İnsanların affı için Hz.Muhammed olmayınca,onların tövbelerini,affedilmelerini Allah'a ileten en üst makama Gavs,Sani de " ikinci " anlamından dolayı,Hz.Muhammed birinci en yüksek makam,Gavsı Sani ise ikinci en yüksek makam anlamı taşır.
kendi zanları üzere insanlar hakkında yorum yapanlar ve hattaki o insanı daha yakından tanımak yerine aklının verdigi kararın dogrulugunu tam olarak araştırmadan körü körüne desteklemek ALLAH RIZASI DEGİL nefsin rızasıdır ALLAH C.C nun rızasının peşine düşmeyen bir müslüman ise tehlikededir peki ALLAH C.C nun rızası nerdedir RABBİNİ bilene her yerdedir çünki rabbini bilen edebini haddini bilir gördügü veya gördügü sandıgı günahı ve yanlışı dillendirip insanların akıllarına telkin etmez ve yazmaz bunun adı fitnedir ALLAH C.C bizleri bu günaha ve hataya düşmekten muhafaza eyler inşallah...!
Hep Fatiha suresinin yanlız senden yardım dileriz ayetini örnek olarak gösteriyorsunuz. Size göre insanın kendine bir mürşid edinmesi şirkmiş gibi algı oluşuyor. Allah size günde en az kırkdefa 'Kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet.' diye söyletiyor.Sizin algınıza göre Haşa buda şirkmi oluyor? Sizin mantığınıza göre senin yoluna ilet dememiz gerekirken kendilerine nimet verdiklerinin yoluna dedirtiyor. Bu kendilerine nimet verilenlerde kim oluyor acaba? Ayrıca sizin mantığınıza göre aşı yapılmış hiçbir meyvayı yemememiz gerekir. Çünkü Allah'ın meyvayı yarattığı gibi kabul etmeyip aşı yapıyorlar. Size göre Allah ile ağaç arasına giriliyor.Bunuda şirk kabul etmemiz gerekir. Veyahut doktora gidip iyileşmesini isteyende şirk içerisinde. Sizin 'yanlız senden yardım dileriz' ayetinden zihninizde oluşturduğunuz algı doktora gitmekle birlikte yıkılıyor. Ya algınızı değiştirin yada bundan sonra kimseden en küçük birşey istemeyin. Bir kimseden herhangi bir yardım isterseniz bu ayetin zihninizde oluşturduğu algıyı hatırlayıp bu çelişkiden kurtarması için Allah'a çokça dua edin olurmu?
Burada yazdıklarınızın doğru olmadığını ve çok büyük bir yanlış inanış da olduğunuzu düşünüyorum.
Zira;
'Bu makamı ihraz edenlerin en büyük özelliği, tasarruflarının öldükten sonra da devam etmesidir.'
O zaman bu Kuranı ben yanlış okudum. Fatiha yı, Ayet el Kürsi yi, yanlış tercüme diyorlar herhalde.
Fatiha ne diyor nedene günde 40 kere okuyoruz. Mıımıı olsun laf olsun torba dolsun diye mi? İyya=ancak, ke=sana, nağbüdü=ibadet ederiz, iyyake=ancak sana, nestain=yardım dileriz.
Yoksa dualarınız da Allah tan başka ortak ilahlar mı edindiniz?
Ben duamı sadece Allah a yapıyorum. 'O bana yeter','Allah bana yeter' diyemiyor musunuz. Bakın gidin din öğrenin, Kuran okumasını öğrenin, ama dua ederken gavs gibi herhangi birine dua etmeyin, yardım ancak Alllah tandır.
Kimin tasarrufu varmış, yani bu kadar sapmışlık olamaz. Allah ın ortağı mı varmış? Allah peygambere dahi bir tasarruf vermemiş iken gavs kim. Yoksa Kuran daki ayetleri boşuna mı okuyoruz.
