Gerçeğin güneşi kendimizi bedenle özleştirme bulutunun ardında gizli kalır.
Bütün isimler ve şekiller terk edildiklerinde gerçek bizimledir!
Çokluk ve çesitlilik yalnızca zihindedir. Gerçek ise Tek'dir!
İsimlerin, şekillerin, zihinlerin ve bedenlerin çoklugu bizi yanıltmasın!
Sadece ÖZ vardir, her şeyin Tek Özü! Her şey Bir'dir. Bir her şeydir!
Bakın bu konu hakkında Muhyiddin İbn-i Arabi ne diyor;
'Alem'de Tek bir Varlık vardır. O da Vucudu Mutlak olan Allah'ın Varlığıdır. Diğer Varlıklar bu Varlığın çeşitli Zuhurları ve Değişik Tecellileridir. Var zannedilen Şeyler aslında Vehim ve Hayalden İbaret'tir.'
Sen Hakk'ın sureti ve Hakk da senin ruhun olduğu cihetle sen Hakk için cismanî bir suret gibisin. O da senin cesedinin suretini sevk ve idare eden bir ruh gibidir.
Vücûd âleminde ancak O vardir. Varlıkta O'nu gören, O'dan başkası değildir.
Şahsin: Elinde tutan, gözünde bakan, dilinde söyleyen, ayağında yürüyen, kulağından isiten ve her duygusunda tasarruf eden O´dur.
Bakalım bu konuda ABDÜLKADİR GEYLANİ ne demiş;
'Ya Gavs-ı Âzam, insanın cismi ve 'nefs'i ve kalbi ve ruhu ve işitişi ve görüşü ve eli, ayağı ve tamamını 'nefs'imle izhar ettim. O, yok`tur, ancak, 'Ben' varım ve 'Ben' de O`nun gayrı değilim.
Ya Gavs-ı Âzam, insan, sırrımdır ve Ben O`nun sırrıyım. Eğer insan, indimdeki menziline ârif olsaydı, derdi ki; Bütün nefislerde`ki 'nefs'im! ... Bu anda Mülk yoktur, Benden başka.'
BEN bir ayna tutuyorum, tam yanibasima! Boydan yansitiyor BEDENimi senin gözlerinin icine! Soruyorum sana: Hangimiz gercek? Fotonlar bir o ATOMdan, digerine carpiyor! SEN iki(2) görüyorsun! BakiyorMUSUN? Yoksa görüyorMUSUN? Yoksa SANA görünüyormuYUM? Ne derece tefekkürle, derinlemesine düsünüyorSUN? LEVHI MAHFUS ta idrak yazili olmus olsun...
Gerçek dediğimiz kavram Hakikat'in farkli görüntüleridir. Aynen; Ete kemiğe büründüm, Yunus diye göründüm dizelerindeki gerçek gibi. Yunus bir gerçektir inkar edilemez, ancak ne var ki gerçekliğini ÖZde saklı olan Hakikatten almaktadir. Ve bu Yunus gerçekliği geçicidir. Kendi de bunu bilmektedir. Ve sadece ete kemiğe bürünmüş haline Yunus dendiğini ifade etmektedir. Geçici olmayan, Hakikat ise Bir 'BEN' var benden içeri seslenişindekidir.
'kertü' doğru söz, güvenilir, ahde sadık 'girçek' bu kelimeden türemiş. yani güvenilir, ahdine sadık olan kişinin söylediği anlamına geliyor. 'kertü' kökünden türeyen başka bir kelime daha var. buda eski türkçe tabi şuan kullanılmıyor. 'kertünmek' (inanmak) ..
Gerçek şu mağaranın içinde fakat kırk başlı ejderha pusuda bekliyor! Kırk midesi olan bu canavarın kırkıda birbirinden aç! olsun, ben gerçeğin yanına gidiyorum siz burada kalın!
