Insan ruhsal yolculuklarda rastladiklariyla öze yönelip yenilenirken gözlem yapar kendinde olani aciga cikarmak deneyimlemek ister zira deneyimlenen hissin verisi ruhta daha etkili tahlil analiz yapmasini saglar,yanlis ile dogruyu ayirtetme verilerine, gerceklige ulasirlar.. insanin anlama düzeyi farklidir cünkü anlama o bireyin kapasitesi yetenegi oraninda olur.Tam olarak anlayabilmek icin ferdin 'bilgi duzeyi de tam olmalidir.. ''''Bilgi duzeyi gözleme dayanir,akil ve mantikla gelir 'Sezgi düzeyi hisler ve duygularla icten gelir kalbin onayida gereklidir zira öz kaynaga en yakin olan kalbin verisidir.. 'Farkindalik düzeyi,sezgi gibi icten gelir fakat sözle ifade edilemez ani ve kapsaciyidir Bilgi düzeyi anlayis sahibi olan insanlara sürekli her yerde rastlanir.. Aranan insan,hem bilgi,hem sezgi hemde farkindaligi tam olandir...Aranmalarida sayilarinin azligindandir.. '''Ve insan bazen bir 'üst tasarimi görmeyi anlamayi niyet eder sezer birseyleri evet bu sezgi gücünün oraninda olur..Insanlarin cesitli olaylar karsisinda tepkilerini,olaylara verdikleri degeri,anlatilanlardan ne anladiklari dinlerken verilerin ise yaramasi yada yaramamasi verilerin eyleme gecisinde neler basardigiylada ilgilidir.. 'Bu yuzden gözlemek bizim davranislarimiz icin bir pusula görevi yapar iyi bir gözlemci büyük birikimlerden kolayca faydalanabilir hem ruhsal yolculugumuzdaki adimlari tespit edebilir hemde bircok bilgi ve becerinin yeteneklerin kazanilmasinda gözlem yapmanin rolü büyüktür.. '''Ancak seyretme ile gözlem yapmanin ayni sey olmadigini bilmek gerekir..gözlemin amaca yönelik olmasi suurla yapilir... 'Her ne kadar kendi ilgilendigimiz alanlarda gözlem yapmak öncelikle gerekirsede gözlemi her sahaya yaymak gerekli gerekcelerde zira elde edilecek metodlar deneyimlerin tecrübesi yapilanmalar cesitlenir gibi görünsede, insanin dogruya ulasmasi icin bu yöntemde faydalidir.hic bir bilgi gereksiz degildir. .''Gözlemin diger faydasi kendi dogrularimizi ve yanlislarimiza teshis kolayligi saglamasidir.. Suurlu yapilan bir gözlem faaliyetine suurlu takip etmenin ötesinde bir anlam kazandirmaliyiz neden nasil nicin yapmis gibi ve bu sorular gözlemi etkili hale koyar. konulara göre derinlik kazanan gözlem arastirmalar kisinin potansiyelini farketmesine yol acar..önemli olan elde edilen basari varsa onu asmaktir.... Gözlemin suurla yapilmasinin önemi gözlemlediklerimizin bizim tercihlerimize uslubumuza gerceklerimize uyup uymadiginin saglikli denetiminin yapilabilmesi icindir.. Daha dar kapsamli gözlemler,genis kapsamli gözlemlerde hayatimizin parcasidir haliyle.. hangi tür olursa olsun gözlem neticede kainattan aktarma yapma yada sahislardan ve olaylardan aktarma yapmakla daha iyi seylerin yaratima gecmesini saglamaktir hem birey olarak hem kollektif suur olarak yani.. GökseL
Sevince insan saatlerce konusabilir yada susabilir dalip gidebilir o gözlere yanagini oksar herseyin dokunan var ruhuna diyerek kocaman bir kalbe dönüsmüs asiksinizdir hep :) 04.40 10.02.2017 GökseL
Valla,billa deli.....başıma gelenler de ondandır..