Hem de bu tasarrufun öldükten sonra devam edeceği gibi iyice bir bataklığa düşmüşlük. Siz bilmiyormusunuz Ebubekir in Peygamberimiz vefat ettikten sonra söylediği, hatırlattığı ayeti, yoksa ayrıyeten gelip size de mi okuması lazım o ayeti? Siz kuranı okurken besbelli o ayeti atlıyorsunuz herhalde..
gavsisani yorumlarını eleştiren kardeşler size zorla gel diyen yok.siz yolunuza devam edinde ehlibeyti eleştirmeyin.ziyana bari uğramayın.inne etayne kelkevser fesallili rabbike venhar.suresinin tasavvufi tefsirini araştırın.karanlıklar içindeydim birzamanlar bende ışık tutun yolumu aydınlattın seydam.sana diken atana bile gül atarsın allah cc hayırlı uzun ömür versin.duadan maksat o kuldan af dilemektir af edn kulu allah cc de af eder.
bak kardeşlerim belki sizin cemaatiniz iyi.belki güzel şeyler yapıyorsunuz.Orasını Allah kabul etsin ama yardım dilemek için niye başkasına dua ettiriyorsunuz.niye başkasına dua ediyorsunuz.ona da Allaha dua et benim için diyorsunuz. sizin aklınız yok mudur? vardır.günde 5 vakit okuduğunuz Fatiha suresinin anlamanı okuyun. 'yalnız Senden yardım dileriz' o zaman sen direkt Allaha dua et. bu Rabıta işine gelince.siz Gavsınızı gözünüzün önüne getirip.alnından bembeyaz nur akıtıp kalbinize götürüyorsunuz.bu ne demektir Allah aşkına bunu biri açıklasın bana ya olurmu böyle şey.sen dua et Allahtan af dile.neden başkasını aklına getirip ondan nur indittiriyorsun kendine.Tövbe Allahım ya. körü körüne bağlanacağına bir tarikata bir şeye.iki dakika düşün.aç Kuranı Kerimin Türkçe mealini oku. İnternetten okuma ha git Camiye orda oku.internette ki kişilerin bazıları yorumları kendine göre youmlar.git sağlam bi kaynaktan oku.sonra tekrar düşün ben evde namazımı kılsam.ibadetimi yapsam.Kuran okusam.oru tutsam. eş dost akrabayla iyi geçinsem temiz olsam.Allah benim ibadetimi kabul etmezmi.Allahın izniyle kabul olur belki.bilemeyiz.ama tarikata girdinizmi bizim bilmediğimiz ibadetlerimi yapıyorsunuz.ne var farklı olan? sen kendi aklınla şeytanı yenemiyormusun.kendine sahip çıkamıyormusun?
Arkadaşlar, Allah'tan başka duanıza, çağrınıza cevap verecek yoktur. Müstean olan sadece Allah'tır. Her namazda Allah'a söz veriyorsunuz Yalnız sana ibadet eder yalnız senden yardım dileriz diyorsunuz. Ne Gavsı Evvel, ne de Gavsı Sani bunlara inanan ve bunlardan birşeyler bekleyenin sonu kötü olur, hem de çok kötü. Aman ha bu sözde gavsları bırakıp Allah'a dönün.
Hz. Muhammed (sav) dar-ı bekâya irtihal edince, onu bu dünyada temsil eden de Allah ile irtibatları kavi büyük insanlardır. Onlar, mazhariyetleri ve misyonlarıyla, bir bakıma yeryüzünde âdetâ Kâbe konumundadırlar. Ehl-i tahkikin beyanına göre, bazen onlar Kâbe’nin etrafında, bazen de Kâbe onların etrafında döner. İşte böylesi kişilere Allah’ın matmah-ı nazarı anlamında “Kutub” adı verilir. Bu kişiler bulundukları mekânda, her zaman mevcudiyetlerini hissettiren, şeytanların uykularını kaçıran, bir kısım insanların vehimlerini izale eden, toprağın kuvve-i inbatiyesi gibi kudsi bir güce sahiptirler. Yine bunlar, hep tazarru ve naz u niyaz makamında bulunmaktadırlar. Allah böylelerinin bakışları ile kâinata bakar, merhamet veya gadap eder. Kutub makamının bir adım ötesinde “gavsiyet” makamı yer alır. Bu makamı ihraz edenlerin en büyük özelliği, tasarruflarının öldükten sonra da devam etmesidir. Her gavs bir kutuptur, fakat her kutub bir gavs değildir. Öyleleri de vardır ki, bu her iki makamı bünyesinde cemetme bahtiyarlığına ermiştir.
