1956 yılı itibâri ile dergi ve gazetelerde sinema eleştirileri yazmaya başlar...
Memduh Ün’ün asistanlığıyla sinemaya adım atar...
1960’da 'Yasak Aşk' la yönetmenliğe merhaba der...
15 yıl sonra ise bir başka yasak aşk hikâyesi ile trt ekranlarında 'Aşk-ı Memnu' ile gelir ve sinemanın televizyondaki görkemli galası olarak unutulmayacaktır....
Refiğ, yazarlık yılları sırasında kuramsal altyapısını ortaya koyduğu Ulusal Sinema düşüncesi içinde filmler üretir... 'Gurbet Kuşları' bu filmler içinde en dikkat çeken çalışmadır....
'Karılar Koğuşu' ile de çok sevdiği Kemal Tahir' in otobiyografisinden yararlanarak cezaevi koşullarını anlatır....
Sinemamızın çınarlarından. Kemal Tahir hayranıdır. Bazı filmleri: Gurbet Kuşları, Teyzem, Karılar Koğuşu, Karakolda Ayna Var, Sultan Gelin, Beyaz Ölüm. Aşk-ı Memnu, Yorgun Savaşçı gibi ünlü dizilerin de yönetmenliğini yapmıştır. (Aşk-ı Memnu, Halit Ziya'nın; Yorgun Savaşçı ise, Kemal Tahir'in romanıdır.)
1956 yılı itibâri ile dergi ve gazetelerde sinema eleştirileri yazmaya başlar...
Memduh Ün’ün asistanlığıyla sinemaya adım atar...
1960’da 'Yasak Aşk' la yönetmenliğe merhaba der...
15 yıl sonra ise bir başka yasak aşk hikâyesi ile trt ekranlarında 'Aşk-ı Memnu' ile gelir ve sinemanın televizyondaki görkemli galası olarak unutulmayacaktır....
Refiğ, yazarlık yılları sırasında kuramsal altyapısını ortaya koyduğu Ulusal Sinema düşüncesi içinde filmler üretir... 'Gurbet Kuşları' bu filmler içinde en dikkat çeken çalışmadır....
'Karılar Koğuşu' ile de çok sevdiği Kemal Tahir' in otobiyografisinden yararlanarak cezaevi koşullarını anlatır....
Sinemamızın çınarlarından. Kemal Tahir hayranıdır. Bazı filmleri: Gurbet Kuşları, Teyzem, Karılar Koğuşu, Karakolda Ayna Var, Sultan Gelin, Beyaz Ölüm. Aşk-ı Memnu, Yorgun Savaşçı gibi ünlü dizilerin de yönetmenliğini yapmıştır. (Aşk-ı Memnu, Halit Ziya'nın; Yorgun Savaşçı ise, Kemal Tahir'in romanıdır.)