Allahu teala insanı yaratırken melekler gonul koymuşlar neden insanı yaratıyorsun biz seni hakıyla tesbih etmiyormuyuz demişler Allahda ben insanda kendi güzeligimi görecegim onun için yaratıyorum demiş yani imamı zaman Allahın tecelisidir süleyman çelebinim mevlütde dedigi gibi zatıma zatını mirat ettim sözündende anlaşıldıgı gibi Allahın zatını imamı zamana mirat (yani kendini imamı zamana nakş etmiştir
man Azarbaycanliyam.imam Zamani cox arasdirdim.nasdradamus deyir.o kartal dimdikli bir ölkeden cikacakdir.buda bakudur.sonraki hadisi seriflarda diyorki.o peygamber afendiye cox benziyor.kaslari kaman gibi burnu kartal burnu gibi diwlari testera gibi pehlivan gibidir.beni onu yukularimda gördum.onunla birlikda isa aleyhiselamlada bagli bana haberlar verdilar.isa as onunladi su anda yani qeybede olsa bele onlar kardesdilar bir yerdadilar.cox wey biliyorum Mehdi haqqda yazmakla bitmez
İMAMI ZAMAN butun ınsanlıgın önderıdır insanlar allaha ulastırır lakın ALLAHIN ındınde gecerlı dın ıslam oldugu ıcın oda ıslam dunyasının onderı olur hıstıyanlıktakı papalık makamı gıbı ımamı zamana bır makam verılseydı butun ıslam alemı ımamı zamandam ıstıfade ederdı fakat hz peybamberden sonra yasanan olaylar ımanmı zanmanın ortaya cıkmasını engelledıler bu gun ıse allahın ındınde gecerlı olan ıslam dını ve muslumanlar ımamı zamandan ıstıfade edemıyorlar EY MUSLUMANLAR kurtulus imamı zamandadır butun kalbımızle yalvaralım yaradana ımamı zamanı tanıtsın bıze
elif lam mim ne demek idada bulunanlar bunların manalarını bilmeli safiye makamını yukarı gecmeli ebcet ilmini bilmeli kuranı kerımın turkce manasını veren alimler neden elif lam mim in manalarını vermıyorlar burdakı sırrı ilahi nedır insanlıgın bunu bilmeye hakkı yokmudur ALLAH kuranı kerımı ınsanlar gondermedımı oyleyse nedenkı bunlar saklı tutuluyor üstünde durulmuyor
HZ peygamberın veda hutbesınde bahsettigi emanetten biri imamettir imamet kıyamete kadar devam edecektir.İslam dunyasının derhal imamet üzerine calısmalara baslaması ve imamı zamanı bulması gerekmektedir ve bütün insanlıg ın imamı zamandan istifade etmesi gerekir.kuranı azimüşranı insanlar anlayamaz onun muhatabı imamı zamandır.kuranı kerımın har harfinin bin bir manası olguna göre hangı zamanda hangı manaya gelır bunu alimler bilemez ancak imamı zaman bilir ve insanlıgı ışıtır
imamı zaman peygamberımızın vefatından sonra hz alı ye verılen manevı vazıfeyle başla halk arasında 12 ımam olarak bılınırler ancak 12 ımamdan sonrasını bılen yoktur çünkü imamların katledılmesınden dolayı allah tarafındanasıkar olmaları yasaklanmıs ancak nasıplerı olanlar tanıyıp bulacaklardır her zamanda bulunmaktadırlarpeygamberın nurunu tasımaktadırlar ve bu dunyanın nızamının yuruturlerdaha cok sey analatabılırım sımdılık bu kadar