Gerçek iki türlüdür bence biri görsel gerçek.diğeri hayali gerçek.bu iki gerçekten birini açayım.görsel gerçek.yani şöyle ağrı dağı ülkemizin en yüksek dağıdır.bu gerçektir.kimse aksini savunamaz.örnek çoktur.diğer ikinçi gerçek varolduğuna inanılan ama insanoğlu olarak çok anlamda türetilen bir olay.mesala biz müslümanlar Allaha inanırız ama gayri müslim inanmaz.bu ülkede yaşayan terör militanı için savaş özgürlüktür.bu gerçektir onun için.ama biz ülke vatandaşı için yalandır.başka örnek cinler insanlardan başka alemde yaşayan ve bizim göremediğimiz varlıklardır.bu bizim için gerçektir.ama inanmayan için.....Yani anlayaçağınız gerçek kendi arasında değişen ve aynı konu hakkında gerçekliği değişken olan bir kavramdır.
Var olan her şey...
inanılmaz bir şey...
Gerçeğin güneşi kendimizi bedenle özleştirme bulutunun ardında gizli kalır.
Bütün isimler ve şekiller terk edildiklerinde gerçek bizimledir!
Çokluk ve çesitlilik yalnızca zihindedir. Gerçek ise Tek'dir!
İsimlerin, şekillerin, zihinlerin ve bedenlerin çoklugu bizi yanıltmasın!
Sadece ÖZ vardir, her şeyin Tek Özü! Her şey Bir'dir. Bir her şeydir!
Bakın bu konu hakkında Muhyiddin İbn-i Arabi ne diyor;
'Alem'de Tek bir Varlık vardır. O da Vucudu Mutlak olan Allah'ın Varlığıdır. Diğer Varlıklar bu Varlığın çeşitli Zuhurları ve Değişik Tecellileridir. Var zannedilen Şeyler aslında Vehim ve Hayalden İbaret'tir.'
Sen Hakk'ın sureti ve Hakk da senin ruhun olduğu cihetle sen Hakk için cismanî bir suret gibisin. O da senin cesedinin suretini sevk ve idare eden bir ruh gibidir.
Vücûd âleminde ancak O vardir.
Varlıkta O'nu gören, O'dan başkası değildir.
Şahsin: Elinde tutan, gözünde bakan, dilinde söyleyen, ayağında yürüyen, kulağından isiten ve her duygusunda tasarruf eden O´dur.
Bakalım bu konuda ABDÜLKADİR GEYLANİ ne demiş;
'Ya Gavs-ı Âzam, insanın cismi ve 'nefs'i ve kalbi ve ruhu ve işitişi ve görüşü ve eli, ayağı ve tamamını 'nefs'imle izhar ettim. O, yok`tur, ancak, 'Ben' varım ve 'Ben' de O`nun gayrı değilim.
Ya Gavs-ı Âzam, insan, sırrımdır ve Ben O`nun sırrıyım. Eğer insan, indimdeki menziline ârif olsaydı, derdi ki; Bütün nefislerde`ki 'nefs'im! ... Bu anda Mülk yoktur, Benden başka.'
gerçekten Mİ?
Bizler hep işimize geleni ' Gerçek' kabul ederiz...Halbuki, ' Gerçek' işimize gelmelidir...
ölüm.
işte size gerçek.bundan ala gerçek mi olur
ben bu terimin peşinde iken... neden hep sepetten bi tomates karşıma çıkar anlamıyorum
Gerçek hayat sahibi ancak O'dur.
(Mümin 65)
Allah, gerçeğin ta kendisidir. O'ndan başka çağırdıklarınız hep batıldır. (Lokman 30)
Gerçeğin Allah'ın olduğunu bilmiş olacaklar ve o uydurdukları şeyler kendilerinden kaybolup gitmiş olacaktır. (Kasas 75)
gerçek doğru olan.
gerçek bana acıyı çağrıştırıyor
gerçek:ağzınızda çıkan her kelimedir.; buda kendin olmaktır. dunyaya bir sefer gelirsin ve onuda gerceklerle yasamalisin......
