şeytanın iktidarı için gösterdiği fedakarlık,gayret ve kararlılığı imanın dostları iman için göstermiyorlarsa şeytanın iktidarı nasil yıkılır? ” Dağarcık- s.102 102. “İmanın tarihi insanın da tarihidir.”İman- s.15 103. “Tevhid imanın özetidir.”İman- s.123
İNSAN
104. “Ruh acıkır.İnsanlar acıkan ruhlarını doyurmak için sahici gıdalar bulamazlarsa,sahte emziklere sarılır.” Yokluğunda düşülmüş notlar s.233 105. “Gayesiz olmak ot olmaktır.” Tavsiyeler-1- s.9 106. “İnsanları sevinçler değil,kederler eğitir.”Tavsiyeler.1- s.71 107. “İnsanın mutluluğu için dökülen 3 damla kutsaldır:Kan, gözyaşi ve alın teri” Yürek Fethi s.38 108. “Dünyada söylenecek sözü olmayanlar, yaşıyor olmanın hakkını vermeyenlerdir Yürek Fethi s.101 109. “Davasız insan,hedefsiz, gayesiz insandır.Hayatının bir gayesi ve hedefi olmayan kimsenin bir kişiliği ve kimliği de olmaz.” Yürek Fethi s.101 110. “İnsanın düşüncesi haysiyetidir.Düşünceyi yasaklayan her kanun eşkiya kanunudur.” Dağarcık-1. s.119 111. “İnsan haklarının ihlali insan olan herkesi ilgilendirir.” Dağarcık-1. s.241 112. “İnsanlar pirince benzer.Kitaplar da öyle.Hiç kimsenin baştan sona tüm yaptıkları iyi ve doğru degildir.yine vahy müstesna hiç kimsenin tüm yazdıkları baştan sona iyi ve doğru değildir.Bazen pirincin taşını,bazen de taşın pirincini ayıklayınız.Ne bu pirinç taşlı diye kaldırıp çöpe atınız.Ne de taşıyla birlikte pişiriniz.İkisi de adaletsizliktir.İfrat ve tefrittir.” Dağarcık-1. s.275 113. “Çok iş yapan çok hata yapar.Aslolan kasıtlı yapmamak,hata da ısrar etmemek ve hain olmamaktır.” Dagarcik-1. s.275 114. “Mahlukatın en şereflisi olan insanın,kendisine kul olacağı tek varlık,mevcudatın en şereflisi olan Allah’tır.” Dağarcık-1. s.125 115. “Bizler İslam’ın hayranıyız,dahası kurbanıyız.Fakat İslam’ın insanı olamadık henüz.Çünkü Allah’ın insanı üzerinde yarattığı altın dengeyi bulamadık” Yürek devleti-s.28
Mustafa İslamoğlu'nun eserlerinden derlenmis sozler - 7 ----------- 86. “İstişaresiz cemaat,cemaat değil,cemadattır”Dağarcık-1. s.45 87. “İstişare bal yapmaya benzer” Dağarcık-1. s.45 88. “İslami yapılanmalar kendi içlerinde istişare kurumunu oturtamamışlarsa,varacakları durak despotizm durağı olacaktır” Dağarcık-1. s.47 89. “Cemaat akıllı birlikteliktir.” Dağarcık-1. s.50 90. “Birlikte yaşamak ve birlikte iş yapmak,yalnızca birlikte yaşayarak ve birlikte iş yaparak öğrenilir.Bunun ne okulu,ne kitabı vardır. Bunun mektebi cemaattir.” Dağarcık-1. s.50 91. “Bir insan,eylem,faaliyet ya da yapılanma heyecan ve hislere dayalıysa,onun ömrü heyecan ve hissin ömrü kadardır. His ve heyecanın bittiği yerde o da biter.” Dağarcık-1.s.51 92. “Kalıcı olan hareketler,yaptıklarının kaynağı bilgi ve iman olan insanların omuzlarında yükselen hareketlerdir” Dağarcık-1.s.54 93. “Özellikle,Müslüman camia içinde,bir takım hastalıklı tipler bir cedel celladı gibi ağız dalaşı yapacak adam ararlar. Tek ihtisasları budur,dillerini kılıç yapıp, önüne gelenin ense köküne indirmek.” Yahudileşme Temayülü s.373 94. “Evrensellik İslami hareketin çağlar boyu değişmeyen vasfıdır.” Gaza hareketi-s.23
Mustafa İslamoğlu'nun eserlerinden derlenmiş sözler - 6 ----------- 38. “Tüm sermayesini vitrine yatıranların bir taşlık canı olur” Yokluğunda düşülmüş notlar- s.17 39. “Hareketlerin de iç çatışmaları,gerilimleri,dramları,trajedileri vardır.” Yokluğunda düşülmüş notlar- s.18 40. “Tüm sorunumuz; insan kumaşının kalitesinde düğümleniyor” Yokluğunda düşülmüş notlar-. s.21 41. “Umut hovardalığından daha beter bir hovardalık bilmiyorum” Yokluğunda düşülmüş notlar s.31 42. “Yüreklerin ve zihinlerin zincirleri şeffaftir.Bu zincirlerin markasının falanca cemaatin,feşmekanca tarikatin,filanca meşrebin,mektebin,mezhebin olmasının hiçbir önemi yoktur” Yokluğunda düşülmüş notlar- s.39 43. “Işığın mekanı terk etmesi,sadece bir terk değil karanlığa davettir.” Yokluğunda düşülmüş notlar s.62 44. “Müslümanların öncü şahsiyetlerini bekleyen en büyük tehlike etraflarının dalkavuklarla çevrilme tehlikesidir.”Tavsiyeler-1. s.45 45. “Topluma mal olmuş müminleri eleştirirken adil ve mutedil olunuz.” Tavsiyeler-1. s.46 46. “Camili olunuz.Camisiz hareket olmadığını,olamayacağını artık öğreniniz.” Tavsiyeler-1 s.99 47. “Randevularınızı,camilere,namaz vakitlerinde veriniz.” Tavsiyeler-1 s.99 48. “Yahudileşme temayülü,Yahudilerden daha tehlikelidir, çünkü bu ümmet