'...Debussy'nin yine piyano için 1908'de bestelediği ve Chouchou olarak adlandırdığı kızı Emma'ya ithaf ettiği, altı bölümden oluşan ve kızının dadısı İngiliz olduğu için, hepsi de İngilizce başlıklar taşıyan Çocukların Köşesi Süiti'nin sonuncu parçası 'Golliwog's cakewalk'tur (Golliwog'un Çalımlı Yürüyüşü) . Besteci parçanın temasını, Londra'yı bir ziyareti sırasında saray muhafızlarından duymuş, fonda kullandığı bir müzikhol atmosferiyle beraber değerlendirmiştir... 2/4'lük ölçüdeki parçanın ikinci bölmesinde Wagner'in Tristan ve İsolde Operası'ndan aşk iksiri motifi alaycı bir biçimde duyulur... Bu konuda Debussy'nin, Wagner'in en güzel melodisiyle arkadaşlarını güldüreceği hakkında iddiaya girdiği de anlatılır...'
'...günün tutucu müzikçilerinin kolayca anlayamayacağı tarzda geleneksel formlardan kaçınarak besteleyen Liszt, Weimar'a yerleştikten sonra bu denemelerine başlamıştı... Bu nedenle de 1857'de eserin Dionys Prucker tarafndan Viyana'daki ilk yorumunu çağın ünlü, sivri dilli müzik yazarı Edouard Hanslick alaycı şekilde eleştirmiş; birbirine bağlı olarak çalınan bölümlerden oluşan konçertoya, üçgen (triangel) çalgısının da üçüncü bölümde orkestrada yer alması nedeniyle bu adı vermişti... Liszt buna şiddetle karşı çkmış, bu ayıplanan çalgıyı akıllı eleştirmenlerin zekice yasaklamalarına karşın kullanmaya devam edeceğini, çünkü ondan şimdiye kadar düşlenemeyecek efektler elde edeceğine inandığını belirtmişti... Ama konçerto 12 yıl süreyle Viyana'da çalınmadı... Ancak 1869'da -Anton Rubinstein'in çılgınlık tanımlamasına karşın- 25 yaşındaki Sophie Menter'in Viyana'da bu konçertoyla büyük başarı kazanmasından sonra tüm piyanistlerce çalındı ve ilgi gördü...'
'...Debussy'nin yine piyano için 1908'de bestelediği ve Chouchou olarak adlandırdığı kızı Emma'ya ithaf ettiği, altı bölümden oluşan ve kızının dadısı İngiliz olduğu için, hepsi de İngilizce başlıklar taşıyan Çocukların Köşesi Süiti'nin sonuncu parçası 'Golliwog's cakewalk'tur (Golliwog'un Çalımlı Yürüyüşü) . Besteci parçanın temasını, Londra'yı bir ziyareti sırasında saray muhafızlarından duymuş, fonda kullandığı bir müzikhol atmosferiyle beraber değerlendirmiştir... 2/4'lük ölçüdeki parçanın ikinci bölmesinde Wagner'in Tristan ve İsolde Operası'ndan aşk iksiri motifi alaycı bir biçimde duyulur... Bu konuda Debussy'nin, Wagner'in en güzel melodisiyle arkadaşlarını güldüreceği hakkında iddiaya girdiği de anlatılır...'
'...günün tutucu müzikçilerinin kolayca anlayamayacağı tarzda geleneksel formlardan kaçınarak besteleyen Liszt, Weimar'a yerleştikten sonra bu denemelerine başlamıştı... Bu nedenle de 1857'de eserin Dionys Prucker tarafndan Viyana'daki ilk yorumunu çağın ünlü, sivri dilli müzik yazarı Edouard Hanslick alaycı şekilde eleştirmiş; birbirine bağlı olarak çalınan bölümlerden oluşan konçertoya, üçgen (triangel) çalgısının da üçüncü bölümde orkestrada yer alması nedeniyle bu adı vermişti... Liszt buna şiddetle karşı çkmış, bu ayıplanan çalgıyı akıllı eleştirmenlerin zekice yasaklamalarına karşın kullanmaya devam edeceğini, çünkü ondan şimdiye kadar düşlenemeyecek efektler elde edeceğine inandığını belirtmişti... Ama konçerto 12 yıl süreyle Viyana'da çalınmadı... Ancak 1869'da -Anton Rubinstein'in çılgınlık tanımlamasına karşın- 25 yaşındaki Sophie Menter'in Viyana'da bu konçertoyla büyük başarı kazanmasından sonra tüm piyanistlerce çalındı ve ilgi gördü...'