Mehdi olduklarını iddia eden veya Mehdi oldukları iddia edilen bir sürü adam varsa da, bunların ahir zamanda zuhur edeceği haber verilmiş olan hakiki Mehdi ile alakaları yoktur. Bazı büyük İslam alimleri Mehdi ile ilgili müstakil eserler kaleme almışlardır. Mehdi'nin babasının ismi, kendi ismi, bazı evsafı hakkında bilgiler verilmiştir. Şu anda Müslümanlar kendi akıllarıyla birleşemiyor, kurtulmak, izzet bulmak için yapılması gereken hizmet ve faaliyetleri yapamıyor. Artık Mehdi'yi beklemekten başka çare kalmamıştır. Bakalım Mehdi zuhur edince yalancı Mehdiler ne yapacaktır? Haberlerde Mehdi hazretleri zuhur edince bir kısım ulemanın onu tanımayacağı, karşı geleceği bildiriliyor. Bunlar ulema-i su'dur. Müslümanları oyalayan, afyonlayan, aldatan, uyutan kişiler... (Mehmet Şevket Eygi, Milli Gazete, 15/06/1998)
Merhum MAHMUD ESA'D COŞAN'a göre MEHDi: ...Ben bazı arkadaşlara dedim ki: 'Bakın Mehdi kıyamet alametlerinden birisidir, çıkacak. Onun zamanında yaşayan insanlar, (velev habven ales selci) buz üzerinde emekleyerek dahi olsa, ona ulaşıp, onun askeri olmaları lâzım! ...' ...Mehdi sevgisi hepimizin içinde vardır. Mehdi'ye bağlanmak arzusu hepimizin arzusudur... (Prof. Dr. Mahmud Es'ad COŞAN, 'Güncel Meseleler')
HÜSEYİN HİLMİ IŞIK'a göre 'MEHDİ': Hazret-i Mehdi, ahir zamanda dünyaya gelecekdir. Adı, Muhammed, babasının adı Abdullah'dır. Resullulah (SAV) efendimizin soyundan olacakdır. İsa aleyhisselamla buluşacak, mezhebleri kaldıracak, yalnız onun mezhebi kalacak, her yeri alacak, her yerde adalet olacak, Eshab-ı Kehf, uyanıp mağaradan çıkarak, Mehdi'nin askeri olacakdır. Bazı saf kimseler, büyük zannetdikleri kimselere Mehdi demekdedir. Mehdi'nin alametlerini Resulullah (SAV) efendimiz bildirmişdir. İbni Hacer-i Mekki'nin (Alamat-ül-Mehdi) kitabında ve Suyuti'nin (El-Bürhan) kitabında bunlardan ikiyüze yakın alamet yazılıdır. (El-Fütuhat-ül-İslamiyye) , ikinci cüz, ikiyüzdoksanyedinci sahifesinde diyor ki, 'Beklenilen Mehdi, Hazret-i Fatıma'nın soyundan olacakdır'. Mekke'de zuhur edecekdir. O zeman, Müslümanlar halifesiz olacakdır. İstemediği halde, zor ile halife yapılacakdır. Zuhur edeceği zeman ve yaşı ve ömrü kesin belli değildir) . Mehdi çıkacağı zeman yeryüzünde halife bulunmayacağı ve Mehdiliklerini i'lan edenlerin Mehdi olmadıkları, buradan anlaşılmaktadır. Birçok hadis-i şeriflerde buyuruldu ki, (Mehdi'nin başı hizasında bir bulut olacakdır. Bulutdan bir melek: Bu Mehdi'dir, sözünü dinleyiniz!) diyecekdir. Bir hadis-i şerifde buyuruldu ki (İsmini duyduğunuz kimselerden, yeryüzüne dört kişi malik oldu. İkisi Mü'min, ikisi de kafir idi. Mü'min olan iki kişi, Zülkarneyn ile Süleyman 'aleyhisselam' idi. Kafir olan ikisi de, Nemrud ile Buhtunnasar idi. Beşinci olarak, yeryüzüne, benim evladımdan biri, yani Mehdi de, malik olacakdır) . Bir hadis-i şerifde buyuruldu ki: (Kıyamet kopmadan önce, Allahü teala, benim evladımdan birini yaratır ki, ismi benim ismim gibi, babasının ismi, benim babamın ismi gibi olur ve dünyayı adaletle doldurur. Ondan önce dünya zulmle dolu iken, onun zemanında adl ile dolar) . Bir hadis-i şerifde buyuruldu ki: (Eshab-ı 1Kehf, Hazret-i Mehdi'nin