Yahudileşmeden korunabilirse, Yahudilerle başedebilir.”Yahudileşme Temayülü- s.13 49. “Bugünün en tehlikeli israiliyatı çağdaş ideolojiler ve sistemlerdir.” Yahudileşme Temayülü s.218 50. “Cemaatleri oluşturan cemaatçilerin yerini Müslüman şahsiyetler,kör taassubun yerini şuurlu itaat,yetersiz ve liyakatsiz önderciklerin yerin Peygamberi temsil eden imamlar aldığı zaman Yahudileşme temayülünden kurtulmuş olacaktır.” Yahudileşme Temayülü s.274 51. “Beynini iş üretme merkezi olarak değil de, mazeret üretim merkezi olarak çalıştıranlar bulundukları toplumsal yapılanmaların daima ayak bağı olmuşlardır.” Yahudileşme Temayülü s.313 52. “Ortada yapılacak bir iş dururken, o işi yapmak için kolları sıvamak yerine soru sormaya başlamak Yahudileşme eğilimin ilk belirtileridir.” Yahudileşme Temayülü s.320 53. “Parçalanan hakikat,hakikat olmaktan çıkar.” Yahudileşme Temayülü sh:320 54. “Allah her şeyi en ince ayrıntılarına kadar ezeli ilmiyle bildiği halde, kitabında bazı meselelerde yorumu insana bırakarak kullarına ihtilafı öğrenmelerini,yorumun bereketine nail olmalarını, aklın önünü tıkamamalarını öğütlemektir.” Yahudileşme Temayülü s.324 55. “İslam modernistlerinin, dini alandaki radikal çıkışlarına rağmen siyasi alanda tam bir sünepelik ve hatta yer yer işbirlikçiliğe varan tavır sergilemeleri, tezlerinin geniş kesimler tarafından kabul görmesini engellemektedir.” Yahudileşme Temayülü s.339 56. “Sevginin ve ahlakının ön plana çıkmadığı bir hareketin islamiliğinden önce insaniliği tartışmalıdır. Yahudileşme Temayülü s.351 57. “Asr-ı saadet inkılabının en büyük şansı, liderlerini yarı yolda bırakmayacak kadar iyi yetiştirilmiş çekirdek kadroya sahip olmasıydı.” Yahudileşme Temayülü s.371 58. “Nasıl ki, önderleri ilahlaştırma, hristiyanlaşma alameti ise önderlerini tahkir etme de, Yahudileşme alametidir.” Yahudileşme Temayülü s.371 59. “Dil ile zikir olan “tesbih”i küçümsemek, yok saymak ya da terk etmek bir mümine yakışan bir şey değildir”. Yürek devleti s.34-35 60. “Müslüman gençliğinin manevi alanda düştüğü sefalet diz boyu.Bunun sonucu olarak, dini ideoloji, kitabı manifesto, Resül’ü ideolog, tebliği; propaganda,mübelliği propagandist,cihadı kavga,tefekkürü akıl yürütme,daveti çenebazlık gibi anladık ve anlattık.” Yürek devleti - s.50 61. “Din eksenli değil de meşreb eksenli alınan bir terbiye sonucu dinin değil meşrebin kurtuluşu esas alınmaktadır.” Yürek devleti s.60 62. “Her toplumsal değişimin tohumu, önce yüreklerde çimlenir.Ve baharın ilk goncaları göğüslerde açar.” Yürek devleti s.85 63. “Kan; toprağın,ter; ekmeğin,gözyaşı; yüreğin bereketidir.” Yürek devleti s.87 64. “Cemaat; sevginin bir araya topladığı, ülfet adlı yürek devletini kurabilmiş insanlar topluluğudur.” Yürek devleti s.116 65. “Sevgi toplumunda, insan insanın kurdu değil,insan insanın cennetidir.” Yürek devleti s.116 66. “Bir şeyin gerçeği kaybolunca imajı oluşturulur.”Üç Muhammed- s.8 67. “Her aşırı yüceltme tahriftir.” Üç Muhammed s.33 68. “Her çağın bir cahiliyyesi ve her cahiliyyenin de bir cahili aklı vardır.” Üç Muhammed s.37 69. “Cahiliyye aklı makul(akli) olana değil mahsus(hissi) olana çağırır.” Üç Muhammed s.37 70. “Günümüz Müslümanlarının çoğunun sıkıntısı, kendi dini olan İslam hakkında bilgisini, kitabi değil,folklorik bilgi olması yüzündendir.” Yürek Fethi s.121 71. “Bugün İslam coğrafyasında yaşayan tüm Müslüman halklar, çeşitli tarihi,siyasi ve sosyal nedenlerden dolayı bir hafıza kaybını yaşamaktadırlar.” Yürek Fethi s.207 72. “Uzlaşmanın kahrolası çarkına bir kez kaptırmaya görsün insan elini,geride ne kol kalır,ne de düşünce”İslami diriliş hareketleri-. s.66 73. “Bir koyun gövdesine bir insan başı oturtmak ne kadar mümkünse tepeden inmeci İslam’ın yürürlülükte kalması o kadar mümkündür” İslami diriliş hareketleri s.80 74. “Bir hareket ne yalnız liderdir ve ne de cemaattir.Belki ikisinin bileşimidir İslami diriliş hareketleri”sh:120 75. “Tefekkürü kaybedenler,düşüncenin sermayesini kaybetmiş sayılırlar”Dağarcık-1. s.33 76. “Olayları,insanları ve en kötüsü de kendisini konuşanlar arasında tefekkür yitip gidiyor” Dağarcık-1. s.33 77. “Çay sohbetlerinde laklakayla öldürülen bir yıllık zamanı toplasanız birkaç itikafa yeter” Dağarcık-1. s.33 78. “İnsan unsuru tüm toplumsal hareketlerin omurgasıdır.” Dağarcık-1. s.35 79. “Bir hareketin geleceği insan unsuruna verdiği