Gavs; Nakşibendi ve Kadiri tarikatlerinde kullanılan bir kelimedir.Dünya'da hayatta olan müslümanlar içinde imanda en üstün olan kişiye gavs denir.Bu tarikatlerde tüm müridler kendi şeyhlerinin gavs olduğuna inanırlar.Tabi gerçekte hangi müslümanın imanda en üstün olduğunu ancak Rabbimiz bilir....
selam aleykumsofiler kusuruma bakmayın amma konuşmak bizim işimiz değil hele hele yorum yapmak ALLAH c.c korusun s- size bildiğim bir hadsi-i şerif söyleyelim peygamber sallallahu-aleyhi vesellem efendimiz buyuyorlarki kişi duyduğunu söylerse günah olarak yeter buyurmuşlardır O. insanlara ihtiyacımız var...
Gavs'lık Evliyalık makamının en üst mertebesidir,zirvesidir.Gavsul Azam olan bu mübarek zatların Peygamberlerle olan görevleri aynıdır.Bu makam bakımından değil görev bakımındandır.Tabir caizse Evliyaullah ordusunda zamanın baş kumandanıdır.Allah C.C. Hz 'leri bizleri Peygamber varisi olan bu mübarek zatlardan ayırmasın.Amin.
Arapçada imdâd etmek, yardım etmek ve kurtuluş mânâlarına gelen bir kelime olan gavs kelimesi, tasavvufta yüksek husûsî bir mertebede bulunan velî, insanlara yardıma yetişen büyük zât anlamına gelir..arkadaşlar anlayacağınız bu kapı büyük bi kapı ALLAH herkese nasip etsinbu kapıyı..
arkadaşlar hepsi birbrinden güzel yazmış.güzel söze söz eklenirmi.gavsı sani hz lerine duymayanlara duyurulur.allah cc ümmeti muhammedi bu kapıya nasip etsin.
Sevgili arkadaşlar gavs demek ALLAH dostlarının başı demektir ALLAH hın nuru direk kandisine intikal edip oda makam olarak kutup veli evlat vs dagıtır onlarada müslümanlara.Sani 2. anlamında olup gavs sani 2. gavs manasında olup ama Gavslar tek oldugu icin şunu anlatalım yani 1.ci gavs vardır oda kendisi SEYYİT ABDULBAKİ HZ dir yani YAŞAYAN. (MENZİL) KAPISINDA 2. GAVS tır 1. gavs olan zat babası YANİ SEYYİT ABDULHAKİM HZ ridir.LAFIN KISASI SEYYİT ABDULBAKİ GAV SI SANİ HZ KSA DİR.HOŞÇAKALIN
gavs demek genel anlamı sunnet-i resulullahı zamandan dier zamana aktaran dini islamın taşıyıcıları kısaca resulullahın varisleridir dinin tamamlayıcılarıdır sani arabca bir kelimedir manası 2çi demektir malumunuz gavs-i sani demek ikinçi gavs demekdir
HERKESE SLM BENİM BİLDİĞİM KADARIYLA GAVS I SANİİ DEMEK 2, GAVS DEMEK.ZATEN ARAPÇADA 2 DEMEK SANİİ DEMEKTİR GAVSIN KELİME MANASI BÜYÜKTÜR GAVS LIK BİR MERTEBEDİR Kİ BİR İNSANIN ALABİLECEĞİ EN SON MERTEBEDİR BU ZAMANDA SÖZÜN ÖZÜ GAVSI SANİİ DEMEK 2. GAVS DEMEK (BENİM BİLDİĞİM KADARIYLA) YANLIŞ BİLİYORSAM LÜTFEN YAZIN
Gavs i Sani demek ahir zaman kurtarıcısı demek.Yani bu gençlik olarak çok şükretmemiz gerkiyor.Çünkü asrın gavsına evlat olma zamanıdır.Allaha şükür geçen hafta ziyaretine gittim.Mübarek hep aynı o kadar nurlu ki yani benim gavsım MEVLANACA GEL DİYOR bakışları, heybeti,ahir zaman ümmetine gel diyor.Allahu teala dünyada ve ahirette onlardan ayırmasın.Amin. (MENZİLE GÜLLER YAĞIYOR, GAVSA AŞIK SOFİLERİN ÜSTÜNE GÜL YAĞIYOR.)