yardımcıları olacakdır ve İsa 'aleyhisselam' bunun zemanında gökden inecekdir. İsa 'aleyhisselam', Deccal ile harb ederken, hazret-i Mehdi, onunla beraber olacakdır. Bunun hükümdarlığı zamanında, her zemankinin aksine olarak ve hesabların tersine olarak, Ramezan-ı şerifin ondördüncü günü güneş tutulacakdır ve birinci gecesinde ay tutulacakdır) . O halde, insaf etsinler ki, bu alametler, (cahillerin, Mehdi zannetdikleri kimselerde ve) o ölen adamda var mıdır, yok mudur? Hazret-i Mehdi'nin daha birçok alametlerini, Muhbir-i sadık 'aleyhissalatü vesselam' haber vermişdir. Ahmed ibni Hacer-i Mekki hazretleri (Elkavlülmuhtasar fi alamatil-Mehdi) ismindeki kitabında, Hazret-i Mehdi'nin ikiyüze yakın alametlerini yazmışdır. Geleceği bildirilen Mehdi'nin alametleri meydanda iken, başkalarını Mehdi sananlar, ne kadar cahildir. Allahü teala, onlara, doğruyu görmek, nasib eylesin! (Celaleddin-i Süyuti'nin, 'Cüz'ün minel-ehadis vel-asar-il-varide-ti fi hakk-ıl-Mehdi) kitabında da Hazret- Mehdi'nin alametleri bildirilmektedir) . (s. 60-61) İmam-ı Rabbani 'rahmet-ullahi aleyh', ikinci cildin altmışsekizinci mektubunda buyuruyor ki, hadisi-i şerifde (Yeryüzünü küfr kaplamadıkça ve heryerde küfr ve kafirlik yapılmadıkca, hazret-i Mehdi gelmez) buyuruldu. Bundan anlaşılıyor ki, Hazret-i Mehdi çıkmadan evvel, küfr ve kafirlik her tarafa yayılacak, İslam ve müslimanlar garib olacakdır. (H.Hilmi Işık, Saadeti Ebediye s. 350)
Imam Mehdi bin Hasan (as) = (Zamanın Imamı = Sahib-ez Zaman = Kaim)
Peygamber Efendimizin(s.a.v.) torunu olan On ikinci imam, Hz. Askeri'nin (a.s) oğlu, Hz. Mehdidir.Genelde İmam-ı Asr ve Sahib-ez Zaman lakaplarıyla anılır. İsmi Peygamber efendimizin isminin aynısıdır. 256 yahut 255 H. yılında Samerra şehrinde dünyaya geldi. 260 yılına kadar babasının kefaleti altında gizli olarak yaşadı. Özel dostlarindan başkası onu görme şerefine ulaşamadı.
Babası vefat ettikten sonra imamet makamına ulaştı ve Allah'ın emriyle gaybeti seçti. İstisnalar hariç özel naiplerden başkasına gözükmüyordu.
Hz. Mehdi, babasının ve ceddinin güvenilir ashabından birisi olan Osman b. Said'i kendisine naip edip,Halkin sorularına onun vasıtasıyla cevap veriyordu.
Osman b. Said vefat ettikten sonra onun oğlu Muhammed b. Osman Hazretin naibliğine ulaştı. Daha sonra Ebu'l Kasım Hüseyin b. Ruh-i Nevbahti imamın özel naipliğini yaptı. Son olarak imamın mukaddes temsilciliğini yapan, Ali b. Muhammed Semuri olmuştu.
Ali b. Muhammed Semuri'nin ölümüne (329 h.k.) bir kaç gün kala hazretten bir bilgi geldi. Ali b. Muhammed Samuri'ye altı günden sonra öleceğini bildirerek özel naiplik döneminin artık sona erdiğini ve gaybet-i kübranın yani büyük gizlilik döneminin başlayıp, Allah zuhur için izin verinceye kadar devam edeceğini de ilan etmiş oldu. Bu bilgi gereğince gaybet iki bölüme ayrıldı:
Birincisi, gaybet-i suğradır (kısa gaybet dönemi) . İki yüz altmış yılından başlar, üç yüz yirmi dokuzda biter. Yaklaşık olarak yetmiş yıl sürdü.