değere bağlıdır.” Dağarcık-1. s.35 80. “Çekirdek kadro tüm toplumsal hareketlerin lokomotifidir.” Dağarcık-1. s.35 81. “İnsana hizmet için kurulan yapılar bir müddet sonra insana hizmet yerine insanı kendisine hizmet ettirmeye başlıyorsa, vasıta gayeleşiyor demektir.” Dağarcık-1. s.36 82. “Kafayı takkeye,ayağı ayakkabıya, eli eldivene feda eden bir hareketin encamından korkulur” Dağarcık-1. s.36 83. “Cemaat; tevhit ve adalet üzere olup,varlığı ümmet varlığı içinde tefrikaya sebep olmayan,duygu,düşünce ve eylem birliğine dayalı akıllı birlikteliklerdir.” Dağarcık-1. s.37 84. “Türkiye’deki islami yapılanmalar genellikle dışa kapalı,lider merkezli alt kültür gruplarıdır” Dağarcık-1. s.43 85. “Anaların hür olarak doğurduğunu,cemaate,hizbe,imama,lidere,partiye,derneğe,çizgiye, davaya kul-köle etmek niye” Dağarcık-1. s.44
Mustafa İslamoğlu'nun kitablarindan derlenmis sözler - 5 ----------- 34. “Çiçek; doğanın güzelliği yorumudur.Bülbülün ötüşü; bülbülün gülü yorumudur.Namaz beden dilinin duayı yorumudur.Kabe insanın yaratan karşısındaki acziyetinin yorumudur.” Yokluğunda düşülmüş notlar- s.242 35. “Bir ağacı keserek kıyamına,gereksiz yere bir hayvanı telef ederek rükuuna,bir bardak suyu israf ederek secdesine engel olmayınız” Tavsiyeler-1. s.56 36. “Yok olan her canlı türü,yok edilen bir ayettir.Tabiatı tahrip etmekle,ilahi vahyi tahrif etmek arasında fark yoktur.” Dağarcık-1. s.46-47 37. “Müslüman,tabiatın da kendisinden emin olduğu kimsedir.” Dağarcık-1. s.114
Mustafa İslamoğlu'nun kitablarından derlenmiş sözler - 4 ---------- 22. “Din insanların hayatını değiştirdiği sürece,din olma iddiasını taşır.Eğer bu gücünü yitirmişse, o artık din değil,yeri antik inançlar müzesi olan çağdışı bir fosildir.” Yahudileşme temayülü- s.347 23. “Türkiye gibi kimlik krizi yasayan ülkelerde dine karşı oldugunu söyleyen insanlar gerçekten hangi dine, daha doğru bir ifadeyle hangi din anlayışına karşı oldukları tespit edilmeden din karşitlığıyla suçlanmamalıdır.” Üç Muhammed- s.62 24. “İnkarcının elindeki en büyük silah,dinin mitolojik unsurlarıdır.” Üç Muhammed- s.62 25. “Dinin amacı insanları bir ve beraber kılmasıdır. Din inananlarında duygu,düşünce ve eylem birliği oluşturmuyorsa,o din en hayati özelliklerinden birini kaybetmiş demektir.”Üç Muhammed- s.188 26. “Dinde Allah’ın kutsamadığı hiçbir şey kutsal değildir.Allah’ın kutsamadığına kutsiyet atfeden haddini aşmış olur” Dağarcık-1. s.63 27. “Tecdit,tahrifin zıddıdır.” Dağarcık-1. s.76 28. “Bir inancın mücedditlerinin en büyük düşmanı o inancın muharrifleridir.”Dağarcık-1. s.78 29. “Cahiller dinden eksiltirler,zahidler dine eklerler.”Dağarcık-1. s.87 30. “Dinde tartışma,dinin değişkenleri konusunda yapılabilir.”Yahudileşme temayülleri- s.373 31. “Saadet asrında akidenin en bariz vasfı sadeliğiydi.”İman- s.35 32. “Tevhid; İslam itikadının anahtarı,insanı en geniş manada,mazi hal ve istikbal olarak kuşatan bitimsiz hayatın muazzam felsefesi.” İman- s.109 33. “Maksadından yalıtılmış,ruhundan tecrid edilmiş bir şeriata sarılmak,sevgiliyi öldürüp,cesedine sarılmak gibi bir şeydir.” İman- s.167
*** Hava soguk disarda kar yagiyor Her zaman ellerim üsürdü Bugün icim üsüyor Hasretin geldi,hayalin geldi Bak kokunda geliyor Bugün yakup oldum bre hey Ey acilarin kadini Sen nerdesin
seçici bir akla sahip olmayı öğreten ve bunu başarabilmiş nadir düşünürlerimizden..
kendisini bir dersinde hem ibn arabiyi adanmış bir örnek olarak gösterip ardından da onu tekfir eden ibn teymiyeyi farklı bir adanmışlıkla övdüğünü görebilirsiniz..imam şafii hakkından başının üzerinde yeri olduğunu belirttikten sonra görüşünün kabul edilemez olduğunu belirttiğini de görebilirsiniz..
hakkını ödemeden bir yiğidi asla öldürmez velhasıl...
tasavvufi derinliği olan,akılcı bilgi sistemini izleyen ve nakilden gerektiği kadar istifade eden enderlerden..
sitesini takip edenlere 'şia mezhebinden olduğunu görürsünüz' diye telkinde bulunan vatandaş sanırım siteyi iyi takip edememiş ki orda mustafa hocanın ' benim şia olduğumu iddia edenlerle mahşerde hesaplaşacağım' dediğini de görmemiş! iftira büyük günahtır.
taklitçiliğin,ekolcoluğun dışına çıkarak islamı hayata taşıyan islam alimi
Aydın müslüman..
islamoğlu adam gibi adam insanları kurana davetinin dışında bana müslüm biri olduğunu çağrıştırıyor
türkiyenin tek aydın adamı yani o bir tarık yıldızı...