sümüklüböcek iz bırakırım belki
Insan ruhsal yolculuklarda rastladiklariyla öze yönelip yenilenirken gözlem yapar kendinde olani aciga cikarmak deneyimlemek ister zira deneyimlenen hissin verisi ruhta daha etkili tahlil analiz yapmasini saglar,yanlis ile dogruyu ayirtetme verilerine, gerceklige ulasirlar..
insanin anlama düzeyi farklidir cünkü anlama o bireyin kapasitesi yetenegi oraninda olur.Tam olarak anlayabilmek icin ferdin 'bilgi duzeyi de tam olmalidir..
''''Bilgi duzeyi gözleme dayanir,akil ve mantikla gelir
'Sezgi düzeyi hisler ve duygularla icten gelir kalbin onayida gereklidir zira öz kaynaga en yakin olan kalbin verisidir..
'Farkindalik düzeyi,sezgi gibi icten gelir fakat sözle ifade edilemez ani ve kapsaciyidir
Bilgi düzeyi anlayis sahibi olan insanlara sürekli her yerde rastlanir..
Aranan insan,hem bilgi,hem sezgi hemde farkindaligi tam olandir...Aranmalarida sayilarinin azligindandir.. '''Ve insan bazen bir 'üst tasarimi görmeyi anlamayi niyet eder sezer birseyleri evet bu sezgi gücünün oraninda olur..Insanlarin cesitli olaylar karsisinda tepkilerini,olaylara verdikleri degeri,anlatilanlardan ne anladiklari dinlerken verilerin ise yaramasi yada yaramamasi verilerin eyleme gecisinde neler basardigiylada ilgilidir.. 'Bu yuzden gözlemek bizim davranislarimiz icin bir pusula görevi yapar iyi bir gözlemci büyük birikimlerden kolayca faydalanabilir hem ruhsal yolculugumuzdaki adimlari tespit edebilir hemde bircok bilgi ve becerinin yeteneklerin kazanilmasinda gözlem yapmanin rolü büyüktür.. '''Ancak seyretme ile gözlem yapmanin ayni sey olmadigini bilmek gerekir..gözlemin amaca yönelik olmasi suurla yapilir... 'Her ne kadar kendi ilgilendigimiz alanlarda gözlem yapmak öncelikle gerekirsede gözlemi her sahaya yaymak gerekli gerekcelerde zira elde edilecek metodlar deneyimlerin tecrübesi yapilanmalar cesitlenir gibi görünsede, insanin dogruya ulasmasi icin bu yöntemde faydalidir.hic bir bilgi gereksiz degildir. .''Gözlemin diger faydasi kendi dogrularimizi ve yanlislarimiza teshis kolayligi saglamasidir..
Suurlu yapilan bir gözlem faaliyetine suurlu takip etmenin ötesinde bir anlam kazandirmaliyiz neden nasil nicin yapmis gibi ve bu sorular gözlemi etkili hale koyar. konulara göre derinlik kazanan gözlem arastirmalar kisinin potansiyelini farketmesine yol acar..önemli olan elde edilen basari varsa onu asmaktir....
Gözlemin suurla yapilmasinin önemi gözlemlediklerimizin bizim tercihlerimize uslubumuza gerceklerimize uyup uymadiginin saglikli denetiminin yapilabilmesi icindir..
Daha dar kapsamli gözlemler,genis kapsamli gözlemlerde hayatimizin parcasidir haliyle..
hangi tür olursa olsun gözlem neticede kainattan aktarma yapma yada sahislardan ve olaylardan aktarma yapmakla daha iyi seylerin yaratima gecmesini saglamaktir hem birey olarak hem kollektif suur olarak yani..
GökseL
Sevince insan
saatlerce konusabilir
yada susabilir
dalip gidebilir o gözlere
yanagini oksar herseyin
dokunan var ruhuna
diyerek
kocaman bir kalbe dönüsmüs
asiksinizdir hep :)
04.40
10.02.2017
GökseL