İkincisi: gaybet-i Kübra'dır (büyük gaybet dönemi) . Üç yüz yirmi dokuzdan başlar ve Allah, zuhur izni verinceye dek devam edecektir. Peygamber-i Ekrem (s.a.a) ittifakla kabul edilen hadiste şöyle buyuruyor: 'Eğer dünyanın bir günü bile kalırsa Allah, o günü o kadar uzatır ki, benim torunlarımdan olan Mehdi zuhur etsin. Ve dünyayı zulümle dolduğu gibi adaletle doldursun. Yaratık türlerinin hepsinde geçerli olan genel hidayet yasası gereği, insan türü de zorunlu olarak onu, insanlık üstünlüğüne ve saadetine ulaştırabilecek özel bir güçle (vahiy ve nübüvvet) donatılmıştır. Apaçıktır ki, eğer böyle bir üstünlük ve saadet, toplumsal bir yaşantıya sahip olan insan için mümkün olmayıp vuku bulmamışsa böyle bir donatım, boş ve batıl olur. Bilindiği gibi yaratılışta lağviyet ve batıllık yoktur.
Başka bir deyişle şöyle diyebiliriz; insanoğlu yeryüzüne yerleştiği günden beri tam anlamıyla mutluluğu içeren toplumsal bir hayat arzusunu taşır ve böyle bir günün geleceği ümidiyle adım atar. Eğer objeler dünyasında böyle bir arzu ve isteğin, gerçekleşir yönü olmasaydı böyle bir arzu onun tabiatına yerleşmezdi. Nitekim yemek olmasaydı açlık, su olmasaydı susuzluk ve neslin devam etmesi olmasaydı cinsel istek düşünülemezdi.
Dolayısıyla zorunlu olarak dünyanın geleceği, adalet, sulh, sefa ve samimiyetle dolu bir güne sahip olacaktır. İnsanlar fazilet ve üstünlüklerle dolup taşacaktır.
Elbette böyle bir olay insanın kendi eliyle gerçekleşecektir. Böyle bir toplumun lideri,insanlık dünyasının kurtarıcısıdır ki rivayetlerde Mehdi diye anılmaktadır.
Yahudilik, Hıristiyanlık, Vesenilik, Mecusilik ve İslamiyet gibi dünyada hakim olan din ve mezheplerde beşerin kurtarıcısı diye birisinden söz edilmiştir. Tatbik ve uyarlamada farklı görüşlere sahip olmalarına rağmen hepsi onun zuhur edeceğini müjdelemişlerdir.
İttifakla kabul edilen Peygamber-i Ekrem'in (s.a.a) bu hadisi 'Mehdi benim neslimdendir.' şu hususu vurgulamaya yöneliktir. Şia ve Ehl-i Sünnet kanalıyla Resul-i Ekrem'den (s.a.a) ve Ehl-i Beyt imamlarından Hz. Mehdi'nin (a.s) zuhuruyla ilgili, onun Peygamberimizin soyundan olduğuna ve kendi zuhuruyla beşerî toplumu gerçek kemale erdireceğine ve topluma manevi hayat vereceğine dair sayısız hadislerin yanı sıra, onun bizzat Ehl-i Beyt imamlarının on birincisi İmam Hasan Askeri'nin (a.s) oğlu olduğuna ve doğumundan sonra uzun süre gizli yaşadıktan sonra zuhur edeceğine ve dünyayı zulümle dolduğu gibi adaletle dolduracağı hususunda bir çok hadisler nakledilmiştir
Sanırım bir kavram kargaşası var. İmam-ı Azam ayrı, İmam- zaman ayrı. İmam-ı zaman, zamanın, devrin imamı manasında galiba. Bu da herkese göre değişebilir. Hangisinin gerçekte İmam-ı zaman olduğu tartışılır.
İmam-ı Azam olarak bilinir. Adı Ebu Hanefidir. Hanefi mezhebinin oluşmasına sebep olmuştur.
Sanırım Kuran'ın çok sert hükümler taşıması sebebiyle fetva veren bu tarz insanların din içinde ayrı bir kol oluşturması kolay olmuştur. Yine diğer mezhep kurucuları gibi daha çok sünnet üzerine fetvaları vardır.