Türkiyenin gerçek mümin aydın adamı..
Yürekli bir yazar Ensar vakfınında kurucu ve onursal başkanı.Allah selametlik versin...
Eğer sitesini iyi takip ederseniz kendisinin sağlam şia mezhebinden olduğunu görürsünüz lütfen bu yazı yayınlansın ehli sünnet olanlar faydalanırken bu meseleyi göz önünde bulundursunlar
yönetime:
İslamoğlunun laf hokkabazı olduğuna dair göderdiğim tanımımı yayınlamadınız..
Bunu kişilerin saygınlığını koruma adına yaptığınızı düşündüğümüz zaman takdire şayan bir durum.
Peki bu yaklaşımınız diğer Din büyükkeri hakkında da olması gerkmezmi? ? bu tarafçılıkmı dikkatsizlikmi? ?
S.A BENCE M.İSLAMOĞLU TAM BİR İSLAM BİLGİNİ MÜBAREK KENDİSİNİ YETİŞTİRMİŞ O BİÇİM HİÇ KENDİNİ DALDAN BUDAKANTAN ESİRGEMİYOR KIVIRMIYOR ÖTEKİLER BERİKİLER GİBİ KUR'AN NE DİYORSA ONU ANLATIYOR BENCE 17 EYLÜLDE YENİ DERS PRG BAŞLIYOR TAVSİYE EDRİM HERKESE TEFSİR DERSLERİ NE GİRİN FARKI GÖRÜN DERİM AKLIN YOLU İBR DERLER DEMİŞLER AKILI OLUN FARKI TADIN DERİM......HOCA BANA KURANI ZAMANA SÜNETİ ZAMANA YORUMLANIŞINI ANLAMAMIZA YARDIMCI OLUYOR DİYORUM
Bazılarının iddia ettiği gibi sapkın ve sapık birisi değildir.Bence hayatını Kurana adamış mükemmel bir şahsiyettir.Gerektiği zaman İslam için bedel ödemiş,hapiste yatmıştır.Müthiş bir ilim ve hıfz sahibidir.Hilal tv de cuma akşamları vahyin penceresinden programı yayınlanmaktadır.
Türkiyede onun gibi müslüman aydın çok az kaldı maalesef.Allah ondan razı olsun..
Mustafa İslâmoğlu'nun ÜÇ MUHAMMED adlı kitabı için yazılmış ve aşağıda linki verilmiş bir REDDİYE'de onun düşünceleri ve fikirleri daha güzel bir şekilde ortaya konulmakta ve kendisine gerekli cevaplar verilmektedir. İşte bu Reddiyenin linki:
http://www.gezginler.net/modules/mydownloads/singlefile.php? download=uc-muhammed-kitabina-reddiye&lid=2506
Kendisini Kur! n'a kurban eden ve adayan bir Kur'an aşığı akla geliyor
türkiyede tanimis oldugum en islami fevkalade özümsemis bu cagda cooook nadir bulunmus büyük bir sahsiyettir. herkesin ondan ögrenecek cok sey var özelllikle günümüz din adamlarinin ve kurumlarinin keske onun gibi binlerce mustafa olsaydi aramizda
yürek devleti, yürek fethi, üç Muhammed, ve en son Allah adlı kitaplarını okudum, mükemmel
bugün yakub oldum bre heey, eey acıların kadını
sen nerdesin...
nasıl bir kalemdir bu?
kelimeleri çok güzel kullanıyor harika anlamlar çıkıyor.hepsi özdeyiş gibi geleceğe ulaşabilecek cümleler inşeALLAH...
137. “Kur’an; kozmik takdirin kelama yansıyan tezahürüdür.Güneş sisteminden bir gezegeni yerinden etmeye gücünüz yeterse,bir ayeti yerinden etmeye de gücünüz yeter.” Yokluğunda düşülmüş notlar s.136
138. “Kur’ansız bir hayat,Allahsız bir hayat demektir.” Tavsiyeler.1 s.:18
139. “Kuran’ı kendinize nazil oluyormuş gibi okuyunuz.” Tavsiyeler.1 s.19
140. “İslam’ın son vahyinin “oku” diye başlaması bir bakıma insanin ezeli anlama sorununa bir dikkat çekişti. Oku emrinin ayni anda “anla” ve “anlamlandır”i da içerdiği müsellem bir hakikattir.” Üç Muhammed s.22
141. “Kur’an seçiciliğe,cahiliyye toptancılığa çağırır.” Üç Muhammed s.40
142. “İlahi mesajı saptırmaya yönelik en tehlikeli çabalar, onu anlaşılır ve yaşanır olmaktan uzaklaştıran çabalardır.” Üç Muhammed s.43
143. “Tarihte ve bugün her dini grup ve zümre içerisinden,Kur’an ‘dan kendi görüşlerini destekleyen ayet parçalarini cimbizla çekerek, Kur’an’in bütünü içersindeki yerine onun Resulullah ‘in Nasil tefsir edip yasadığına bakmaksizin tefsir ve tevil adı altında tahrif edenler çikmiştir.” Üç Muhammed s.194
144. “Vahy aç ruhlara inzal edilmiş bir gök sofrası,bir ilahi ziyafettir.” Üç Muhammed s.231
145. “Kur’an da anlatılan Yahudileşme temayülü,Ümmet-i Muhammed [asm] için de geçerlidir.Ve bu ümmeti bekleyen en büyük tehlikedir.” Yahudileşme Temayülü s.52
146. “Işık ne doğudan ne batidan gelir,ışık vahiyden gelir”.” Dağarcık-1 s.81
147. “Baharın elinde çiçeğe,ağacın elinde meyveye,hayatın elinde olaya,arının elinde bala,Peygamberin elinde mutluluğa dönüşen vahy,tevhidi öğretiyor.”İman s.110
Mustafa İslamoğlu'nun eserlerinden seçmeler - 10
---------
130. “Yürek ülkenizde iman ile şeytanın ebedi savaşında imana salih
amellerden lojistik destek sağlayınız.” Tavsiyeler.1 s.28
131. “Abdestli dolaşmanın,ruhunuz üzerindeki olumlu ve rahatlatıcı
etkisini hemen fark edeceksiniz” Tavsiyeler.1. s.34
132. “Gözyaşını tanımayan tuzu kuru bir insanın kalbiyle gözü
arasındaki bağlantı kopmuş demektir.” Tavsiyeler.1. s.41
133. “Hissetmeyen,ürpermeyen, yanmayan, hüzünlenmeyen kalple taş
arasında ne fark var? ” Yürek devleti s.49
134. “Takva,irfan,ihsan gibi çeşitli kavramlarda ifadesini bulan iç
zenginliginin elde edilmesi fertteki tevhidi derinligin bir tezahürüdür.”
