Masiva Yunus Emre hazretlerinin bir mısrasında geçiyor ve anlamıda hissediliyor bir nebze; şöyle diyor Yunus Emre hazretleri
'Masivadan bekliyorken bir haber perde kalktı öyle gördüm ben beni ben taşrada arar iken o can içinde can imiş (can içre can imiş) '
burada masivadan - ötelerden haber beklemek hak dostunun tasavvufun derinliklerinde ki seyehatinde bir yere varmış olduğu ve vardığı noktada kalbin dereceyi hayatını farketmesi, aradığının masivanın (taşra anlamına gelecek olan masivada değilde) iç derinliklerde can içre can olan bir masiva alemde saklı olduğu hissediliyor. 'biz size şah damarınızdan daha yakınız ' ayeti 'sığmam dedi hak arz-ı semaya kenzen bilindi dil madeninde' İbrahim Hakkı Hazretleri gibi beyanlar ışığında ki manalar masiva ile ilişkilendirildiğinde, tasavvuftan doğması hasebiyle masiva sözcüğünün iç alemin derinliklerinde bir buud olduğu hissediliyor yakında ki uzaklık, yanı başımızdaki öteler, can içre canın ulaşıldığı yerin adı
Masivadan masivaya yolcu olan insan Dağlardan Dağlara koşan ceylan Masivada onu yolcu eden Masivada onu bekliyor İnna Lillah ve İnna İleyhi Raciun Haktan geldik hakka yolcuyuz (fakir)
'ben bir yolcuyum bir ağaç altında konakladıktan sonra yoluna devam eden bir yolcuyum benim dünyayla ne alakam olabilir ' hadisi şerif
yolcu olan ruh ise ruhun mekanı masiva olsa gerek
bu güzel kelimenin kalemimin darlığı nispetinde manası olarak kabul edilmesi ümidiyle.
Allah'tan başka her şey... Kulu hak yoldan alıkoyan her şey...
Allahü Teâlâ'yı tanıyan, mâsivâdan yüz çevirir. (Ca'fer-i Sâdık)
Mâsivâdan yüz çevirebilmek temennisiyle...
masiva her gönülden geçeni rabbani ruh süzgecinden geçirmek dmektir.
.
'Mâsiva-yı aşkının sevdasını gönlümden al/dı
Aşkını eyle/di iki alemde bana aşina...'Şâhım...
.
Masiva Yunus Emre hazretlerinin bir mısrasında geçiyor
ve anlamıda hissediliyor bir nebze;
şöyle diyor Yunus Emre hazretleri
'Masivadan bekliyorken bir haber
perde kalktı öyle gördüm ben beni
ben taşrada arar iken o can içinde can imiş (can içre can imiş) '
burada masivadan - ötelerden haber beklemek
hak dostunun tasavvufun derinliklerinde ki seyehatinde bir yere varmış olduğu
ve vardığı noktada kalbin dereceyi hayatını farketmesi,
aradığının masivanın (taşra anlamına gelecek olan masivada değilde)
iç derinliklerde can içre can olan bir masiva alemde saklı olduğu hissediliyor.
'biz size şah damarınızdan daha yakınız ' ayeti
'sığmam dedi hak arz-ı semaya kenzen bilindi dil madeninde' İbrahim Hakkı Hazretleri
gibi beyanlar ışığında ki manalar masiva ile ilişkilendirildiğinde,
tasavvuftan doğması hasebiyle masiva sözcüğünün
iç alemin derinliklerinde bir buud olduğu hissediliyor
yakında ki uzaklık, yanı başımızdaki öteler, can içre canın ulaşıldığı yerin adı
Masivadan masivaya yolcu olan insan
Dağlardan Dağlara koşan ceylan
Masivada onu yolcu eden
Masivada onu bekliyor
İnna Lillah ve İnna İleyhi Raciun
Haktan geldik hakka yolcuyuz
(fakir)
'ben bir yolcuyum bir ağaç altında konakladıktan sonra yoluna devam eden bir yolcuyum benim dünyayla ne alakam olabilir ' hadisi şerif
yolcu olan ruh ise ruhun mekanı masiva olsa gerek
bu güzel kelimenin kalemimin darlığı nispetinde manası olarak kabul edilmesi ümidiyle.
tasavvufta tanrının dışında herşey demek..
ama benim için anlamı farklı
kalbte yer alan Allahtan başka herşey.........
merkeze yakışanı oturtabimek..........
dünya hayatı demek dünya işleri yani