Soru
Allahu teala insanı yaratırken melekler gonul koymuşlar neden insanı yaratıyorsun biz seni hakıyla tesbih etmiyormuyuz demişler Allahda ben insanda kendi güzeligimi görecegim onun için yaratıyorum demiş yani imamı zaman Allahın tecelisidir süleyman çelebinim mevlütde dedigi gibi zatıma zatını mirat ettim sözündende anlaşıldıgı gibi Allahın zatını imamı zamana mirat (yani kendini imamı zamana nakş etmiştir
man Azarbaycanliyam.imam Zamani cox arasdirdim.nasdradamus deyir.o kartal dimdikli bir ölkeden cikacakdir.buda bakudur.sonraki hadisi seriflarda diyorki.o peygamber afendiye cox benziyor.kaslari kaman gibi burnu kartal burnu gibi diwlari testera gibi pehlivan gibidir.beni onu yukularimda gördum.onunla birlikda isa aleyhiselamlada bagli bana haberlar verdilar.isa as onunladi su anda yani qeybede olsa bele onlar kardesdilar bir yerdadilar.cox wey biliyorum Mehdi haqqda yazmakla bitmez
Her zamanın bi İmamı zamanı varmış.arayıp bulmak her müslümana farzmış.
İMAMI ZAMAN butun ınsanlıgın önderıdır insanlar allaha ulastırır lakın ALLAHIN ındınde gecerlı dın ıslam oldugu ıcın oda ıslam dunyasının onderı olur hıstıyanlıktakı papalık makamı gıbı ımamı zamana bır makam verılseydı butun ıslam alemı ımamı zamandam ıstıfade ederdı fakat hz peybamberden sonra yasanan olaylar ımanmı zanmanın ortaya cıkmasını engelledıler bu gun ıse allahın ındınde gecerlı olan ıslam dını ve muslumanlar ımamı zamandan ıstıfade edemıyorlar
EY MUSLUMANLAR kurtulus imamı zamandadır butun kalbımızle yalvaralım yaradana ımamı zamanı tanıtsın bıze
elif lam mim ne demek idada bulunanlar bunların manalarını bilmeli safiye makamını yukarı gecmeli ebcet ilmini bilmeli kuranı kerımın turkce manasını veren alimler neden elif lam mim in manalarını vermıyorlar burdakı sırrı ilahi nedır insanlıgın bunu bilmeye hakkı yokmudur ALLAH kuranı kerımı ınsanlar gondermedımı oyleyse nedenkı bunlar saklı tutuluyor üstünde durulmuyor
HZ peygamberın veda hutbesınde bahsettigi emanetten biri imamettir
imamet kıyamete kadar devam edecektir.İslam dunyasının derhal imamet üzerine calısmalara baslaması ve imamı zamanı bulması gerekmektedir ve bütün insanlıg ın imamı zamandan istifade etmesi gerekir.kuranı azimüşranı insanlar anlayamaz onun muhatabı imamı zamandır.kuranı kerımın har harfinin bin bir manası olguna göre hangı zamanda hangı manaya gelır bunu alimler bilemez ancak imamı zaman bilir ve insanlıgı ışıtır
imamı zaman peygamberımızın vefatından sonra hz alı ye verılen manevı vazıfeyle başla halk arasında 12 ımam olarak bılınırler ancak 12 ımamdan sonrasını bılen yoktur çünkü imamların katledılmesınden dolayı allah tarafındanasıkar olmaları yasaklanmıs ancak nasıplerı olanlar tanıyıp bulacaklardır her zamanda bulunmaktadırlarpeygamberın nurunu tasımaktadırlar ve bu dunyanın nızamının yuruturlerdaha cok sey analatabılırım sımdılık bu kadar
MEHMET ŞEVKET EYGİ
Mehdi olduklarını iddia eden veya Mehdi oldukları iddia edilen bir sürü adam varsa da, bunların ahir zamanda zuhur edeceği haber verilmiş olan hakiki Mehdi ile alakaları yoktur. Bazı büyük İslam alimleri Mehdi ile ilgili müstakil eserler kaleme almışlardır. Mehdi'nin babasının ismi, kendi ismi, bazı evsafı hakkında bilgiler verilmiştir.
