Melamilik konusundaki yorumları okuduktan sonra bende bu konuda bildiklerimi yazmak istedim. melamet yokluk melami yok olandır özü vahdeti vücuttur Hz. peygamberin siz ölmeden önce ölünüz sırrına vakıf olanların anlayabileceği manevi bir sır ve değerdir.
Tarikat bağımlısının kendi manevi gelişmişlik düzeyini gizlemek amacıyla giydiği, kendisinin ayıplanmasına neden olacak bir görüntü vermesine sağlayan giysiye/hırkaya verilen isim.. 'Ben melamet hırkasını, Kendim giydim eğnime.. Ar u namus şişesini, Taşa çaldım kime ne..' diyen Kul Nesimî'ye rahmet ve dua ile..
Ayrıca birilerinin sandığı gibi ayyaşlık, serkeşlik, rezillik değildir melamilik. Öyle hayvan gibi zevk u safa için içip sıçmaya ancak hedonizm/hazcılık denir ki melametilikle hiç alakası yoktur.. Melametiliği duyunca içki diyen cahiller içindeki hedonizmi ortaya koyuyor melametiyi görseler muhtemelen gerici, yobaz diye saldırırlardı.
Eskiden her tarikatın kendine has kıyafeti olurmuş.. Kimi sarığından, kuşağından, kimi başlığından, kimi hırkasından bilinirmiş.. Bunların arasında özel yeri olanlardan birisi de Melameti/melamiliktir. Melaminin farkı horluğu, hakirliği göze almak dahası üstüne çekmektir. Ama buradaki amaç nefsin terbiyesi, gururun kırılması, benlikten, kibirden arınmadır.
'Melamet' tasavvufi bir kavramdır ve anlamı yokluk, hiçliktir. kul nesîmî' nin 'ben melamet hırkasını kendim giydim' sözlerinde hiçliği arzularını nefsini kendisinin dizginleyebildiğini belirtmektedir. Gerçekten de kişi melamet hırkasını tasavvufi anlamda kendisi giymelidir. Melamet hırkası bir kere eğnine (omzuna) giyildiğinde hiçliği kabullenmiş dünya varlıklarını, malı mülkü itmişsindir.
seyyid nesimi ile kul nesimi sıklılkla karıştıralan iki ulu ozanımızdır. 'kime ne' başlıklı şiir dolayısı ile 'melamet hırkası' nı giyen ozanımız kul nesimidir. Bu şiir seyyid nesimi'nin hanesine yazılmaktadır. Bu yanlışın ve yanılgının düzeltilmesi gerekir.
Unutma hilkatini özün sudan çamurdan Sen de ben de yoğrulduk bu ilahi hamurdan Etme tamah ibret al firavundan karundan Bozmasın aramızı şu fitnenin karası Mahşere dek sönmesin kardesliğin şeması
Bir olsun kalplerimiz toplu vursun sineler Yaşandı kötü günler gecmiste kalsın dünler Tutturma planları boş kalsın kirli eller Sık olsun saflarımız var mı daha âlası Yetmedi mi kavgalar gelsin sevgi sırası
Gönüller bir olunca yeşerirmiş filizler Ne kaldiysa acıdan silinsin bütün izler Yalnızca mutluluktan yaşarsın gülen gözler Dökülen yaş renksizdir farkeder mi elası Kaybolsun ilelebet kin ve nefret belası
Hepimizi yaratan ol ki Allah tek iken Acıtmaz mı canını cananındaki diken Dünyadaki günlerin tek tek sayılı iken Nedir doyumsuzluğun niye kanlı parası Gideceğin sonunda yalnızlık meverası
Bölünerek çoğalan tek hücreli canlıdır Bir olduğumuz için tarihimiz şanlıdır Aldanma kanma söze terör eli kanlıdır Sanılmasın yar olur ayrışma macerası Anamız babamız bir ayrı kalmaz balası
İslamla hiç alakası olmayan insanların da bu kisve altında müslümanların arasında bulunup fitne ve fesatlara sebeb olabilecekleri için doğru bulmuyorum Melamiliği. Müslüman; diğer müslümanlardan mümin ve muvahhit olduğunu gizlememeli,din kardeşleriyle birlik ve beraberlik içinde hareket etmelidir.
Özellikle de giyime, kılık kıyafete önem vermemeyi görüşlerinden biri olarak kabul eden bir tarikat kolunun 'Melami', mensubiyeti halinde kişiye giydirilen eski-püskü hırka ve bu hırkanın giyimiyle başlayan mükellefiyetler.
Melamet hırkası kurt postudur. O postu yalnızca Tanrı'nın kuzuları giyebilir.
Melamet hırkası kurt postudur. O postu yalnızca Tanrı'nın kuzuları giyebilir.
ben kimim ki...
HAK İLE HALK GİBİ YAŞAMAK
folklor kıyafetini andıran şekilcilik.şekilcilik başladı mı sonu yok.eninde sonunda gösteriye kaçması da kaçınılmaz.
