Sözlükte “boyamak, suya batırmak” anlamındaki sabğ (sıbğ, sıbağ) kökünden sıbga (boya, renk) ile Allah lafzından oluşan sıbgatu’llah tamlaması “Allah’ın boyası” demektir. Cevherî bu terkibi “Allah’ın dini” (e?-?ı?â?, “?bg” md.), Râgıb el-İsfahânî ise “Allah’ın insanda yarattığı, onu diğer canlılardan ayıran akıl ve fıtratı” (el-Müfredât, “?bg” md.) diye tanımlamıştır. Dilciler Allah’a yaklaştıran her şeyi kastederek söz konusu terkibin “Allah’ın dini, şeriatı, hilkati” anlamlarına geldiğini de belirtmiş (Lisânü’l-?Arab, “?bg” md.), boyanın kumaşı süslemesi gibi dinin de onu benimseyen için bir tür ziynet olduğuna işaret etmişlerdir (Kamus Tercümesi, II, 712).
Ramazanda iftar açmak için hazırlanan hurma, üzüm,zeytin, tahin helvası,kayısı v.b şeyler hazırlanır bazende eşe dosta paket halinda dağıtılır. şimdi ramazan paketleri çıktı.
Sözlükte “boyamak, suya batırmak” anlamındaki sabğ (sıbğ, sıbağ) kökünden sıbga (boya, renk) ile Allah lafzından oluşan sıbgatu’llah tamlaması “Allah’ın boyası” demektir. Cevherî bu terkibi “Allah’ın dini” (e?-?ı?â?, “?bg” md.), Râgıb el-İsfahânî ise “Allah’ın insanda yarattığı, onu diğer canlılardan ayıran akıl ve fıtratı” (el-Müfredât, “?bg” md.) diye tanımlamıştır. Dilciler Allah’a yaklaştıran her şeyi kastederek söz konusu terkibin “Allah’ın dini, şeriatı, hilkati” anlamlarına geldiğini de belirtmiş (Lisânü’l-?Arab, “?bg” md.), boyanın kumaşı süslemesi gibi dinin de onu benimseyen için bir tür ziynet olduğuna işaret etmişlerdir (Kamus Tercümesi, II, 712).
oruçlu olmasamda atıştırmayı sevdiğim yiyecekler.ramazanda iftariyelik ramazan sonunda ise meze
mide de aç gözde ele ilk ne geçerse iftariyelik odur
Ramazanda iftar açmak için hazırlanan hurma, üzüm,zeytin, tahin helvası,kayısı v.b şeyler hazırlanır bazende eşe dosta paket halinda dağıtılır. şimdi ramazan paketleri çıktı.