Şu anda Müslümanlar kendi akıllarıyla birleşemiyor, kurtulmak, izzet bulmak için yapılması gereken hizmet ve faaliyetleri yapamıyor. Artık Mehdi'yi beklemekten başka çare kalmamıştır. Bakalım Mehdi zuhur edince yalancı Mehdiler ne yapacaktır?
Haberlerde Mehdi hazretleri zuhur edince bir kısım ulemanın onu tanımayacağı, karşı geleceği bildiriliyor. Bunlar ulema-i su'dur. Müslümanları oyalayan, afyonlayan, aldatan, uyutan kişiler... (Mehmet Şevket Eygi, Milli Gazete, 15/06/1998)
Merhum MAHMUD ESA'D COŞAN'a göre MEHDi:
...Ben bazı arkadaşlara dedim ki: 'Bakın Mehdi kıyamet alametlerinden birisidir, çıkacak. Onun zamanında yaşayan insanlar, (velev habven ales selci) buz üzerinde emekleyerek dahi olsa, ona ulaşıp, onun askeri olmaları lâzım! ...'
...Mehdi sevgisi hepimizin içinde vardır. Mehdi'ye bağlanmak arzusu hepimizin arzusudur...
(Prof. Dr. Mahmud Es'ad COŞAN, 'Güncel Meseleler')
HÜSEYİN HİLMİ IŞIK'a göre 'MEHDİ': Hazret-i Mehdi, ahir zamanda dünyaya gelecekdir. Adı, Muhammed, babasının adı Abdullah'dır. Resullulah (SAV) efendimizin soyundan olacakdır. İsa aleyhisselamla buluşacak, mezhebleri kaldıracak, yalnız onun mezhebi kalacak, her yeri alacak, her yerde adalet olacak, Eshab-ı Kehf, uyanıp mağaradan çıkarak, Mehdi'nin askeri olacakdır.
Bazı saf kimseler, büyük zannetdikleri kimselere Mehdi demekdedir. Mehdi'nin alametlerini Resulullah (SAV) efendimiz bildirmişdir. İbni Hacer-i Mekki'nin (Alamat-ül-Mehdi) kitabında ve Suyuti'nin (El-Bürhan) kitabında bunlardan ikiyüze yakın alamet yazılıdır. (El-Fütuhat-ül-İslamiyye) , ikinci cüz, ikiyüzdoksanyedinci sahifesinde diyor ki, 'Beklenilen Mehdi, Hazret-i Fatıma'nın soyundan olacakdır'. Mekke'de zuhur edecekdir. O zeman, Müslümanlar halifesiz olacakdır. İstemediği halde, zor ile halife yapılacakdır. Zuhur edeceği zeman ve yaşı ve ömrü kesin belli değildir) . Mehdi çıkacağı zeman yeryüzünde halife bulunmayacağı ve Mehdiliklerini i'lan edenlerin Mehdi olmadıkları, buradan anlaşılmaktadır.
Birçok hadis-i şeriflerde buyuruldu ki, (Mehdi'nin başı hizasında bir bulut olacakdır. Bulutdan bir melek: Bu Mehdi'dir, sözünü dinleyiniz!) diyecekdir. Bir hadis-i şerifde buyuruldu ki (İsmini duyduğunuz kimselerden, yeryüzüne dört kişi malik oldu. İkisi Mü'min, ikisi de kafir idi. Mü'min olan iki kişi, Zülkarneyn ile Süleyman 'aleyhisselam' idi. Kafir olan ikisi de, Nemrud ile Buhtunnasar idi. Beşinci olarak, yeryüzüne, benim evladımdan biri, yani Mehdi de, malik olacakdır) .
Bir hadis-i şerifde buyuruldu ki: (Kıyamet kopmadan önce, Allahü teala, benim evladımdan birini yaratır ki, ismi benim ismim gibi, babasının ismi, benim babamın ismi gibi olur ve dünyayı adaletle doldurur. Ondan önce dünya zulmle dolu iken, onun zemanında adl ile dolar) . Bir hadis-i şerifde buyuruldu ki:
(Eshab-ı 1Kehf, Hazret-i Mehdi'nin yardımcıları olacakdır ve İsa 'aleyhisselam' bunun zemanında gökden inecekdir. İsa 'aleyhisselam', Deccal ile harb ederken, hazret-i Mehdi, onunla beraber olacakdır. Bunun hükümdarlığı zamanında, her zemankinin aksine olarak ve hesabların tersine olarak, Ramezan-ı şerifin ondördüncü günü güneş tutulacakdır ve birinci gecesinde ay tutulacakdır) .
