bu dinde okuduğum zman maniheizmi yayan maninin ölümü çok feci olmuş adamı çarmıha gerdikleri yetmemiş birde taraftarlarını yıldırmak amacıyla derisini yüzüp içine saman doldurularak kent kapısına asmışlar.....
m.s. 3. yy da iranlı mani tarafından kurulmuş maniheizm zerdüşt dualizmi, babil folklorü, budist ahlak ilkeleri ve hristiyan unsurlarının bir bileşimi olarak ortaya çıkan bu din hızla yayıldıktan sonra aynı hızla da silinmiştir. bir de manini on öğretisi vardır ki ne yazıkki bu öğretiler şu an bile geçerli dünya üzerinde hiç bir din yoktur ki bunlardan dokuzunu kabul etmemiş ve uygulamamış olsun... puta tapmak namussuzluk cimrilik adam öldürmek zina yamak hırsızlık yalancılık büyücülük ikiyüzlülük son olarak manicilğe ihanet demiş bunlar tamamen yasak ki ilk dokuz madde ne yazıkki unutulmuş durumda neredeyse her dinde...
türkçesi mani dinidir.)) Üçüncü yüzyılda Zerdüşt dininin reforme edilerek ortaya çıkan yeni asya halkları dini… Rivâyet odur ki; Uygur Türkleri mani dinini benimsedikleri için et yemekten soğumuşlar(ki eski Türklerin çiğ et yediği aşikâr) ve böylece sanat, edebiyat ve kültür işlerine falan girmişler, yerleşik hayata geçmişler ve uygarlaşmışlar…
Demek neymiş: ilâhi olmayan bir dinin de uygarlaştırıcı özellikleri varmış... ha bu arada, resmi tarih Uygurlara neredeyse küfreder böyle oldular diye.. yahu, hani doğu Türkistan sorununu sahipleniyordunuz resmi tarihçiler tayfası, önce Uygurların tarihine, yaşam tarzlarına saygı duyun ki, biz de sizin samimiyetinize inanalım… Temel kaynak iyilik ve kötülük çatışması üzerinedir….
Aman, araştırınız işte… alın size bir kitap ismi: Zerdüştlük terimleri sözlüğü / Esat korkmaz…
'Işık bahçeleri' diye bir kitap var,sanırım amin maalouf'un bir kitabıydı,yıllar önce okuduğum için iyi anımsayamıyorum yazarını,sallamış olabilirim.ama kitabın ismi doğru olsa gerek(umarım :)) ilgilenenlere; 'okunabilir yani! '..
manin mezopatamya bölegesinde temellerini attığı, ve orta asya batı heryere yayılan zerdüşt, hristiyanlık, ve budizm in bir sentezi durumunda olan bir dini akımdır.
bilmem
bu dinde okuduğum zman maniheizmi yayan maninin ölümü çok feci olmuş adamı çarmıha gerdikleri yetmemiş birde taraftarlarını yıldırmak amacıyla derisini yüzüp içine saman doldurularak kent kapısına asmışlar.....
m.s. 3. yy da iranlı mani tarafından kurulmuş maniheizm zerdüşt dualizmi, babil folklorü, budist ahlak ilkeleri ve hristiyan unsurlarının bir bileşimi olarak ortaya çıkan bu din hızla yayıldıktan sonra aynı hızla da silinmiştir.
bir de manini on öğretisi vardır ki ne yazıkki bu öğretiler şu an bile geçerli dünya üzerinde hiç bir din yoktur ki bunlardan dokuzunu kabul etmemiş ve uygulamamış olsun...
puta tapmak
namussuzluk
cimrilik
adam öldürmek
zina yamak
hırsızlık
yalancılık
büyücülük
ikiyüzlülük
son olarak manicilğe ihanet demiş
bunlar tamamen yasak ki ilk dokuz madde ne yazıkki unutulmuş durumda neredeyse her dinde...
din..
türkçesi mani dinidir.)) Üçüncü yüzyılda Zerdüşt dininin reforme edilerek ortaya çıkan yeni asya halkları dini… Rivâyet odur ki; Uygur Türkleri mani dinini benimsedikleri için et yemekten soğumuşlar(ki eski Türklerin çiğ et yediği aşikâr) ve böylece sanat, edebiyat ve kültür işlerine falan girmişler, yerleşik hayata geçmişler ve uygarlaşmışlar…
Demek neymiş: ilâhi olmayan bir dinin de uygarlaştırıcı özellikleri varmış... ha bu arada, resmi tarih Uygurlara neredeyse küfreder böyle oldular diye.. yahu, hani doğu Türkistan sorununu sahipleniyordunuz resmi tarihçiler tayfası, önce Uygurların tarihine, yaşam tarzlarına saygı duyun ki, biz de sizin samimiyetinize inanalım… Temel kaynak iyilik ve kötülük çatışması üzerinedir….
Aman, araştırınız işte… alın size bir kitap ismi: Zerdüştlük terimleri sözlüğü / Esat korkmaz…
'Işık bahçeleri' diye bir kitap var,sanırım amin maalouf'un bir kitabıydı,yıllar önce okuduğum için iyi anımsayamıyorum yazarını,sallamış olabilirim.ama kitabın ismi doğru olsa gerek(umarım :)) ilgilenenlere; 'okunabilir yani! '..
manin mezopatamya bölegesinde temellerini attığı, ve orta asya batı heryere yayılan zerdüşt, hristiyanlık, ve budizm in bir sentezi durumunda olan bir dini akımdır.