Yürek devleti s.56
135. “Melali bilmeyen nesle aşina değiliz.’ diyordu Haşim.Biz aşina
olduk ey şair,hem de öylesine aşina olduk ki,bu İslam irfaninin
nebevi yöntemini ‘romantizm’ sayanlar bile çıktı içimizden.”
Yürek devleti s.88
136. “İçimizdeki devletten habersiz yasayan bizlerin dahası yürek
devletini olumsuz davranışlarla kıyasıya tarumar eden bizlerin
devletten söz etmesi,şov yapmaktır.” Yürek devleti s.134
Göğe baktım gözü yaşlı
yere baktım yer yaslı
sular bugün kan tadında
eski yeni, büyük küçük, kara kızıl
tüm dertlerim burdalar
sen neredesin?
***
Geç bi yol, nazli güleryüzlü siirler yazamam ben
esenlik sölenleri bitti vakt-i ceraganda
vakt-i kahirda hüzün fasillari demidir bu dem
gör ki raksederek aglamak da varmis hesapta
ama ne Raks'i ne Agit'i ben Endülüs'ü evetliyorum
...
***
Artik bol kahkahali çok sükürleri biraktim
esenlik bildirilerini harcialem mutluluklari
denizi uslu gösteren kartpostallari yaktim
fakat seydam bir avuç külü yakamadigim için
ben oyumu felakete veriyorum.
Mustafa İslamoğlu'nun eserlerinden seçmeler -9
----------
İSLAM
116. “İslam; tüm zamanların ve mekanların ‘doğru yoluna’ Kur’anın
verdiği ortak isimdir.” Yahudileşme Temayülü s.19
117. “İslam’ın cazibesi taşıdığı insani ve fıtri özden kaynaklanmakta.”
Yokluğunda düşülmüş notlar s.36
118. “Batı medeniyeti akşamcıdır.İnsanları gece yarısı yatırıp,kuşluk
vakti kaldırır.İslam medeniyeti ise,sabahçıdır, seher medeniyetidir.”
Tavsiyeler.1. s.75
119. “İslam’da ne kutsal kavim vardır,ne de lanetli kavim.
Yahudileşme Temayülü” s.48
120. “Bir toprağa yapılacak en büyük ikram onu İslam’a açmaktır.”
Yürek Fethi - s.53
121. “Ben Müslümanım ama şeriatı reddediyorum” demek harikulade bir
saçmalık ve zifiri bir cehaletin belgesidir.” Dağarcık-1 s.104
İSLAMİ İLİMLER
122. “Bizce usul-u fıkhın dahi yenilenmesi yeterli değildir.
Asıl yenilenmesi gereken usul-i tefakkuhtur”
Yokluğunda düşülmüş notlar- s.248
123. “Fıkhı,düşünmeyi ögrenmek için okuyunuz.” Tavsiyeler-1 s.30
124. “İbadet fıkhını bilmek gibi,meslek ve iş fıkhını da bilmek,boynunuza
borçtur.” Tavsiyeler-1 s.30
125. “Nakille aklın yeniden kucaklaşması,ümmetin dirilişinde nefha-i sur
işlevi görecektir.” Yahudileşme Temayülü” s.330
126. “Muhammedi davetin hemen ardından ortaya çıkan siyasi ve
kelami okullarının çoğu özünde indirgemeci bir mantığa
dayanıyordu.” Üç Muhammed s.128
127. “İslam medeniyeti fıkıh medeniyetidir. Üç Muhammed s.199
128. “İslam medeniyetinde fıkıh entellektüel bir bilgi sahası olmaktan
daha çok işlevsel bir alandır.Ve müslümanca bir hayatı inşa için
kullanılan bir numaralı enstrümandır.' Üç Muhammed s.199
129. “İslam toplumu için fıkıhsızlık sadece hukuksuzluk değil aynı
zamanda hayatsızlıktır.' Üç Muhammed s.199
Mustafa İslamoğlu'nu eserlerinden seçmeler - 8
-----------
95. “İman pazarlık götürmez.Kimse ‘bir kazan balın içine bir kaşık pislik
karışsa ne olur diyemez.Şirk te zaten budur; imanda hak-batıl şirketi
kurmak”. Yokluğunda düşülmüş notlar s.136
96. “İmanı ilgilendirmeyen meseleleri iman konusu etmeyiniz ki,akide
sulandırılmış olmasın.” Tavsiyeler-1. s.23
97. “İbrahimi imana sahip olmak, Allah’a fatura
çıkarmamaktır.”Yahudileşme Temayülü- s.169
98. “İmanda pazarlık olmaz.” Yahudileşme Temayülü- s.175
99. “Müslüman şahsiyetin hayatı eyleme dönüşmüş imanın ta
kendisidir.” Yürek Fethi- s.117
100. “İktidarı elinden alınmiş bir iman sadece bir yürek
aksesuarıdır.”Yürek devleti- s.48
101. “Şeytanın dostlarının şeytanın iktidarı için gösterdiği
fedakarlık,gayret ve kararlılığı imanın dostları iman için
göstermiyorlarsa şeytanın iktidarı nasil yıkılır? ” Dağarcık- s.102
102. “İmanın tarihi insanın da tarihidir.”İman- s.15
103. “Tevhid imanın özetidir.”İman- s.123
İNSAN
104. “Ruh acıkır.İnsanlar acıkan ruhlarını doyurmak için sahici gıdalar
bulamazlarsa,sahte emziklere sarılır.”