O halde, insaf etsinler ki, bu alametler, (cahillerin, Mehdi zannetdikleri kimselerde ve) o ölen adamda var mıdır, yok mudur? Hazret-i Mehdi'nin daha birçok alametlerini, Muhbir-i sadık 'aleyhissalatü vesselam' haber vermişdir. Ahmed ibni Hacer-i Mekki hazretleri (Elkavlülmuhtasar fi alamatil-Mehdi) ismindeki kitabında, Hazret-i Mehdi'nin ikiyüze yakın alametlerini yazmışdır. Geleceği bildirilen Mehdi'nin alametleri meydanda iken, başkalarını Mehdi sananlar, ne kadar cahildir. Allahü teala, onlara, doğruyu görmek, nasib eylesin! (Celaleddin-i Süyuti'nin, 'Cüz'ün minel-ehadis vel-asar-il-varide-ti fi hakk-ıl-Mehdi) kitabında da Hazret- Mehdi'nin alametleri bildirilmektedir) . (s. 60-61)
İmam-ı Rabbani 'rahmet-ullahi aleyh', ikinci cildin altmışsekizinci mektubunda buyuruyor ki, hadisi-i şerifde (Yeryüzünü küfr kaplamadıkça ve heryerde küfr ve kafirlik yapılmadıkca, hazret-i Mehdi gelmez) buyuruldu. Bundan anlaşılıyor ki, Hazret-i Mehdi çıkmadan evvel, küfr ve kafirlik her tarafa yayılacak, İslam ve müslimanlar garib olacakdır. (H.Hilmi Işık, Saadeti Ebediye s. 350)
ON İKİNCİ İMAM
Imam Mehdi bin Hasan (as) = (Zamanın Imamı = Sahib-ez Zaman = Kaim)
Peygamber Efendimizin(s.a.v.) torunu olan On ikinci imam, Hz. Askeri'nin (a.s) oğlu, Hz. Mehdidir.Genelde İmam-ı Asr ve Sahib-ez Zaman lakaplarıyla anılır. İsmi Peygamber efendimizin isminin aynısıdır. 256 yahut 255 H. yılında Samerra şehrinde dünyaya geldi. 260 yılına kadar babasının kefaleti altında gizli olarak yaşadı. Özel dostlarindan başkası onu görme şerefine ulaşamadı.
Babası vefat ettikten sonra imamet makamına ulaştı ve Allah'ın emriyle gaybeti seçti. İstisnalar hariç özel naiplerden başkasına gözükmüyordu.
Hz. Mehdi, babasının ve ceddinin güvenilir ashabından birisi olan Osman b. Said'i kendisine naip edip,Halkin sorularına onun vasıtasıyla cevap veriyordu.
Osman b. Said vefat ettikten sonra onun oğlu Muhammed b. Osman Hazretin naibliğine ulaştı. Daha sonra Ebu'l Kasım Hüseyin b. Ruh-i Nevbahti imamın özel naipliğini yaptı. Son olarak imamın mukaddes temsilciliğini yapan, Ali b. Muhammed Semuri olmuştu.
Ali b. Muhammed Semuri'nin ölümüne (329 h.k.) bir kaç gün kala hazretten bir bilgi geldi. Ali b. Muhammed Samuri'ye altı günden sonra öleceğini bildirerek özel naiplik döneminin artık sona erdiğini ve gaybet-i kübranın yani büyük gizlilik döneminin başlayıp, Allah zuhur için izin verinceye kadar devam edeceğini de ilan etmiş oldu. Bu bilgi gereğince gaybet iki bölüme ayrıldı:
Birincisi, gaybet-i suğradır (kısa gaybet dönemi) . İki yüz altmış yılından başlar, üç yüz yirmi dokuzda biter. Yaklaşık olarak yetmiş yıl sürdü.