adıyamanın kahta ilçesi durak köyündeki yani diğer bir adıyla menzil de yaşayan SEYYİD ABDUL BAKİ EL HÜSEYNİ hazretlerinin makamı maneviyatta şu an hayatta olan yüksek makamın sahibi mübarek bir zat ALLAH dostu ziyaretine gittim acayip duygular sardı beni ürktüm irkildim heybeti karşısın da hiç oldum sanki onu öyle bir sevdimki insan onu görünce ALLAHI hatırlıyor gavs kelimesi bulnduğu makamın adı sani kelimesi ise ikinci anlamına geliyo GAVSI SANİ yani bu kapıda ikinci gavsı azam babaları ABDUL HAKİM EL HÜSEYNİ hazretleride evliyaların büyüklerinden di mübarekler hz. hüseyin efendsimizin soyundan geliyorlar Peygamberimizin torunları ALLAH onlardan razı olsun bizlere onların eteklerine yapışmayı nasip etsin
Ömründe bir defada herkesin görmesi gereken mübarek bir kişi....
Allah'a şükür her sene görmek bana nasip oluyor ve olurda inşallah...
İstanbul'a geldiği vakit, herkesin görmesi ve ziyaret etmesi serbesttir..
Yok ben kendisini yerinde ziyaret edip, kafamdaki soru işaretlerini gidermek istiyorum diyiyorsanız, Hergün Esenler otogarından otobüsleri kalkmaktadır...
İnsanların affı için Hz.Muhammed olmayınca,onların tövbelerini,affedilmelerini Allah'a ileten en üst makama Gavs,Sani de " ikinci " anlamından dolayı,Hz.Muhammed birinci en yüksek makam,Gavsı Sani ise ikinci en yüksek makam anlamı taşır.
şu anda hayatta olan gavsa deniyor galiba. Abdukbaki hazretlerine yani..
kendi zanları üzere insanlar hakkında yorum yapanlar
ve hattaki o insanı daha yakından tanımak yerine
aklının verdigi kararın dogrulugunu tam olarak araştırmadan
körü körüne desteklemek
ALLAH RIZASI DEGİL
nefsin rızasıdır
ALLAH C.C nun rızasının peşine düşmeyen bir müslüman
ise tehlikededir
peki ALLAH C.C nun rızası nerdedir
RABBİNİ bilene her yerdedir
çünki rabbini bilen edebini haddini bilir
gördügü veya gördügü sandıgı günahı ve yanlışı dillendirip insanların akıllarına telkin etmez ve yazmaz bunun adı fitnedir ALLAH C.C bizleri bu günaha ve hataya düşmekten muhafaza eyler inşallah...!
Hep Fatiha suresinin yanlız senden yardım dileriz ayetini örnek olarak gösteriyorsunuz.
Size göre insanın kendine bir mürşid edinmesi şirkmiş gibi algı oluşuyor.
Allah size günde en az kırkdefa 'Kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet.' diye söyletiyor.Sizin algınıza göre Haşa buda şirkmi oluyor?
Sizin mantığınıza göre senin yoluna ilet dememiz gerekirken kendilerine nimet verdiklerinin yoluna dedirtiyor.
Bu kendilerine nimet verilenlerde kim oluyor acaba?
Ayrıca sizin mantığınıza göre aşı yapılmış hiçbir meyvayı yemememiz gerekir.
Çünkü Allah'ın meyvayı yarattığı gibi kabul etmeyip aşı yapıyorlar.
Size göre Allah ile ağaç arasına giriliyor.Bunuda şirk kabul etmemiz gerekir.
Veyahut doktora gidip iyileşmesini isteyende şirk içerisinde.
Sizin 'yanlız senden yardım dileriz' ayetinden zihninizde oluşturduğunuz algı
doktora gitmekle birlikte yıkılıyor.
Ya algınızı değiştirin yada bundan sonra kimseden en küçük birşey istemeyin.
Bir kimseden herhangi bir yardım isterseniz bu ayetin zihninizde oluşturduğu algıyı hatırlayıp bu çelişkiden kurtarması için Allah'a çokça dua edin olurmu?
Burada yazdıklarınızın doğru olmadığını ve çok büyük bir yanlış inanış da olduğunuzu düşünüyorum.
Zira;
'Bu makamı ihraz edenlerin en büyük özelliği, tasarruflarının öldükten sonra da devam etmesidir.'