En güzel yazıyı yazan Ezgi hanıma teşekkürler. Saygılarımı sunarım
Melamilik konusundaki yorumları okuduktan sonra bende bu konuda bildiklerimi yazmak istedim. melamet yokluk melami yok olandır özü vahdeti vücuttur Hz. peygamberin siz ölmeden önce ölünüz sırrına vakıf olanların anlayabileceği manevi bir sır ve değerdir.
melamet mi merhamet mi anlamadım
Kamuflaj
Öyle işte
Tarikat bağımlısının kendi manevi gelişmişlik düzeyini gizlemek amacıyla giydiği, kendisinin ayıplanmasına neden olacak bir görüntü vermesine sağlayan giysiye/hırkaya verilen isim..
'Ben melamet hırkasını,
Kendim giydim eğnime..
Ar u namus şişesini,
Taşa çaldım kime ne..' diyen Kul Nesimî'ye rahmet ve dua ile..
Ayrıca birilerinin sandığı gibi ayyaşlık, serkeşlik, rezillik değildir melamilik. Öyle hayvan gibi zevk u safa için içip sıçmaya ancak hedonizm/hazcılık denir ki melametilikle hiç alakası yoktur.. Melametiliği duyunca içki diyen cahiller içindeki hedonizmi ortaya koyuyor melametiyi görseler muhtemelen gerici, yobaz diye saldırırlardı.
Eskiden her tarikatın kendine has kıyafeti olurmuş.. Kimi sarığından, kuşağından, kimi başlığından, kimi hırkasından bilinirmiş.. Bunların arasında özel yeri olanlardan birisi de Melameti/melamiliktir. Melaminin farkı horluğu, hakirliği göze almak dahası üstüne çekmektir. Ama buradaki amaç nefsin terbiyesi, gururun kırılması, benlikten, kibirden arınmadır.
Gariban sofrası olsun yanında bir duble rakı hafif müzik aklında ise sevdiğinin gözleri duygusu içmeden güzel.
.
birisinin kendisi giydiği için, başkalarına ettiği isyan aynı zamanda. birileri tutabilirdi bence de
Kibrini çıkar, aczini giy.
Haydar Haydar şarkısı gelsin buraya....😀
Melami dervişlerinin giydiği üstlük tür,
kime ne?
her ne yaptıysam ve yapıyorsam sana ne?
'Melamet' tasavvufi bir kavramdır ve anlamı yokluk, hiçliktir. kul nesîmî' nin 'ben melamet hırkasını kendim giydim' sözlerinde hiçliği arzularını nefsini kendisinin dizginleyebildiğini belirtmektedir. Gerçekten de kişi melamet hırkasını tasavvufi anlamda kendisi giymelidir. Melamet hırkası bir kere eğnine (omzuna) giyildiğinde hiçliği kabullenmiş dünya varlıklarını, malı mülkü itmişsindir.
seyyid nesimi ile kul nesimi sıklılkla karıştıralan iki ulu ozanımızdır. 'kime ne' başlıklı şiir dolayısı ile 'melamet hırkası' nı giyen ozanımız kul nesimidir. Bu şiir seyyid nesimi'nin hanesine yazılmaktadır. Bu yanlışın ve yanılgının düzeltilmesi gerekir.
Hatayı ve kusuru kendine mal edebilmek
? cfg
74) YANSIN BİRLİK ŞEMASI
Unutma hilkatini özün sudan çamurdan
Sen de ben de yoğrulduk bu ilahi hamurdan
Etme tamah ibret al firavundan karundan
Bozmasın aramızı şu fitnenin karası
Mahşere dek sönmesin kardesliğin şeması
Bir olsun kalplerimiz toplu vursun sineler
Yaşandı kötü günler gecmiste kalsın dünler
Tutturma planları boş kalsın kirli eller
Sık olsun saflarımız var mı daha âlası
Yetmedi mi kavgalar gelsin sevgi sırası
Gönüller bir olunca yeşerirmiş filizler
Ne kaldiysa acıdan silinsin bütün izler
Yalnızca mutluluktan yaşarsın gülen gözler
Dökülen yaş renksizdir farkeder mi elası
Kaybolsun ilelebet kin ve nefret belası
Hepimizi yaratan ol ki Allah tek iken
Acıtmaz mı canını cananındaki diken
Dünyadaki günlerin tek tek sayılı iken
Nedir doyumsuzluğun niye kanlı parası
Gideceğin sonunda yalnızlık meverası
Bölünerek çoğalan tek hücreli canlıdır
Bir olduğumuz için tarihimiz şanlıdır
Aldanma kanma söze terör eli kanlıdır
Sanılmasın yar olur ayrışma macerası
Anamız babamız bir ayrı kalmaz balası
Bazıları ehli küfür olduğunu gizlemek için bunu rahatlıkla kullanabilir diye düşünüyorum.
İslamla hiç alakası olmayan insanların da bu kisve altında müslümanların arasında bulunup fitne ve fesatlara sebeb olabilecekleri için doğru bulmuyorum Melamiliği.
Müslüman; diğer müslümanlardan mümin ve muvahhit olduğunu gizlememeli,din kardeşleriyle birlik ve beraberlik içinde hareket etmelidir.
Özellikle de giyime, kılık kıyafete önem vermemeyi görüşlerinden biri olarak kabul eden bir tarikat kolunun 'Melami', mensubiyeti halinde kişiye giydirilen eski-püskü hırka ve bu hırkanın giyimiyle başlayan mükellefiyetler.
seyyid nesiminin eynine giydiği nesne ya da motif
Etime giydirseler ya!
O yanan ciğerime..