Yokluğunda düşülmüş notlar s.233
105. “Gayesiz olmak ot olmaktır.” Tavsiyeler-1- s.9
106. “İnsanları sevinçler değil,kederler eğitir.”Tavsiyeler.1- s.71
107. “İnsanın mutluluğu için dökülen 3 damla kutsaldır:Kan, gözyaşi ve
alın teri” Yürek Fethi s.38
108. “Dünyada söylenecek sözü olmayanlar, yaşıyor olmanın hakkını
vermeyenlerdir Yürek Fethi s.101
109. “Davasız insan,hedefsiz, gayesiz insandır.Hayatının bir gayesi ve
hedefi olmayan kimsenin bir kişiliği ve kimliği de olmaz.”
Yürek Fethi s.101
110. “İnsanın düşüncesi haysiyetidir.Düşünceyi yasaklayan her kanun
eşkiya kanunudur.” Dağarcık-1. s.119
111. “İnsan haklarının ihlali insan olan herkesi ilgilendirir.”
Dağarcık-1. s.241
112. “İnsanlar pirince benzer.Kitaplar da öyle.Hiç kimsenin baştan sona
tüm yaptıkları iyi ve doğru degildir.yine vahy müstesna hiç
kimsenin tüm yazdıkları baştan sona iyi ve doğru değildir.Bazen
pirincin taşını,bazen de taşın pirincini ayıklayınız.Ne bu pirinç taşlı
diye kaldırıp çöpe atınız.Ne de taşıyla birlikte pişiriniz.İkisi de
adaletsizliktir.İfrat ve tefrittir.” Dağarcık-1. s.275
113. “Çok iş yapan çok hata yapar.Aslolan kasıtlı yapmamak,hata da
ısrar etmemek ve hain olmamaktır.” Dagarcik-1. s.275
114. “Mahlukatın en şereflisi olan insanın,kendisine kul olacağı tek
varlık,mevcudatın en şereflisi olan Allah’tır.” Dağarcık-1. s.125
115. “Bizler İslam’ın hayranıyız,dahası kurbanıyız.Fakat İslam’ın insanı
olamadık henüz.Çünkü Allah’ın insanı üzerinde yarattığı altın
dengeyi bulamadık” Yürek devleti-s.28
Mustafa İslamoğlu'nun eserlerinden derlenmis sozler - 7
-----------
86. “İstişaresiz cemaat,cemaat değil,cemadattır”Dağarcık-1. s.45
87. “İstişare bal yapmaya benzer” Dağarcık-1. s.45
88. “İslami yapılanmalar kendi içlerinde istişare kurumunu
oturtamamışlarsa,varacakları durak despotizm durağı olacaktır”
Dağarcık-1. s.47
89. “Cemaat akıllı birlikteliktir.” Dağarcık-1. s.50
90. “Birlikte yaşamak ve birlikte iş yapmak,yalnızca birlikte yaşayarak
ve birlikte iş yaparak öğrenilir.Bunun ne okulu,ne kitabı vardır.
Bunun mektebi cemaattir.” Dağarcık-1. s.50
91. “Bir insan,eylem,faaliyet ya da yapılanma heyecan ve hislere
dayalıysa,onun ömrü heyecan ve hissin ömrü kadardır.
His ve heyecanın bittiği yerde o da biter.” Dağarcık-1.s.51
92. “Kalıcı olan hareketler,yaptıklarının kaynağı bilgi ve iman olan
insanların omuzlarında yükselen hareketlerdir” Dağarcık-1.s.54
93. “Özellikle,Müslüman camia içinde,bir takım hastalıklı tipler bir cedel
celladı gibi ağız dalaşı yapacak adam ararlar. Tek ihtisasları
budur,dillerini kılıç yapıp, önüne gelenin ense köküne indirmek.”
Yahudileşme Temayülü s.373
94. “Evrensellik İslami hareketin çağlar boyu değişmeyen vasfıdır.”
Gaza hareketi-s.23
Mustafa İslamoğlu'nun eserlerinden derlenmiş sözler - 6
-----------
38. “Tüm sermayesini vitrine yatıranların bir taşlık canı olur”
Yokluğunda düşülmüş notlar- s.17
39. “Hareketlerin de iç çatışmaları,gerilimleri,dramları,trajedileri vardır.”
Yokluğunda düşülmüş notlar- s.18
40. “Tüm sorunumuz; insan kumaşının kalitesinde düğümleniyor”
Yokluğunda düşülmüş notlar-. s.21
41. “Umut hovardalığından daha beter bir hovardalık bilmiyorum”
Yokluğunda düşülmüş notlar s.31
42. “Yüreklerin ve zihinlerin zincirleri şeffaftir.Bu zincirlerin markasının
falanca cemaatin,feşmekanca tarikatin,filanca
meşrebin,mektebin,mezhebin olmasının hiçbir önemi yoktur”
Yokluğunda düşülmüş notlar- s.39
43. “Işığın mekanı terk etmesi,sadece bir terk değil karanlığa davettir.”