O zaman bu Kuranı ben yanlış okudum. Fatiha yı, Ayet el Kürsi yi, yanlış tercüme diyorlar herhalde.
Fatiha ne diyor nedene günde 40 kere okuyoruz. Mıımıı olsun laf olsun torba dolsun diye mi? İyya=ancak, ke=sana, nağbüdü=ibadet ederiz, iyyake=ancak sana, nestain=yardım dileriz.
Yoksa dualarınız da Allah tan başka ortak ilahlar mı edindiniz?
Ben duamı sadece Allah a yapıyorum. 'O bana yeter','Allah bana yeter' diyemiyor musunuz. Bakın gidin din öğrenin, Kuran okumasını öğrenin, ama dua ederken gavs gibi herhangi birine dua etmeyin, yardım ancak Alllah tandır.
Kimin tasarrufu varmış, yani bu kadar sapmışlık olamaz. Allah ın ortağı mı varmış? Allah peygambere dahi bir tasarruf vermemiş iken gavs kim. Yoksa Kuran daki ayetleri boşuna mı okuyoruz.
Hem de bu tasarrufun öldükten sonra devam edeceği gibi iyice bir bataklığa düşmüşlük. Siz bilmiyormusunuz Ebubekir in Peygamberimiz vefat ettikten sonra söylediği, hatırlattığı ayeti, yoksa ayrıyeten gelip size de mi okuması lazım o ayeti? Siz kuranı okurken besbelli o ayeti atlıyorsunuz herhalde..
Allah size hidayet versin... Yazık..
gavsisani yorumlarını eleştiren kardeşler size zorla gel diyen yok.siz yolunuza devam edinde ehlibeyti eleştirmeyin.ziyana bari uğramayın.inne etayne kelkevser fesallili rabbike venhar.suresinin tasavvufi tefsirini araştırın.karanlıklar içindeydim birzamanlar bende ışık tutun yolumu aydınlattın seydam.sana diken atana bile gül atarsın allah cc hayırlı uzun ömür versin.duadan maksat o kuldan af dilemektir af edn kulu allah cc de af eder.
bak kardeşlerim belki sizin cemaatiniz iyi.belki güzel şeyler yapıyorsunuz.Orasını Allah kabul etsin
ama yardım dilemek için niye başkasına dua ettiriyorsunuz.niye başkasına dua ediyorsunuz.ona da Allaha dua et benim için diyorsunuz.
sizin aklınız yok mudur?
vardır.günde 5 vakit okuduğunuz Fatiha suresinin anlamanı okuyun.
'yalnız Senden yardım dileriz' o zaman sen direkt Allaha dua et.
bu Rabıta işine gelince.siz Gavsınızı gözünüzün önüne getirip.alnından bembeyaz nur akıtıp kalbinize götürüyorsunuz.bu ne demektir Allah aşkına bunu biri açıklasın bana ya olurmu böyle şey.sen dua et Allahtan af dile.neden başkasını aklına getirip ondan nur indittiriyorsun kendine.Tövbe Allahım ya.
körü körüne bağlanacağına bir tarikata bir şeye.iki dakika düşün.aç Kuranı Kerimin Türkçe mealini oku.
İnternetten okuma ha git Camiye orda oku.internette ki kişilerin bazıları yorumları kendine göre youmlar.git sağlam bi kaynaktan oku.sonra tekrar düşün
ben evde namazımı kılsam.ibadetimi yapsam.Kuran okusam.oru tutsam.
eş dost akrabayla iyi geçinsem temiz olsam.Allah benim ibadetimi kabul etmezmi.Allahın izniyle kabul olur belki.bilemeyiz.ama tarikata girdinizmi bizim bilmediğimiz ibadetlerimi yapıyorsunuz.ne var farklı olan?
sen kendi aklınla şeytanı yenemiyormusun.kendine sahip çıkamıyormusun?
Arkadaşlar, Allah'tan başka duanıza, çağrınıza cevap verecek yoktur. Müstean olan sadece Allah'tır. Her namazda Allah'a söz veriyorsunuz Yalnız sana ibadet eder yalnız senden yardım dileriz diyorsunuz. Ne Gavsı Evvel, ne de Gavsı Sani bunlara inanan ve bunlardan birşeyler bekleyenin sonu kötü olur, hem de çok kötü. Aman ha bu sözde gavsları bırakıp Allah'a dönün.
