Godard'ın bu en sevilen filmi, 1965'e kadar yaptığı filmlerin bir özeti ve/veya sentezi ve bir anlamda da geçmişiyle, varoluşçu dünya görüşüyle yaptığı hesaplaşmada noktayı koyduğu filmdir... Bundan sonraki filmlerinde giderek burjuva düzenine ve burjuva dünya görüşüne karşı daha radikal bir tutum olarak, 'bireyselci' başkaldırı biçimlerinden uzaklaşmaktıdır... Estetik olarak genel yapısıyla, ayrıntının birlikte oluştuğu Çılgın Pierrot'da görsel malzeme, kırmızı ile mavi'nin egemen olduğu ve alegorik anlamlar taşıdığı bir kompozisyonlar bütünü sunar... Kendi sıkıcı burjuva yaşantısından kaçan Ferdinand, özgürlüğü (mavi) ancak kendi seçtiği ölümde (kırmızı) bulur... Bu ölüm aynı zamanda Godard'ın, özgürlüğü varoluşçu düşüncenin dışında arama yolunda atacağı adımların ilk habercisidir...
HİÇ OLAYLA ALAKASI OLMADIĞI HALDE KENDİNİ BİRDEN BİRE ORTA YERDE BULUP OLAYA KARIŞAN KİŞİDEN DAHA ZOR DURUMA DÜŞEN,YANİ MERAKI MUCİBİNİN SONUCUNDA BAŞINA GELMEYEN KALMAMIŞ MADUR ZAT.
...
Godard'ın bu en sevilen filmi, 1965'e kadar yaptığı filmlerin bir özeti ve/veya sentezi ve bir anlamda da geçmişiyle, varoluşçu dünya görüşüyle yaptığı hesaplaşmada noktayı koyduğu filmdir... Bundan sonraki filmlerinde giderek burjuva düzenine ve burjuva dünya görüşüne karşı daha radikal bir tutum olarak, 'bireyselci' başkaldırı biçimlerinden uzaklaşmaktıdır... Estetik olarak genel yapısıyla, ayrıntının birlikte oluştuğu Çılgın Pierrot'da görsel malzeme, kırmızı ile mavi'nin egemen olduğu ve alegorik anlamlar taşıdığı bir kompozisyonlar bütünü sunar... Kendi sıkıcı burjuva yaşantısından kaçan Ferdinand, özgürlüğü (mavi) ancak kendi seçtiği ölümde (kırmızı) bulur... Bu ölüm aynı zamanda Godard'ın, özgürlüğü varoluşçu düşüncenin dışında arama yolunda atacağı adımların ilk habercisidir...
HİÇ OLAYLA ALAKASI OLMADIĞI HALDE KENDİNİ BİRDEN BİRE ORTA YERDE BULUP OLAYA KARIŞAN KİŞİDEN DAHA ZOR DURUMA DÜŞEN,YANİ MERAKI MUCİBİNİN SONUCUNDA BAŞINA GELMEYEN KALMAMIŞ MADUR ZAT.
ruhunun penceresindeki buğuya yazılmış o iki söz...
kimsenin hissetmediği bir şarkıda vurulmuştur...
sahipsiz bırakılmış...
o...
iki söz...
Araya gitmektir...
Bazen kurunun yanında yaşın da yanması gibi bir anlam taşır...
'Geçen gün Osman uzay aracının altında kalmış, güme gitmiş.'
...