Yokluğunda düşülmüş notlar s.62
44. “Müslümanların öncü şahsiyetlerini bekleyen en büyük tehlike
etraflarının dalkavuklarla çevrilme tehlikesidir.”Tavsiyeler-1. s.45
45. “Topluma mal olmuş müminleri eleştirirken adil ve mutedil olunuz.”
Tavsiyeler-1. s.46
46. “Camili olunuz.Camisiz hareket olmadığını,olamayacağını artık
öğreniniz.” Tavsiyeler-1 s.99
47. “Randevularınızı,camilere,namaz vakitlerinde veriniz.”
Tavsiyeler-1 s.99
48. “Yahudileşme temayülü,Yahudilerden daha tehlikelidir, çünkü bu
ümmet Yahudileşmeden korunabilirse, Yahudilerle
başedebilir.”Yahudileşme Temayülü- s.13
49. “Bugünün en tehlikeli israiliyatı çağdaş ideolojiler ve sistemlerdir.”
Yahudileşme Temayülü s.218
50. “Cemaatleri oluşturan cemaatçilerin yerini Müslüman şahsiyetler,kör
taassubun yerini şuurlu itaat,yetersiz ve liyakatsiz önderciklerin
yerin Peygamberi temsil eden imamlar aldığı zaman Yahudileşme
temayülünden kurtulmuş olacaktır.” Yahudileşme Temayülü s.274
51. “Beynini iş üretme merkezi olarak değil de, mazeret üretim merkezi
olarak çalıştıranlar bulundukları toplumsal yapılanmaların daima ayak
bağı olmuşlardır.” Yahudileşme Temayülü s.313
52. “Ortada yapılacak bir iş dururken, o işi yapmak için kolları sıvamak
yerine soru sormaya başlamak Yahudileşme eğilimin ilk belirtileridir.”
Yahudileşme Temayülü s.320
53. “Parçalanan hakikat,hakikat olmaktan çıkar.”
Yahudileşme Temayülü sh:320
54. “Allah her şeyi en ince ayrıntılarına kadar ezeli ilmiyle bildiği halde,
kitabında bazı meselelerde yorumu insana bırakarak kullarına ihtilafı
öğrenmelerini,yorumun bereketine nail olmalarını, aklın önünü
tıkamamalarını öğütlemektir.” Yahudileşme Temayülü s.324
55. “İslam modernistlerinin, dini alandaki radikal çıkışlarına rağmen
siyasi alanda tam bir sünepelik ve hatta yer yer işbirlikçiliğe varan
tavır sergilemeleri, tezlerinin geniş kesimler tarafından kabul
görmesini engellemektedir.” Yahudileşme Temayülü s.339
56. “Sevginin ve ahlakının ön plana çıkmadığı bir hareketin islamiliğinden
önce insaniliği tartışmalıdır. Yahudileşme Temayülü s.351
57. “Asr-ı saadet inkılabının en büyük şansı, liderlerini yarı yolda
bırakmayacak kadar iyi yetiştirilmiş çekirdek kadroya sahip
olmasıydı.” Yahudileşme Temayülü s.371
58. “Nasıl ki, önderleri ilahlaştırma, hristiyanlaşma alameti ise
önderlerini tahkir etme de, Yahudileşme alametidir.”
Yahudileşme Temayülü s.371
59. “Dil ile zikir olan “tesbih”i küçümsemek, yok saymak ya da terk
etmek bir mümine yakışan bir şey değildir”. Yürek devleti s.34-35
60. “Müslüman gençliğinin manevi alanda düştüğü sefalet diz
boyu.Bunun sonucu olarak, dini ideoloji, kitabı manifesto, Resül’ü
ideolog, tebliği; propaganda,mübelliği propagandist,cihadı
kavga,tefekkürü akıl yürütme,daveti çenebazlık gibi anladık ve
anlattık.” Yürek devleti - s.50
61. “Din eksenli değil de meşreb eksenli alınan bir terbiye sonucu dinin
değil meşrebin kurtuluşu esas alınmaktadır.” Yürek devleti s.60
62. “Her toplumsal değişimin tohumu, önce yüreklerde çimlenir.Ve
baharın ilk goncaları göğüslerde açar.” Yürek devleti s.85
63. “Kan; toprağın,ter; ekmeğin,gözyaşı; yüreğin bereketidir.”
Yürek devleti s.87
64. “Cemaat; sevginin bir araya topladığı, ülfet adlı yürek devletini
kurabilmiş insanlar topluluğudur.” Yürek devleti s.116
65. “Sevgi toplumunda, insan insanın kurdu değil,insan insanın
cennetidir.” Yürek devleti s.116
66. “Bir şeyin gerçeği kaybolunca imajı oluşturulur.”Üç Muhammed- s.8
67. “Her aşırı yüceltme tahriftir.” Üç Muhammed s.33
68. “Her çağın bir cahiliyyesi ve her cahiliyyenin de bir cahili aklı vardır.”
Üç Muhammed s.37
69. “Cahiliyye aklı makul(akli) olana değil mahsus(hissi) olana çağırır.”
Üç Muhammed s.37
70. “Günümüz Müslümanlarının çoğunun sıkıntısı, kendi dini olan İslam
hakkında bilgisini, kitabi değil,folklorik bilgi olması yüzündendir.”