Hz. Muhammed (sav) dar-ı bekâya irtihal edince, onu bu dünyada temsil eden de Allah ile irtibatları kavi büyük insanlardır. Onlar, mazhariyetleri ve misyonlarıyla, bir bakıma yeryüzünde âdetâ Kâbe konumundadırlar. Ehl-i tahkikin beyanına göre, bazen onlar Kâbe’nin etrafında, bazen de Kâbe onların etrafında döner. İşte böylesi kişilere Allah’ın matmah-ı nazarı anlamında “Kutub” adı verilir. Bu kişiler bulundukları mekânda, her zaman mevcudiyetlerini hissettiren, şeytanların uykularını kaçıran, bir kısım insanların vehimlerini izale eden, toprağın kuvve-i inbatiyesi gibi kudsi bir güce sahiptirler. Yine bunlar, hep tazarru ve naz u niyaz makamında bulunmaktadırlar. Allah böylelerinin bakışları ile kâinata bakar, merhamet veya gadap eder.
Kutub makamının bir adım ötesinde “gavsiyet” makamı yer alır. Bu makamı ihraz edenlerin en büyük özelliği, tasarruflarının öldükten sonra da devam etmesidir. Her gavs bir kutuptur, fakat her kutub bir gavs değildir. Öyleleri de vardır ki, bu her iki makamı bünyesinde cemetme bahtiyarlığına ermiştir.
Gavs; Nakşibendi ve Kadiri tarikatlerinde kullanılan bir kelimedir.Dünya'da hayatta olan müslümanlar içinde imanda en üstün olan kişiye gavs denir.Bu tarikatlerde tüm müridler kendi şeyhlerinin gavs olduğuna inanırlar.Tabi gerçekte hangi müslümanın imanda en üstün olduğunu ancak Rabbimiz bilir....
selam aleykumsofiler kusuruma bakmayın amma konuşmak bizim işimiz değil hele hele yorum yapmak ALLAH c.c korusun s-
size bildiğim bir hadsi-i şerif söyleyelim peygamber sallallahu-aleyhi vesellem efendimiz buyuyorlarki kişi duyduğunu söylerse günah olarak yeter buyurmuşlardır
O. insanlara ihtiyacımız var...
Gavs'lık Evliyalık makamının en üst mertebesidir,zirvesidir.Gavsul Azam olan bu mübarek zatların Peygamberlerle olan görevleri aynıdır.Bu makam bakımından değil görev bakımındandır.Tabir caizse Evliyaullah ordusunda zamanın baş kumandanıdır.Allah C.C. Hz 'leri bizleri Peygamber varisi olan bu mübarek zatlardan ayırmasın.Amin.
gavsım ben ünahkar bi sofinim ne olur biz sofilerin birakma gaflete düşeriz -.......gavs en yüksek mertebe alimlikte
Arapçada imdâd etmek, yardım etmek ve kurtuluş mânâlarına gelen bir kelime olan gavs kelimesi, tasavvufta yüksek husûsî bir mertebede bulunan velî, insanlara yardıma yetişen büyük zât anlamına gelir..arkadaşlar anlayacağınız bu kapı büyük bi kapı ALLAH herkese nasip etsinbu kapıyı..
rabıta kurmak ne demk nasıl oluyo nasıl yapabiliriz? lütfen beni aydınlatırmısınız.
arkadaşlar hepsi birbrinden güzel yazmış.güzel söze söz eklenirmi.gavsı sani hz lerine duymayanlara duyurulur.allah cc ümmeti muhammedi bu kapıya nasip etsin.
Gavs, bu dünyadaki en büyük makam bence.
Gavvs, gayb erenleri denilen velilerin başında bulunan en büyük velidir.
