Fenafillah tevazunun son sınırıdır: Aslında insan kainatta ve Allahın büyüklüğü karşısında bir hiçtir. Kainatta milyarlarca galaksi ve her bir galakside milyarlarca güneş sistemleri vardır ve her bir güneş sisteminde onlarca, belki yüzlerce gezegen ve uydudan birisi olan şu dünyamızda bir insanın cürmü, yani büyüklüğü nedir? Bir yok hükmündedir. Fakat, Allah ona bir enaniyet, yani bir benlik ve bir cüzi irade vermiştir. Onunla, cürmü küçük olan insanın cirmi, yani yaptıkları ve amelleri çok büyük oluyor. İnsan, Allahı inkar edip, kendi benliğine güvenirse bütün kainatı tahkir etmiş olur, enaniyeti ona sonsuz bir şirk günahı yükler. Halbuki kendi benliğini, enaniyetini yok sayıp, kendini bir hiç sayarsa, işte o zaman fenafillaha ermiş olur. Yani kendini Allahın büyüklüğü karşısında yok görmek, Allahta yok olmaktır. Bunu manevi alemde yaşamak, hissetmek, ve maddi alemdede tevazusu ile uygulamaktır.
şu evren tabirini sonsuzluk bilin kendinizi ise bir hücre yada atom parçası düşünün işte allah karşısında kul'un bu denli aciz kaldığı bir durumdur fenafillah yani var olan gerçek içinde yokolmak varlığın içinde yokluğun tadına varmaktır fenafillah. hamdolsun
sonsuz kere varolan okyanusa düşen bir damla su'sunuz hepsi bu
Sıfırın Bir ile toplanması ve lâkin değerinin aynı olması Noktanın Varlık ile toplanması ve lâkin Varlığın aynı olması Birin Sonsuz ile çarpılması ve lâkin sonucun aynı olması Çünküsüz nedensiz öncesiz sonrasız sebepsiz Var oluşun anlamına müdâhil olunması Olunma, Aynı 'An'da hem Var hem Yok hem herşey hem hiçbirşey 'Ol'arak 'An'ılma Aklımın dilimin döndüğü yüreğimin gönlümün 'An'ladığı kadarıyla Rabbim'in rızası için O'ndan ayrılmadan O'nu görme, 'An'lama, idrak etme, zuhur etme O'nun içinde ve dahi dışında Ayni 'An'da... Ne diyeyim daha başka her 'An'lam ve hiçbir 'An'lam O'nun rısazı için Manâsı için
Varlık içinde yok olmaktır. Bir olan, yüce olan ulu Allahın güzelliklerini içinde hissetmektir. Yağmur damlasının okyanus ile birleşmesi,insanın hak ile bir olması ve onun deryasında erinesi kaybolmasıdır.
Fenafillah, Allah'ta kendini yok edebilme halini yaşamaktır. Ama, aslında fenafillah durumuda muhaldir. Çünkü bu evrende madem ki Allah'tan gayrı herhangi bir şeyin varlığı mümkün değildir, o halde Allah'tan gayri Allah'ta yok olacak ikinci bir varlıkta yoktur ki.....
'Ölmeden önce ölmek' anlamına gelir. Tasavvuf inancına göre; evrende Allahı'ın vücudundan başka gerçek vücut yoktur ve insan er ya da geç Aslı olan Allah'a geri dönecektir, işte bu dönüşe fenafillah denir.
Allah'ta fena olmak, yok olmak. Hep olmak için hiç olabilmek. Allah sevgisi dışında kalan tüm sevgileri bir kenara atmak sevdiğini sınırlı sevmek, mal,mülk,servet,mevki,makam,ana,baba,eş,çocuk,sevgili,arkadaş,şeyh ne varsa tümünün sevgisini sınırlı sevmek, bunlara taparcasına meyil vermemek.
BU DÜNYAYA FENAFİLLAH VEDE BEKABİLLAH OLMAK İÇİN GONDERILDIK.
FENAFİLLAH OLMADIKÇA NEFIS MUTMAINNE OLMAZ.HAKIKI IHLAS YANI MUHLAS SIFATI ANCAK OZAMAN ELE GECER. MEVLA TEALA FENAFILLAH VEDE BEKABILAH OLMAYI NASIP ETSIN.
Dünyadan el etek çekmek.. Tasavvufta kişinin kendi zât ve sıfatını Rabbisinin Zât ve sıfatında eritmesi ve yok etmesidir..terk etmektir herşeyi.. terk-i dünya..terk-i ukbâ..terk-i hesti..terk-i terk..