Yürek Fethi s.121
71. “Bugün İslam coğrafyasında yaşayan tüm Müslüman halklar, çeşitli
tarihi,siyasi ve sosyal nedenlerden dolayı bir hafıza kaybını
yaşamaktadırlar.” Yürek Fethi s.207
72. “Uzlaşmanın kahrolası çarkına bir kez kaptırmaya görsün insan
elini,geride ne kol kalır,ne de düşünce”İslami diriliş hareketleri-. s.66
73. “Bir koyun gövdesine bir insan başı oturtmak ne kadar mümkünse
tepeden inmeci İslam’ın yürürlülükte kalması o kadar mümkündür”
İslami diriliş hareketleri s.80
74. “Bir hareket ne yalnız liderdir ve ne de cemaattir.Belki ikisinin
bileşimidir İslami diriliş hareketleri”sh:120
75. “Tefekkürü kaybedenler,düşüncenin sermayesini kaybetmiş
sayılırlar”Dağarcık-1. s.33
76. “Olayları,insanları ve en kötüsü de kendisini konuşanlar arasında
tefekkür yitip gidiyor” Dağarcık-1. s.33
77. “Çay sohbetlerinde laklakayla öldürülen bir yıllık zamanı toplasanız
birkaç itikafa yeter” Dağarcık-1. s.33
78. “İnsan unsuru tüm toplumsal hareketlerin omurgasıdır.”
Dağarcık-1. s.35
79. “Bir hareketin geleceği insan unsuruna verdiği değere bağlıdır.”
Dağarcık-1. s.35
80. “Çekirdek kadro tüm toplumsal hareketlerin lokomotifidir.”
Dağarcık-1. s.35
81. “İnsana hizmet için kurulan yapılar bir müddet sonra insana hizmet
yerine insanı kendisine hizmet ettirmeye başlıyorsa, vasıta
gayeleşiyor demektir.” Dağarcık-1. s.36
82. “Kafayı takkeye,ayağı ayakkabıya, eli eldivene feda eden bir
hareketin encamından korkulur” Dağarcık-1. s.36
83. “Cemaat; tevhit ve adalet üzere olup,varlığı ümmet varlığı içinde
tefrikaya sebep olmayan,duygu,düşünce ve eylem birliğine dayalı
akıllı birlikteliklerdir.” Dağarcık-1. s.37
84. “Türkiye’deki islami yapılanmalar genellikle dışa kapalı,lider merkezli
alt kültür gruplarıdır” Dağarcık-1. s.43
85. “Anaların hür olarak doğurduğunu,cemaate,hizbe,imama,lidere,partiye,derneğe,çizgiye, davaya kul-köle etmek niye” Dağarcık-1. s.44
Mustafa İslamoğlu'nun kitablarindan derlenmis sözler - 5
-----------
34. “Çiçek; doğanın güzelliği yorumudur.Bülbülün ötüşü; bülbülün gülü
yorumudur.Namaz beden dilinin duayı yorumudur.Kabe insanın
yaratan karşısındaki acziyetinin yorumudur.”
Yokluğunda düşülmüş notlar- s.242
35. “Bir ağacı keserek kıyamına,gereksiz yere bir hayvanı telef ederek
rükuuna,bir bardak suyu israf ederek secdesine engel olmayınız”
Tavsiyeler-1. s.56
36. “Yok olan her canlı türü,yok edilen bir ayettir.Tabiatı tahrip
etmekle,ilahi vahyi tahrif etmek arasında fark yoktur.”
Dağarcık-1. s.46-47
37. “Müslüman,tabiatın da kendisinden emin olduğu kimsedir.”
Dağarcık-1. s.114
Mustafa İslamoğlu'nun kitablarından derlenmiş sözler - 4
----------
22. “Din insanların hayatını değiştirdiği sürece,din olma iddiasını
taşır.Eğer bu gücünü yitirmişse, o artık din değil,yeri antik inançlar
müzesi olan çağdışı bir fosildir.” Yahudileşme temayülü- s.347
23. “Türkiye gibi kimlik krizi yasayan ülkelerde dine karşı oldugunu
söyleyen insanlar gerçekten hangi dine, daha doğru bir ifadeyle
hangi din anlayışına karşı oldukları tespit edilmeden din karşitlığıyla
suçlanmamalıdır.” Üç Muhammed- s.62
24. “İnkarcının elindeki en büyük silah,dinin mitolojik unsurlarıdır.”
Üç Muhammed- s.62
25. “Dinin amacı insanları bir ve beraber kılmasıdır. Din inananlarında
duygu,düşünce ve eylem birliği oluşturmuyorsa,o din en hayati
özelliklerinden birini kaybetmiş demektir.”Üç Muhammed- s.188
26. “Dinde Allah’ın kutsamadığı hiçbir şey kutsal değildir.Allah’ın
kutsamadığına kutsiyet atfeden haddini aşmış olur” Dağarcık-1. s.63
27. “Tecdit,tahrifin zıddıdır.” Dağarcık-1. s.76
28. “Bir inancın mücedditlerinin en büyük düşmanı o inancın
muharrifleridir.”Dağarcık-1. s.78
29. “Cahiller dinden eksiltirler,zahidler dine eklerler.”Dağarcık-1. s.87
30. “Dinde tartışma,dinin değişkenleri konusunda
yapılabilir.”Yahudileşme temayülleri- s.373
31. “Saadet asrında akidenin en bariz vasfı sadeliğiydi.”İman- s.35
32. “Tevhid; İslam itikadının anahtarı,insanı en geniş manada,mazi hal ve
istikbal olarak kuşatan bitimsiz hayatın muazzam felsefesi.”
İman- s.109
33. “Maksadından yalıtılmış,ruhundan tecrid edilmiş bir şeriata
sarılmak,sevgiliyi öldürüp,cesedine sarılmak gibi bir şeydir.”
İman- s.167
***
Hava soguk disarda kar yagiyor
Her zaman ellerim üsürdü
Bugün icim üsüyor
Hasretin geldi,hayalin geldi
Bak kokunda geliyor
Bugün yakup oldum bre hey
Ey acilarin kadini
Sen nerdesin