Gerçek şu ki, O'dur işiten gören! (isra 1)
Gerçek,insan usundan bağımsız olarak var olandır.Tamamen maddaseldir.örneğin ay bir gerçektir zira insanın var oluşundan öncede zaten vardı.
BEN bir ayna tutuyorum, tam yanibasima!
Boydan yansitiyor BEDENimi senin gözlerinin icine!
Soruyorum sana:
Hangimiz gercek?
Fotonlar bir o ATOMdan, digerine carpiyor!
SEN iki(2) görüyorsun!
BakiyorMUSUN?
Yoksa görüyorMUSUN?
Yoksa SANA görünüyormuYUM?
Ne derece tefekkürle, derinlemesine düsünüyorSUN?
LEVHI MAHFUS ta idrak yazili olmus olsun...
Gerçek dediğimiz kavram Hakikat'in farkli görüntüleridir. Aynen;
Ete kemiğe büründüm,
Yunus diye göründüm dizelerindeki gerçek gibi.
Yunus bir gerçektir inkar edilemez, ancak ne var ki gerçekliğini ÖZde saklı olan Hakikatten almaktadir. Ve bu Yunus gerçekliği geçicidir. Kendi de bunu bilmektedir. Ve sadece ete kemiğe bürünmüş haline Yunus dendiğini ifade etmektedir. Geçici olmayan, Hakikat ise
Bir 'BEN' var benden içeri seslenişindekidir.
gerçek gerçektir....................basit..........dallandırmaya ne gerek var yaw.............
Hazırlıklı olup olmadığına bakmadan karşına dikilip, ben burdayım der...
acıdır; acıtır..
bildiğim tek gerçek var o da hiçbirşey bilmediğimdir
acının kaynağı ;)
Yoruma gerek kalmıyor bence gerçek cevap gerçeğin kendisiiiiiiiiii
'Gerçeği göremiyce kadar kör olan gözler nasıl olurda görebilirler ki'
gerçek varolmaktır varolanı yaşamaktır....
Gerçek, herkes için gerçektir.
'kertü' doğru söz, güvenilir, ahde sadık
'girçek' bu kelimeden türemiş. yani güvenilir, ahdine sadık olan kişinin söylediği anlamına geliyor.
'kertü' kökünden türeyen başka bir kelime daha var. buda eski türkçe tabi şuan kullanılmıyor.
'kertünmek' (inanmak) ..
Gerçek şu mağaranın içinde
fakat kırk başlı ejderha
pusuda bekliyor!
Kırk midesi olan bu canavarın kırkıda birbirinden aç!
olsun,
ben gerçeğin yanına gidiyorum
siz burada kalın!
hayatın kendisi yaradanın bize sundugu geçici ama gerçek olan her şey görmediyimiz hawa bile kısaca görüp görmediyiniz ama hayatın içinde olan herşey
Gerçek iki türlüdür bence biri görsel gerçek.diğeri hayali gerçek.bu iki gerçekten birini açayım.görsel gerçek.yani şöyle ağrı dağı ülkemizin en yüksek dağıdır.bu gerçektir.kimse aksini savunamaz.örnek çoktur.diğer ikinçi gerçek varolduğuna inanılan ama insanoğlu olarak çok anlamda türetilen bir olay.mesala biz müslümanlar Allaha inanırız ama gayri müslim inanmaz.bu ülkede yaşayan terör militanı için savaş özgürlüktür.bu gerçektir onun için.ama biz ülke vatandaşı için yalandır.başka örnek cinler insanlardan başka alemde yaşayan ve bizim göremediğimiz varlıklardır.bu bizim için gerçektir.ama inanmayan için.....Yani anlayaçağınız gerçek kendi arasında değişen ve aynı konu hakkında gerçekliği değişken olan bir
kavramdır.
...gercek gercektir