Fenafillah tevazunun son sınırıdır: Aslında insan kainatta ve Allahın büyüklüğü karşısında bir hiçtir. Kainatta milyarlarca galaksi ve her bir galakside milyarlarca güneş sistemleri vardır ve her bir güneş sisteminde onlarca, belki yüzlerce gezegen ve uydudan birisi olan şu dünyamızda bir insanın cürmü, yani büyüklüğü nedir? Bir yok hükmündedir. Fakat, Allah ona bir enaniyet, yani bir benlik ve bir cüzi irade vermiştir. Onunla, cürmü küçük olan insanın cirmi, yani yaptıkları ve amelleri çok büyük oluyor. İnsan, Allahı inkar edip, kendi benliğine güvenirse bütün kainatı tahkir etmiş olur, enaniyeti ona sonsuz bir şirk günahı yükler. Halbuki kendi benliğini, enaniyetini yok sayıp, kendini bir hiç sayarsa, işte o zaman fenafillaha ermiş olur. Yani kendini Allahın büyüklüğü karşısında yok görmek, Allahta yok olmaktır. Bunu manevi alemde yaşamak, hissetmek, ve maddi alemdede tevazusu ile uygulamaktır.
Fenafillahı bulunuz, Allaha emanet olunuz.
şu evren tabirini sonsuzluk bilin kendinizi ise bir hücre yada atom parçası düşünün işte allah karşısında kul'un bu denli aciz kaldığı bir durumdur fenafillah yani var olan gerçek içinde yokolmak varlığın içinde yokluğun tadına varmaktır fenafillah. hamdolsun
sonsuz kere varolan okyanusa düşen bir damla su'sunuz hepsi bu
Sıfırın Bir ile toplanması ve lâkin değerinin aynı olması
Noktanın Varlık ile toplanması ve lâkin Varlığın aynı olması
Birin Sonsuz ile çarpılması ve lâkin sonucun aynı olması
Çünküsüz nedensiz öncesiz sonrasız sebepsiz Var oluşun anlamına müdâhil olunması
Olunma, Aynı 'An'da hem Var hem Yok hem herşey hem hiçbirşey 'Ol'arak 'An'ılma
Aklımın dilimin döndüğü yüreğimin gönlümün 'An'ladığı kadarıyla Rabbim'in rızası için O'ndan ayrılmadan O'nu görme, 'An'lama, idrak etme, zuhur etme O'nun içinde ve dahi dışında Ayni 'An'da...
Ne diyeyim daha başka her 'An'lam ve hiçbir 'An'lam O'nun rısazı için Manâsı için
Varlık içinde yok olmaktır. Bir olan, yüce olan ulu Allahın güzelliklerini içinde hissetmektir.
Yağmur damlasının okyanus ile birleşmesi,insanın hak ile bir olması ve onun deryasında erinesi kaybolmasıdır.
Hiç olmayı bilmek,
Fenafillahın ilk adımıdır.
Fenafillah, Allah'ta kendini yok edebilme halini yaşamaktır.
Ama, aslında fenafillah durumuda muhaldir.
Çünkü bu evrende madem ki Allah'tan gayrı herhangi bir şeyin varlığı mümkün değildir,
o halde Allah'tan gayri Allah'ta yok olacak ikinci bir varlıkta yoktur ki.....
Öyle bilmezdim kendimi,
O ben miyim ya ben O mu.?
Âşıkların budur demi,
Yandıkça yandım bir su ver!
Gedâî
'Ölmeden önce ölmek' anlamına gelir. Tasavvuf inancına göre; evrende Allahı'ın vücudundan başka gerçek vücut yoktur ve insan er ya da geç Aslı olan Allah'a geri dönecektir, işte bu dönüşe fenafillah denir.
Allah'ta fena olmak, yok olmak.
Hep olmak için hiç olabilmek.
Allah sevgisi dışında kalan tüm sevgileri bir kenara atmak sevdiğini sınırlı sevmek,
mal,mülk,servet,mevki,makam,ana,baba,eş,çocuk,sevgili,arkadaş,şeyh ne varsa tümünün sevgisini sınırlı sevmek, bunlara taparcasına meyil vermemek.
BU DÜNYAYA FENAFİLLAH VEDE BEKABİLLAH OLMAK İÇİN GONDERILDIK.
FENAFİLLAH OLMADIKÇA NEFIS MUTMAINNE OLMAZ.HAKIKI IHLAS YANI MUHLAS SIFATI ANCAK OZAMAN ELE GECER. MEVLA TEALA FENAFILLAH VEDE BEKABILAH OLMAYI NASIP ETSIN.
Allahta fani(yok) olmak.Bekabillah ile son bulur.Manevi bir mertebedir.Cenab-ı Hak lutfetsin
aşk budur işte!
salt olmak ve yalnızca onu salt sevmek.karşılığına bakılmaksızın vermek,verileni kabul etmek
Fena tasavvufda yok olmak anlamında kullanılır,Fenafillahda Allah tealada yok olmaktır yani yanlızca onu sevmek,onun sevdiklerini sevmek.
Altının kezzapla imtihanı...
Dünyadan el etek çekmek..
Tasavvufta kişinin kendi zât ve sıfatını Rabbisinin Zât ve sıfatında eritmesi ve yok etmesidir..terk etmektir herşeyi..
terk-i dünya..terk-i ukbâ..terk-i hesti..terk-i terk..