İkincisi: gaybet-i Kübra'dır (büyük gaybet dönemi) . Üç yüz yirmi dokuzdan başlar ve Allah, zuhur izni verinceye dek devam edecektir. Peygamber-i Ekrem (s.a.a) ittifakla kabul edilen hadiste şöyle buyuruyor: 'Eğer dünyanın bir günü bile kalırsa Allah, o günü o kadar uzatır ki, benim torunlarımdan olan Mehdi zuhur etsin. Ve dünyayı zulümle dolduğu gibi adaletle doldursun.
Yaratık türlerinin hepsinde geçerli olan genel hidayet yasası gereği, insan türü de zorunlu olarak onu, insanlık üstünlüğüne ve saadetine ulaştırabilecek özel bir güçle (vahiy ve nübüvvet) donatılmıştır. Apaçıktır ki, eğer böyle bir üstünlük ve saadet, toplumsal bir yaşantıya sahip olan insan için mümkün olmayıp vuku bulmamışsa böyle bir donatım, boş ve batıl olur. Bilindiği gibi yaratılışta lağviyet ve batıllık yoktur.
Başka bir deyişle şöyle diyebiliriz; insanoğlu yeryüzüne yerleştiği günden beri tam anlamıyla mutluluğu içeren toplumsal bir hayat arzusunu taşır ve böyle bir günün geleceği ümidiyle adım atar. Eğer objeler dünyasında böyle bir arzu ve isteğin, gerçekleşir yönü olmasaydı böyle bir arzu onun tabiatına yerleşmezdi. Nitekim yemek olmasaydı açlık, su olmasaydı susuzluk ve neslin devam etmesi olmasaydı cinsel istek düşünülemezdi.
Dolayısıyla zorunlu olarak dünyanın geleceği, adalet, sulh, sefa ve samimiyetle dolu bir güne sahip olacaktır. İnsanlar fazilet ve üstünlüklerle dolup taşacaktır.
Elbette böyle bir olay insanın kendi eliyle gerçekleşecektir. Böyle bir toplumun lideri,insanlık dünyasının kurtarıcısıdır ki rivayetlerde Mehdi diye anılmaktadır.
Yahudilik, Hıristiyanlık, Vesenilik, Mecusilik ve İslamiyet gibi dünyada hakim olan din ve mezheplerde beşerin kurtarıcısı diye birisinden söz edilmiştir. Tatbik ve uyarlamada farklı görüşlere sahip olmalarına rağmen hepsi onun zuhur edeceğini müjdelemişlerdir.
İttifakla kabul edilen Peygamber-i Ekrem'in (s.a.a) bu hadisi 'Mehdi benim neslimdendir.' şu hususu vurgulamaya yöneliktir.
Şia ve Ehl-i Sünnet kanalıyla Resul-i Ekrem'den (s.a.a) ve Ehl-i Beyt imamlarından Hz. Mehdi'nin (a.s) zuhuruyla ilgili, onun Peygamberimizin soyundan olduğuna ve kendi zuhuruyla beşerî toplumu gerçek kemale erdireceğine ve topluma manevi hayat vereceğine dair sayısız hadislerin yanı sıra, onun bizzat Ehl-i Beyt imamlarının on birincisi İmam Hasan Askeri'nin (a.s) oğlu olduğuna ve doğumundan sonra uzun süre gizli yaşadıktan sonra zuhur edeceğine ve dünyayı zulümle dolduğu gibi adaletle dolduracağı hususunda bir çok hadisler nakledilmiştir
Sanırım bir kavram kargaşası var. İmam-ı Azam ayrı, İmam- zaman ayrı. İmam-ı zaman, zamanın, devrin imamı manasında galiba. Bu da herkese göre değişebilir. Hangisinin gerçekte İmam-ı zaman olduğu tartışılır.
İmam-ı Azam olarak bilinir. Adı Ebu Hanefidir. Hanefi mezhebinin oluşmasına sebep olmuştur.
Sanırım Kuran'ın çok sert hükümler taşıması sebebiyle fetva veren bu tarz insanların din içinde ayrı bir kol oluşturması kolay olmuştur. Yine diğer mezhep kurucuları gibi daha çok sünnet üzerine fetvaları vardır.