Sevgili arkadaşlar gavs demek ALLAH dostlarının başı demektir ALLAH hın nuru direk kandisine intikal edip oda makam olarak kutup veli evlat vs dagıtır onlarada müslümanlara.Sani 2. anlamında olup gavs sani 2. gavs manasında olup ama Gavslar tek oldugu icin şunu anlatalım yani 1.ci gavs vardır oda kendisi SEYYİT ABDULBAKİ HZ dir yani YAŞAYAN. (MENZİL) KAPISINDA 2. GAVS tır 1. gavs olan zat babası YANİ SEYYİT ABDULHAKİM HZ ridir.LAFIN KISASI SEYYİT ABDULBAKİ GAV SI SANİ HZ KSA DİR.HOŞÇAKALIN
gavs demek genel anlamı sunnet-i resulullahı zamandan dier zamana aktaran dini islamın taşıyıcıları kısaca resulullahın varisleridir dinin tamamlayıcılarıdır sani arabca bir kelimedir manası 2çi demektir malumunuz gavs-i sani demek ikinçi gavs demekdir
HERKESE SLM BENİM BİLDİĞİM KADARIYLA GAVS I SANİİ DEMEK 2, GAVS DEMEK.ZATEN ARAPÇADA 2 DEMEK SANİİ DEMEKTİR GAVSIN KELİME MANASI BÜYÜKTÜR GAVS LIK BİR MERTEBEDİR Kİ BİR İNSANIN ALABİLECEĞİ EN SON MERTEBEDİR BU ZAMANDA SÖZÜN ÖZÜ GAVSI SANİİ DEMEK 2. GAVS DEMEK (BENİM BİLDİĞİM KADARIYLA) YANLIŞ BİLİYORSAM LÜTFEN YAZIN
gavsı sani ne demek
Gavs i Sani demek ahir zaman kurtarıcısı demek.Yani bu gençlik olarak çok şükretmemiz gerkiyor.Çünkü asrın gavsına evlat olma zamanıdır.Allaha şükür geçen hafta ziyaretine gittim.Mübarek hep aynı o kadar nurlu ki yani benim gavsım MEVLANACA GEL DİYOR bakışları, heybeti,ahir zaman ümmetine gel diyor.Allahu teala dünyada ve ahirette onlardan ayırmasın.Amin. (MENZİLE GÜLLER YAĞIYOR, GAVSA AŞIK SOFİLERİN ÜSTÜNE GÜL YAĞIYOR.)
adıyamanın kahta ilçesi durak köyündeki yani diğer bir adıyla menzil de yaşayan SEYYİD ABDUL BAKİ EL HÜSEYNİ hazretlerinin makamı
maneviyatta şu an hayatta olan yüksek makamın sahibi mübarek bir zat ALLAH dostu ziyaretine gittim acayip duygular sardı beni ürktüm irkildim heybeti karşısın da hiç oldum sanki onu öyle bir sevdimki insan onu görünce ALLAHI hatırlıyor gavs kelimesi bulnduğu makamın adı sani kelimesi ise ikinci anlamına geliyo GAVSI SANİ yani bu kapıda ikinci gavsı azam babaları ABDUL HAKİM EL HÜSEYNİ hazretleride evliyaların büyüklerinden di mübarekler hz. hüseyin efendsimizin soyundan geliyorlar Peygamberimizin torunları ALLAH onlardan razı olsun bizlere onların eteklerine yapışmayı nasip etsin
Kainat Güneşi (a.s) Efendimizin günümüzdeki ziyasıdır! ..
gunumuzun padişahı ve CANLI TÜRBE
Sultan.....
Ömründe bir defada herkesin görmesi gereken mübarek bir kişi....
Allah'a şükür her sene görmek bana nasip oluyor ve olurda inşallah...
İstanbul'a geldiği vakit, herkesin görmesi ve ziyaret etmesi serbesttir..
Yok ben kendisini yerinde ziyaret edip, kafamdaki soru işaretlerini gidermek istiyorum diyiyorsanız, Hergün Esenler otogarından otobüsleri kalkmaktadır...
dünya ve ahreti manevi tasaruffu altına alan bir nevi temsil eden teşhis ve tedavi eden olarak düşünüyorum
seyyid Abdulbaki el-Hüseyni hz...sahibi olduğu manevi makamın ismi...
diğer bir deyişle evliyalık ve manevi makam...
24 SAAT KENDİSİNDEN İMDAT İSTEDİĞİMİZ. YEDİĞİMİZ İÇTİĞİMİZ YAŞADIĞIMIZ HER ŞEYDE DANIŞTIĞIMIZ MÜBAREKTİR.
benim için herşey alalh o mübareklerin duasını üstümüzden eksik etmesin allah yar ve yardımcımız olsun